Vlooienplaag in huis, help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:45

Omgevingsspray e.d. heeft hier inderdaad ook al een vermogen gekost..

Ik vind jammer genoeg nog steeds vlooien poepjes in haar vacht. Kammen is geen doen, ze is langharig. Kan die vlooien al amper zien op haar..

Als ik ze blijf vinden komt hier ook een bedrijf :))


OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:27

OleJon schreef:
Ben je mooi klaar mee 1 goede tip Fendona in een rugspuit doen plinten en hoeken en spuiten vloerbedekking kun je ook inspuiten bank en zo als deze van stof is je moet geen kleine kinderen hebben alles gaat dood de volwassen vlooien larven en eieren alleen de poppen kunnen nog uitkomen na 2 weken herhalen kat behandelen gegarandeerd ben je er van af zo'n flesje kost ongeveer 30 euro met die spuitbussen ben je een kapitaal kwijt Fendona kun je wel in een fouragezaak kopen of Internet


zoals ik vorig jaar hier ook de tip gaf Fendona geweldig spul werkt 3 a 4 maanden na de tijd nog. moet je niet dweilen.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:49

lifeofmarit schreef:
linnie050 schreef:
En spuiten met een vlooienmiddel?
Boven beginnen en dan naar beneden werken.
En de hele dag of nacht niet in het huis komen en daarna de ramen open?

Zo deed mijn moeder dat altijd als wij op vakantie gingen.
Iedereen stond buiten of de auto in te gaan en de dieren naar een pension spoot mijn moeder wat bussen leeg.

Is er ook vloerbedekking?


Ja spuitbussen komen er wss ook. Wil er echt vanaf want vind het atm niet fijn om hier tussen te slapen.. :n
Nee hadden alleen een vloerkleed, die ligt nu buiten en brengen we weg. Ligt hier een soort zeil op de grond. Maar ben bang dat ze daar ook onderzitten omdat het her en der een beetje omhoogstaat...

Ga zo even een bord neerzetten! Hebben verduisterende gordijnen dus kunnen het hier pikkedonker maken. Dankjewel!!


Sectolin heeft een middel wat de vlooien dood door een een laagje dimecticone op te spuiten, dat is niet schadelijk voor het mileu en wel effectief, echt een aanrader!

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:59

Confession schreef:
Ik had een kat die heel veel vlooien aan trok. Die moest zodra het warmer werd een vlooienband om, anders zat hij onder. Ik had gewoon een vlooienband van de Albert Heijn, maar ik geloof dat ze die tegenwoordig niet meer verkopen daar.

Ik heb ook een tijd veel vlooien in huis gehad voor het gebruik van de vlooienband. Ik kamde mijn kat 2x per dag met een luizenkam (gewoon een voor mensen) en verzoop de vlooien en eitjes die ik ving in heet water met afwasmiddel. Daarnaast ging ik elke dag, soms 2 keer per dag, met de stofzuiger door het huis, over de banken, matrassen, langs alle plinten. Ook twee keer per week het huis gesprayed met de vlooienspray van HG. Bij elkaar wel een aantal maanden bezig geweest voordat echt alle vlooien dood waren, maar nooit een bedrijf nodig gehad.


Door een bedrijf in te schakelen was het in een middag klaar. Heb daarna nooit meer last gehad,

Lijkt me toch veel prettiger dan 2 keer per week met spray en elke dag of zelfs twee keer per dag te stofzuigen etc gedurende maanden.

kijk niet aldoor naar het verleden, dan sta je met je rug naar de toekomst......

Endurance klasse 3 startgerechtigd

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:42

:(
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 14-08-19 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:43

OleJon schreef:
OleJon schreef:
Ben je mooi klaar mee 1 goede tip Fendona in een rugspuit doen plinten en hoeken en spuiten vloerbedekking kun je ook inspuiten bank en zo als deze van stof is je moet geen kleine kinderen hebben alles gaat dood de volwassen vlooien larven en eieren alleen de poppen kunnen nog uitkomen na 2 weken herhalen kat behandelen gegarandeerd ben je er van af zo'n flesje kost ongeveer 30 euro met die spuitbussen ben je een kapitaal kwijt Fendona kun je wel in een fouragezaak kopen of Internet


zoals ik vorig jaar hier ook de tip gaf Fendona geweldig spul werkt 3 a 4 maanden na de tijd nog. moet je niet dweilen.


