vraagje, is dit raar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 00:18

Is het raar als ik een advertentie plaats om iemand te vragen vast te komen "groomen" bij trainingen en wedstrijden?
Ik ben meer dan anderhalf uur onderweg naar m'n les, en ben nu dus altijd vrij laat (rond 11 uur) weer op stal. De eigenaar moet voor mij op blijven omdat anders de hond aanslaat, en dat begint hem steeds meer tegen te staan. Ik kan me dat wel voorstellen, want hij moet de andere dag weer vroeg naar z'n werk. (ik moet er ook vroeg uit, maar ja, dat is mijn eigen keuze)
Op mijn vorige stal kon ik vaak wel iemand vinden die mee wilde, maar nu lukt dat niet, en moet ik alles alleen doen. Da's geen probleem, maar kost nu eenmaal veel meer tijd. Maar ja, ik kan er dus eigenlijk niet voor betalen of zo, het is meestal op wisselende dagen in de week, en het wordt toch wel redelijk laat 's avonds. Ik kan die persoon ook niet "terugbetalen" door regelmatig te laten rijden of zo.
Ik wilde er eigenlijk mee wachten tot ik weer een wedstrijdpaard heb, maar omdat di man vanavond zo kribbig deed, vroeg ik me af of ik het toch niet eens zou proberen. Maar wat moet ik dan precies in zo'n advertentie zetten?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 03:48

nee hoor,wordt wel vaker gedaan.zoek wel een soort 'tegenprestatie'voor diegene.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 04:48

Ik was vroeger altijd dol op gratis voor groom spelen! Ik ging altijd groomen voor mijn instructrice en dat was altijd reuze gezellig. Ik leerde een hoop van haar. Ik kreeg er niet voor betaald, mocht ook geen paard rijden maar ze gaf me wel afentoe een kadootje, zoals een halster, waardebon voor de ruitersportzaak enz. Als je een echte paardenliefhebber treft kun jij aanbieden dat je hem/haar alles over paarden/verzoring/rijden leert terwijl hij/zij jouw helpt met het verzorgen van je paarden op wedstrijd en trainingen. Een paardengek die zelf geen verzorgpaard of eigen paard heeft zal dat vast heel leuk vinden.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 08:23

ik ga helemaal met pril mee.het is een soort van,tja hoe leg ik het uit.ik vond(en vind)het nog steeds leuk om te groomen want je leert heel veel en kan allemaal andere paarden en zo zien.je kunt idd als tegenprestatie het leren/uitleggen over verzorging,e.d. zien,of je laat hem/haar je paard uitstappen(vond ik altijd errug spannend)of idd een klein kadootje zo nu en dan.

ik groom mijn vriendin aline(maar das anders,das met aangespannen en dan ga ik mee op de wagen en moet achter meehangen in bochten e.d. en als er problemen zijn spring ik van de bok om te helpen)maar das ook eigenlijk gewoon omdat ik het leuk en leerzaam vind .ik hoef er niet eens wat voor terug!ik vind het al geweldig dat ik zoveel van haar kan leren en dat achter de wagen hangen door de bochten?oef das zooooo gaaf! Cool

maar goed nou ga ik helemaal off topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 08:25

Ik sluit me aan bij Pril; ik denk dat er meiden zat zijn die dat hartstikke leuk zouden vinden. Je zult alleen wel tegen het probleem aanlopen dat die meiden rond die tijd in hun bed horen te liggen, ivm de volgende ochtend.
Heb je niet een vriend of vriendin die het voor je zou willen doen?

Gr, Sonja.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 08:42

Hmmm, ik denk dat het misschien wel lastig is om een vaste groom te vinden zeg maar...ik denk dat het voor een iemand moeilijker is om altijd te kunnen op de momenten dat het nodig is dan wanneer je genoegen zou nemen met een par verschillende grooms zeg maar...enne...misschien kan je ze als tegenprestatie af en toe helpen met paard rijden als ze tenminste een paard hebben om op te rijden...succes!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 10:15

Ik vind het zeker niet raar en zou het gewoon proberen. Probeer jij kunt heel goed uitleggen wat je doet en waarom, dus mensen kunnen heel veel van je leren. En als er niemand reageert hebt je gewoon pech en moet je het eens op een andere manier proberen, hoe weet ik ook nog niet, maar daar kunnen we dan altijd weer met z'n allen over brainstormen.
Als je niet zo ver weg woonde wou ik wel met je mee hoor, je kan overal van leren tenslotte, maar uit Noord Holland wordt dat een beetje een onderneming denk ik. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 10:16

Hetzelfde hier: jaren gegroomd zonder er voor betaald te worden. Elke dag met het paard aan de gang, elk weekend wedstrijden, etc. Het uitstappen na de wedstrijd was voor mij al indrukwekkend genoeg.
Het schijnt tegenwoordig steeds meer te zijn dat de jeugd niet meer iets doet voor een ander zonder betaling, is dat echt zo of lijkt het alleen maar zo??

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 11:00

Ik had daar vroeger een moord voor gedaan als ik dat mocht doen *LOL* Voor mij zou het dan niet eens om het rijden gaan, maar gewoon puur om met paarden bezig te zijn. Ik moet me daarom ook maar bij Pril aansluiten (en de rest).
En ik ben het met je eens Lovely, het lijkt inderdaad wel of de jeugd niks meer doet zonder betaling.
groetjes...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 13:18

Ik heb zo iemand en ik ben echt dolblij met haar.Anouk mocht af en toe een pony van iemand poetsen en die pony werd verkocht aan ons.
Ze belde toen op of ze een keertje naar stal mocht komen om foto's te maken had ze wel gedaan toen die pony daar wegging maar die waren mislukt.
Ik heb toen gezegd dat ze best wel eens langs mocht komen. Ik hoorde van de stal eigenaar dat ze dus een half uur was wezen fietsen (woont vlak bij mij)en dat ik er niet was en Moon in de wei stond ze wist niet of ze er bij in mocht dus was ze weer naar huis gegaan.
Dat vond ik zo schattig dat ik heb gezegd dat ze 'm mocht poetsen.
Ze vroeg steeds vaker of ze ook lot mocht poetsen nou en zo ging het steeds verder ze vroeg of ze mee mocht naar les want daar leerde ze veel van.
Inmiddels heeft ze d'r eigenpaard maar is nog steeds een super groom. Als ik wedstrijd heb gaat ze mee en rijd gewoon niet dan poetsen we samen ik Lot en zij haar paard.
Ze helpt altijd vlechten ik vlecht zij wast en leest me altijd voor.
Ze weet precies hoe en wat ik wil en ik hoef nooit iets te vragen.
Als ik lot op de trailer zet pakt zij de auto in echt een supermeid dus.
Ze mag op wesdtridj altijd uitstappen (en vlecht 'm meteen uit Lachen )
afgelopen zondag nog ik ben op kootwijk gebleven terwijl zij lot naar huis bracht.
Ik wachte op de prijsuitreiking en m'n paard stond alweer in de wei.
echt super hoop dat jij ook zo iemand vind.
Ik tracteer haar regelmatig op een ijsje als we zijn wezen rijden. Ze mag alles van me lenen zodat ze het zelf niet hoeft te kopen en ik neem altijd wat voor d'r mee als ik terug kom van vakantie met kerst heeft ze een paardenknuffel gehad en met sinterklaas een grote choco zwarte piet Lachen
Ook vergeet ik d'r verjaardag nooit. Op wedstrijd betaal ik wel altijd d'r drankjes en als ze een broodje ofzo wil halen krijgt ze die ook van mij.
Tja zonder haar zou het een stuk lastiger zijn en daar heb ik heel wat voor over kan haar alleen niet betalen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 15:56

hoi,
Vroeger toen ik nog bij bepaalde mensen reed ging ik ook altijd mee naar wedstrijden/lessen enzo. Harstikke leuk!

Zep, jammer dat je niet in de buurt woont want ik had je met plezier geholpen!


Groetjes!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 15:57

Ik zou wel iemand weten die dat wil doen.Maar het is een beetje ver vanuit hier.
Ik weet zeker dat er genoeg paardengekken zijn die dat willen doen.Alleen ik denk dat hun ouders het te laat vinden als het tot elf uur duurt en ze de volgende dag weer naar school moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 17:52

Wat een lieve reacties allemaal. Die late uren zit ik ook wel mee, maard at kan niet anders. Ik ga eerst maar eens een briefje ophangen hier in de manege en dan eens kijken of dat wat oplevert. Op mijn vorige stal was er meestal wel iemand die meewilde, en hoefde ik minder ver te reizen dus was het allemaal niet zo erg. Nu ik weer thuis sta geeft dat dus wat problemen, maar de resultaten zijn zo goed, ik heb helemaal geen zin om ergens anders naar toe te gaan!
Bedankt allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 18:33

hoi
Ik zou het ook zeker proberen.
Vroeger ging ik ook altijd mee op wedstrijd en zo.Ook voor "noppes", maar ik kreeg ook altijd drinken en eten enzo zonder dat ik daarvoor hoefde te betalen en als ik dan dat paard van die gene waar je als klein meisje zo tegenop kijkt mag droogstappen kan je dag al niet meer stuk hoor.Later mocht ik zelfs 1x in de week op de manege (waar dit paard ook opgestald stond) les gaan halen op een manege paard en omdat ik altijd alles zelf moest betalen was dit dus ook super geweldig.Ik heb met dat groomen een echte super toffe tijd gehad die ik nooit van men leven meer zal vergeten en ik heb er heel veel van geleerd. Oja als het laat werd, werd ik altijd opgehaald om daarna weer thuis afgezet te worden.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 20:01

wow, nimber volgens mij heb jij echt een supergroom, wees er maar zuinig op *LOL*
enne, beetje late reactie, maar ik zou die advertentie gewoon zetten, er is niks raar aan.
lovely, ik schaam me een beetje dat ik ook tot die jeugd behoor, maar het is inderdaad zo, tenminste dat gevoel krijgik ook, dat er meer tegenover moet staan, ik hielp ook altijd gratis en voor niks, was allang blij dat ik bij de paarden mocht zijn, als nu iemand hulp wil is het net zo, maar inderdaad zie ik het steeds vaker, er moet betaald worden of perse gereden, erg jammer.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 23:31

Hee Zep, ik wil wel Knipoog Woon alleen te ver weg en heb een chronisch tijdgebrek, nu al dus Frusty jammer dan.....
Vind het helemaal niet raar, je kunt alleen geen 13-jarig pennymeisje hebben als ze om een uur of 11 nog eens thuis is.....