[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ivy_power89

Berichten: 5824
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:18

Ik lees trouw mee maar kan niet op iedereen reageren :oo

Gisteren laatste Z1 wedstrijd voor dit jaar gereden. Woensdag ga ik onder het mes.
Ik ben verzopen tot op het bot, het water stond in mn laarzen en liep zo mn mouwen uit :=
Maar we hebben 212 en 211 punten gereden dus hele hele dikke winstpunten. Hij was ook echt on fire!
Onze eerste wedstrijd in maart resulteerde in 200 en 204 dus denk dat we aardig verbeteren.
Helaas komende minimaal 3 maanden even niets, paard(en) worden wel in conditie gehouden maar moet toch eind van het jaar weer iets lager beginnen denk ik.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:33

Wow knap zeg, gefeliciteerd!
En sterkte met je operatie, fijn dat het voor je paarden goed geregeld is, dat is toch een zorg minder.

Mm, wat een verhaal zeg, van je wedstrijd...
En dan toch nog winst, ook wel eens leuk!
Jammer van het afgroeten dan inderdaad...

Mahitri, oei, hopen dat je volgende keer weer later mag starten!

Noukie, fijn dat ze hem al beter vonden daar, wel wijs om na zo’n behandeling even wat rustiger aan te doen, heeft toch vaak wel impact.
Sterkte voor jullie beide!

Cindy, fijn dat hij zo vooruit gaan, dat geeft hoop!

Janine ook lekker weer aan het opbouwen,fijn!

Hier gaat ook alles rustig door.
De ene dag gaat het met rijden allemaal wat makkelijker dan de andere dag, vanzelf gaat het nog steeds niet, maar in veel dingen blijven wel samen in kleine stapjes verbeteren, dus we studeren rustig door.
Ik heb nu even wekelijks les van mijn eigen instructeur hier thuis nu ik vakantie heb en zondag weer een lesje bij Herman gereden.
Komende zondag weer een keer starten bij onze eigen vereniging, dat is vlak bij, dus daar stappen we zo naar toe, dat is weer een mooie oefening erbij.

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:24

Zo douwe heeft zn laatste bootcamp dag gehad. Morgen nog een dagje beetje aanrommelen en dan heeft hij 2 weken vakantie. Dan is mijn vriendin ook terug van vakantie en pakt ze hem weer rustig op. Afgelopen weken veel aan lengte in de hals en lengtebuiging gewerkt wij zijn enorm tevreden over de vooruitgang. Hij zit ook onwijs mooi in zijn spieren. Nu hopen dat de beeb ook een deze dagen komt dan slaap en loop ik weer wat makkelijker. Komende 2 weken ben ik nog wel op stal zolang de beeb er niet is maar niet iedere dag dat fluister ik douwe morgen ook nog maar even in hihi.

Nu het warme weer er weer aan komt houd ik enorm veel vocht vast en dat is niet flatteus hahaha.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:50

Spannend hoor Laura!

Lekker dat Douwe nog even fijn heeft gewerkt en dan even vrij is ook wel lekker voor hem denk.

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:57

Succes morgen Nouvel!

En Laura ook met de allerlaatste loodjes!

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:59

Dank!

Gelukkig aardig voor de warmte al had hij de tweede proef toch al veel last van die 1,5 vlieg die er al zat...
Hij was wat sterk, kan fijner door zijn lijf, maar op zich tijdens de proeven was hij niet slecht.
Leek wat stabieler dan de vorige keer, alleen in de galop laat hij zich dan soms net even te weinig terug sluiten, dus contra was een keer in draf gevallen.
Al wat meer eenvoudige wissels die lukten, gaat steeds een beetje beter...
Halthouden heeft hij teveel onrust steeds tijdens de proeven, dat is echt jammer, want hij gaat goed achterwaarts, maar hij wil te snel naar achteren.
Weer genoeg te oefenen dus nog steeds!
201,5 en 200, we komen langzaam in de buurt...

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:36

Nouvel gefeliciteerd je weet goed wat er mis ging maar je bent er vlakbij !

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:41

Mooie scores met alles wat je erbij benoemt aan dingetjes nog Nouvel! Steeds dichterbij en ergens ook gelukkig dat je nog wat dingetjes hebt, want dan weet je ook dat die punt er gewoon in zit voor jullie!
Al is het nóg fijner als t allemaal net in elkaar valt en je gewoon net wel hebt natuurlijk.

Halthouden is hier ook ineens een ding. Bij het afgroeten prima, maar verder vliegt ie direct in de achteruit. Wel revanche op vorige keer, nu dus gewoon achten waar ik toen vieren kreeg. Nee, lekker gekalibreerd hoor juryleden! En of t nou achten zijn weet ik niet, maar zoveel verschil mag gewoon niet. Verder fijn gereden, hoop uit kunnen proberen, daardoor tweede proef aan het eind teveel hectiek, maar super blij met m wederom :)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat is een mooie vooruitgang van 4en naar 8en! :D
Als je in alles zo vooruit gaat rijd je straks mega punten! *\o/*

Ja gewoon halthouden met groeten gaat hier ook prima, maar als hij weet dat hij achteruit moet en er komt wat spanning bij dan is ‘ie floep weg als ik nog niet goed en wel stil sta...
Was dat goed gegaan en was hij niet uit te vroeg uit de contra gevallen was het genoeg geweest...
Nou ja, we weten wat we moeten oefenen, komt vast ooit nog een proef wat wel genoeg goeie dingen in zitten!
Zolang hij blijft ontwikkelen en we samen blijven leren is het ook leuk om door te trainen, anders dan dat je weet dat hij gewoon niet meer kan, dan houdt het een beetje op...

En vorige week in de les bij Herman


Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 07:52

Hele mooie foto's Nouvel!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:04

Spannend Laura de laatste loodjes! Je moet het vast niet makkelijk hebben nu met de hitte of valt het mee?
Nouvel dat zijn best goede punten en inderdaad al goed in de buurt van een winstpunt, gefeliciteerd! En hele mooie foto's :D
Klinkt goed Noukie, soms snap je echt niets van die juryleden he?! Een collega van mij had laatst regio en toen had ze 2 juryleden en bij de ene kreeg ze een 8 voor haar schouderbinnenwaarts en de andere gaf haar een 5?

Hier afgelopen week niet zo heel veel kunnen rijden. Deze week hoop ik weer enthousiast aan de gang te kunnen want volgend weekend is het al subtopweekend/paradressuur in Tolbert dus daar moeten we nog even goed trainen :)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:07

Thanx!

En succes dan maar droversrun, spannend!

Laura ook sterkte met deze warmte zeg!

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:29

Ik zit lekker binnen bij de blower en heb klein badje staan voor mijn voetjes die weer net klompjes zijn.
Verder niet te druk maken en om de twee dagen ong naar stal. Ik maak me gewoon niet te druk dat helpt al enorm.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:31

Dat scheelt zeker!

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:02

Ivy, hoe is de operatie gegaan? Gefeliciteerd met je 2 punten, dat is wel even een fijne (tijdelijke) afsluiter. :)

Laura, al babynieuws? :D <3

Nouvel, jaaaa je zit er nu super dichtbij! Volgende keer is het raak, ik voel het. *\o/*

Noukie, jeetje wat een bizar verschil! :wow: Lekker dat je fijn gereden hebt!

Gisteren zijn Dior en ik voor het eerst aan de start gekomen in het Z2. Superrrr fijn gereden. <3 De eerste proef gewonnen met bijna 66% en 5% los van de nummer 2. Voor 2 wissels, keerwendingen, überstreichen en zigzag appuyementen 8'ens gekregen. *\o/* Eigenlijk op de grijze stukken/ simpele onderdelen punten laten liggen, zonde! (Naast AC-lijn, te vroeg wenden etc etc.) Dus daar thuis weer even mee aan de slag. :)
Tweede proef was de tank leeg en icm de hitte stond hij er niet meer helemaal fijn aan daardoor wat grote fouten met 2'en en 3'en. :+ Alsnog wel de proef gewonnen met 61%. Dus ik ben SUPER trots op mijn blonde ponyvriend. <3

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:17

Gefeliciteerd Sanne super mooi debuut. Hier nog geen baby.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:55

Grappig als je leest, bovenaan de pagina staat ivy nog met water tot in haar schoenen en nu 30 graden en niet uit te houden. Lang leve Nederland. :+

Nouvel, erg mooie foto's! Hij gaat een stuk meer gedragen lijkt op de foto's. Op naar de punten!

Wauw 66% sanne, super! En tweede proef weer winst. Gefeliciteerd!

Ik had beetje last minute voor dit weekend ingeschreven. Had verwacht dat het wel iets mee zou vallen met de temperatuur, maar dat viel juist een beetje tegen. Eerste proef paard slordigheidjes en niets spectaculairs. Had net winst verwacht, maar jury was vrij streng dus net geen winst.
Tweede proef voelde ik hem helemaal inkakken na twee rondjes. Zakte in m'n handen, niet meer voor m'n been. Helemaal klaar. Toen ik af stapte zag ik dat hij helemaal over z'n adem was. Erg sneu. Had dat niet verwacht op dat moment. Dacht dat hij moest plassen. Even goed af gespoten, toen knapte hij wel weer wat op, maar had echt met hem te doen. Volgende keer zeg ik lekker af met deze temperatuur.

Nog meer mensen gestart?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:08

Ohh zonde zeg, ja het werd toch wel echt warm he...
Ik had het geluk dat ik om 9.30 en 9.50 al moest en het op de club was, dat is een paar honderd meter van stal vandaan, dus goed te doen.
Na de proef gelijk naar stal terug getapt en onder de spuit gezet.
Ik kon ook wel merken dat hij het de tweede proef zwaarder had, was wat meer terug.

Hij gaat op ‘t moment wel echt weer stapjes vooruit inderdaad, al is het heel hard werken.
Moet dus opletten dat ik hem er niet in overvraag, het is echt zwaar voor ‘m en als ik er dan teveel druk op zet wordt hij er duidelijk nerveus van.
Probeer het dressuurwerk goed af te wisselen met strandritjes waar hij lekker even voluit mag gaan of even crossen aan de longeerlijn.
Ik geef ‘m nu ook wel noodgedwongen 6 dagen beweging ipv 5 omdat hij op advies van de dierenarts van Den hoek zoveel mogelijk moet bewegen ivm te dik zijn en risico op IR, dus aan de bak dan maar...

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:14

Oh vergeet ik bijna... Sanne top gedaan zeg, echt heel knap!
Gefeliciteerd!!

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:44

Laura1982 zo spannend het wachten op je baby. Je zal er wel enorm naar uit kijken. :D

Nouvel, jij gaat gestaag omhoog met je punten, die winstpunten komen vast vanzelf binnen.
En wat een onwijs gave foto's. :+: Ik blijf jouw paard echt een ruig dier vinden.

droversrun, hoe bevalt het paradressuur inmiddels?

SannevdM jij gaat echt als een speer he, pony is on fire! Zo cool!

mellamoshan ik ga inderdaad ook stuk, bovenaan de pagina over water en nu is het bloedheet. _O-
Arm paard, met deze temperaturen 2 intensieve proeven rijden is ook net niks..

Wij melden ons ook maar weer eens. Al lees ik nog steeds stug mee hoor. :+
Pony is Utrechts kampioen L2 D/E pony's geworden, en op het NK zijn ze 5e van NL geworden. Super gaaf. Betekende wel dat ik de teugels enige tijd uit handen moest geven, om bijrijdster de kans te geven optimaal te ontwikkelen. Nu sinds deze week rijd ik ook zelf weer, heerlijk! <3 We gaan dus weer vol goede moed ons klaarmaken voor het Z2.
De 3 jarige gup is inmiddels ook onder het zadel, al doen we het mega rustig aan en stelt het nog niet zo veel voor. Van de week voor het eerst met moeder en dochter pony naar het bos geweest, en vanmorgen weer, wat is dat speciaal zeg!
Afbeelding
En tsja, verder een druk show/keuringsseizoen gehad met onwijs leuke resultaten. Oh en beide pony's zijn als het goed is drachtig voor volgend jaar. Dus ondanks dat ik er meer naast dan op heb gezeten, hebben we absoluut niet stil gezeten. :D
Veulentje van dit jaar is ook errrg geslaagd. Heel wijs mee!
Afbeelding

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:50

AD leuk dat je weer mee doet. Ja op fb las ik al jullie fantastische resultaten mogen jullie heel trots op zijn.

Ja ik ben heel nieuwschierig naar de kleine man. En intussen zit die buik ook behoorlijk in de weg dat ik zeg komt u maar.

Een voordeel van dit alles is het ontdekken van de thuisbreng service van de supermarkt waar wij altijd boodschappen doen. Ik hoef er de deur niet meer voor uit en dat is zo fijn niet sjouwen en zeulen echt een aanrader ook als je niet zwanger bent hahaha

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

absque_dubio

Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:01

Ja we hebben een hoop mooie rozetten, linten, en sjerpen binnen gesleept. :D Maar ik moet zeggen, ondanks dat ik enorm geniet naast de pony's, ben ik ook wel blij dat ik nu weer kan rijden. Alweer bijna een jaar geleden dat we actief aan het rijden (en starten) waren..

Haha je wacht er al 9 maanden op. Kan me goed voorstellen dat je nu wel heeeel graag de kleine man wilt ontmoeten! :D

Wij doen op het werk ook boodschappen bezorgen. En sinds vorige week thuis ook :o Bevalt erg goed, en zo makkelijk!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:41

Gave foto's van je wedstrijd Nouvel, ik vind echt dat het beeld per keer mooier wordt!

DR, wel iets moois om naartoe te trainen! Hoop dat jullie daar fijn kunnen rijden/scoren!
Op 'onze' regio was ook bijzonder gepunt trouwens, zeker ZZ-licht :=
Maar t blijft idd bijzonder, had nu ook bij de ene jury een 8 voor halsstrekken en de ander een 5. Zoveel verschil was er heus niet tussen de twee proeven :+

Sneu dat ie zo last had van de warmte Mella. Heeft ie dat snel? Het was idd ook echt weer goed hot ineens, voor de paarden ook schakelen steeds

AD: jij en je knappe ponies! Veel succes richting t Z2!

En boodschappen bezorgen... ik twijfelde al heel lang, maar volgens mij trekken jullie me over de streep _O- Enige wat ik me afvraag: zijn de producten die je krijgt dan wel lang genoeg houdbaar? Aangezien ik normaal voor een week de boodschappen doe..

Laura1982

Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:46

Noukie ja boodschappen doe ik ook voor een week en krijg altijd met lange houdbaarheidsdatum. Ik bestel wel bij de j*mbo.
En als er iets toch niet goed is krijg je je geld terug echt netjes geregeld.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:18

Wauw Sanne, wat een punten zeg :D Gefeliciteerd!
Ach Mella wat sneu dat hij het zo zwaar had.. Soms heb je dat soort dingen ook echt niet door. Ik heb het ook al een paar keer gehad bij mijn merrie dat ik er niets van merkte tot ik af stapte. Weet je het weer voor de volgende keer ;).
Gezellig dat je er weer bent A_D :D ik vroeg me toevallig van de week nog af wanneer je je weer eens hier zou melden. Het scheelt dat ik je op FB kan volgen haha. Wat een goede prestaties hebben jouw ponies geleverd het afgelopen half jaar. Ik snap dat je echt super trots moet zijn <3.

Hier geen boodschappen bezorgen helaas. We wonen in een buitengebied dus ze komen ook echt niet hier :+ . Para dressuur heb ik de afgelopen maanden niet gestart. Er was niet veel ivm het afgelopen EK. Ik heb wel heel hard getraind op de afwerking waar ik in de paraproeven nog wel eens commentaar op kreeg dus ik hoop dat we dat kunnen laten zien volgende week.
Zojuist geregeld dat ze in de maanden oktober en november in training gaat bij Amber. Ik red het lichamelijk gewoon niet om haar sterker te krijgen, dus hopelijk kan zij ervoor zorgen dat alles wat makkelijker gaat en ik het nog even vol kan houden :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, kreekie en 0 bezoekers