Antikraak

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stoeltafel
Berichten: 70
Geregistreerd: 30-12-11

Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 13:07

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met antikraak? Hoe snel kun je gemiddeld terecht?

Ik wil over 2-3 maanden verhuizen en denk dat antikraak wel iets voor mij is. Geen huisdieren, ben alleen en kan op andere plekken terecht mocht ik er snel uitmoeten en niet meteen iets kunnen vinden.

Hoe is het jullie bevallen? Raden jullie me aan nu al te gaan zoeken/reageren of dit echt pas te doen op het moment dat ik erin wil?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:16

Voor mij gaat het primaop mijn huidige locatie. Maar je moet wel rekening houden dat je een beetje aparte woning kunt krijgen. Ze hebben wel vaker schijt aan je als er iets kaopt is. En je kunt niet zo veel terug vallen op je huur contract.

Hoe snel je er terecht kan verschild per locatie en vereniging. Een studenten flat met een kleine kamer van 10 vierkante meter komt sneller vrij dan een heel huis. Ik kwam vrij vlug aan mijn studio. Een maand ongeveer. Maar voor mij scheelde het ook dat ik de beheerder van het complex kende en mijn partner er al een studentenkamer huurde.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:21

Ik heb jaren antikraak gewoon en het antwoord op jouw vragen hangt vooral van de organisatie en regio af. Ik zou me zo snel mogelijk inschrijven, je kan altijd wachten met reageren onbeschikbaar woningen.

Ik had binnen enkele dagen een ruimte (die ik afwees vanwege de lokatie) en vrij snel daarna weer een andere ruimte waar ik 5 jaar gewoond heb. Altijd goed bevallen, heel goedkoop, veel vrijheden, wel vrij koud omdat ze pas laat de kachel aan deden maar voor die prijs niets te klagen gehad.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:24

Ik heb een jaar antikraak gewoond in een oude school. Beviel super! Mijn oud huisgenoten wonen er nog steeds, al zo'n vier jaar :D

Woon nu ook antikraak in een twee-onder-een-kap in een klein dorpje waarvan we weten dat het huis over 1,5 jaar gesloopt gaat worden. Wij mogen hier overigens gewoon alle huisdieren hebben die we willen :)

Op het moment dat je reageert en je gaat kijken, mag je het hebben. Zo werkt het bij de organisatie waar ik huur. Ze stellen eigenlijk geen eisen. Zeker als je niet in de grote steden zoekt heb je 99% raak als je reageert. Afwijzen mag natuurlijk altijd.

Hier komt maandelijks of twee maandelijks iemand langs om te controleren. Maar omdat wij alles zo netjes hebben is het meer een koffiebezoekje geworden :') Als er iets kapot is hebben ze daar inderdaad schijt aan maar aan de andere kant boeit het ze dus ook niet als wij er een muurtje uit slaan of de tuin leeg trekken.

Ik woon via AdHoc.

Edit: ik betaal overigens 120€ p/m voor een woning met drie slaapkamers en een flinke tuin :D

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:44

Ik heb 2 jaar anti-kraak gewoond. Vond het ideaal! Lekker goedkoop en ik had alle vrijheid. De katten konden mee en binnen roken was geen probleem, als het maar gewoon schoon bleef. Huiscontroles werden netjes een aantal dagen van te voren gemeld via e-mail en ook nooit problemen gehad.

Het eerste huis was een hele leuke bovenwoning met twee slaapkamers, een zolder (eigen CV!) en een tuin. De eigenaar was de lokale woningcoorperatie, dus alles was netjes onderhouden. "Mijn" woning was de eerste die de anti-kraak in ging, omdat de sociale huurders er uitgefaseerd werden i.v.m. sloop op termijn.

In verband met samenwonen hebben we een groetere woning aangevraagd bij de anti-kraak organisatie.

De tweede woning was een groot appartement in een portiekgebouw dat rond 2020 gesloopt wordt. Alle huizen in dat blok werden via anti-kraak verhuurd. Qua indeling heel fijn en goed onderhouden, ook een eigen CV ketel. De locatie was helaas minder prettig: in een erg rumoerige buurt met veel hangjongeren en tokkies in de flat tegenover het blok.

Voor beide woningen betaalde ik een baste vergoeding van €180,- per maand, ex g/w/l en internet.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:02

Dit past beter op het forumdeel Huis, Tuin en Techniek, ik verplaats het daar naartoe. :)

stoeltafel
Berichten: 70
Geregistreerd: 30-12-11

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 15:37

Bedankt voor alle reacties!

Hebben jullie ook nog aanraders voor goede organisaties? Ik wil huren in de randstad (regio Rotterdam). Soms moet er ook voorgedragen worden helaas. Mag ook via PB.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:11

Kennis van mij zit bij www.bewaaktenbewoond.nl
Zit bij het CS Den Haag.

Hij zit in het pand van de NBM t.o. De Boogaard in Rijswijk.

stoeltafel
Berichten: 70
Geregistreerd: 30-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 19:32

Nielojram schreef:
Kennis van mij zit bij http://www.bewaaktenbewoond.nl
Zit bij het CS Den Haag.

Hij zit in het pand van de NBM t.o. De Boogaard in Rijswijk.



Dankje! Heb me daar meteen ingeschreven (geen voordrager nodig en gratis)

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:14

Ik ben zelf ook op zoek naar een woning in omgeving Utrecht. Ik ben alleen bang dat ik zomaar op straat sta omdat je voor mijn gevoel ook niet zo snel een ander plekje hebt als je eruit moet. Verder lijkt het mij heerlijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:24

Hier in het dorp worden momenteel wat panden beheerd door prevenda
Camelot heeft een vriendin van me jarenlang bij Gehuurd

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:51

Hoi,

Sorry dat ik een oud topic naar boven schop.
Ik moet binnenkort mijn sloophuis uit en de sites die ik op internet tegenkom qua anti kraak is of vooraf betalen voordat je uberhaupt kan reageren (doe dit liever achteraf) of huisdieren zijn niet toegestaan (heb een nette stille hond).

Iemand die nog goede anti kraak site weet?? Het gaat om regio noord brabant/zeeland/rotterdam en omgeving zo

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:57

Helaas zijn bijna alle sites tegenwoordig vooraf betalen...

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:10

stoeltafel schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Hebben jullie ook nog aanraders voor goede organisaties? Ik wil huren in de randstad (regio Rotterdam). Soms moet er ook voorgedragen worden helaas. Mag ook via PB.


Ik huur antikraak een woning in capelle aan den ijssel via interveste, dit bevalt prima

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:18

Ik huur via adhoc. Je kan op de site kijken of er wat tussen zit.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Antikraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:52

Adhoc verbiedt per direct alle huisdieren in nieuwe panden helaas.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 16:33

geerte schreef:
Ik huur via adhoc. Je kan op de site kijken of er wat tussen zit.

Welke regio