Hoefsmid regio Peer (België)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Hoefsmid regio Peer (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 11:08

Wie kent er een goede hoefsmid regio Peer (Limburg België)?

We hebben altijd een hoefsmid gehad waarvan we tevreden waren over zijn werk en omgang met de paarden, echter afspraken zijn een regelrechte ramp. En ik heb er nu gewoon echt mijn buik van vol...
Op 25 juli hebben we hem al gecontacteerd om de paarden te komen doen, en ondertussen nog 3 keer proberen te bereiken, maar tot vandaag nog steeds helemaal geen reactie, neemt niet op, geen berichtje, niks...
En de hoeven van mijn paardjes worden er uiteraard niet beter op -:(-
T is altijd al een gedoe geweest om een afspraak geregeld te krijgen maar zo erg als nu is t nog nooit geweest en ben er gewoon klaar mee nu. Zeker omdat hij als hoefsmid als geen ander hoort te weten: geen hoeven, geen paard.

Heb momenteel een hoefsmid gevonden, die volgende week dinsdag al gaat komen. Maar het is dus af te wachten hoe hij gaat mee vallen.

Ik heb namelijk 1 paard (van de drie) die niet de makkelijkste is, niet uit onwil, maar ze heeft moeite met het houden van haar evenwicht. Ze moet dus regelmatig haar been terug neer kunnen zetten om haar evenwicht terug te vinden en haar benen hoog opheffen is hierdoor ook moeilijk voor haar.
Alles moet bij haar dus heel rustig gebeuren met veel geduld en dan gaat het goed. Maar ik weet uit ervaring dat niet alle hoefsmeden zoveel geduld hebben, en hoe meer je bij haar gaat strijden hoe lastiger ze word.

Ik hou mijn hart dus al vast, vroeger was ze heel moeilijk, na veel oefenen en haar zelfs in training te zetten staat ze nu toch al op een goed punt waardoor het lukt, maar hierdoor heb ik dus ook enorm veel schrik...nieuwe hoefsmid...geen geduld mss en wij staan binnenkort mss terug bij af ;(

Daarom zoek ik dus ondertussen nog verder, naar een hoefsmid die en goed werk leverd en super is in de omgang met paarden waaronder engelengeduld en waar je tenminste op kunt bouwen ivm afspraken.
Als de smid die dinsdag komt goed is top dan, maar hij moet volgende week ook geopereerd worden en is dan 8 weken out... :roll:


Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Hoefsmid regio Peer (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:53

Ik heb momenteel Dave thiele, hij komt ook in bocholt dus denk ook wel in peer. Hij is enkel nog komen kijken voor de 1e keer, dus qua werk kan ik er nog niks van zeggen. Hij was ontzettend geduldig met mn bijna jaarling, want hij ging in staakmodus :+
Hij vond gelijk z'n kriebelplekje en kon zo z'n voeten oppakken. Dus daar ben ik al tevreden mee! :)

Every accomplishment starts with the decision to try.


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:42

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers