[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:22

Retjethorse schreef:
Wat een eikels zeg... Waar gaat het toch naartoe met de mensheid. :n Gelukkig zijn er bij beiden geen ongelukken gebeurd.


Ze waren met 2 maar de 2de was braaf. Blijkt ondertussen dat het ettertje hier in de wijk goed gekend is en al heel veel mensen geërgerd heeft. Hij zou ook al een aantal keer in aanraking geweest zijn met de politie en het is voor meerdere mensen een frustratie dat hij nog steeds op vrije voeten is. Wil helaas zeggen dat ik deze kerel waarschijnlijk nog ga tegen komen. Hoop dat Quick snel leert om dat soort geluiden te negeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 04:12

Quick is boos. Woensdag was de dierenarts hier voor Bacardi en deze vond al mijn paarden te dik. Schrok me rot, omdat tot hiertoe iedereen zei dat ze goed stonden. Nu moet iedereen dus op dieet en Quick vindt dit maar niets. Zijn portie muesli is serieus omlaag geschroefd en ze moeten ook een aantal uur van hun hooi af. Bacardi en Macho zeuren wel, maar Quick is dus echt in een rothumeur, diëten is duidelijk niets voor hem.

Jammer genoeg was het deze week te heet om te rijden en hebben we enkel een beetje grondwerk gedaan. Zou graag wat meer met hem buiten gaan, want 25 augustus staat er een fotoshoot gepland, als het weer wat mee zit. Ik zou rijfoto's willen en een paar portretfoto's, als meneer mee wil werken tenminste.

En ik heb een nieuw touwhalster besteld. Deze keer eentje met veel roze.

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:56

Haha Quick toch... _O- De liefde van een man gaat door de maag zeker? :+

Leuk zeg een fotoshoot! Zou ik ook eens moeten regelen voor Aliaa. Welke fotograaf komt er?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:36

Retjethorse schreef:
Haha Quick toch... _O- De liefde van een man gaat door de maag zeker? :+

Leuk zeg een fotoshoot! Zou ik ook eens moeten regelen voor Aliaa. Welke fotograaf komt er?


Heb ondertussen 2 shoots op het programma staan. In augustus met Evi Coomans (staat tussen mijn vrienden op fb) en in september komt Mondy van bokt.

Met Evi ga ik vooral voor rijfoto's en een paar portretfoto's. Mijn verzorgstertje krijgt een shoot met Macho. Als Mondy komt, gaan we proberen om thuis met zijn allen op de foto te gaan. Mijn vriend, onze hond, ik en de 3 paarden op 1 foto is al lang een droom van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:32

Gisteren wilde ik eens een andere toer rijden met Quick. Ik heb deze vorig jaar al wandelend met hem gedaan, maar dit jaar waren we die richting nog niet uit geweest. Zo lang we in de woonwijk waren, was Quick heel nerveus en schrikkerig. Hij kwam pas tot rust zodra we de kleine paadjes bereikt hadden. Even stoppen voor een babbel, was er niet bij.

Omdat het halt houden bij de buurvrouw zo'n ramp was, heb ik gisteren, tot grote ergernis van Quick, het stil staan vaak geoefend. Aan het begin van de rit, wilde hij amper stil staan, op het einde ging het gelukkig al veel beter. Ook onze volgende ritten zal dit dus nog een oefenpuntje worden. Ik weet eigenlijk niet waarom Quick buiten de wei niet wil stil staan, op de wei doet hij dit nl wel netjes. Maar zodra het zadel erop gaat en we de wijde wereld intrekken, wil hij alleen nog maar vooruit gaan.

Nu hij weet dat hij sneller mag als stap, geeft hij regelmatig aan dat hij wil versnellen. Normaal mag ik nog niet met hem draven, dus moest ik hem gisteren regelmatig terug nemen in stap, omdat hij in drafmodus was. Na een paar mislukte pogingen, vond hij zijn töltknop en toen moest de frustratie er even uit en ging ie bokken. Heb even goed gevloekt en hem een tijdje in stap gehouden voor ik nog eens een poging wou ondernemen. De 2de keer ging hij wel vrij hard, maar bokken was er niet meer bij.

Op de terugweg ben ik op de wijk afgestapt. Ik was bang om te veel van Quick te vragen. De eerste meters geraakte ik bijna niet vooruit, mijn knieën leken op slot te zitten. Had geen pijn ofzo, kon gewoon amper stappen. Gelukkig past Quick zijn tempo aan mij aan, zou er anders als een vlaggenwimpel achter gehangen hebben. Na een paar meters wilden mijn knieën gelukkig weer mee en kon het tempo wat omhoog. Quick liep naast mij te geeuwen en kwam af en toe eens met zijn neus duwen. En toen kwam er een ambulance met flikkerende lichten de bocht om, gelukkig zonder sirene, maar het was toch een snel rijdende discobal die op ons af kwam. Ik verwachte een serieuze schrikreactie van Quick, maar die bleef gelukkig kalm.

Nadeel van alleen rijden, is dat je paard alles zelf moet uitzoeken. Ben best wel fier op mijn uk en hoe hij alles op pakt. Hoop dat door meer te rijden, er ook meer rust komt.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:36

Oh dat van het zadel opleggen en dan zit de GO erop herken ik enorm, mijn paard valt in slaap bijna tijdens het poetsen, maar als het zadel erop ligt is ze AAN. Zeer veel Go en relaxt stappen zit er helaas nauwelijks in, wel braaf verder, maar veel go. en dat afstappen en niet kunnen lopen heb ik al heel lang, vroeger toen ik jong was (nu 38) had ik er nooit last van maar tegenwoordig voel ik mij soms net bejaard als ik eraf stap...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:58

Ik vind een voorwaarts paard over het algemeen niet erg. Maar als halthouden enzo niet gaat snap ik je frustratie best.

Ik denk dat als je wat vaker hebt gereden Quick zal wennen aan de omgeving met jou op hem in plaats van ernaast. Mijn vorige paard had hier in het begin ook wat moeite mee!

One horse is never enough!

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:28

Quick heeft met rijden volgens mij last van jeugdig enthousiasme en jeugdige onbalans. Dan is stilstaan ook wel heeeuul moeilijk. Tja, dat gaat alleen maar beter worden door het vaker te doen (en er overheen te groeien). Komt goed.

Hetzelfde geldt voor het lastig vinden om te stappen als je ook harder mag en wilt. Joho, denkt Quick, party time.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:59

Maflinger_S schreef:
Quick heeft met rijden volgens mij last van jeugdig enthousiasme en jeugdige onbalans. Dan is stilstaan ook wel heeeuul moeilijk. Tja, dat gaat alleen maar beter worden door het vaker te doen (en er overheen te groeien). Komt goed.

Hetzelfde geldt voor het lastig vinden om te stappen als je ook harder mag en wilt. Joho, denkt Quick, party time.


Je zal wel gelijk hebben hoor, maar ik ben zo teleurgesteld in mezelf. Heb uren met Quick geoefend op halt houden en stil staan thuis en dat doet hij ook, dus hij kent de commando's. Eens de wei uit, lijkt hij echter alles vergeten.

Zelfde met niet schrikken. Ik ga al 3 jaar regelmatig met hem de heide op. Hij kent de wijk, weet wat verkeer is, hoort bij de buren regelmatig een moto, ziet naast zijn wei grote grasmaaiers, sproeiers en tractors. Er wordt daar gemaaid met boskantmaaiers en dat raakt zijn koude kleren niet. Ik was dan ook zeker dat ik een goed voorbereid paard had en nu blijkt hij plots wel nerveus en schrikkerig te zijn als ik erop zit. Dat had ik dus helemaal niet verwacht. Ik heb dan ook het gevoel dat ik gefaald heb in zijn opvoeding en vraag me echt af wat ik anders had moeten doen. Hij is aan zoveel blootgesteld en toch spring hij opzij voor stomme dingen.

Komt nog bij dat ik iemand ken met een leeftijdsgenoot van Quick. Dat paard is nog maar 2 maand zadelmak en heeft nog geen voet fout gezet. Paard gaat iedere week mee op buitenrit, is van niks bang en loopt netjes in alle gangen. Hij is zelfs al 4 dagen mee geweest naar de Eifel en heeft daar netjes in groep zijn kilometers gelopen. Ik chat vaak met die eigenaar en onze paarden zijn echt totaal anders. Quick is een hooligan vergeleken met haar paardje en ik ben net voor een Rocky gegaan, omdat ik toe was aan een rustig paard waarmee ik gewoon zonder stress kilometers kon maken. Zal met Quick wel komen, maar ik zal een moeilijke periode door moeten, waar ik me eigenlijk niet aan verwacht had, omdat ik dacht dat ik goed voorbereid was.

Ik ben echt niet teleurgesteld in Quick hoor, Quick is perfect zoals hij is. Ben wel sterk teleurgesteld in mezelf, omdat ik, ondanks alle voorbereiding, toch gefaald ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:27

Voor het eerst een buitenrit gemaakt met een vreemd paard erbij. Ander paard was een merrie en Quick voelde zich op en top hengst. We hebben afwisselend vooraan gereden. Voorbij steken ging soms wat aarzelend, maar Quick heeft vlot de kop getrokken. Ook terug alleen naar huis stappen, pakte hij redelijk goed op. Van het andere paard weg stappen, ging een paar passen moeizaam, maar al vrij snel viel het kwartje dat we naar huis gingen en was het moeilijk momentje voorbij.

Heb onderweg ook op het halt houden geoefend en dit ging al beter als de vorige keer. Hoop dat ik nog minstens 2 keer kan rijden voor de fotoshoot en dat tegen die dag de "ho" er echt goed in zit.

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:43

Je hebt niet gefaald. Je hebt alleen iets anders te leren dan je dacht. En Quick maakt dat, soms pijnlijk voor jou, duidelijk. Met jou ernaast en in zijn vertrouwde omgeving is hij de braafheid zelve, daarbuiten en als jij erop zit, wil hij letterlijk grenzen verkennen. Misschien heb jij wel te leren dat je de controle wat meer moet loslaten en je moet laten verrassen door dat wat er komt?
Een paard, en zeker een jong paard, is niet perfect en perfectionisme en een paard gaan ook niet zo best samen.

Je rit van vandaag klinkt succesvol. Quick afwisselend volgend en leidend en goed te controleren zo te lezen. Helemaal goed toch?

Hij mag tijdens de fotoshoot toch best een beetje draken? Het is geen robot. De fotoshoot is een momentopname dus probeer ook te genieten van het moment. (Dan sta je zelf ook mooier/beter op de foto. :D)

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:54

Ik zie het ook zeker niet als falen hoor. Ik denk juist dat je het heel goed gedaan hebt en hem niet beter had kunnen voorbereiden dan je gedaan hebt. Niet zo hard zijn voor jezelf, het komt vast goed! Het is ook anders voor hem nu je niet meer naast hem loopt maar erop zit, zal misschien even wennen zijn?
Ik ben heel benieuwd naar de fotoshoot :D

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:28

Quick heeft het super goed gedaan. Al was hij wel ondeugend als hij achteraan liep. Het bleef niet bij snuffelen en flemen, maar hij probeerde ook om in de kont en de hakken van het andere paard te pitsen. Hij hing echt de puber uit, lol.

Na de shoot vertrekt de fotograaf op vakantie, de foto's gaan na haar vakantie bewerkt worden. Maar er komt zeker een topic zodra ik ze heb.

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:36

Zo is dat. Quick heeft het super goed gedaan.

Ik ben benieuwd naar de foto's te zijner tijd. Met zo'n leukerd als Quick kan het bijna niet anders dan dat het leuke foto's worden.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:30

Fijn dat de buitenrit goed verlopen is! Toch altijd spannend om met een ander (vreemd) paard op pad te gaan, je weet nooit hoe ze zich gaan gedragen. :') Ik denk ook niet dat je gefaald hebt hoor, elk paard heeft nu eenmaal een ander karakter. Aan de hand wandelen en onder het zadel is toch nog een groot verschil voor veel paarden.
Mijn vorige merrie ging perfect mee aan de hand, heel ontspannen, maar zodra ik erop zat, was ze van alles bang behalve verkeer... En stom blikje cola in de kant kon genoeg zijn om een heleboel drama te veroorzaken. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:45

Normaal ging ik vandaag weer rijden met mijn rijmaatje, helaas is dit niet doorgegaan. Heb even getwijfeld of ik alleen ging, maar eigenlijk past donderdag beter voor me, dus heb ik het rijden uitgesteld.

Doordat ik altijd zo moe ben, volgens mijn therapeut heb ik een burn-out, had ik al lang niet meer fatsoenlijk getraind met Quick. Vandaag was zijn nieuw halster toegekomen, dus heb ik maar wat energie bijeen gesprokkeld om met hem aan de slag te gaan.

Moet eerlijk toegeven dat het niet vlekkenloos ging. Voetjes opheffen om over de balken te stappen deed hij perfect en hij volgde ook netjes tijdens het rondwandelen. Wijken voor druk, daar had hij nu eens echt geen zin in, klieren en prullen was veeeel leuker. Uiteindelijk deed hij al zijn oefeningen wel, maar ik moest er wel voor aandringen. _-:(

Meneer zijn nieuw halster. Kleurtjes komen beter uit in het echt, maar het weer wilde niet mee vandaag.

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:54

Burn-out is niet niks, goed naar je lichaam luisteren hoor!

Knap paardje zo met dat halster, echte mannen kunnen roze prima hebben :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:44

Quick heeft me vliegles gegeven. Hij stapte tijdens het opstappen weg van het krukje, waardoor ik met mijn tenen in zijn oksel porde. Quick vloog weg als een pijl uit een boog en omdat ik niet goed zat, begon hij te bokken en daar ging ik.

Het opstappen ging nadien heel moeilijk, werk aan de winkel dus.

Morgen heb ik een dag grondwerkles, dubbele lijnen. Ben benieuwd en kijk ernaar uit. Ik laat zeker mijn eerste half uur filmen, zodat ik nadien kan terug kijken als ik het niet goed meer weet en ik met Quick wil oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:37

Heel interessante dag gehad vandaag en heel veel inspiratie kunnen op doen om met Quick te werken. Kijk ernaar uit om aan de slag te gaan en hoop dat Quick het goed op pakt. Ik vind grondwerk met lange lijnen tot mijn verbazing leuk en dat voor iemand die longeren maar saai vind. Ik ben gewoon om met een losse teugel te rijden en dat werkte enorm tegen me. Het is echt wennen om meer aanleuning te vragen. Ik kreeg wel te horen dat ik zachte handen heb. Fijn om te horen. Ik kreeg ook tips om met Quick aan de slag te gaan, wat ik wel fijn vond. En ik kreeg ook tips over hoe ik de situatie van gisteren terug kan recht trekken. Daar ben ik vanavond al mee aan de slag gegaan.

En Quick gaat in februari uit logeren. De persoon die de clinic van vandaag organiseerde, traint normaal Ijslanders, maar ze heeft ook al enkele Rocky's opgeleid. Quick gaat dus vanaf februari naar daar om hem fatsoenlijk te laten inrijden zodat hij netjes zijn gangen leert scheiden. Voordeel is dat je als eigenaar ook 1 keer per week les krijgt. Ik overweeg om tijdens de periode dat Quick er staat, ook nog extra les te nemen als dat mogelijk is.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:00

Oef jammer van de vliegles, brrrr vervelend.

Ik ben dol op lange lijnen :D leuk dat Quick een maandje training gaat krijgen ben benieuwd hoe hij daar weer uit komt!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:06

Akkefietje met Quick gehad gisteren, las ik. En vandaag lekker met de dubbele lijnen gewerkt en een mooi vooruitzicht voor een training van Quick en jezelf.

Gaaf om te lezen dat je handvatten hebt gehad om verder te werken met Quick. Ik heb sinds een paar weken les met de dubbele longe met arabierig typje en ze pakt het heel goed op. Wat je schrijft, het is zo leuk om op een andere manier met je paard bezig te zijn. Goed voor de bespiering en de balans.

Arabierig typje heeft eind vorig jaar, begin dit jaar in training gestaan bij een westernruiter. Dat heeft ons goed gedaan. De opdracht was om met arabierig typje te rijden en een inschatting te maken of zij en ik wel een match waren. We zijn er regelmatig heen gegaan en ik heb ook een aantal lessen bij haar genomen. Eerst op haar betrouwbare lespaarden en daarna op mijn eigen arabierig typje. Conclusie was dat wij een prima match zijn. Die training heeft ons veel goed gedaan en een mooie basis gegeven.

Helemaal gaaf dat jij ook zoiets gaat doen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:54

wauw, wat er allemaal kan veranderen als je ouderwets op vakantie bent zonder overal gratis wifi. Wat een mooie vooruitzicht om met hem samen te trainen zodat alles onder het zadel goed "geïnstalleerd" word! Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie gaan opbloeien!

One horse is never enough!

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:46

Het werken aan de lange lijnen was volgens de Spaanse/Weense school, waarbij je vlak achter je paard staat. Mijn cursuspaard was een Ijslander, een stuk kleiner als Quick dus. Om echt goed aan de slag te gaan, moet ik mezelf lange teugels aanschaffen en heb voorlopig geen tijd om naar de ruitershop te rijden. En eigenlijk heb ik ook hulp nodig om op te starten, maar die heb ik niet. Denk dat ik ga starten met 2 leadropes en zie hoe ver we geraken voor ik in lange teugels investeer.

Heb wel wat zenuwen om Quick uit handen te geven, maar ik wil een fatsoenlijk opgeleid paard en twijfel te hard aan mezelf om het alleen te doen. Extra gangen zijn tenslotte iets nieuws voor me en als ik het niet goed doe, moet er toch iemand gevonden worden die het recht trekt. Dan toch liever ineens in training, zodat het goed gedaan wordt.

Ondertussen zijn we alle dagen met het krukje aan het oefenen. Eergisteren ben ik begonnen met gewoon het krukje ernaast te zetten, gisteren zette ik een voet op de onderste trede. Beide keren stond ik met Quick voor de stal. Vandaag wilde ik op het krukje gaan staan, maar dat durf ik niet aan de stal, ik kan daar gemakkelijk tussen paard en muur geplet worden. Dus heb ik hem mee naar hun paddock aan huis genomen. Bleek dat stilstaan naast het krukje in een grotere ruimte toch wel moeilijk is. Ik had koekjes op zak, maar zelfs dat was geen motivatie om te blijven staan. Als ik dan al eens op het krukje stond, was hij erg nerveus. Blijkbaar is mijn vliegles iets waar hij ook mee zit. Ik kan me best wel voorstellen dat een mens, die niet in evenwicht op je rug zit, pijn moet doen aan je rug, dus ik begrijp zijn spanning wel. Maar goed, ik ben blijven oefenen, met een koekje voor zijn neus, dat hij niet kreeg zo lang hij niet naast het krukje stil stond en uiteindelijk was de goesting zo groot, dat hij netjes bleef staan, terwijl ik naast hem boven op het krukje stond. Koekje gegeven en verder uitgebreid beloond en een 2de poging ondernomen. 2de keer bleef hij onmiddellijk gewoon staan, de flinkerd. Volgende stap is nu mijn handen op zijn rug zetten en als dit goed gaat, hangen. Denk dat ik even nog blijf hangen bij de stap die we vandaag gezet hebben, wil dat hij dit doet zonder snoepje voor ik verder ga.

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:10

De leadropes zijn waarschijnlijk zwaarder dan de lange teugels, dus ik weet niet of dat voor jou fijn gaat werken.

Het ís ook spannend om je paard uit handen te geven maar zeker als je een goed lopend gangenpaard wilt, wel de investering waard denk ik. Als je een goed gevoel hebt bij een trainer, moet je daarvoor gaan. Het is daarbij wel belangrijk dat jij als eigenaar ook regelmatig betrokken bent bij die training, zodat je het langzamerhand over kunt gaan nemen van de trainer. Jij moet "na de training" tenslotte verder met je paard.

Fijn dat je weer bezig bent met opstappen. Kleine stapjes, Quick is zich waarschijnlijk rot geschrokken en vraagt zich af hoe hij het beter kan doen.
Wat ik trouwens regelmatig met mijn arabierig typje doe is "iets stoms". Het hek waait net een beetje dicht als wij er door gaan. Ik laat mijn borstel vallen tijdens het poetsen. De waterslang heeft een eigen leven als ik 'm vast heb. Arabierig typje moet leren dat haar mens soms een beetje onhandig is, en dat dat helemaal niet erg is.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:34

Maflinger_S schreef:
De leadropes zijn waarschijnlijk zwaarder dan de lange teugels, dus ik weet niet of dat voor jou fijn gaat werken.

Het ís ook spannend om je paard uit handen te geven maar zeker als je een goed lopend gangenpaard wilt, wel de investering waard denk ik. Als je een goed gevoel hebt bij een trainer, moet je daarvoor gaan. Het is daarbij wel belangrijk dat jij als eigenaar ook regelmatig betrokken bent bij die training, zodat je het langzamerhand over kunt gaan nemen van de trainer. Jij moet "na de training" tenslotte verder met je paard.

Fijn dat je weer bezig bent met opstappen. Kleine stapjes, Quick is zich waarschijnlijk rot geschrokken en vraagt zich af hoe hij het beter kan doen.
Wat ik trouwens regelmatig met mijn arabierig typje doe is "iets stoms". Het hek waait net een beetje dicht als wij er door gaan. Ik laat mijn borstel vallen tijdens het poetsen. De waterslang heeft een eigen leven als ik 'm vast heb. Arabierig typje moet leren dat haar mens soms een beetje onhandig is, en dat dat helemaal niet erg is.


Ik word zeker bij zijn training betrokken. 1 keer per week moet ik langs komen en ofwel rijdt de trainer en krijg ik uitleg, ofwel moet ik er zelf op. Verder mag ik komen zoveel ik wil, dus ik hoop dat ik hem een paar keer met de trainer aan de slag kan zien.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Liiesjjj, Miiej, Mizsz_Kitty, Nicollevs, pluklief, wisanda2003 en 38 bezoekers