Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:49

Succes SP!

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:26

Succes SP.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:38

Sterkte sp!

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:41

Succes SP ik hoop dat je snel weer op de been bent!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:03

Succes!

Hoe lang houden jullie nieuwe katten binnen? Heb Pixel nu 2 weken thuis en ze sloopt het huis 's nachts _O- Vannacht 2x de deur naar de gang open gemaakt, hondenvoerbakken door het huis geslingerd en ik wil niet weten wat nog meer, ze heeft toch zat speelgoed. Speel ook spelletjes met haar maar dat lijkt niet super veel te helpen :+
Ze is al geholpen trouwens en hondsbrutaal :=

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:13

Succes superpony!!

Haha Azmay, meestal wacht ik tot het punt waar jij nu op bent :') Dat ze binnen niet meer te houden zijn haha.. maar het liefst is dat wel wat langer dan 2 weken.. misschien eerst al dragend een stukje mee naar buiten nemen, of aan een tuigje?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:18

xXutopiaXx schreef:
Succes superpony!!

Haha Azmay, meestal wacht ik tot het punt waar jij nu op bent :') Dat ze binnen niet meer te houden zijn haha.. maar het liefst is dat wel wat langer dan 2 weken.. misschien eerst al dragend een stukje mee naar buiten nemen, of aan een tuigje?


Ja dat deed ik met Poes ook maar dat was na een kleine 5 weken pas en dat was al een buitenkat, deze kwam al alleen maar binnen >;)
Oppakken vind ze echt niet leuk, tuigje heb ik wel liggen dus kan ik wel eens mee gaan prutsen.

In ieder geval de deurklinken maar rechtop zetten voor nu :roll:

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:23

Hahaha 't zijn net kinderen :') Onze Flits begint ook steeds meer te zeuren dat ie naar buiten wil... maar ik durf het hier zo in het bos echt nog niet aan.. hij is weiland en woonwijk gewend... Heb Flits toen opgehaald net nadat jij Pixel kreeg.. wat ik overigens nog steeds echt een geweldige naam vind :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:27

Jouwne is ook al iets ouder of niet, is die al eerder buiten geweest?
Mijne zin nu 3 mnd en ik vind ze nog veel te klein, ze amuseren zich ook nog steeds binnen, nog niet de drang om naar buiten te gaan

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:58

Lynn_Nikita schreef:
Jouwne is ook al iets ouder of niet, is die al eerder buiten geweest?
Mijne zin nu 3 mnd en ik vind ze nog veel te klein, ze amuseren zich ook nog steeds binnen, nog niet de drang om naar buiten te gaan

Pixel is bijna 2, alleen ooit in een klein achtertuintje in een woonwijk geweest. Het is een mormeltje, dacht dat Poes erg was :')
Met 3 maanden mogen ze ook pas weg bij mama, dan zijn het nog maar kleine frummels.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:05

Sterkte SP.
Ik zou het nog iets langer proberen uit te zingen Azmay.Komt ze ver uit je buurt ? Of vlak bij ?
Kittens houd ik binnen tot ze geholpen zijn en het liefste tot 5 a 6 maanden.Wij hebben nu een stuk tuin afgezet,dus op 1 na komt er niks meer uit onze tuin.Die ene heeft een gat gevonden,maar de rest doet geen moeite om weg te komen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:08

beatje schreef:
Sterkte SP.
Ik zou het nog iets langer proberen uit te zingen Azmay.Komt ze ver uit je buurt ? Of vlak bij ?
Kittens houd ik binnen tot ze geholpen zijn en het liefste tot 5 a 6 maanden.Wij hebben nu een stuk tuin afgezet,dus op 1 na komt er niks meer uit onze tuin.Die ene heeft een gat gevonden,maar de rest doet geen moeite om weg te komen.


Ze komt zon 100km hier vandaan, misschien vanavond kijken of ze met het tuigje in de tuin wil kijken. Ben alleen bang dat als ze eenmaal door heeft dat er een tuin is ze dan echt niet meer binnen wil blijven :Y)

Wilde eigenlijk minimaal 5 weken binnen houden maar ik heb toch ook echt mijn nachtrust nodig :+

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:23

Ja die 5 weken zou ideaal zijn.Maar 100 km zal ze niet terug gaan,hoewel niks zo onvoorspelbaar als een kat.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:25

Wij hebben de katten een week of twee binnen gehouden. De ene hebben we hier verderop gevonden, eerst mee naar ouderlijk huis geweest voor twee jaar en daarna weer mee terug. De andere kant met een jaar gekregen en was alleen in huis gewend. Eerste week buiten nog een een touwtje, daarna losgelaten. Ging perfect, alsof ze niet anders gewend waren. De ene kat is (denken wij) nog niet eens de kant opgelopen waar ze vandaan komt. En ze jagen lekker op muizen enz. Zelfs die binnenkat, die is het fanatiekst en het liefst buiten van de twee :+
Edit, wat helpt als je wilt dat ze weer binnenkomen s avonds is niet te veel of helemaal niet voeren vanaf de ochtend. Mijn vriend geeft ze wel eens eten rond een uur of 5, daarna gaan ze naar buiten en komen echt niet zomaar naar binnen :')

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:28

Hier twee binnenkatten die ook helemaal niet talen naar de 'grote boze buitenwereld'. Dat is maar goed ook, want we wonen aan een straat waar harder gereden wordt dan toegestaan en ik moet er niet aan denken dat ze die kant op gaan. De ene kat kent 'buiten' wel, want die is destijds als zwerver binnengebracht bij het asiel. De andere kat woont sinds ze dertien weken is bij ons en is nog nooit naar buiten geweest. Zij kan ook echt niet naar buiten want ze eet alles op. Die eet zichzelf echt nog dood (gif of iets).

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:56

Onze Flits is nu ook al zo'n 2 jaar denk ik en ook wel buiten gewend, zowel bij mijn ouders thuis (woonwijk), als op de boerderij waar mijn paarden eerst stonden (vooral veel weiland, stallen en ook een drukke weg in de buurt), maar stiekem is het een bange poeperd.. hij is hier nu al 2 keer naar buiten gesneakt omdat we de deur niet snel genoeg dicht hadden en beide keren is hij gelijk het bos naast ons huis in gevlogen. Konden hem er gelukkig wel weer uithalen, want hij komt wel als je 'm roept, maar hij liep met groooote ogen gelijk een heel stuk weg! Dus ik durf het nog niet aan :P

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:21

Mijn katten komen niet los buiten en wij hebben een kattenren. Vroeger wel een kat gehad die aan een tuigje met een hele lange lijn zat en op die manier wel wat buiten kon lopen maar nog niet weg. Miss is dat ook nog een tussenoptie.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:13

Een kattenren hebben we ook gehad,maar de gene die nu weg loopt ,beet er gaten in.Het dak hadden we met net met ijzerdraad er in gedaan. Maar daar kwam ze uit.Dus dan maar de hele tuin afgespannen maar nu heeft ze in de heg in het gaas een gat gemaakt.

Ik heb ze ooit gevonden ,was een wilde kat.Ze is best huiselijk ondertussen, ze is nu 15 jaar ongveer, maar af en toe is die drang er om toch buiten de 500m2 die we voor ze afgezet hebben te gaan .
De andere hebben dat helemaal niet,die vinden alles buiten eng,de tuin gaan ze enkel in als ik er loop ,ondanks dat de tuindeuren hier altijd openstaan.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:15

Wij hebben de kat van overleden familie in huis genomen. Ze is nu 3 weken boven, staat wel bovenaan de trap. Als ze naar beneden durft, is de stap vrij klein om naar buiten te gaan. Het gaat in haar tempo. Mijn vorige opvanger heeft 2 maanden boven gewoond en is nu heel vrij en wandelt ook altijd mee met de honden.

