Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Grit

Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:15

Leuk om op deze manier steeds weer wat meer te lezen :j
Radio laat ik even aan mij voorbij gaan, daar is de wifi hier te wisselvallig voor :D


balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:46

AfricanLady schreef:


Nou Anne, als je hier meeleest: die pré derby liet niets te raden over aan wat je te wachten stond :(:)
Voor jou was het dan toch wel een geluk dat je dat gedaan hebt zodat je je daar in elk geval mentaal op kon instellen.
Dan kan de derby toch nog tegenvallen maar dit jaar was de uitdaging wel extreem, gezien het grote aantal uitvallers. En jij... kan toch maar mooi zeggen dat je één van de deelnemers was!

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:08


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:46

Ik had daglenzen mee en mijn maandlenzen. Uiteindelijk alle 9 dagen mijn maandlenzen in gedaan, zonder ze schoon te maken :oo normaal gesproken best wel last van droge ogen maar geen airco op de steppe dus ging perfect!

Omdat ik ook gewoon zorg voor mijn dochter en mijn baan heb heb ik voornamelijk getraind in de sportschool/thuis/op straat. Heb getraind naar een halve marathon (helaas nooit gelopen, de CPC was gecancelled), maanden met een personal trainer en thuis veel ab/core oefeningen. De weekenden heb ik vooral paardgereden.

Helaas begon ik voor de race al een blessure te krijgen aan mijn knieën, voornamelijk door het opbouwen van het aantal uur in het zadel. En dan ga je naar je huisarts die zegt: dat kan toch niet van paardrijden komen, daar zit je toch alleen maar op? Dus ibuprofen was de enige oplossing. Heb ik tijdens de race ook veel last van gehad maar door de pijn nog wel heel gereden.

Dat zwarte gat? Geen idee of dat gaat komen, ik ben nu nog ruim een week vrij om tijd te spenderen met mijn dochter die nog schoolvakantie heeft. Daarna staat er een masterscriptie op mij te wachten, niet erg leuke vooruitzichten. Maar ik vind wel weer nieuwe hobby’s om mijn tijd aan te spenderen :j

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:24

Hier ook snel droge ogen met de airco. Ik draag enkel daglenzen :j Ben ik op over gestapt sinds mijn maandlenzen iedere keer na een obstacle run zo smerig waren dat ik ze weg kon gooien :')

Beetje banketstaaf dat je dokter zo makkelijk over paardrijden denkt :n Helaas is dat nog steeds met veel mensen zo... 'Paardrijden is alleen maar zitten en een beetje sturen toch?'

Geniet van je vrije tijd nu. Je dochter is zeker ook heel erg trots dat haar mama zo'n rit uitgereden heeft :D

:wave:

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:37


The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:47

Dilan93 schreef:
Hou je die dan tijdens het slapen in?


Nee, gewoon iedere avond uit en schoonmaken. Ik ben oude stempel dus nog braaf met water. Maar dat gaat daar niet. Heb nog nooit zoveel vloeistof gebruikt, flesje van 50 ml was helemaal leeg op de laatste dag. Schoonmaakspray en dan een hele plons inzet vloeistof erover. Ging perfect. Heb nergens last van gehad.

Heb btw wel heel veel verschillende (soms tot belachelijk toe) advies gekregen van opticiens. Uiteindelijke voor mijzelf een beslissing genomen en achteraf volledig de juiste geweest. Iets met 10 jaar ervaring met backpacken in hassiebassie landen waar de hygiëne ook niet altijd top is. :Y)

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Grit

Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:53

Dat is zeker een mooie quote!
De 'tegenstanders' pikken er de onvriendelijke foto's uit, meestal bij het opstappen. Nee, inderdaad niet leuk, niet leuk voor het paard, maar ook niet leuk voor de ruiter. Eenmaal aan het lopen zie je losse teugels en ruiters die mee gaan met het paard. Daar hoor je ze dan niet meer over.


Geniet van deze week met je dochter Linda_Fleur, het zal lastig zijn geweest haar te moeten missen.


Mijn vriend doet zijn lenzen nooit uit, pas om ze weg te gooien na een paar maanden. Het is niet de bedoeling, maar voor hem werkt het.


Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:01

Psydoxy schreef:
Dilan93 schreef:
Hou je die dan tijdens het slapen in?


Nee, gewoon iedere avond uit en schoonmaken. Ik ben oude stempel dus nog braaf met water. Maar dat gaat daar niet. Heb nog nooit zoveel vloeistof gebruikt, flesje van 50 ml was helemaal leeg op de laatste dag. Schoonmaakspray en dan een hele plons inzet vloeistof erover. Ging perfect. Heb nergens last van gehad.

