Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:12

Afbeelding
even een eerste foto, hier was hij net aangekomen op de wei (mijn merrie stond aan de andere kant van de draad) mooiere foto zal snel volgen!

Centered Riding instructrice level 1


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:33

Bartje ziet er leuk uit!

Wij hebben voor onze dochter een Shet zadeltje gehad, met boom. Maar wellicht voor een kind van 10 minder geschikt. Mijn dochter wordt 10 in maart die zou er nu niet meer in passen.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:09

Bart is leuk!
Hij heeft wel een schoft, dat scheelt al met een zadel.
Wat veel wordt gebruikt zijn de wintec zadeltjes met wisselbare "boom".
Ik ga er wsl zelf ook 1 kopen binnenkort. Heb een extra wijd nodig en die zijn er in die kleine maat niet of nauwelijks 2e hands. :(

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:24

@sneeuwpop, leuk is hij he? Je zou niet zeggen dat hij al een oud mannetje is....
Wintec is inderdaad ook nog een goed idee, daar maar eens goed naar kijken

Centered Riding instructrice level 1

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:39

Bartje is leuk! Heb je al eens aan een boomloos barefoot gedacht? Had daar eerst ook niet zoveel mee, maar mijn kinderen en de pony zelf die altijd jojot met haar gewicht vinden het echt heel fijn zitten.
Ik kan je aanraden om voor een maat o te gaan omdat je dochter er beter inpast ipv een xo.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:20

Afbeelding

Beetje regen vandaag, maar prima te doen.
Pony best "stout", maar zoontje had netjes gereden. Veel pony's waren trouwens "stout" op dit concours waardoor hij toch nog 2e was.
2e springwedstrijd en weer veel geleerd *\o/*

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:45

Helpen bij jullie de kids ook met uitmesten? En hebben jullie ergens een kleine kinder mestvork /vlas gevonden ?

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:08

mijn dochter helpt inderdaad met mesten, maar daar heb ik geen aparte mestvork voor.
ik heb wel een plastic mestvork (sta op vlas) met een kunststof steel dus die is niet zo zwaar, en dan schept ze zeg maar maar de helft van de vork vol. als het haar te zwaar wordt neem ik het over en gaat zij vegen of hooinetten vullen.

Centered Riding instructrice level 1

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:13

Vanmorgen heerlijk les gehad samen met mn dochtertje, helaas geen foto's hiervan.
We leren op dit moment veel van elkaar.
Sinds een aantal maanden de switch gemaakt van traditioneel rijden, naar centered riding.
Dochterlief begint nu steeds meer interesse weer te tonen naar de paarden. We hebben een behoorlijke winterdip gehad en op dat moment geen instructrice gevonden die bij ons past.
Gelukkig hebben we nu een goede centered riding instructrice gevonden, voor mijn dochtertje gaat het nu heel leuk speels en leerzaam.
Maar voor mij is het ook ondanks het hele grote niveau verschil tussen ons, ook super leerzaam.
We rijden echt samen op ons eigen niveau, uiteraard heb ik nu nog een heerlijke staart/ kont ruiter als schaduw achter mij, maar afstand houden gaat steeds beter.

Snorkel: mijn dochtertje van 8 helpt mij af en toe wel met stallen mesten en land uitmesten. Maar dit doet ze alleen met de mestboy. Ze hoeft alleen de drollen eruit te halen en het zware natte stro haal ik uit de stal

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:50

Onze zoon begint een beetje te helpen nu met 8 jaar.
Maar ik doe het liever zelf :x

Leuk joh, samen les.
Ik kom zelf niet meer aan rijden toe 8)7.

Gister en vandaag weer begonnen met de andere pony om "zadelmak/ruitermak" te maken.
Ze was super braaf.
Gister in draf aan de longe en later aan de hand over een hindernisje := en vandaag stukje los in stap - pony kent de beenhulpen nog niet, dus ging niet hard en aan de longe nog gegalopeerd.
Was zeker een half jaar geleden dat er iemand op had gezeten. Zo braaf :wow:
Afbeelding
Daarna gelijk maar een nieuwe cap gehaald, deze is echt niet stoer meer :=

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:34

Half september mag N. meedoen met een onderlinge bixie, vandaag even kleertjes gepast
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:39

Leuk!

Hier draaien de duimen, pony waar onze dochter op rijdt is tijdens onze vakantie heel ziek geworden. Nu is het de vraag of ze weer opknapt. Waarschijnlijk cushing, waardoor ze bevangen is geraakt.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 08:39

Hier helpt onze dochter soms mee, ze is nu 6 ons zoontje bijna 3 vind vooral het poetsen en voeren heel leuk.Zelf hadden we pech op paarden gebied en is er een pony vervangen voor een nieuwe...hij heet Rambo maar we hebben nog geen naam die we zelf leuk vinden.
De kinderen vinden Max het beste, mijn man Hunter en ik heb nog steeds Hurby als favoriet....
Echt hij is erg braaf, maar moet nog een hoop leren oa mennen en longeren om te kunnen voltigeren!
Maar de potentie is er wel, nu hoop ik dat er echt een pony voor jaren is.Omdat zo een wissel best veel emoties met zich mee brengt een afscheid het gemis ...maar ook het zoeken naar een geschikte kandidaat. En dan vind een gezinslid een potentiële kandidaat vreselijk en de andere wilt juist die omdat...En dan nog maar te zwijgen van de verkopers...de ene palmt vader in ,de volgende probeert juist moeder te overtuigen of kinderen om te kopen met ijsjes echt ik ben blij dat er weer eentje staat, en vooral dat we hem allemaal leuk vinden!. De kinderen waren direct eerlijk en af te lezen, maar als volwassene kijk je toch anders en dan mannen nog anders dan vrouwen!
Gelukkig waren we op veel gebieden het eens, maar juist het afstemmen vergde hier wel veeloverleg juist omdat iedereen er mee aan de slag wilt op hun eigen gebied( mijn man heeft als compromis een ruin geaccepteerd, maar dan wilt hij wel nog een merrieveulen kopen!) Ik wilde juist geen hengstigheid en onnodig afscheid van veulens en zo waren er wel meer zaken ;)
Hadden jullie dat ook zo binnen jullie gezin?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:39

Zo kwita, dat klinkt inderdaad als een hele opgave!
Maar wel super dat jullie zo bewust naar alle kanten kijken!

Hier ging het best eenvoudig. Oudere pony die gewoon braaf moet zijn. Dat waren de hoofd eisen. Wat jet lastig er maakte, was dat we bewust een pony zochten die meer op zichzelf is gericht en het gezelschap van andere paarden en pony's niet zo graag heeft. Na 3 maanden rustig rondkijken kwamen we haar tegen. Bij bezichtiging was vooral belangrijk hoe onze dochter op haar reageerde en de pony terug. En dat zat gelijk goed. Dusja.. Hier waren de eisen niet zo streng en was de koop snel rond. Nu is onze dochter pas 2 jaar en doet voornamelijk helpen poetsen en wat wandelen met haar. Soms even erop zitten. Straks gaat Claire weer opgepakt worden en gaan we kijken of deze 2 onder het zadel ook een match zijn. Zo niet, staat er nog een grote brave ruin van mij.

We zijn nu het overwegen om Claire tijdelijk uit te lenen aan een wat ouder ruitertje met rijervaring, zodat ze het rijden weer kan oppakken en conditie opbouwen. Nu staat ze sinds januari stil op wat wandelen na.

(we zijn bezig met een eigen paddock/longeercircel aan te leggen, maar dit duurt nog even.)

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:28

Susan, wat balen zeg!
Jullie hebben steeds pech. Hoop dat het weer goed komt.

Met de pony uitzoeken (shet) heb ik nogal een gok genomen.
Pony was op het moment dat we gingen kijken niet zo heel braaf, maar er was al een poosje niks mee gedaan. Ik wist dat onze zoon op termijn geen slome pony moest hebben, dus het was meer een pony voor de toekomst. Nu blijkt dat het de juiste keuze te zijn geweest.
Wel in het begin regelmatig aan de hand ernaast gelopen en aan de longe, maar met een hele brave had ik hem ook niet los durven laten denk ik =:)
Mijn man vond het allemaal wel best.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:42

Het komt helaas niet goed. Net vandaag gehoord dat ze Star donderdag in moeten laten slapen. Het is zo oneerlijk. Gelukkig kunnen we afscheid nemen, er komt donderdag nog iemand mooie foto's maken en onze dochter kan ook nog met haar op de foto nemen en heel veel knuffels geven. Ik ben er best naar van. Morgen komt ze thuis van opa en oma en moet ik haar vertellen dat Star niet beter wordt ;( .

Voor nu even kijken wat we dan gaan doen wat betreft rijden. Want ze wil wel blijven rijden.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:45

Tjeetje, wat triest ;(

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:11

Jeetje susanh, niet weer, wat sneu voor haar... sterkte alvast

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:53

Heel veel sterkte Susan!
Hopelijk kunnen jullie het straks een plekje geven.. Zo sneu als de kids op jonge leeftijd al de harde kant van de dierenwereld ervaren..

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 05:31

Dit is al de 3e keer binnen 1 jaar. Eerst vorig jaar ons paard, toen in oktober haar eigen pony Cato. Het is een keer klaar zou je denken. Dit is gewoon niet te bevatten en zo niet eerlijk.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:05

Jeetje SusanH heel veel sterkte!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:09

Ik lees later verder bij.
Wat ontzettend verdrietig Susan dat je dochter nu wéér afscheid moet nemen van haar pony.
Sterkte!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:39

Wat een pech, tja dan is afscheid zwaar!
Ik merk vooral aan mijn dochter dat ze nu altijd in haar achterhoofd heeft als ze maar niet ziek worden...dan vind ze het heel spannend of als er iets gebeurd...moet hij nu weg?
Dat is altijd lastig voor een kind, je kunt niet de toekomst voorspellen... maar we hebben afgesproken dat als het echt serieus is dat we net als het weer code oranje geven, zelf heeft ze al weer code roze en nog meer varianten bedacht voor leuke dingen( tja kinderen :D )

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:37

Oh susanH sterkte voor je dochter en jou! ik heb helaas enkele maanden geleden ook aan mijn dochter moeten vertellen dat haar grote vriendje er niet meer was... pony had ruim 3 maanden bij ons gestaan en was net weer 3 weken terug naar zijn eigen huisje.... helaas geen mogelijkheid gehad om afscheid te nemen, en dat vind ze nog steeds heel erg....
maak een mooie foto, en neem de tijd voor het afscheid!

Centered Riding instructrice level 1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:22

Gaan we morgen zeker doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Pommier en 38 bezoekers