Vriendin komt niet op deel bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
har166

Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:56

Ts, naarmate je ouder wordt verandert je leven en de mensen erin. Helemaal na je studietijd en de periode dat je zelfstandig wordt. Simpel gezegd,de tijd dat vrienden op nummer 1 stonden is voorbij en gaan andere zaken vaak voor ( man/kinderen/werk helaas haha ). Als jij wilt dat ze ergens bij aanwezig is dan moet je dat gewoon mondeling aan haar vragen, niet via een papieren uitnodiging, niet via whatsapp maar 1 op 1.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:09

Meest zinnige reactie tot nu toe.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:09

Ik blijf erbij dat als jij haar niet belangrijk genoeg vindt om als daggast te komen, je eigenlijk ook niet mag 'klagen' dat zij niet bij het diner aanwezig is.

En inderdaad benadert iedereen trouwen anders, voor sommigen is het de mooiste dag van hun leven, anderen vinden het overdreven gedoe.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:40

Beste tip is al gegeven, ga met haar in gedprek

En kwam deze tegen en kon het niet laten. Sorry.
Afbeelding

Be your best self

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:31

Waves schreef:
Iinge_ schreef:
Ik schrik een beetje van de reacties hier. Het is TS haar bruiloft en als dit is hoe ze deze wil inrichten moet ze dat zelf weten. Het is logisch dat er wegens budget (of andere) keuzes niet iedereen bij het diner of bij de dag kan zijn.



Tuurlijk moet TS het zelf weten, maar als je zo ongastvrij bent en je vriendin en haar partner niet bij de huwelijksvoltrekking uitnodigt dan moet je niet raar opkijken als vriendschappen daardoor een raar bijsmaakje krijgen.

Budget heeft er niets mee te maken. Je kan ook voor weinig geld een inclusief feest geven waarbij iedereen, overal bij kan zijn. Dan moet je alleen andere keuzes maken qua luxe. Ik eet persoonlijk liever kip met al mijn vrienden dan biefstuk met een paar terwijl ik daarmee anderen kwets.


Mensen moeten echt gaan lezen hier. Het gaat niet over haar partner, het gaat over een andere vriendin.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:46

Tiggs schreef:
Ik blijf erbij dat als jij haar niet belangrijk genoeg vindt om als daggast te komen, je eigenlijk ook niet mag 'klagen' dat zij niet bij het diner aanwezig is.

Deze lees ik een paar keer al, maar hoezo dat dan? Hoezo niet belangrijk genoeg? Hoezo mag je als bruidspaar niet zelf bepalen wie je waarvoor uitnodigt en wat daarvoor je achterliggende redenen zijn?
En wat geeft degene die uitgenodigd wordt het recht om daar een waardeoordeel aan te verbinden?
Mijn persoonlijke mening is dat ik dat ronduit onbeschoft vind. Je wordt uitgenodigd voor een belangrijke dag, dat zou toch genoeg moeten zijn?
Ikzelf ben ook weleens uitgenodigd voor een bruiloft wat ik niet verwacht had, dat vond ik juist leuk. Een blijk van waardering en fijn dat ze mij bij hun dag wilden hebben.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:51

Als het je dwarszit, moet je dit aan haar kenbaar maken en met haar in gesprek gaan.

Als jullie nog goed genoeg bevriend zijn, zal dat voor de vriendschap niets uitmaken. In een goede vriendschap moet je zulke dingen bespreekbaar kunnen maken vind ik.

Gaat je vriendschap eraan onderdoor is dat ook wel een conclusie denk ik.

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:53

Ik snap het wel hoor Achterom. Precies wat je zegt: als ze je er wel bij willen hebben voelt het als een blijk van waardering. Dat kan dan andersom natuurlijk ook werken: als ze je er niet bij willen hebben :)

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:13

Achterom schreef:
Tiggs schreef:
Ik blijf erbij dat als jij haar niet belangrijk genoeg vindt om als daggast te komen, je eigenlijk ook niet mag 'klagen' dat zij niet bij het diner aanwezig is.

Deze lees ik een paar keer al, maar hoezo dat dan? Hoezo niet belangrijk genoeg? Hoezo mag je als bruidspaar niet zelf bepalen wie je waarvoor uitnodigt en wat daarvoor je achterliggende redenen zijn?
En wat geeft degene die uitgenodigd wordt het recht om daar een waardeoordeel aan te verbinden?
Mijn persoonlijke mening is dat ik dat ronduit onbeschoft vind. Je wordt uitgenodigd voor een belangrijke dag, dat zou toch genoeg moeten zijn?
Ikzelf ben ook weleens uitgenodigd voor een bruiloft wat ik niet verwacht had, dat vond ik juist leuk. Een blijk van waardering en fijn dat ze mij bij hun dag wilden hebben.


We weten wat dat betreft helemaal niet hoe de vriendin van TS erover denkt, dus in principe leg je die vriendin nu woorden in de mond. Misschien is er wel een andere reden en voelt de vriendin zich gewoon echt niet fijn erbij en dat recht heeft ze ook vind ik. De bruid is niet heilig, ook al is het Haar dag. Je hebt geen idee wat er persoonlijk voor gedachten in het hoofd van die vriendin rond gaan. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik probeer wel ook altijd anders er tegenaan te kijken omdat ik zelf problemen heb met het gaan naar die verplichte dingen, of dat nu dan iets voor mijn beste vriendin zou zijn of mijn ouders of wat dan ook.

Ik kan bv. om maar wat te noemen, en heel veel mensen samen met mij, heel moeilijk overweg met sociale situaties en dan vooral die verplichte dingen als een bruiloft of verjaardag of wat dan ook, wat bij mij vaak leidt tot paniek aanvallen en hyperventilatie aan toe en waar ik dagen en soms weken van te voren kotsmisselijk door ben van de stress waarmee dat gepaard gaat voor mij. En ik heb door de jaren Zoveel veroordelingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen he. Vreselijk hoeveel onbegrip er is. En of het dan om een bruiloft gaat of een lunch afspraak of wat dan ook... Mensen vinden maar dat je dat gewoon maar even moet doen allemaal. Nee zo werkt het helaas niet en zeker niet als je goede vrienden bent of familie en juist deze mensen oordelen het hardst. We weten alleen wat TS verteld en er is door TS nog niet met de vriendin over gepraat geworden, dus ik vind dat er nogal veroordeeld wordt hier over die vriendin.

Zo zie je maar hoe anders mensen denken over zulke sociale situaties en 'verplichte' dagen. Iedereen kan daar heel anders naar kijken en zich er Heel anders bij voelen. Natuurlijk komt het nu over alsof die vriendin dit zo besloten heeft omdat die andere vrienden niet eerder uitgenodigd waren, wat erg jammer zou zijn want dan lijkt het wel alsof zij de vriendschap minder belangrijk vind als TS dat vindt, maar alsnog weten we helemaal niet of er nog een andere reden is bv. Misschien vind ze het onwijs moeilijk om Alleen erbij te zijn, ook al is het de bruiloft van een goede vriendin. Dan kun je het echt zien als iets waar je gigantisch tegenop kijkt. Niet iedereen voelt zich prettig op zulke dagen hoor, en zeker niet als je alleen ergens naartoe moet.

TS moet gewoon gaan praten met haar vriendin, anders zal ze sowieso zelf ermee rond blijven lopen wat niet fijn is maar wie weet is er wel een achterliggende reden waarom de vriendin dit besloten heeft, ipv alleen de meest voor de hand liggende die velen hier zien omdat ze maar 1 kant vh verhaal kennen, en dat komt de vriendschap echt niet ten goede als het niet uitgesproken wordt. Een goede vriendschap moet een gesprek als dit wel kunnen doorstaan. Als je dit niet kunt uitspreken met elkaar dan vraag ik me zelf al af wat voor soort vriendschap het dan echt is. Ik zou eerlijk gezegd geen vrienden om me heen willen waar ik niet eerlijk mee kon zijn en waar ik niet mee kon praten als iets me dwars zat. Misschien is dat ook omdat ik al meer meegemaakt heb als TS, misschien niet. Maakt ook niet uit. Maar hierover kunnen praten met die vriendin in kwestie zou gewoon moeten kunnen lijkt me.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-08-19 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:18

@cursebreaker: misschien heb ik het niet duidelijk omschreven, want het gaat me nu juist niet om wat jij beschrijft, dat vind ik wel herkenbaar en is ook helemaal aan jou. Bovendien vul jij niets in voor een ander en geef je geen waardeoordeel.

Het gaat mij er om dat een aantal mensen het compleet normaal lijken te vinden dat je 'dan' gewoon afzegt voor het diner, 'omdat' je blijkbaar ook niet belangrijk genoeg bent om bij de ceremonie aanwezig te mogen zijn. Dus als je niet voor de ceremonie wordt uitgenodigd ben je blijkbaar niet belangrijk voor het bruidspaar en is het volgens bepaalde mensen hier heel normaal om dan ook af te zeggen voor het diner?

cursebreaker

Berichten: 11398
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:23

Achterom schreef:
@cursebreaker: misschien heb ik het niet duidelijk omschreven, want het gaat me nu juist niet om wat jij beschrijft, dat vind ik wel herkenbaar en is ook helemaal aan jou. Bovendien vul jij niets in voor een ander en geef je geen waardeoordeel.

Het gaat mij er om dat een aantal mensen het compleet normaal lijken te vinden dat je 'dan' gewoon afzegt voor het diner, 'omdat' je blijkbaar ook niet belangrijk genoeg bent om bij de ceremonie aanwezig te mogen zijn. Dus als je niet voor de ceremonie wordt uitgenodigd ben je blijkbaar niet belangrijk voor het bruidspaar en is het volgens bepaalde mensen hier heel normaal om dan ook af te zeggen voor het diner?


Nee nu je het idd zo schrijft, lees ik het idd ook weer anders.
Wat dat betreft snap ik dat TS ook keuzes moet maken met wie nu wel of niet overdag gaat komen en dat wil idd niet zeggen dat je niet belangrijk bent nee als je dan niet overdag uitgenodigd bent. Wij hebben voor het feest 's avonds ook een beperkt aantal mensen uitgenodigd en bv van het werk alleen onze bazen en niet ook naaste collega's omdat dat voor ons gewoon te duur werd en we gewoon heel graag die specifieke locatie wilde hebben. Betekent niet dat ik m'n collega's niet leuk vond ofzo, maar zijn gewoon keuzes die je maakt, om wat voor reden dan ook. En dat recht heb je idd ten alle tijde. Niks zo vervelends als op Jouw dag naar de pijpen te moeten dansen van anderen inderdaad, daar ben ik het mee eens. Het bruidspaar moeten de dingen zo kunnen zoals ZIJ willen, ongeacht wat anderen daarvan vinden want er is altijd wel iemand die wel weer oordeelt over iets wat zij anders zien of zouden doen.

Maar TS zal er alleen achterkomen als ze dus met de vriendin gaat praten.
Het lijkt me idd echt niet fijn om nu rond te lopen met zo'n rot gevoel dus ik zou dat echt proberen uit te praten met je vriendin TS. Dat gaat je gegarandeerd opluchten. Dit soort 'stress' is natuurlijk echt niet iets wat je erbij wilt hebben nu je met de planning bezig bent.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:34

Art_ofLiving schreef:
Omdat A. de afgelopen maanden niet veel van zich liet horen/druk was/weg etc heb ik helaas weinig kans gehad om haar in mijn bruiloftsplanning te betrekken en ging ik ook twijfelen aan hoe veel onze vriendschap nu echt voor haar betekent.


De vriendschap is verwaterd. Langs beide kanten. Vriendschappen komen langs twee kanten, ik vind het dus wel jammer dat je nu alles in haar schoenen probeert te schuiven. Je vindt alleen maar de dingen jammer die zij niet doet (niet naar je vrijgezellenfeest komen, niet naar je trouwdiner komen), maar wanneer was de laatste keer dat jij naar haar geweest bent voor een bak koffie en een goed gesprek?

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:19

Gillbo schreef:
Hoe is het nu geregeld
A+1 = uitgenodigd voor diner en feest, Niet voor de ceremonie?
Vriendin/ kennis= uitgenodigd voor het feest, niet voor de ceremonie en het diner

A+1 komt nu alleen op het feest.
Ik snap dat je het jammer vindt. Een uitnodiging voor een diner is meestal alleen voor mensen die dichtbij staan, een select groepje dus.
Maar als je een goede vriendin is dan kan je haar gewoon vertellen dat je het heel jammer vindt dat ze er niet bij is en alleen in de avond komt. Misschien heeft ze niet eens in de gaten hoe belangrijk het is.

Ik verbaas me over hoe mensen hier reageren, uitnodiging voor een bruiloft vind ik altijd nog iets speciaal waarvoor je net iets meer je best doet dan een gemiddelde verjaardag.
Als ik dan reacties lees dat ts blij mag zijn dat A überhaupt de moeite wil nemen om naar haar bruiloft dan verbaas ik mij daar echt over. Een echte vriendin komt met liefde naar je bruiloft


Mee eens :) Inderdaad aangeven dat je het jammer vind dat ze er bij het eten niet bij is. Moet kunnen lijkt mij. Misschien heeft ze er hele goede redenen voor. En misschien hoor je dan wel iets wat je niet wilt horen, maar weet je het wel gelijk. En heb je het zelf ook aangegeven. Misschien heeft ze helemaal niet door hoe belangrijk het voor je is?

Ikzelf zet ook een stapje harder voor een bruiloft van goede vrienden, ook als het wat lastiger is of ik het wat minder aantrekkelijk vind. Dat doe je voor vrienden vind ik.

Zelf zou ik niet een bestaand vriendengroepje waar je normaal in een groep mee afspreekt, opdelen op den bruiloft. Dat steekt enorm. Ik ben een paar bruiloften terug alleen naar de locatie moeten gaan terwijl de rest van onze vriendengroep er al was omdat ze gevraagd waren om te helpen en ik niet. Dat steekt echt enorm, laat staan als je ze voor verschillende onderdelen uitnodigt. Al blijft het je goed recht natuurlijk, het kan wel steken. Ik zou iedereen altijd de mogelijkheid geven +1 in te vullen.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 13:14

Tancreda4 schreef:
Mee eens :) Inderdaad aangeven dat je het jammer vind dat ze er bij het eten niet bij is. Moet kunnen lijkt mij. Misschien heeft ze er hele goede redenen voor. En misschien hoor je dan wel iets wat je niet wilt horen, maar weet je het wel gelijk. En heb je het zelf ook aangegeven. Misschien heeft ze helemaal niet door hoe belangrijk het voor je is?

Ikzelf zet ook een stapje harder voor een bruiloft van goede vrienden, ook als het wat lastiger is of ik het wat minder aantrekkelijk vind. Dat doe je voor vrienden vind ik.

Zelf zou ik niet een bestaand vriendengroepje waar je normaal in een groep mee afspreekt, opdelen op den bruiloft. Dat steekt enorm. Ik ben een paar bruiloften terug alleen naar de locatie moeten gaan terwijl de rest van onze vriendengroep er al was omdat ze gevraagd waren om te helpen en ik niet. Dat steekt echt enorm, laat staan als je ze voor verschillende onderdelen uitnodigt. Al blijft het je goed recht natuurlijk, het kan wel steken. Ik zou iedereen altijd de mogelijkheid geven +1 in te vullen.


Thanks voor je reactie :) Ik spreek normaal niet met dat vriendengroepje af, maar zij 4 spreken wel vaak samen af (A. + partner, vriendin van me en haar nicht). Ik spreek alleen met A. af en met die andere vriendin van me, zonder haar nicht erbij. Maar ik kan natuurlijk niet iedereens hele vriendengroepen uitnodigen voor hun vriendschappen.. dan spreken ze maar apart een keer extra af. :D

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-19 13:20

Update: Het is afgelopen week gelukt om weer met A. af te spreken en we hebben het er even over gehad. Ze gaf aan dat ze dacht dat er veel mensen bij het diner zouden komen en ze dacht dat het niet uitmaakte als ze wat later kwam, maar ze had niet door dat ik het belangrijk vond dat ze er bij was. Het had ook niks met haar partners familieverjaardag te maken maar ze had gewoon afgesproken om die andere vriendin van ons + de nicht ervan te komen ophalen en dus met z'n 4en te rijden omdat ze dat gezellig vonden.

Ik had een paar maanden terug onze vriendschap al eens bespreekbaar proberen te maken (omdat ik haar weinig zag) maar omdat de communicatie blijkbaar niet zo duidelijk was snapte ze toen niet wat ik bedoelde, en dacht ze dat ik de vriendschap op een lager pitje wilde zetten, dus daar hadden we wel miscommunicatie over gehad, maar het was niet echt duidelijk wat ze daar bij voelde. Ze zei dat ze er even over na ging denken of zij + partner toch naar diner komen of niet, ik laat gewoon de keus bij hen. Verder was het weer gezellig samen en heb ik aangegeven dat ze geen druk moet voelen om toch te komen eten en dat beide keuzes prima zijn. :) Ik ben blij dat we het er over hebben kunnen hebben en merkte wel dat ze onze vriendschap wel waardeert.

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:25

Fijn, goed dat je het besproken hebt!

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:37

Tiggs schreef:
Ik blijf erbij dat als jij haar niet belangrijk genoeg vindt om als daggast te komen, je eigenlijk ook niet mag 'klagen' dat zij niet bij het diner aanwezig is.

En inderdaad benadert iedereen trouwen anders, voor sommigen is het de mooiste dag van hun leven, anderen vinden het overdreven gedoe.


Dit is echt bullshit van de bovenste plank. Ik heb een heleboel mensen die ik belangrijk vindt en er graag bij wil hebben maar het wordt gewoon veel te duur om die allemaal als daggast uit te nodigen. Waardoor een gedeelte alleen in de avond wordt uitgenodigd en we overdag alleen vieren met familie en mijn beste vriendin van vroeger.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

pmarena

Berichten: 48063
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:48

Wat goed dat je het er over gehad hebt +:)+ Dat is dan lekker uit de weg geruimd voor je grote dag!

Amandavd en anderen: dan klopt het toch gewoon wat andere mensen zeggen? Je maakt keuzes, en alleen de voor jou meest belangrijke mensen nodig je uit als daggast. De toch iets minder belangrijke niet want dat wordt te duur.

Natuurlijk vind je die mensen óók belangrijk...maar toch net iets minder dan die anderen. Geeft toch ook niks verder? :)


Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:29

Fijn dat het uitgesproken is :)

Blijkbaar deelde je vriendin mijn ervaring met huwelijkdiners: onpersoonlijk en saai
:D

Daarom is het ook belangrijk om heel goed duidelijk te maken dat het diner in dit geval juist een selectief gezelschapje is. Goed dat dit nu helder is.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:33

Wat goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt. Dat is best lastig maar fijn dat het nu voor beide kanten duidelijker is! :j

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, Amazonbot, anji, Balou_k, Bloodymary, Butterfly, hiphorse, iphyn, manonnevot, meintje, MissJeanny, NinaCharlie, Pieke_Gwen, Selina, spookyskippy, Votti, Walkure, ynskek en 129 bezoekers