Heb btw wel heel veel verschillende (soms tot belachelijk toe) advies gekregen van opticiens. Uiteindelijke voor mijzelf een beslissing genomen en achteraf volledig de juiste geweest. Iets met 10 jaar ervaring met backpacken in hassiebassie landen waar de hygiëne ook niet altijd top is. :Y)

Zo leer je wel het beste wat voor jou werkt idd :j

Ik deed nooit heel netjes wat de opticien zij. :o
Nu is het makkelijk, ik open het pakje in de ochtend en gooi de lenzen 's avonds weg. Lijkt me ook ideaal op vakantie, waar de hygiene niet optimaal is. Moet ik wel een zakje meenemen voor de verpakkingen, want die gaan natuurlijk niet de natuur in.

:wave:

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:29

Mijn maandlenzen zijn van Hans Anders. Voor daglenzen ben ik naar een lokale (dure) opticiën geweest, leek me wel zo fijn ivm hygiëne op de steppe. Ze moesten lachen toen ik zei dat mijn maandlenzen bij HA vandaan kwamen en ik af en toe last heb van droge ogen, daar viel met hun kwaliteit lenzen wel wat winst te behalen. Nou 6 merken uitgeprobeerd en vanaf het moment dat ik ze in had bij allemaal een droog gevoel. Ik had inmiddels zoveel proefpakketjes gekregen dat ze allemaal meegingen naar de steppe, en uiteindelijk heel gelukkig gebleven bij mijn maandlenzen van de goedkope opticiën :’) blijkt maar weer, voorkeuren zijn heel persoonlijk.


Anoniem

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:51

De mensen op de steppe lijken me zo leuk hè, wil echt een keer rondreizen in Mongolië. Heb al eens gekeken naar wat het kost maar georganiseerd met overnachtingen in een Ger is het niet goedkoop.

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:54

Hanafubuki schreef:
De mensen op de steppe lijken me zo leuk hè, wil echt een keer rondreizen in Mongolië. Heb al eens gekeken naar wat het kost maar georganiseerd met overnachtingen in een Ger is het niet goedkoop.

Had ik ook al eens naar gekeken.

ZIt ook wat te zoeken op werkvakanties (USA/ Australië/ Canada), maar zelfs dat is wat prijzig

:wave:

Anoniem

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:56

Wij gaan sparen, en ook uitzoeken of het goed zelf te plannen is ipv georganiseerd. Zou dan met de Transmongolie-expres willen en in Mongolië rondreizen en eindigen in China. :j

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:18

Ik ben nog steeds hard opzoek naar een paperback versie van Missie Mongolië.. overigens is Frederique niet de enige die een boek heeft geschreven over haar reis; ook Lara Prior Palmer heeft een boek geschreven over de Mongol Derby dat heet Rough Magic. Zij was 19 toen ze mee deed en de eerste vrouw ooit die hem won!

When you think less, you can do more than you think.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:35

Hans, Trans Mongolië expres is echt leuk en goed te doen :j Jaren geleden gedaan.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:58

foxytoffee, marktplaats in de gaten houden. Vandaag kwam mijn mp exemplaar binnen en die was gewoon nog nieuw. Incl verzenden heb ik er €10,98 voor betaald.

Rough magic gaat ook op mijn lijstje.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:01


Benoite

Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:32

Leuk dat dit topic nog zo leeft. Door lowlands héb k behalve Robert en de eerste paar iedereen gemist bij de finish en dit topic ging me ook iets te snel om alles te lezen. Dus heel fijn dat k het nu toch nog allemaal een beetje meekrijg _/-\o_

Not my monkey, not my circus!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 09:48

foxytoffee schreef:
Ik ben nog steeds hard opzoek naar een paperback versie van Missie Mongolië.. overigens is Frederique niet de enige die een boek heeft geschreven over haar reis; ook Lara Prior Palmer heeft een boek geschreven over de Mongol Derby dat heet Rough Magic. Zij was 19 toen ze mee deed en de eerste vrouw ooit die hem won!


Ik heb de paperback versie liggen, heb hem uitgelezen en hoef hem niet te bewaren. Ik wil hem je wel opsturen voor een donatie aan mijn goede doel ;) stuur me maar een PB als je interesse hebt!

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:34

Ik heb gister trouwens Rough Magic uitgelezen! Vond ik zeker een aanrader :D

Mochten er nog meer boeken zijn geschreven vanuit een deelnemer (naast Frederique, die heb ik ook thuis liggen), hoor ik het graag :j

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

_Roxanne

Berichten: 1051
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:59

Linda_Fleur, als Foxytoffee geen interesse heeft heb ik dat wel! Op Marktplaats is het boek momenteel niet in een paperback versie te vinden.


Carly-Reina (elite v. Dayano x Sultan) drachtig van Fürst Dior voor mei '24



Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:15

"Was it enjoyable?"
"In hindsight"

:=

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers