[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:08

Gelukkig Fleuribelle, kliniek is nooit fijn... en nu hopen dat het goed blijft gaan!

Ah Knolselder wat een moppie zo over het hek..

Spannend AM, ik ben als de tijd komt ook heel benieuwd hoe het afspenen zal gaan.

Gister even een klein stukje zonder mams gewandeld langs de weg met de spruit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:41

Astrid, mooie Bloem, ha ha mak genoeg

AL, <3 wat een wijsneus, binnenkort weer op Freddie wat een heerlijk vooruitzicht, enne smile op wedstrijd hè :D

AM, oooo wat een schatje. Suc6 met afspenen.

Juval, heerlijk zo met de kinderen, vind haar goed gelukt, lekker samen opgroeien.

Knolselder, oooo lieve Oopsie wat een verschil, zo tof als ze direct komen.

RivQ. braaf hoor en ze vinden dat vaak erg leuk. Ook al zo groot.

Evelien, ha ha ik wist het inkrimpen gaat niet lukken bij jou

Fleuribelle, was zo blij je goede nieuws te lezen dat ik helemaal vergat verder nog wat te typen. Heerlijk in de wei en wat is het een knappe dame, spam maar is vaker foto's.

Diertjec, Odin hij blijft zo gaaf zo benieuwd of hij straks als grote jongen nog de clown uithangt.

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:19

Fleuribelle fijn dat ze weer thuis zijn! Duim voor jullie!

Riv wat stoer!!
Fijn dat zo goed gaat zeg.

Zo ver zijn wij nog niet haha
Gisteren heb ik even geprobeerd om aan halster mee uit de wei te nemen, maar dat ging nog niet helemaal lekker. Moeders is heel onrustig als ze de kleine niet helemaal ziet en de kleine stopte natuurlijk een paar keer... dus ging niet helemaal lekker.
Denk eerst maar paar keer op de wei oefenen waar we wat meer ruimte hebben.
Hebben jullie ook merries die zo op veulen zijn gericht? Wordt dit minder?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:04

De mijne ook aan het begin Hagelkruis! Alleen mensen mochten erbij, absoluut geen andere paarden. Is haar eerste veulen en week geen sec van zijn zijde. Na een paar weken werd het minder en toevallig vandaag op 12 weken oud eerste buitenritje met moeder gemaakt terwijl kind zonder babysitter in de wei bij de rest bleef. De vorige keren bleef er iemand bij het veulen. Heerlijk vind ze het even zonder kind :P

Hebben we wel naar toe gewerkt en gaat nu goed maar echt in mini baby stapjes zodat het heel gewoon wordt voor ze. Zodra veulen wat groter en stabieler wordt neemt mams ook meer afstand :)

hagelkruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:13

Oké fijn om te horen, voor haar is het ook de eerste veulen. En hij is natuurlijk ook nog maar 10 dagen, dus ook alleen maar goed lijkt me dat ze beschermd is.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:00

Leuke foto's Riv_Q! Stoere man.

Hagelkruis die van jou is toch nog geen twee weken oud? Ik zou zelf dan nog niet zonder merrie gaan wandelen. Ze zijn nog zo kwetsbaar. Ik zou hem aan het halstertje laten wennen en verder nog even wachten tot hij wat ouder is. :o

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:00

Gewoon samen met de merrie lopen. 1 mer merrie en 1 met veulen. Veulen volgt merrie, simpele manier om aan te leren. Nog een 3e man erbij om af en toe dat kontje aan te duwen en je hebt het helemaal makkelijk.
Vooral niet gescheiden gaan lopen, maak je het jezelf moeilijk mee en is ook niet leuk oefenen. Ze plakken nu toch nog aan elkaar.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:17

Die van mij was in het begin ook zo Hagelkruis, pas na een maand of 2 werd ze pas echt duidelijk makkelijker en mocht ie echt veel verder weg dan een meter of 10.
Nu met 3,5 maand heb ik Odin eens mee genomen om een rondje rond de stallen te wandelen zonder mams en dat ging super goed. El heb ik gisteren weer voor het eerst met bijzetjes gelongeerd en dat ging ook super. Longeerbak is wel binnen zicht voor Odin, die werd ook rustiger naarmate we langer weg waren :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:35

Wat een opluchting dat het goed gaat Fleuribelle!

Knappe Snoet Juval, lieve foto's zo.

Ik vind het heel stoer van hem RivQ. Hij staat zo relaxed te kijken.

Pluk de dag!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:59

Wat leuk de baby's weer.

Ik kan dus echt niet zonder merrie gaan wandelen hij laat wel zien hoe graag die er heen wilt...

Ik ga zometeen voor de eerste keer even langs de weg ben benieuwd :')

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 17:17

Dankjulliewel, het is een stoere man idd. Tijdens het wandelen was de merrie wel eventjes uit rijden met mijn bijrijdster. Als de merrie in het land had gestaan krijg ik hem ook niet mee vrees ik :D

Idd in het begin lekker samen met mams wandelen! Zo bouwt hij of zij ook vertrouwen op in een andere omgeving.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:24

Binnen 24 uur staat het veulen met mams weer in Utrecht . De moed zinkt ons een beetje in de schoenen.
Gisteravond heeft ze lekker een uurtje in de wei gelopen. Vanmorgen ook en uurtje. Wilde haar ook niet nat laten regenen. Om 13.30 lag ze op haar rug in de stal. Wilde ook niet opstaan. Ze had 38.8 verhoging.
De DA is geweest en heeft een darmontspanner en een pijnstiller gespoten. Haar lactaatwaarde was 2,8
Toen heeft ze iets gedronken bij moeders maar niet veel. Ze bleef heel sloom en na twee uur de DA maar weer gebeld. Bleek dat ze iets uitgedroogd was en ze heeft een infuus met vocht gekregen. Haar lactaatwaarde was wel gedaald maar 1,8. Dat was op zich wel positief. Toen het infuus klaar was ging ze weer op haar rug liggen. DA heeft toen weer pijnstilling gespoten en een darmontspanner. Gebeld met Utrecht en weer onderweg.
In Utrecht hebben ze haar gesondeerd en de maag was gelukkig leeg. Ook heeft ze paraffine gekregen. Via een scan was te zien dat een gedeelte van de dunne darm leeg was. Er is dus geen passage. Er was niet te zien of er een afknelling was. Als dat zo zou zijn dan is de lactaatwaarde heel hoog en dat was niet het geval. Nu staat ze in een koliekbox. Ze houden haar goed in de gaten en kijken om 22.00 uur of de paraffine de maag heeft verlaten. We gaan heel hard duimen dat ze hier ook door heen komt en dat ik vannacht geen telefoon ga krijgen.

Gelderse Keur Sport merrie Zilverling Mirna Parcival x Ahoy
Welsh Zwanehoef Kaëla

jeannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:28

Wat een zorgen fleuribelle. Ik duim voor je!

Meneer de Wit 1984, schotse woezelReduster Fleur 2006, Welsh NWR v. DGR Now or Never x Wester Aikemas Adios, drachtig van His Royal Badness DKBillie Jean MDW 2018, Welsh WPBR v. Cassanova du Bois x DGR Now or NeverZonnnebloem 2018, Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x Wester Aikema's NorbertFoxy Foxtrot MDW 2019Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x DGR Now or Never

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:28

Jemig, wat een pech zeg.... Sterkte!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:35

Sterkte fleuribelle ik duim met je mee dat je in elk geval vannacht geen belletje krijgt.

R.I.P Blub vaarwel mijn meisje.
R.I.P Fientje vaarwel mijn meisje.
Kyra ( Royal Dance X Gribaldi ) M2+2

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:44

Wat vreselijk die onzekerheid voor jullie! Zo sneu wanneer je ziet dat ze zo'n pijn hebben. Mijn duimen draaien ook!

Pluk de dag!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:44

Dat meen je niet, hmmm heel gek gedacht maar zou hetgeen de slokdarm verstopping heeft veroorzaakt nu de darm kunnen verstoppen. Ik ga keihard duimen, ze is gelukkig al ietsje ouder en een sterke dame. En jullie zijn er gelukkig iedere keer super snel bij met de beste zorg. Kop op hoor dit moet gewoon goed komen ..... duim duim duim

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:52

Heel veel sterkte fleuribelle :(:) Duimen draaien hard voor je!

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:54

Wauw wat een apart verhaal fleuribelle.. En vooral ook erg vervelend. Hier draaien de duimen ook voor jullie!

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:55

Hѐ wat een naar bericht fleuribelle, mn duimen draaien hier ook voor jullie!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:07

Heel veel sterkte Fleuribelle! Wat vervelend dit, die zorgen zo.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:21

Jeetje heel veel sterkte fleuribelle ik duim voor jullie

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:47

Ooh nee Fleuribelle. Ik duim dat ze opknapt :(:)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:50

Wat een nachtmerrie Fleuribelle. :(:)

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 00:05

Ah nee, en wat rot dat er niet duidelijk is wat er precies aan de hand is.. heel veel sterkte en ik duim ook! -O-