Cyste op sesambeentje en blessure kogelringband

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:36

Mer1980 schreef:
Mer1980 schreef:
Suzanne F. heeft er helaas een zeer talentvol paard op in moeten laten slapen. Die cyste zat volgens mij ook op het sesambeen. Het hangt volgens mij echt van de plek af en inderdaad het management.


Correctie de cyste zat op het straalbeen, is natuurlijk wel een flink verschil....


Correctie, onder aan het pijpbeen bij het kootgewricht. :)
Was zeer zeldzaam.

Maar hier geen goede ervaringen met cystes. Die dingen worden eigenlijk alleen maar groter. Tegenwoordig zijn ze wel verder met inspuitingen enzo maar het blijven lastige aandoeningen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Cyste op sesambeentje en blessure kogelringband

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:36

Oeps ik zat er dus toch naast :o :+

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:51

Als je beseft op hoeveel botten en gewrichten er cystes kunnen zitten dan zakt de moed je al in de schoenen. En dat zijn dan alleen nog maar cystes. Artrose komt nog meer voor. En dan hebben we nog tigduizend bandjes en pezen en aanhechtingen. En nog allerlei andere aandoeningen van de nek tot het bekken.
De kans dat je paard iets gaat mankeren zou net zo groot moeten zijn als het winnen van de loterij, dan had ik elke maand meegespeeld.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Cyste op sesambeentje en blessure kogelringband

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:36

Kogelringbsnd blessure gehad. Genezen met rust en zwemmen en stappen. 2 jaar later teruggekomen (of wellicht nooit helemaal goed genezen?)
Laten opereren in emmeloord (bandje doorgesneden en de pees schoongemaakt). Sindsdien helemaal goed en strak en dun.

Ik heb begrepen dat kogelringband blessures als hij verdikt is vaak erg tricky zijn en meestal alsnog geopereerd moeten. Kunnen ze tijdens zo'n operatie niet meteen de cyste bekijken? Ik zou dit eens voorleggen aan een kliniek met een goede chirurg.

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Cyste op sesambeentje en blessure kogelringband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 08:13

Dankjewel voor je reactie Raamzicht! ik wist niet dat dat kon..kan ik gaan overleggen mocht het niet overgaan. Maar de DA was geen voorstander voor opereren gezien de leeftijd en het feit dat de cyste al schade aan het aanrichten is wbt artrose. Eigenlijk wat Suzanne zegt dus..

Maar ik kan het eens gaan voorleggen aan een andere kliniek, dank jullie wel voor de reacties. Ik heb in ieder geval het idee dat er nog wel iets meer aan gedaan kan worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

PowerFries
Berichten: 24
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:35

Mijn paardje had cystes op beide hoefbenen aan de voorbenen.
Hij is daar aan geopereerd en die is geslaagd.
Voordeel was dat hij nog jong was en dus hogere slagingskans had qua dichtgroeien van de cystes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Inney, joyce83, mirriejj, tirzasarah10 en 36 bezoekers