[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:28

*\o/* *\o/* *\o/* Sam heeft sterpredikaat en ze zijn bij de zadelrubriek kampioen geworden @ Nationale keuring NRPS

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Ipsilonka

Berichten: 5852
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:20

Nou ja zeg, ik zag het topic niet meer in mijn lijstje staan :(
HT wat zijn ze nog steeds schattig ondanks dat ze stoerder worden <3
Tine gefeliciteerd wat een knappe pony is het toch echt!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:54

Joehoeee! :wave:

tine10 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Sam heeft sterpredikaat en ze zijn bij de zadelrubriek kampioen geworden @ Nationale keuring NRPS

Ik vind die Sam toch zo'n gave poooooowny. Ze verdient dat ster-predikaat dubbel en dwars en Patrick een waardig zadelrubriekkampioen!

Over Rembrand: heeft hij artrose? Anders zou ik hem er eens op laten röntgenen.

HT, knappe veuliemonstertjes!

Janouk heeft bramenjam ... een van mijn grootste zomerverslavingen: bramen plukken. En mijn hond vindt ze ook lekker, eet ze zo van de struik af :9 .

(Even een paar dingetjes eruit gepikt tijdens het scrollen)

Ik ben nog aan boord, over een paar dagen weer naar huis vanwege de SWM Ysselsteyn en daarna weer verder met Miepje. Mijn vriendin en lesjuf heeft haar nu een paar weken onder haar hoede en volgens mij heeft ze veel geleerd :) . Zit erover te denken om in te schrijven voor een impulsmarathon in Lunteren.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:09

Vanmorgen weer lekkere bosrit gemaakt met Rembrand, Patrick en Sam. Dankzij een goede tip van Janouk bij Rembrand de hartslagmeter omgedaan. Alle waardes waren normaal tot aan de lage kant. Vandaag liep Rembrand prima, dus misschien is mijn gezelschap niet voldoende ;-). We houden het de komende tijd nog even goed in de gaten natuurlijk, maar zoals het vandaag ging, hoeft Rembrand voorlopig nog niet met pensioen.

De komende tijd blijf ik gewoon met de meter rijden, ook als ik weer alleen op pad ga. Hij lijkt met de uislag van de hartslagmeter geen pijn te hebben. Arthrose denk ik niet aan, denk eerder dat als hem iets belemmert, het de naweeen van de verlamming zijn. Dat blijft een zwakke plek.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

janouk
Blogger

Berichten: 17810
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:11

Knappe Aladdin, samen met Paul wedstrijd gereden in vaardigheid 2e keer M gereden, als training voor het NK volgende maand.
2e tijd en 4e tijd van de dag van alle ponys en paarden met koets gereden met 1,22 sec en 1,19 sec (2e rondje dus zelfs nog sneller). Met de snelheid zit het goed.
Nu nog alle balletjes laten liggen. Met wind door de bosjes langs de kant, waren sommige hindernissen wel heel spannend. Daardoor 1 x 3 balletjes en 1x 2 balletjes.
Toch 2 x 2e geworden.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:18

Ht, supergaaf, je veulens, ze groeien goed !
Gem is nog aan het varen.
Janouk, knap dat het zo goed gaat met alladin.
Tine.. lastig met rembrandt.

Vandaag...honden laten inenten op de entdag van onze vereniging...allemaal poolhonden...en mijn ene witte jachthond, tussen al die wollige honden, geen gezicht :+

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:22

Biancacoo schreef:
Vandaag...honden laten inenten op de entdag van onze vereniging...allemaal poolhonden...en mijn ene witte jachthond, tussen al die wollige honden, geen gezicht :+



_O- _O- _O-

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:00

Twee goudpotten aan het einde van de regenboog *\o/* *\o/*
Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:30

Tine Super zoon en pony, Rembrand houd van gezeldschap. En je hebt goud in de wei.

Ht Knappe veulens.

Janouk mooi dat het zo goed gaat met Aladdin.

Biancacoo _O-

Hier gaat alles zijn gangetje, geen schade van de zomerstorm, weinig regen en het stro droog binnen.
Had alleen wat spierpijn naderhand.

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:34

Gisteren op dressuurwedstrijd geweest. Eindelijk het debuut in de M1 met Rocky (zou al eerder zijn, maar we hebben 3x wedstrijd afgezegd ivm de hitte). Nog voldoende punten om te verbeteren, maar we waren voor een eerste keer dik tevreden. 187 en 184,5 en 2x eerste prijs. Met Sam 64,75 en 62,8%, volgens ons te hoge punten. Ze deed vliegende wissels ipv eenvoudige. Tja, ze kan die proeven inmiddels dromen....

Vannacht om 5 uur maar opgestaan. Ik lag al een tijd wakker door de regen. De ponys stonden zonder regendeken buiten en ik weet dat de kans groot is dat Sam dan staat te bibberen. Dus er maar uit en alles op stal gezet. Sam en Rocky lekker onder fleece gezet. Zometeen maar de regenjassen aan en weer de wei op. Het land en de boeren zijn wel erg blij met alle regen.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:02

Tine, goed gedaan, sam doet het goed, nog geen belangstellenden voor haar gehad ?

Heel rustig hier..
Hoe gaat het met iedereen,
baudyh, hoe gaat het bij jullie ? En met (schoon) moeder ?

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:54

Hier is het heel druk met schoonmoeder inmiddels weer thuis. Maar ze heeft zo intensieve verzorging nodig dat iets met de paarden doen er bij inschiet helaas.
Vier x per dag komt de thuis zorg maar ze heeft met eten en drinken hulp nodig dus dat is best lastig.
Gerrit heeft nu nog vakantie maar dat is binnenkort ook over dus tja we zullen zien.

Db heeft gisteren zijn dressuur ohz debuut gemaakt in de L1 188 en 195 punten. Dus dat gaat goed. Blij mee.

Op naar nieuwe veulens in 2024!

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:15

Pff, krijgt zoonlief vanmiddag toch een bowlingbal op zijn teen. Gelukkig niet gebroken, maar ja, wel veel pijn. Niet handig met het NK dressuur op de agenda volgend weekend. Hopelijk kan hij dan toch weer rijden..... Natuurlijk zijn er belangrijker dingen, maar als het goed is, is dit wel echt de laatste keer met Sam.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Belker

Berichten: 15236
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:23

Afbeelding
Genieten met de hei in bloei.

Ik lees mee maar Questa logeert hier weer dus mijn energie is laag.

Hopelijk valt het mee Tine. Hoe gaat Rembrandt nu?

Janouk, hoe is het met mevrouw Janouk?
VHU, hoe gaat het met je? En met Jen?
Gem, wat leuk dat je wilt gaan starten
Baudyh, al reactie op Ober?

baudyh

Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:24

Oe Tine dat is balen. Hopelijk gaat het vw beter en kan hij gewoon rijden.

@ belker een paar reacties maar nog niks concreets

Op naar nieuwe veulens in 2024!

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:32

Belker prachtige foto. De hei is nu zo mooi.
Baudy, nog 1 veulen te koop. Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik dacht juist dat het al heel snel was dat je die andere 3 al verkocht hebt ;-). Wat is de gebruikelijke leeftijd dat ze weggaan? Houden jullie ook wel eens zelf iets?

Hoe gaat het met de rest hier?

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

baudyh

Berichten: 4247
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:49

Klopt Tine die andere 3 gingen heel snel. De laatste is pas van 6 juni. Meestal kijken we gewoon hoe een veulen zich ontwikkeld en op een bepaald moment zetten we ze te koop.
We verkopen meestal al de veulens. Heel soms houden we wat aan. Maar dan eigenlijk alleen een merrie als opvolger. Dit jaar alleen maar hengsten. En die gaan gewoon weg.
Denk dat deze laatste ,ober wel een heel gaaf menpaard gaat worden. Hij is heel fijn en chique. Word niet te groot. Schat zo 1.60-1.65 m. Zo fijn beestje een hengst met merrie uiterlijk.

De eerste Oscar gaat vw weg. Maar die is dan al 6 mnd.
Ze gaan tussen de 4-6 mnd weg. Probeer meestal 5 mnd aan te houden.

Op naar nieuwe veulens in 2024!

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:11

Tine auw hoop dat Patrick zijn laars aan kan.

Baudyh dat is intensief zo met schoonmoeder, sterkte er mee.

Belker mooi he, de heide nu, lekker genieten.

Hier druk geweest met tuin tekkelproof te maken. de dame kan de luxe niet meer aan dat ze vrij rond loopt. Ze liep ook bij de buren in het veld, maar ze gaat zover dat ze woensdag lopend langs de 80 km weg door duitsers is gevonden. We konden haar bij het dierenpension ophalen (lang leve de chip). Nu heeft ze i.p.v. 30 ha 170 m2 ter beschikking. Mevrouw was ook beledigd dat ze tot het klaar was aan de ketting stond (touw bijt ze door).

happytime

Berichten: 1240
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:17

Marga wat een boef die teckel
Belker,gaaaf de hei in bloei
Allemaal eenfijn weekend

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:53

Wha...wat eng dat de teckel zo ging rondstruinen.... gelukkig heelhuids weer thuis !
Belker, wat een mooie omgeving om te rijden ! Dat mis ik wel, maar wandel gelukkig wel veel, en ook dat is mooi.
Baudyh. Nog een mooi veulen te koop.
En schoonmoeder zorgen, sterkte.
Tine, hoe gaat het met de voet van patrick ?

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:41

Teckel is het er nog niet mee eens dat het maar een stukje tuin is en niet de wei in. Ze ligt veel voor de voordeur = wei in en ligt nu op de mat voor de open tuindeur. Het enige nadeel is dat we nu grotere wandeling moeten maken, voordeel is wij krijgen een betere conditie. Vanochtend voor het ontbijt een ronde door de duinen waar de hei al een beetje uitgebloeid is, maar heerlijk rustig geen mens gezien.

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:41

Voet gaat heel klein beetje beter, maar lopen is nog geen optie.
Vanmorgen met Rembrand buitenrit gemaakt. Ik had endomondo aan en mijn polarhorloge. Beide werken op gps. Volgens endomondo 9,84 km gereden, volgens polar 7,24. Wat is nu juist??? :? :? :?

Rembrand ging wel goed trouwens, dus had wsl gewoon een dipje. En gisteren is er nieuwe bijrijdster komen kennismaken. Ze lijkt geschikt. Is altijd afwachten natuurlijk. Ze komt 1x per week.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:36

Marga..klinkt wel als een heel fijne plek, dat jullie zo de duinen in kunnen lopen !!
Tine, komt de vorige bijrijdster niet meer ?

Forever in our hart, you will be missed .......

tine10

Berichten: 5073
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:06

Biancacoo schreef:
Tine, komt de vorige bijrijdster niet meer ?


Jazeker wel, maar zij is 24 weken zwanger dus zal tzt gaan afbouwen. Voor Rembrand is het fijn als ik er nog iemand bij heb, want als ik straks weer aan het werk ben, heb ik ook minder puf.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 877
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:45

[quote="Biancacoo"]Marga..klinkt wel als een heel fijne plek, dat jullie zo de duinen in kunnen lopen !!

Ik woon op Texel aan de bosrand, kan wel lopend naar de duinen maar gaan ook wel met de auto voor een andere wandeling, dat vind die verwende worst geweldig, verandering van omgeving. Ze kent het woord auto erg goed.

Trouwens gister had ze een gaatje onder het gaas gegraven en zat weer achter in de wei te blaffen naar de zwaluwen. Liggen nu stenen in.

Op het ogenblik lekker aan het bramen plukken, nog een emmertje dan zijn de pannen vol en jam koken.

Tine misschien moet je de endomondo en polar middelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 3 bezoekers