[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:17

A7III is meer de Z6 en A7RIII meer de Z7 toch? Z7 is op dit moment nog wel in een helaas te hoog budget :(
Op zich weet ik dat er eigenlijk geen verkeerde keus is, zijn allemaal pracht apparaten. Dat maakt gelijk zo lastig...

Brutale vraag, maar zou ik van iemand onbewerkte/ gecomprimeerde foto's eens mogen zien van de D750 (bijvoorbeeld even via link met wedtransfer), ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien 100% ingezoomd. :)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:51

Gianti schreef:
A7III is meer de Z6 en A7RIII meer de Z7 toch? Z7 is op dit moment nog wel in een helaas te hoog budget :(
Op zich weet ik dat er eigenlijk geen verkeerde keus is, zijn allemaal pracht apparaten. Dat maakt gelijk zo lastig...

Brutale vraag, maar zou ik van iemand onbewerkte/ gecomprimeerde foto's eens mogen zien van de D750 (bijvoorbeeld even via link met wedtransfer), ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien 100% ingezoomd. :)


Sterker nog, als je een dag naar Amsterdam komt mag je hem een dagje lenen. Dan ga ik aan het werk en jij buiten spelen.

Maar pb maar je e-mail, dan stuur ik je een NEF-je op.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:40

Wow wat een onwijs lief aanbod!! Ik stuur je even een PB!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 18:39

Ik heb 1,5 maand geleden een Sigma 70-200 f/2.8 gekocht voor Canon. Nog steeds ontzettend blij mee! Ik heb alleen nog een Canon EOS 400D, een oudje dus. Wat ik merk is dat de lens ontzettend snel en fijn in gebruik is, maar dat hij op een betere body nog veel beter kan presteren. Ook mis ik opties op de 400D.
Denken jullie dat de EOS 80D een goede keuze is voor mij?

Overigens zal ik dan nog wel een tijdje moeten sparen. Ik ben maar een arme middelbare scholier.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:11

Miefje schreef:
Ik heb 1,5 maand geleden een Sigma 70-200 f/2.8 gekocht voor Canon. Nog steeds ontzettend blij mee! Ik heb alleen nog een Canon EOS 400D, een oudje dus. Wat ik merk is dat de lens ontzettend snel en fijn in gebruik is, maar dat hij op een betere body nog veel beter kan presteren. Ook mis ik opties op de 400D.
Denken jullie dat de EOS 80D een goede keuze is voor mij?

Overigens zal ik dan nog wel een tijdje moeten sparen. Ik ben maar een arme middelbare scholier.

Vrijwel alles zal het beter doen dan een 400D. De vraag moet dus zijn:
1) hoeveel beter?
2) hoe lang is jouw financiële polsstok?
3) overweeg een occasion; in de meeste goede fotozaken met garantie.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:10

Miefje schreef:
Ik heb 1,5 maand geleden een Sigma 70-200 f/2.8 gekocht voor Canon. Nog steeds ontzettend blij mee! Ik heb alleen nog een Canon EOS 400D, een oudje dus. Wat ik merk is dat de lens ontzettend snel en fijn in gebruik is, maar dat hij op een betere body nog veel beter kan presteren. Ook mis ik opties op de 400D.
Denken jullie dat de EOS 80D een goede keuze is voor mij?

Overigens zal ik dan nog wel een tijdje moeten sparen. Ik ben maar een arme middelbare scholier.


Waar loop je tegenaan? Waarom zou je die nieuwe body willen kopen, wat wil je er zelf op vooruit? Wat is je maximale budget of wat wil je eraan uit geven. Verder eens met ikke: occassion kan erg interessant zijn.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:36

Gianti schreef:
Wow wat een onwijs lief aanbod!! Ik stuur je even een PB!


Als Almere je makkelijker/handiger uitkomt, zou je de mijne ook eens mogen lenen. Ik heb er toch 2 liggen. :)

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:57

Cynn schreef:
Gianti schreef:
Wow wat een onwijs lief aanbod!! Ik stuur je even een PB!


Als Almere je makkelijker/handiger uitkomt, zou je de mijne ook eens mogen lenen. Ik heb er toch 2 liggen. :)


Bokkers be like <3

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:05

Jeetje maar echt <3 wat ontzettend lief! ik woon in almere en werk in a'dam haha! Dus misschien is almere dan net iets makkelijker

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14469
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:11

Laat maar weten :)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:53

ikke schreef:
Miefje schreef:
Ik heb 1,5 maand geleden een Sigma 70-200 f/2.8 gekocht voor Canon. Nog steeds ontzettend blij mee! Ik heb alleen nog een Canon EOS 400D, een oudje dus. Wat ik merk is dat de lens ontzettend snel en fijn in gebruik is, maar dat hij op een betere body nog veel beter kan presteren. Ook mis ik opties op de 400D.
Denken jullie dat de EOS 80D een goede keuze is voor mij?

Overigens zal ik dan nog wel een tijdje moeten sparen. Ik ben maar een arme middelbare scholier.

Vrijwel alles zal het beter doen dan een 400D. De vraag moet dus zijn:
1) hoeveel beter?
2) hoe lang is jouw financiële polsstok?
3) overweeg een occasion; in de meeste goede fotozaken met garantie.


Hoeveel beter, tja... iets waar ik de komende 3 jaar minstens mee vooruit kom. Als ik dan nog zo bezig ben met fotografie zie ik wel verder :)
Ik ben er bijna zeker van dat ik een occasion ga kopen, en eventueel tweedehands, maar dan zal ik wel iemand meenemen die er flink wat verstand van heeft. Mijn lens is ook een occasion van Kamera Express en daar ben ik heel tevreden mee. Als er een 80D op mijn pad komt die op dat moment in mijn budget valt zal ik die dan hoogstwaarschijnlijk ook bijna meteen kopen. Ik wil rond de 700 euro uitgeven.


Courses: het pixelaantal is vrij laag (3888x2592) waardoor ik, als ik veel wil croppen, snel een onscherpe foto krijg. ISO kan maar tot 1600 en aangezien ik veel fotografeer in binnensituaties wil ik daar ook meer in. Er zijn ook maar vijf ISO-opties: 100, 200, 400, 800, 1600. Ertussenin kunnen zitten is fijner. Het ingebouwde scherm is klein.
Ik mis ook opties om foto's snel over te kunnen zetten of makkelijk te kunnen bekijken. Er zit (vanzelfsprekend) geen WiFi op de body en er zijn geen snoertjes met een CompactFlash cardslot voor je telefoon, die er wel zijn voor een SD kaart. Nou is dit niet een erg sterke reden, maar het kan wel meespelen bij het kopen van een nieuwe body.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:43


Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:12

Dankjewel ikke. Een 7D mkII is zeker iets om over na te denken. Ik heb overigens nog (lang) geen 800 euro op m'n rekening staan, dus daar zal ik nog een paar maanden flink voor moeten werken.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:07

Na de vakantie zonder foto tas thuis gekomen ;(

Ik moet nu dus helemaal opnieuw beginnen en ben heel erg aan het twijfelen of ik opnieuw weer een spiegel reflex aan zal schaffen, of toch voor een systeem camera zal gaan.

Ik had een canon 7D mkII met 10-18 / 28-75 2.8 / 50 mm 1.8 / 100 mm 1.8 / 70 - 200 2.8

Ik fotografeer vooral dieren en evenementen.

Ik zie heel veel Sony voorbij komen en ook op Facebook wordt veel Sony aangeraden. Maar hoe zijn die objectieven? Ik ben onderverzekerd, dus het is ook wel fijn als ik objectieven makkelijk tweedehands aan kan komen, wat bij canon geen probleem is.
Ik had de hoop dat bij een systeemcamera de objectieven ook lichter waren, maar volgens de fotozaak hier in de buurt is dat dus helemaal niet zo.

Wat zouden jullie doen als je helemaal opnieuw moet beginnen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:41

Jee wat erg lijkt me dat! Was je wel verzekerd?

Sony is echt heerlijk, ik zou er zo weer voor kiezen :j
Het gewicht van objectieven zal niet veel verschillen inderdaad. Glaswerk is nu eenmaal zwaar. Al heb ik een 16-70mm Zeiss lens op mijn Sony waar ik helemaal weg van ben en die weegt heel weinig <3
Het enige nadeel is dat er nog niet zo veel Sony e-mount lenzen zijn als dat er Canon en Nikon lenzen zijn. Ze zijn wel enorm in opkomst en er komen ook steeds meer mooie tweedehandsjes op de markt. De prijzen liggen nog wat hoger, maar ik verwacht wel dat die gaan zakken.
Je kan natuurlijk met een adapter en Canon lenzen gaan werken, maar als je alles toch nieuw moet kopen dan zou ik persoonlijk altijd voor lenzen met Sony mount kiezen, liefst van Sony zelf. Die zijn zo enorm snel qua scherpstelling, heerlijk is dat!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:37

Ja wel verzekerd, maar ook zwaar onder verzekerd -O- de verzekeringsagent gaat proberen of ze nog iets coulance kunnen doen, dus dat hoop ik maar.

Welke sony heb jij?

Ik ga me nog even verdiepen in de objectieven, want ik heb niet het geld om alles nieuw aan te schaffen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:53

Ik heb de a6500, wel een crop camera (APSC) maar dan zijn de lenzen wel ook weer wat goedkoper.
Ik heb voor dit model gekozen omdat het echt een beest is in filmen, en daar gebruik ik hem dan ook vooral voor. De a6300 is heel erg vergelijkbaar, maar zonder de 5-assige beeldstabilisatie, en een stuk goedkoper.
Als ik het geld heb dan wil ik er graag nog een A7III bij kopen, Full frame. Op full frame kun je ook gewoon de crop lenzen gebruiken en visa versa, dat is wel een voordeel voor als je ooit over wil stappen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:32

ik ben inderdaad aan het kijken voor de A7III. Deze maand komt de IV uit en ze zijn al leuk aan het stunten met de II, dus hopelijk komt er straks nog een leuke aanbieding voor de III

Gisteren nog een fotograaf gesproken die recent een nieuwe camera gekocht heeft en zich er helemaal in had verdiept. Die had ook bijna de overstap gemaakt, maar omdat hij alles van canon heeft toch maar weer een canon gekocht. Maar ik neig nu zelf toch naar de Sony.

Ik las eerst dat er nog regelmatig storingen zijn als je met canon lenzen werkt, maar volgens hem was dat vanaf de III niet meer het geval.

voordeel vind ik inderdaad ook dat je zowel FF al crop lenzen kan gebruiken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:04

Als je gewicht belangrijk vindt, kijk dan ook zeker naar Olympus. Door het MFT systeem kan olympus de lenzen wel klein en licht houden.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:12

Thanx voor de tip, ga ik ook naar kijken dan

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 21:35

Hallo! :)

Ik wil voor onze vereniging een camera aanschaffen. We hebben een krap budget van maximaal € 50,-. Ik heb de volgende camera's gevonden via Marktplaats. Is er iemand die mee zou kunnen kijken wat de beste keuze zou zijn? Je zou ons er ontzettend mee helpen. :D We zoeken een camera die voor iedereen te bedienen is en vooral een prima kwaliteit foto's levert.