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:36

Ah onze kattenren is van gaspanelen gemaakt die ook voor schuttingen worden gebruikt. Knappe kat die daar een gat in bijt bij ons. Wij hebben verder geen tuin alleen weiland en een binnenplaats dus ze moeten het daar mee doen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:48

nadat vorige week een moderne meterkast is gekomen en aangesloten door manlief is nu ook een nieuwe Cv ketel gekomen. Met gas wil ik geen risico dus een monteur laten komen. De gasleiding is nu volledig vervangen door flexibele slang en heeft de kortste weg nu ipv ontzettend veel onnodige meters om het huis heen te liggen. Stroom is grotendeels vervangen en de rest wordt nog gedaan ( nu op plekken in huis geen stroom)
Water wilden wij zo laten maar moet nu ook vervangen worden. is een ontzettend oude leiding die op de meest onlogische plek de woning binnenkomt. daar kwam de monteur achter ten hij iets afgekoppeld had, dat bleek dus de hoofdleiding te zijn, waterballet in huis maar gelukkig snel opgelost. Net als het gas komt ook het water binnen aan de voorkant van de woning en gaat het weer terug naar buiten, helemaal om het huis heen en achter komt die weer binnen. Dat wordt dus allemaal afgekoppeld zodra wij aan de badkamer beginnen 9 over +- 2 mnd) en dan wordt dat ook dat allemaal flexibele slang via het plafond.
Dan is er eigenlijk niks in huis wat niet vervangen is, muren, dak, radiatoren, leidingwerk cv, meterkast, stucwerk, vloeren gestort, meer dan vooraf gedacht werd maar ook wel prettig te weten dat het nu allemaal nieuw is.
Nu eerst eens alles afwerken, voegen van de aanbouw muur en de ophoging, al het oude leidingwerk in de aanbouw gaat weg aangezien dat nu grotendeels afgekoppeld is ( dat was een spaghetti! over de muren ) de 2 muren worden openfrezen , de rotte oude vloer eruit en nieuwe storten, nieuwe waterleidingen en cv leidingen leggen en dan is het grotendeels klaar. ow ja, dan plafonds afwerken en stuken en verven
Ik denk ( hoop!) dat dat een maand of 2 duurt en dan kunnen wij eindelijk beneden wonen en dan gaan genieten van alles

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:05

MarloesHJ schreef:
Ah onze kattenren is van gaspanelen gemaakt die ook voor schuttingen worden gebruikt. Knappe kat die daar een gat in bijt bij ons. Wij hebben verder geen tuin alleen weiland en een binnenplaats dus ze moeten het daar mee doen.

Wij hadden ook gaaspanelen 5x5 enkel het dak niet dat ging niet,en dan ga je op je kop hangen en bij ter een gat in.Wij hebben een stuk tuin voor honden en katten,daar achter een stuk voor kippen en varkens en daar achter de wei pas.

Julie hebben hard gewerkt Lynnikita

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:02

beatje schreef:
MarloesHJ schreef:
Ah onze kattenren is van gaspanelen gemaakt die ook voor schuttingen worden gebruikt. Knappe kat die daar een gat in bijt bij ons. Wij hebben verder geen tuin alleen weiland en een binnenplaats dus ze moeten het daar mee doen.

Wij hadden ook gaaspanelen 5x5 enkel het dak niet dat ging niet,en dan ga je op je kop hangen en bij ter een gat in.Wij hebben een stuk tuin voor honden en katten,daar achter een stuk voor kippen en varkens en daar achter de wei pas.

Julie hebben hard gewerkt Lynnikita


Wij hebben golfplaten op het dak, maar wel slim bedacht van kat in kwestie!

Lynn hoop gebeurd zo te horen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:17

Zo, echt wel een hoop gedaan lynn, gelijk goed aangepakt! En inderdaad over een tijdje genieten van alles.

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:18

WoW Lynn Nikita wat is er al veel gebeurd. Over een paar maandjes woon je in een nieuw huis :-)