Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:12

Oh dat is nog best een flinke...… Wordt nog wel een gedoe om die af te breken.

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:04

BB, Wel een 'handige' grootte :D Wat ga je met die oppervlakte doen?


Hier een trots mens. Vandaag heeft ML mijn 27jarige weer eens 'aan het werk' gezet met dubbele lijnen. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat we dat voor het laatst hebben gedaan, 1 jaar, anderhalf jaar geleden? Maar inspannen en gaan hé... stuur en commando's zitten er nog gewoon op en in een bakje van 15 bij 20 kun je daar in stap en een heel relaxed drafje dus nog best wat doen. Altijd weer leuk.
Misschien voor haar wel goed om zo nu en dan weer klein beetje wat te doen. Van dat gehang in een kale paddock werd ze beetje sjaggie en ze kwam steeds om aandacht vragen en dat ben ik niet van haar gewend. na 10 minuutjes zijn ze even paar honderd meter de weg langs gegaan en weer terug en dat ging ook wel goed behalve dat shetje er niet bij was en dat vonden ze alletwee niet zo leuk.. hinniken dat ie deed <3

Shetje heb ik nu ook weer aan de longe, vooral stap en klein beetje draf. Ziet er niet slecht uit op het moment. Staat nu op 3/4 buut per dag, hoefsmid heeft zijn hoefjes weer mooi gezet en goed stuk van de voorkant gehaald, scheelt ook weer stuk. De DA zei dat ik maar rustig aan moet opbouwen, vooral ook om zijn gewicht onder controle te houden, lees: er mag nog wel wat af.... Vandaag beetje rondgestuurd in stap aan een sidepull, maar hij heeft geen stuur dus dat ging van links naar rechts alle kanten op... Belangrijkste is nu even dat hij loopdrang heeft en houdt. De rest komt later wel.
Deze week weer beetje afbouwen naar 2 keer daags 1/4 zakje. poging zoveel... fingers crossed...

Ik heb ook camera's in de stal en paddock/weiland. Vind ik ook heel fijn om alles in de gaten te houden, als ik op de bank zit, of aan het werk ben. Er gebeurt nooit wat (knock on wood) maar toch lekker idee om even te kunnen spieken zo nu en dan. Ik kan zien of hun hooinet leeg is, of dat ze rustig staan te eten of niet... ideaal.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:20

Oef 5k voor alleen bomen weghalen… Dat is echt niet grappig!
Maar gezien de hoeveelheid en dan afvoer wel begrijpelijk. Geen bomen waarvan je hout kan verkopen?

Wij hebben van het voorjaar de monumentale eik laten onderhouden(€360,00) die heel erg dicht bij de boerderij staat. Hij mag niet weg maar afgezien dat ik het jammer vind dat hij zo dicht op de woning staat vinden we hem echt prachtig…

Onderhoud was wel echt nodig, want de takken hingen letterlijk op het dak haha! Verder nog een den die in de weg stond omgehaald, dat was iets van €80 (stobbe is dan nog niet weg en hout is niet afgevoerd).

Hier ga ik juist nog heel erg veel aanplanten :D Moet nog even iemand hier in de buurt zoeken voor snoeiafval van wilgen. Verder nog plannen voor hele rij zilverlindes.

FleurVP, fijn dat je camera hebt hangen nu! Lijkt mij ook erg prettig.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:37

Marlies ik heb ook een mooie eik op de paddock maar de meest handige boom is het niet (eikels, processierups)
Hij heeft veel schaduw +nog een paar dennen er omheen.
De bomen naast het huis zijn allemaal douglas, de prijs van 5000 euro gaat dan wel iest af ondat de bomenman dan het hout verkoopt, maar dat ligt dus aan de vraag en de prijzen op dat moment van douglashout.

Dat is leuk om te doen GD.
Ik merk aan melle af en toe ook dat hij zich verveelt, maar hij doet zo achterlijk aan de lijn of onder het zadel (gebroken vingers dankzij hem) dat ik het niet aandurf.
Dan mis ik toch echt wel m'n oude pensionstal met binnenbak waar hij nog enigszins rijdbaar was. :(

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:14

Citaat:
. BB, Wel een 'handige' grootte :D Wat ga je met die oppervlakte doen?


We willen een normale schuur/loods. Maar liever niet op dezelfde plek. Maar dat is voor nu nog toekomstmuziek. Ik zoek nog een sponsor. :Y)

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:34

Wat fijn lyn dat er word vergoed!!

Hier onwijs druk geweest met de paddock/bak en weide in orde maken!
Vrijdag is onze Luna gebracht.. en vanmorgen onze nieuwe pony Kelsey <3

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:36

Mooi hoor Milo

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:42

Ziet er netjes uit idd! :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:03

Foreverkliek schreef:
Antheman, ik wil de baby elzen met liefde adopteren hoor. Heb er nog een paar nodig om aan de eisen van de landschapsdeskundige of expert of wie het dan ook was te voldoen.

1 september doe ik gewoon boompjes afhaaldag :D

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:04

Zelf uitgraven met de hand :D ben je er zo vanaf!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:16

Oh wat fijn Milo, geniet ervan!

Hier vandaag pensionpaard aangekomen, wat een leukerd! Gaat ook lekker met mijn dames.
Vanmiddag van het weer gebruik gemaakt en wat rommel in huis weggewerkt, was nodig zeg maar :=

Morpheus81
Berichten: 568
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:08

FleurVP schreef:
Voor de klussers hier, vanaf vandaag krijg je weer subsidie op isoleren. Wij moeten nog 3/4e deel verbouwen dus ben er erg blij mee!



Kun je hier wat meer info over geven, of waar vind ik die eventueel?

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:45

Zit hier iemand in de buurt van Ermelo die een kennis kan helpen met een parkeerplek met stroom aangezien ze met 2 paarden naar Ermelo gaat en geen vrachtwagen neer mag zetten om met de paarden mag overnachten

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:19

Morpheus81 schreef:
FleurVP schreef:
Voor de klussers hier, vanaf vandaag krijg je weer subsidie op isoleren. Wij moeten nog 3/4e deel verbouwen dus ben er erg blij mee!



Kun je hier wat meer info over geven, of waar vind ik die eventueel?


Even Google vragen. “Subsidie isolatie”, staat ook op de meeste nieuwswebsites.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:09

Lynn_Nikita schreef:
Zit hier iemand in de buurt van Ermelo die een kennis kan helpen met een parkeerplek met stroom aangezien ze met 2 paarden naar Ermelo gaat en geen vrachtwagen neer mag zetten om met de paarden mag overnachten


Wij zitten in Ermelo. Slapen die paarden op de vrachtwagen??

Om wanneer gaat het en hoeveel nachten?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:15

carika schreef:
Morpheus81 schreef:
Kun je hier wat meer info over geven, of waar vind ik die eventueel?


Even Google vragen. “Subsidie isolatie”, staat ook op de meeste nieuwswebsites.


Dankjewel voor de tip! Komt goed van pas :)!

Hier ook nog wilgentakken af te halen voor de liefhebber. Wij hebben er 6 staan rondom ons weiland. Eigenlijk 7 maar eentje is er rot hebben we gister gemerkt, kunnen we zo omduwen. -O- Verder nog een stuk of 7 grote eiken direct aan het weiland, een hele hoop esdoorns (gelukkig niet de giftige variant), een paar klein beuken en een paar essen. Ik dacht eerst ook, oh een paar extra bomen is wel leuk. Maar eerst deze maar eens laten groeien :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:19

Ow, subsidie is mooi! Wij moeten muren doen, nog enkele ramen en ik vermoed de vloer.

Als iemand rond Okt in het noorden nog stekjes heeft, houden we ons aanbevolen. Moet helaas wel wat gifitge planten verwijderen.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:45

superpony schreef:
Ow, subsidie is mooi! Wij moeten muren doen, nog enkele ramen en ik vermoed de vloer.

Als iemand rond Okt in het noorden nog stekjes heeft, houden we ons aanbevolen. Moet helaas wel wat gifitge planten verwijderen.



Genoeg verschillende planten en boompjes in et noorden. Stuur maar een Pb tegen die tijd

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:08

belle_boef schreef:
superpony schreef:
Ow, subsidie is mooi! Wij moeten muren doen, nog enkele ramen en ik vermoed de vloer.

Als iemand rond Okt in het noorden nog stekjes heeft, houden we ons aanbevolen. Moet helaas wel wat gifitge planten verwijderen.



Genoeg verschillende planten en boompjes in et noorden. Stuur maar een Pb tegen die tijd


Ow, top!!! Dank je wel.

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:21

Hier misschien ook wel, ik weet niet wat je zoekt? Eiken in overvloed maar die zoek je vast niet :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:29

superpony schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Zit hier iemand in de buurt van Ermelo die een kennis kan helpen met een parkeerplek met stroom aangezien ze met 2 paarden naar Ermelo gaat en geen vrachtwagen neer mag zetten om met de paarden mag overnachten


Wij zitten in Ermelo. Slapen die paarden op de vrachtwagen??

Om wanneer gaat het en hoeveel nachten?


Dankjewel voor het reageren

Lees net dat ze iets gevonden hebben

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:32

JudithO schreef:
Hier misschien ook wel, ik weet niet wat je zoekt? Eiken in overvloed maar die zoek je vast niet :D

Eiken niet echt nee. Heb nu al 2 stukken afgezet die vol liggen met groene eikels.

En dan schrijven ze op fb dat paarden die weinig te eten hebben eikels eten...........Nou echt......Die van ons kunnen zwemmen in het hooi en wat kleine snacks links en rechts, maar staan heerlijk te knagen om eikels....

Lynn, dat is mooi. Er is hier zat.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 00:02

Ik ben morgen en woensdag in ziekenhuis. Meestal doe ik niet veel op mn telefoon, maar misschien ga ik uit verveling toch wel wat kijken. Hoop veel leuke dingen te kunnen lezen dan :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 06:45

Succes sp

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:40

Veel sterkte met de operatie superpony!