- Samsung WB2000 (€ 25,-)
- Fujifil Finepix HS 25 EXR (€ 37,50)
- Canon Powershot SX260HS (€ 50,-)
- Canon Powershot SX 10 IS (€ 50,-)
- Nikon J1 (€ 50,-)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 23:46

Celestial schreef:
Hallo! :)

Ik wil voor onze vereniging een camera aanschaffen. We hebben een krap budget van maximaal € 50,-. Ik heb de volgende camera's gevonden via Marktplaats. Is er iemand die mee zou kunnen kijken wat de beste keuze zou zijn? Je zou ons er ontzettend mee helpen. :D We zoeken een camera die voor iedereen te bedienen is en vooral een prima kwaliteit foto's levert.

- Samsung WB2000 (€ 25,-)
- Fujifil Finepix HS 25 EXR (€ 37,50)
- Canon Powershot SX260HS (€ 50,-)
- Canon Powershot SX 10 IS (€ 50,-)
- Nikon J1 (€ 50,-)



Allemaal geen DSLR modellen dus hier kunnen we je in dit topic niet mee helpen :)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:43

Courses schreef:
Celestial schreef:
Hallo! :)

Ik wil voor onze vereniging een camera aanschaffen. We hebben een krap budget van maximaal € 50,-. Ik heb de volgende camera's gevonden via Marktplaats. Is er iemand die mee zou kunnen kijken wat de beste keuze zou zijn? Je zou ons er ontzettend mee helpen. :D We zoeken een camera die voor iedereen te bedienen is en vooral een prima kwaliteit foto's levert.

- Samsung WB2000 (€ 25,-)
- Fujifil Finepix HS 25 EXR (€ 37,50)
- Canon Powershot SX260HS (€ 50,-)
- Canon Powershot SX 10 IS (€ 50,-)
- Nikon J1 (€ 50,-)



Allemaal geen DSLR modellen dus hier kunnen we je in dit topic niet mee helpen :)

Ben dan ook zo aardig om ze even te verwijzen naar het topic wat hier wel over gaat:
[FK] [INFO] Welke compactcamera moet ik kopen?

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:25

Hoi allemaal!
Ik fotografeer nu zo'n 8 jaar met mn nikon D5100, maar ik ben de laatste jaren mn plezier in fotografie wat verloren door tegenvallende resultaten.. Ik ben toe aan wat nieuws. :D

Ik zou graag willen overstappen naar canon, omdat dit me toch meer aanspreekt. Maar weet toch niet zo goed naar welke modellen ik het best kan kijken.. Had hier wel wat info gevonden: https://www.thijsschouten.com/diverse-a ... n-cameras/

Wat zijn volgens jullie nou echt mooie modellen om op te letten? Ik zou liefst ook 2e hands wat willen rondkijken, maar ik weet gewoon niet zo goed waar ik naar moet zoeken.. Ik wil graag iets waarmee ik weer vooruit kan, en mezelf ook kan ontwikkelen. (ipv zoeken naar manieren waarop die rotcamera de boel nog net een beetje volhoudt.. :') ) Professionele modellen zitten er qua budget niet in, maar ik hoef ook geen instapmodel meer..
In dit topic lees ik iets over de 7D mkII en 80D?

Budget is wel echt rot.. Voor een body kan ik eigenlijk niet heel veel meer dan 700 euro kwijt.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:48

Wanneer je goed Nikon-glas hebt zou ik sterk overwegen om bij Nikon te blijven; scheelt je de investering in goed Canon-glas.

Voor 700 euro kun je in de hogere regionen zoeken voor occasion-body's. Een 7D II lukt niet (die zit rond 850) maar een 80D of iets in die lijn moet te vinden zijn.
Een 80D kost 870 nieuw.

Bedenk wel dat bij bovenstaande prijzen GEEN lenzen meegenomen zijn!

Tot slot: vergelijk de specs terdege. Een 6D klinkt heel leuk, maar doet qua specs onder voor de goedkopere 7D!! Geldt in mindere mate ook voor de mark II van beide types.
De 6D wordt in de markt gezet als instap-FF waar de 7D (crop) als sport camera sterk op snelheid gericht is en ook sneller is.