Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:49

Die AA was toch die poloruiter die eerst samen met Robert reed? Denk niet dat die zich erg druk maakt om het deelnemersgeld :+


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:56

Goh jullie hebben er in het weekend gewoon nog een paar pagina's bijgekletst :+

Apple, met veel plezier opgebleven om het te zien!
Was mooi!
Mijn hele Fb tijdlijn staat ook vol met de samenvattingen elke dag :') Hoezo fan :))

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:00

Whale schreef:
Die AA was toch die poloruiter die eerst samen met Robert reed? Denk niet dat die zich erg druk maakt om het deelnemersgeld :+

Ja, klopt.
Ook al heeft ie geld als water, als je met zo'n beperkt deelnemersveld rijdt is het wel fijn als de deelnemers die geselecteerd worden niet vroegtijdig vrijwillig stoppen zonder dat daar ziekte aan te pas komt.


Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:03

Het kan ook zijn dat er ziekte in zijn familie aan te pas is gekomen. Of andere persoonlijke omstandigheden. We weten het gewoon niet.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:06

Lalidan schreef:
Het kan ook zijn dat er ziekte in zijn familie aan te pas is gekomen. Of andere persoonlijke omstandigheden. We weten het gewoon niet.

Dat zou dan toch gecommuniceerd worden op hun site? Hij lijkt met de stille trom vertrokken.
Weten de deelnemers dit toevallig wel?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:14

Ik weet dat hij met stille trom vertrokken is. Maar dat is nog geen reden om allemaal aannames te doen en te speculeren. Er zal een reden voor zijn, zowel voor zijn vertrek als voor het verder stilhouden daarvan. Misschien een reden die ons aanstaat, misschien een reden die ons niet aan staat. We weten het niet.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:17

elnienjo schreef:
Lalidan schreef:
Het kan ook zijn dat er ziekte in zijn familie aan te pas is gekomen. Of andere persoonlijke omstandigheden. We weten het gewoon niet.

Dat zou dan toch gecommuniceerd worden op hun site? Hij lijkt met de stille trom vertrokken.
Weten de deelnemers dit toevallig wel?

Waarom? Als het persoonlijke redenen zijn heb jij daar toch gewoon geen zaken mee? Als de organisatie akkoord is gegaan (wat zo is) dan is dat voldoende.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:17

Hij is niet verplicht om privé-omstandigheden met de wereld te delen. Hij zal een goede reden hebben gehad om er mee op te houden, daar ben ik blind van overtuigd - je begint eraan om het af te maken.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:32

Ayasha schreef:
Waarom? Als het persoonlijke redenen zijn heb jij daar toch gewoon geen zaken mee? Als de organisatie akkoord is gegaan (wat zo is) dan is dat voldoende.

Als er op de site zou staan "wegens persoonlijke omstandigheden de race gestaakt", dan geeft dat minder reden tot speculatie dan het geheel verzwijgen.

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:43

Elnienjo,

Is er íets aan deze mongol derby waar jij, zonder enig voorbehoud of mits of maar, van kunt zeggen dat je het mooi of leuk vindt?


Een kritische houding is over het algemeen prima. Net als je dingen afvragen.
Maar als dat zónder enige positiviteit gebeurt, wordt het storend.


Ik zou het erg leuk vinden als het topic gewoon positief en respectvol kan blijven, zoals vrijwel alle meelevers en meelezers hier.

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:45

En dan voor het positieve,

Apple en Mike, goede terugreis vandaag!



Ik verheug me op alle verhalen, van alle deelnemers, die nog gaan los komen de komende tijd!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 10:48

Femke_Tweety schreef:
Elnienjo,

Is er íets aan deze mongol derby waar jij, zonder enig voorbehoud of mits of maar, van kunt zeggen dat je het mooi of leuk vindt?


Een kritische houding is over het algemeen prima. Net als je dingen afvragen.
Maar als dat zónder enige positiviteit gebeurt, wordt het storend.

