Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 10:15

Dit mag maar 1 meter zijn inderdaad.

Vraag mij ook af of ze beginnen over de druif. Die schutting is namelijk ook te hoog. Dat hebben wij ookal eens aangekaart waarna we 2 maanden dood werden gezwegen. Misschien spelen ze het daarom ook niet via de advocaat.


Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:20

Met 'ja maar zij' en 'ja maar de schutting' is is nog nooit iemand verder gekomen. Het weekend staat voor de deur. Mooie vrije dagen om de druif even over te hangen.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 10:29

Anoeska schreef:
Met 'ja maar zij' en 'ja maar de schutting' is is nog nooit iemand verder gekomen. Het weekend staat voor de deur. Mooie vrije dagen om de druif even over te hangen.

Haha nou neehoor, zaterdag aan het werk en zondag weg van huis.

Ik zeg ook niet dat onze druif er tegen mag omdat de schutting te hoog is ;)

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:31

Zoals je het nu uitlegt dan had ik hem ook laten staan. Alles waar jullie om vragen word dus bewust niet gedaan, niet alleen de grond maar nog veel meer. Ik zou zelfs in staat zijn om een paar biologische , zeer stinkende vliegenvallen in hun windrichting te hangen. Ik heb ze en ze werken fantastisch maar meuren die zooi!! }>

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:58

Ik zou de druiven dus wel zsm weghalen om te laten zien dat jullie te goeder trouw zijn :j Dat kan jullie echt helpen in een rechtszaak.
Dus even aangeven dat jullie de druif "binnenkort" weghalen , maar tegelijkertijd ook even herinneren aan de afspraken over de heg...

Mondy

Berichten: 11818
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:10

Ik lees vooral ja maar zij. Ja het zijn rare kwiebussen en vind t echt te maf voor woorden hoe ze jullie behandelen.
Maar het ja maar zij hebben dit en zij hebben dat niet is net zo flauw.
Je zei eerst dat ie t veel later zou doen (blaadjes die eraf zouden zijn) en dat is wat anders dan binnenkort.
Ik zou niet in de valkuil vallen met wat zij allemaal niet doen.
Als je wil dat ze dat meteen doen dan kaart t nogmaals aan of desnoods via de advocaat.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:27

Kun je niet reageren: We halen de druivenstruik er af, zodra het er het goede seizoen er is. Dat herinnerd me ook aan een afspraak die u met ons maakte dat de heg gesnoeid zou worden in het goede seizoen. Volgens mij zijn we al een aantal seizoenen verder, mogelijk bent u het vergeten? Ik zal het in ieder geval niet vergeten, want de gesnoeide heg is een mooie aanwijzing wanneer de tijd daar is.

zo blijf je toch beleefd en heb je je zegje gedaan, want wees beleefd, alles kan tegen je gebruikt worden. Zorg dat ze daar geen handvaten voor hebben.

Misschien ook een idee om haar te blokkeren, zodat ze wel verplicht worden om alles met via de advocaat te regelen.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 11:50

Bridget, zo heb ik het eerder altijd aangepakt. Maar dat weerhoudt de buurvrouw niet om een berg stront terug te sturen. Lijkt mij toch wijzer om het voor nu even zo te laten en te horen wat onze advocaat adviseerd. Dus voor nu krijgt ze gewoon even geen reactie.

Het lijkt mij onwijs om als er al een probleem over erfgrenzen loopt via advocaten om dat dit proberen onderling nog op te lossen.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 11:56

Mondy schreef:
Ik lees vooral ja maar zij. Ja het zijn rare kwiebussen en vind t echt te maf voor woorden hoe ze jullie behandelen.
Maar het ja maar zij hebben dit en zij hebben dat niet is net zo flauw.
Je zei eerst dat ie t veel later zou doen (blaadjes die eraf zouden zijn) en dat is wat anders dan binnenkort.
Ik zou niet in de valkuil vallen met wat zij allemaal niet doen.
Als je wil dat ze dat meteen doen dan kaart t nogmaals aan of desnoods via de advocaat.

Als ik de 'Ja maar zij' tactiek zou toepassen dan zou ik de druif pas verwijderen als ze het hek verplaatsten. Dat doen we niet.

Ik denk ook dat sommige mensen hier zich ook verkijken op de druif. Het gaat niet om een struikje maar om 12 meter aan druif wat om moet. En dat gaan we ook gewoon doen, als die stuik niet volhangt met kilo's druiven en onoverzichtelijk is door al het blad. Hebben ze haast en willen ze het sneller? Ook prima maar dan moeten ze het even op de officele manier spelen via de advocaat. Ik vind dat zelf niet onredelijk gezien de omstandigheden.

anjali
Berichten: 15017
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:24

Volgens mij mag je tijdens het broedseizoen niet snoeien.Er zijn nu nog steeds wel vogels die broeden,en die worden beschermd door de Faunawet. Dus ingrijpend snoeien en weghalen van beplanting zou nu niet toegestaan zijn.