Hi ik heb geprobeerd dit te kopen online, maar dat is onmogelijk in nederland voor gewone burgers. jammer maar helaas alleen te verkrijgen in belgie hier in Nl is het schijnbaar verboden om te gebruiken..
Het leek me een goed middel..

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:42

Hi ik heb geprobeerd dit te kopen online, maar dat is onmogelijk in nederland voor gewone burgers. jammer maar helaas alleen te verkrijgen in belgie hier in Nl is het schijnbaar verboden om te gebruiken..
Het leek me een goed middel..[/quote]

Online kan een probleem Zijn is er geen fouragezaak in de buurt die het onder de toonbank wil verkopen of ken je niet iemand met een spuitlicentie

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:22

OleJon schreef:
Hi ik heb geprobeerd dit te kopen online, maar dat is onmogelijk in nederland voor gewone burgers. jammer maar helaas alleen te verkrijgen in belgie hier in Nl is het schijnbaar verboden om te gebruiken..
Het leek me een goed middel..


Online kan een probleem Zijn is er geen fouragezaak in de buurt die het onder de toonbank wil verkopen of ken je niet iemand met een spuitlicentie[/quote]

hi een hele lieve bokker heeft me al geholpen aan een adresje, alleen nog 1 vraagje. pakt het alle stadia aan van de vlo? en hoelang is het werkzaam? bvd Marina


OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:05

Zeeuwtje68 schreef:
OleJon schreef:
Hi ik heb geprobeerd dit te kopen online, maar dat is onmogelijk in nederland voor gewone burgers. jammer maar helaas alleen te verkrijgen in belgie hier in Nl is het schijnbaar verboden om te gebruiken..
Het leek me een goed middel..


Online kan een probleem Zijn is er geen fouragezaak in de buurt die het onder de toonbank wil verkopen of ken je niet iemand met een spuitlicentie


hi een hele lieve bokker heeft me al geholpen aan een adresje, alleen nog 1 vraagje. pakt het alle stadia aan van de vlo? en hoelang is het werkzaam? bvd Marina[/quote]

het dood de larven en de volwassen vlooien. de poppen niet. maar het werkt wel 3 of 4 maanden na. dus als er in de komende weken nog poppen uit komen. dan gaan die alsnog dood weet niet of je het voor de vloer wil gebruiken maar anders een tijd niet dweilen om de werking te behouden.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:36

ok het is voor de hoekjes en gaatjes en achter de meubels , ik heb begrepen dat het niet voor in de mand is alleen de omgeving toch? heb nu sectolin dat is voor alles eigenlijk en veilig voor mens en hond.ik hoef dus niet mijn huis uit of te luchtten.. met dit spul wel 2 uur luchtten en geen honden erin laten tijdens..

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:01

Zeeuwtje68 schreef:
ok het is voor de hoekjes en gaatjes en achter de meubels , ik heb begrepen dat het niet voor in de mand is alleen de omgeving toch? heb nu sectolin dat is voor alles eigenlijk en veilig voor mens en hond.ik hoef dus niet mijn huis uit of te luchtten.. met dit spul wel 2 uur luchtten en geen honden erin laten tijdens..

je kan de mand er ook wel mee insproeien kan geen kwaad. er zit wel een luchtje aan maar echt luchten is niet echt nodig maar kan ook geen kwaad

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Vlooienplaag in huis, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:03

voor gebruik even goed gebruiksaanwijzing door lezen

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:36

OleJon schreef:
voor gebruik even goed gebruiksaanwijzing door lezen


ga ik natuurlijk doen..
En van Harte Gefeliciteerd *\o/*

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:32

Zeeuwtje68 schreef:
OleJon schreef:
voor gebruik even goed gebruiksaanwijzing door lezen


ga ik natuurlijk doen..
En van Harte Gefeliciteerd *\o/*

dank je wel :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dierenfan, Everest, teunis001, YandexBot en 144 bezoekers