Pardon?
Ik heb met veel plezier gevolgd, ik heb een favoriet gekregen gedurende het verloop van de wedstrijd waar ik mee meeleefde en heb prachtige foto's gezien.
Een kritische noot of vraag hier en daar is toch niet storend? Lijkt me niet meer dan gezond om niet massaal elk aspect te verheerlijken.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:09

Maar ze zijn ons niet verschuldigd om te vertellen waarom iemand niet meer mee doet.

Ik irriteer me al langer aan je houding.

De live facebookfilmpjes zijn niet goed, ze geven niet genoeg informatie over waarom iemand gestopt is, de prijsuitreiking was niet goed.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:15

Same here. Ik weet niet of je je er bewust van bent maar ook ik ervaar vrijwel elk bericht van jou als erg negatief en bot. Ik weet aan de manier van reageren gewoon al dat jij het bent.

Als het bleef bij ‘een kritische noot hier en daar’ zou het niet storend zijn nee, maar je hebt al op alles commentaar gehad.

Nee. Ze zijn jou niks verschuldigd. Je betaald niet voor het volgen dus je moet blij zijn met wat je wel te horen krijgt. Speculeren doe jij alleen want de rest heeft zich er niet druk om gemaakt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:19

Denk dat AA een prima reden had dat ie weg ging. Als je traint en betaalt voor zo'n avontuur, ga je niet zomaar een dag voor de finish weg. ;)

Ik vind al die samenvattingen en foto's geweldig :D

Gisteren ook het boek uitgelezen. Alleen het was wel een heel abrupt einde := Wel heel mooi geschreven

:wave:

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:21

Ik heb gister Missie Mongolie uitgelezen! Welke jij?
Wel heel interessant op het vanuit het oogpunt van de ruiter te lezen :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Grit

Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:55

elnienjo schreef:
Een kritische noot of vraag hier en daar is toch niet storend?
Wel als je het zelf al in vult met een negatieve inslag of sneer, want daar eindigen jouw ‘vragen’ geregeld mee.
Ik verheerlijk de organisatie niet, maar ga er niet vanuit dat het een op geld beluste organisatie is die vooral spectaculaire plaatjes wil hebben waar de deelnemer flink voor in de buidel moet tasten en dan ook nog met de verwachting dat ze mij van alles berichten terwijl ik het vanaf mijn comfortabele bank volg.
Ze hebben het druk, moeten overal tegelijk zijn, hebben een flinke verantwoordelijkheid voor de deelnemers in het veld en veelal is het ook nog vrijwilligerswerk waar verder geen luxe bij komt kijken.
De deelnemers kiezen er zelf voor om hieraan mee te doen en vinden het het geld dus waard.

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:00

Ik zit de binnenkomst van de adventure categorie nog even te kijken.

Dat live opgenomen filmpje.
Eric (het is toch Eric zelf die daar filmt en blogt?)geeft aan dat Sally nagenoeg dood was, en dat het verhaal daarvan nog komt.

Haar ouders zijn er, en nog meer mensen.

Ik ben wel benieuwd naar dat verhaal, heb het nog niet kunnen vinden.



Wel reteknap dat ze dan toch HS28 tot finish rijdt met de rest van de adventure rijders!

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:01

Lagonda schreef:
Ik heb gister Missie Mongolie uitgelezen! Welke jij?
Wel heel interessant op het vanuit het oogpunt van de ruiter te lezen :)

Missie Mongolië idd :j

Schrijfster heeft flink moeten afzien.
Rare gedachte misschien, maar ik maakte er nou niet duidelijk uit op of het nou een happy end was voor haar en Ronald := Kon dat niet zo goed uit het laatste hoofdstuk opmaken :o

:wave:

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:02

Ha, en de knie, en strakke schoenen van Mike komen ook voorbij.