Avalanche

Berichten: 15880
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:48

Moonfight schreef:
Bridget, zo heb ik het eerder altijd aangepakt. Maar dat weerhoudt de buurvrouw niet om een berg stront terug te sturen. Lijkt mij toch wijzer om het voor nu even zo te laten en te horen wat onze advocaat adviseerd. Dus voor nu krijgt ze gewoon even geen reactie.

Het lijkt mij idd gewoon verstandiger om niets terug te sturen, maar wel die druif over een paar weken overleiden.

Reden hiervoor: het is lastig ruziemaken met iemand die niet meedoet.

Verder toon je dan wel te goeder trouw te zijn.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:52

Je bent in mijn ogen ook niet onredelijk hoor! Iedereen roept nu wel hou de eer aan jezelf en jij doet nu net zo maar zij staan niet in jouw schoenen. Dan is het heel erg makkelijk iets roepen. Niet dat ik alle reacties niet snap, er zit wel een punt van waarheid in maar op een gegeven moment ben je het punt van beleefdheden voorbij en kan je soms niet anders dan zo communiceren.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:44

Ik zou zelf denk ik ook een berichtje sturen dat je de druiven weghaalt wanneer het mogelijk is. Het berichtje dat daarop volgt kan je altijd nog negeren, of helemaal niet lezen. Of je haar nu negeert, of wel reageert, dat vervelende berichtje komt toch wel ben ik bang.

Of je reageert terug en blokkeert haar daarna? Jullie wonen tenslotte naast elkaar, als er iets is kan je altijd een brief in de deur stoppen of haar persoonlijk aanspreken.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:08

Nog ontwikkelingen TS?

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 10:46

Nog weinig, onze advocaat is eindelijke terug van vakantie dus we zijn hard aan het werk met haar. Dus hopelijk binnenkort wat schot in de zaak.

Buurmanlief heeft vorige week wel ,toen wij van huis waren, vanaf onze kant even de druif losgeschroefd. Ik kreeg zelf de neiging om dat ook lekker voor eigen rechter te spelen en het hek te gaan verschuiven. Maar we hebben even tot 10 geteld, hartelijk gelachen om de achterlijkheid van de buurman en daarna de druiven op een andere stellage opgehangen. Gelukkig waren we net een weekje vrij en was het goed klusweer, zeker met een muziekje op =:) :+

TinkerTreas

Berichten: 3629
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:51

Dus hij is in jullie tuin geweest? :oo

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:17

Stille meelezer hier (en leek op juridisch gebied), maar als hij zonder toestemming in jullie tuin is geweest dan is dat ook strafbaar en kan je dat dus in je zaak gebruiken lijkt me?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:49

Hondsbrutaal die buurman. Ik geloof dat ik hem gewoon weer vast gezet zou hebben eigenlijk :+

Maar wat een soap joh!
Hopelijk gaat er nu snel wat gebeuren (uitspraak), maar zou dat in hun nadeel uitpakken dan zal de bom wel pas echt barsten denk ik.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7


meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:57

Mirranda schreef:
Hondsbrutaal die buurman. Ik geloof dat ik hem gewoon weer vast gezet zou hebben eigenlijk :+

Maar wat een soap joh!
Hopelijk gaat er nu snel wat gebeuren (uitspraak), maar zou dat in hun nadeel uitpakken dan zal de bom wel pas echt barsten denk ik.

Dat was het eerste ook wat ik dacht, ook al zou het de zaak wellicht niet ten goede komen, hij heeft dit gewoon niet te doen, ook erg schijnheilig om het te doen als er niemand thuis is.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:31

Oh wat knap dat je de druif niet weer gewoon hebt terug gehangen!
Die mensen hebben gewoon niets anders te doen zeker?

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:36

Wat een trieste boel TS. Voor mij erg herkenbaar helaas.
Ik ga een camera ophangen, voor jullie misschien ook een optie.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:37

Wat een laag figuur ook , tijd voor wat waakganzen los over je grond?

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:01

Rebecca schreef:
Wat een laag figuur ook , tijd voor wat waakganzen los over je grond?


Als het echt zo'n *&^%$#@! is (en daar lijkt het op) dan kan dat je zo maar een stel prima waakganzen kosten......

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:35

Knap dat jullie tot 10 geteld hebben.

Sanet

Berichten: 7915
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:57

Beter idd nu tot 10 tellen (of 200 :D ) en straks gewoon je grond erbij, dan nu je druif weer terug op zijn oude plek, maar nog meer gedoe.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, bonnielau, Brimi_Disa, Carr_friesje, Chantalla, Eliana, Fientj, Gittta, Googlebot, har166, Kirrietje, lazy, Lisselot, lovemyhorse1, luuntje, meniekske, MieLo, Mila17, ontherun, Soepblik, Suliko en 138 bezoekers