Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:40

LdJ schreef:
Wij hebben de katten een week of twee binnen gehouden. De ene hebben we hier verderop gevonden, eerst mee naar ouderlijk huis geweest voor twee jaar en daarna weer mee terug. De andere kant met een jaar gekregen en was alleen in huis gewend. Eerste week buiten nog een een touwtje, daarna losgelaten. Ging perfect, alsof ze niet anders gewend waren. De ene kat is (denken wij) nog niet eens de kant opgelopen waar ze vandaan komt. En ze jagen lekker op muizen enz. Zelfs die binnenkat, die is het fanatiekst en het liefst buiten van de twee :+
Edit, wat helpt als je wilt dat ze weer binnenkomen s avonds is niet te veel of helemaal niet voeren vanaf de ochtend. Mijn vriend geeft ze wel eens eten rond een uur of 5, daarna gaan ze naar buiten en komen echt niet zomaar naar binnen :')

Ik heb dit wel moeten zeggen een paar dagen terug.. De poes die hier oorspronkelijk vandaan komt is gister avond doodgereden hier voor de deur ;(

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:51

Ahhhhh Y;(
Sterkte...

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:06

Wat zielig, woonde die bij jullie of was die op de "terugweg"
Nu weet ik waarom ik geen wedstrijden meer rij, die eeuwige stress en spanning bij mij. Dochter is super relaxt en ik heb nu al zenuwen voor de Bixie

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 09:42

Ach wat poedersuiker.. sterkte.. :(:)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:44

Dankjullie. Nee, ze was niet op de terugweg. Ze jaagt graag op muisjes in de strook gras tussen het fietspad en de weg. _-:( Dus net op het verkeerde moment de weg over willen steken oid. Ze lag in het grasrandje, een flinke tik gehad denk ik. Ze is niet weggekropen ofzo.

Hihi Lynn, ik was gister op de pony hippiade en daar waren veel ouders/trainers veel zenuwachtiger als het kind zelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:29

superpony schreef:
Ik zou geen zand in de schuilstal willen, want dat vervang je toch minder snel dan vlas.

[***] en anderen met gaas.......Hoe heb je het strak op de grond gekregen? of een stuk in de grond gegraven? Zoals nu met het oude hekwerk bij onze paarden krult het hier en daar op, omdat het zand wegloopt.

Bij mij is de schuilstal in de bak geplaatst, toen lag er al zand. Ik zou het nog kunnen bestraten, maar dit bevalt eigenlijk prima. Er ligt ook drainage onder.

Het gaas dat wij hebben, hebben we gewoon een klein stukje ingegraven. Maar dit gaas is er erg stug en hard, dus dat ging vrij makkelijk.

Ach arme poes :(:) . Mijn kat zit helaas bijna altijd midden op de weg voor ons huis. Elke dag hoor ik wel auto's toeteren of fietsers naar hem roepen, maar hij blijft het doen. Hij staat tergend langzaam op als er een auto toetert, rekt zich nog even uit en wandelt op zijn dooie gemakkie naar de berm 8)7 . Dit gaat gelukkig al ruim 4 jaar goed, maar de kans dat hij een keer wordt aangereden is natuurlijk groot...…

En ja, ik weet dat het heel dom van mij is, dat ik hem gewoon buiten laat lopen, maar het is zijn lust en zijn leven. Beestje wordt werkelijk doodongelukkig als hij in huis of in een ren moet blijven en daarbij doet hij ook dienst als muizen/rattenvanger bij de stallen. Dus ik kies bewust voor het risico dat hij dood gereden wordt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:09

Ach nee, wat onwijs sneu. Sterkte. Is altijd heel rot.

Wij peinzen ons ook suf voor de katten. Nu is onze tuin echt helemaal afgesloten en kunnen ze er niet uit. De rooie is misschien wel slim, maar die jonge zwarte jaagt en zijn we zo kwijt.
Maar aan de andere kant krijgen we zo een lekker ruim stuk waar ze kunnen rennen, spelen en evt muisjes vangen.

We zetten alles sws rondom af met gaas voor de honden, maar dat gaat de katten niet tegenhouden. De zwarte niet iig.

[***], dank je wel. Ik ben echt te bang dat ze er onderdoor graven of zoals nu bij de paarden de onderkant van het hekwerk toch vrij komt door het weglopen van zand.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:12

Ik bedoelde met die kat of die van oud eigenaren was weggelopen naar het oude huis of dat jullie hem overgenomen hadden maar het is het 2e dus Blijft erg.
Proefje ging goed, ze moest als eerste en die * pony had zich opgeblazen en in het proefje na het opstappen lag het zadel dus behoorlijk scheef. Helaas zijn ze laatste geworden, Niet helemaal terecht vind ik als zij als opmerking krijgt meer zelf sturen en diegene die 2e werd en bijna net zo oud is werd door papa vastgehouden en had geen teugels in de handen en mama stuurde maar ja. Fijne ervaring, brave pony en dr lievelingskleur roze rozet gekregen

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:12

Wat jammer van de poes.

Fijn dat de bixi wel goed ging.

Hier veel opgeruimd vandaag. Kar volgepakt met heras hek.
Daarna hooi binnen gehaald.
Afbeelding
Hier waren we nog niet op de helft.
Flink zweten vandaag.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:46

Lynn, we hebben hara met een week of 4 als zwervend katje gevangen. Daarna een jaar of 4 in een andere woonplaats binnen gehouden. Nu hier weer naar buiten. Ze had geen vorige eigenaren gok ik zo, we hebben het jaar nadat we haar gevangen hebben nog 3 jongen zien lopen. Ik denk een verwilderde boerdrijpoes die elk jaar een of meer netsjes had.

Goed dat de bixie goed ging!

En goed bezig met het hooi binnenhalen!

Afab, groot gelijk dat je 'm buiten laat, ik begrijp je perfect!

En nogmaals dank voor jullie medeleven :) We (vriend+ikzelf) hebben de hele vrijdag avond ongeveer getreurd en gehuild, maar het is er nu wel uit. We missen haar enorm, maar toch al een nieuwe poes voor de overgebleven poes gehaald. Die zit nu nog onder de kast alles te bekijken :+

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:06

belle_boef schreef:
Wat jammer van de poes.

Fijn dat de bixi wel goed ging.

Hier veel opgeruimd vandaag. Kar volgepakt met heras hek.
Daarna hooi binnen gehaald.
[ [url=m/dyCpn7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier waren we nog niet op de helft.
Flink zweten vandaag.

Gaat dat niet branden met de warmte en al dat glas?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:12

beatje schreef:
belle_boef schreef:
Wat jammer van de poes.

Fijn dat de bixi wel goed ging.

Hier veel opgeruimd vandaag. Kar volgepakt met heras hek.
Daarna hooi binnen gehaald.
[ [url=m/dyCpn7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier waren we nog niet op de helft.
Flink zweten vandaag.

Gaat dat niet branden met de warmte en al dat glas?


De vorige keer niet en toen was het nog warmer. Sla ook wel voor een week baaltjes hooi er in op.
En het is al heel droog. We zetten er ook aanhangers met tuinafval in om verder te slinken, werkt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:42

Hier ligt ook rubber in de schuilstal. Ik had van die koeienmatten gekocht toen mijn pony met een zoolkneuzing stond en niet kon lopen. Laten die nu perfect in de schuilstal passen :D Ze mesten en plassen altijd buiten en eigenlijk slapen ze ook altijd buiten, heb ze nog nooit in de schuilstal zien liggen. :n

Sterkte LdJ :(:)

Fijn dat de bixie goed ging lynn! Goede ervaring is belangrijker dan een plaatsing :)

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:08

Ik heb het gaas langs mn hek juist een kleine 5 cm denk ik van de grond, dan kan ik er net met het touwtje van de bosmaaier onderdoor, anders groeit er veel gras en onkruid door het gaas heen tegen mn draad aan. Bij mij is het gaas ook vooral om honden van het wandelpad achterlangs tegen te houden zodat ze niet de wei inkunnen, dus vooralsnog werkt het zo perfect.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 17:22

Onze honden, zeker de reu gaat dan graven, dus dat wil ik niet. Dat onkruid vreten de paarden maar op :)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:09

-O- hebben jullie regen gehad?
Ik heb gisteren een stuk ingezaaid.
Er zou om 15,18,21 en 23 uur een flinke bui vallen.... Nou om 23 uur zijn er 23 druppels gevallen en dat was het -O-

Nu hopen dat de vogels het niet ontdekken, anders is het echt zonde van het geld en mijn tijd :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:18

Wij hebben wel iets van regen gehad ja :j Maar vooral heel veel onweer :')
Maar dat is wel ruk zeg.. -O-

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:26

In het noorden ook wat druppels. Grond was in open lucht vochtig, onder de bomen niet.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:39

Wij hebben ook ergens afgelopen nacht een minuscuul buitje gehad terwijl mij de halve dag regen was beloofd... -O- -O- -O-
Dat wordt morgen dus weer sproeien.....

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:40

Ja wij hebben wel regen gehad... Heel fijn voor de tuin maar als ik had gezien dat het zou gaan regenen hadden we mooi nog wat compost over de wei kunnen doen. Dat mag na zondag niet meer maar ik durfde dat afgelopen week niet te doen ivm de warmte en felle zon.

Hoe doen jullie dat normaal met inzaaien? Inzaaien net voor er regen komt? Hier zitten er bijna permanent vogels op het weiland. Had (te laat) in het voorjaar wel nog gras gezaaid maar daar is bijna niks van opgekomen. Denk dat het te droog is geweest maar mogelijk ook dat de vogels dat op hebben gegeten... Ik moet nog wel wat kleine stukjes doorzaaien want heb inmiddels wel wat kale plekken in het gras.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:41

Hooi! :Y)

Volgens mij heb ik me hier ooit wel eens gemeld, en ontstipt, maar weet niet meer zeker :')

Anyway, hey :) Ik kom ook lekkah meekletsen.

4 paardjes aan de overkant van de straat (dus praktisch aan huis). Staan alle 4 24/7 buiten met schuilstal :)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:41

Ik wil begin oktober weer wat doorzaaien, verwacht niet echt vriezen in de maanden erna. Vorige keer ook gedaan en ging prima.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:42

Mag dat na zondag niet meer?! :oo

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:34

Zandgrond niet inderdaad (compost).

Ik dacht op klei nog wel?

Ik zaai meestal in het vroege najaar, als de zon nog wat warmte heeft. Dit stukje kon ik ook gemakkelijk afsluiten voor de paarden.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:46

Oh ik wist ook niet dat dat niet meer mocht... Nou is het hier voor dat kleine stukkie niet echt de moeite waard en mijn compost is niet oud genoeg _O-