Die schoenen zijn wel heulll erg netjes voor de gelegenheid :j :D

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:03

Dilan93 schreef:
Lagonda schreef:
Ik heb gister Missie Mongolie uitgelezen! Welke jij?
Wel heel interessant op het vanuit het oogpunt van de ruiter te lezen :)

Missie Mongolië idd :j

Schrijfster heeft flink moeten afzien.
Rare gedachte misschien, maar ik maakte er nou niet duidelijk uit op of het nou een happy end was voor haar en Ronald := Kon dat niet zo goed uit het laatste hoofdstuk opmaken :o


Ik dacht slecht! Gezien hij nog een keer ging en het haar allemaal niet zo boeide :+

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

MaritB

Berichten: 8612
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:21

Ayasha schreef:
Same here. Ik weet niet of je je er bewust van bent maar ook ik ervaar vrijwel elk bericht van jou als erg negatief en bot. Ik weet aan de manier van reageren gewoon al dat jij het bent.

Als het bleef bij ‘een kritische noot hier en daar’ zou het niet storend zijn nee, maar je hebt al op alles commentaar gehad.

Nee. Ze zijn jou niks verschuldigd. Je betaald niet voor het volgen dus je moet blij zijn met wat je wel te horen krijgt. Speculeren doe jij alleen want de rest heeft zich er niet druk om gemaakt.


Sluit ik mij helemaal bij aan!


_/-\o_

Instructeur Human and Horse methode*
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper*
*in opleiding
Standplaats Bodegraven

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:37

Femke_Tweety schreef:
Ik zit de binnenkomst van de adventure categorie nog even te kijken.

Dat live opgenomen filmpje.
Eric (het is toch Eric zelf die daar filmt en blogt?)geeft aan dat Sally nagenoeg dood was, en dat het verhaal daarvan nog komt.

Haar ouders zijn er, en nog meer mensen.

Ik ben wel benieuwd naar dat verhaal, heb het nog niet kunnen vinden.



Wel reteknap dat ze dan toch HS28 tot finish rijdt met de rest van de adventure rijders!


Wat ik in een filmpje voorbij heb horen komen, waarin ze haar verhaal doet na de finish, kwam ze op een van de HS volledig door de hitte bevangen aan. Echt zo erg dat haar lichaamstemperatuur veel te hoog was en ze een delier had. Haar mederijders vertelden ook dat zelf dacht nog wel door te kunnen rijden. De arts heeft haar provisorisch van iets van een stretcher een soort bad gemaakt, haar uitgekleed en gezorgd dat ze zo ver mogelijk afkoelde tot de ambulance er was om haar naar het ziekenhuis te brengen. Kan het filmpje zo gauw niet vinden.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:04

Lagonda schreef:
Dilan93 schreef:
Missie Mongolië idd :j

Schrijfster heeft flink moeten afzien.
Rare gedachte misschien, maar ik maakte er nou niet duidelijk uit op of het nou een happy end was voor haar en Ronald := Kon dat niet zo goed uit het laatste hoofdstuk opmaken :o


Ik dacht slecht! Gezien hij nog een keer ging en het haar allemaal niet zo boeide :+

Dat dacht ik ook idd. Omdat ze 'hoorde dat hij nog eens mee zou doen' :=

Had gehoopt op een happy end :o

:wave:

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:21

Ja, ik zag het inmiddels ook.


Combinatie van maafdarminfectie waardoor vocht en voedsel niet binnen bleef, of ze het gewoon niet wou.
En uitdroging en zonnesteek dus.

Lichaamstemperatuur ging boven de 40 graden en richting kritiek.
Zelf had ze het vooral koud.

Ter plekke infuus en continu koelen door de arts, ruim 3 uur lang, tot er vervoer richting ziekenhuis was.


Gelukkig goed aan het herstellen dus, zo goed dat ze 28 tot finish 'gewoon' heeft kunnen meedoen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers