Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:04

Ik heb wat raars met whats app...
Nieuwe teleofonnnummers die ik toevoeg daarmee kan ik niet meer whatss appen.. als vriend het nummer toevoegt op zijn telefoon, dan kan hij zonder problemen een gesprek starten... ik vind het hele nummer niet in de whats app. Als ok in mijn contacten zoek gewoon op de telefoon, kan ik ook niks starten alleen een video whats app...
Weet iemand er wat vanaf??

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:07

joyce_eddy schreef:
Ik heb wat raars met whats app...
Nieuwe teleofonnnummers die ik toevoeg daarmee kan ik niet meer whatss appen.. als vriend het nummer toevoegt op zijn telefoon, dan kan hij zonder problemen een gesprek starten... ik vind het hele nummer niet in de whats app. Als ok in mijn contacten zoek gewoon op de telefoon, kan ik ook niks starten alleen een video whats app...
Weet iemand er wat vanaf??


iPhone?

Twee collega's konden mijn betaalverzoeken niet betalen daardoor... Kregen mijn nummer niet toegevoegd, terwijl de ene collega mijn nummer allang had. Vet raar... Maar hij stuurde mij een testbericht en ineens verscheen mijn naam ipv mijn nummer en kon hij de link gebruiken.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:11

Janine1990 schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik heb wat raars met whats app...
Nieuwe teleofonnnummers die ik toevoeg daarmee kan ik niet meer whatss appen.. als vriend het nummer toevoegt op zijn telefoon, dan kan hij zonder problemen een gesprek starten... ik vind het hele nummer niet in de whats app. Als ok in mijn contacten zoek gewoon op de telefoon, kan ik ook niks starten alleen een video whats app...
Weet iemand er wat vanaf??



iPhone?

Twee collega's konden mijn betaalverzoeken niet betalen daardoor... Kregen mijn nummer niet toegevoegd, terwijl de ene collega mijn nummer allang had. Vet raar... Maar hij stuurde mij een testbericht en ineens verscheen mijn naam ipv mijn nummer en kon hij de link gebruiken.



Ja inderdaad iPhone.. ik weet zeker dat de persoon wel whats app heeft, ze zot namelijk ook in een groep app.. maar ik wil haar prive een berichtje sturen maar dat lukt dus met geen mogelijkheid... vriendlief lukt het zonder problemen met zijn telefoon..
Volgens mij kan ik geen enkel nieuw nummer toevoegen

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:12

Als zij jou eerst een appje stuurt kan je reageren en dan wil het wel...

Wat het is weet ik niet, heb zelf Huawei... Maar ik herkende het meteen :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:16

Moet je niet gewoon even in WhatsApp naar je contacten gaan en dan vernieuwen? Ik weet niet precies hoe dat zit op iOS, Android heeft drie puntjes rechts boven waar dat bij staat.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:21

Ik heb een oud houten hobbelpaard gekocht, leeftijd geen idee maar meer dan 20 jaar oud zal het vast niet zijn. Nu is de (transparante) laklaag die er op zit waanzinnig lelijk geworden en er af schuren valt niet echt mee. (laat op plekken echt los, waardoor het schuren heel vreemd lijkt).
Wat zijn mijn opties? Kan ik het in de afbijt zetten? Waar moet ik aan denken?

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:32

joyce_eddy schreef:
Ik heb wat raars met whats app...
Nieuwe teleofonnnummers die ik toevoeg daarmee kan ik niet meer whatss appen.. als vriend het nummer toevoegt op zijn telefoon, dan kan hij zonder problemen een gesprek starten... ik vind het hele nummer niet in de whats app. Als ok in mijn contacten zoek gewoon op de telefoon, kan ik ook niks starten alleen een video whats app...
Weet iemand er wat vanaf??


Niet per ongeluk twee keer +31? Ik had dit laatst ook en toen was dit het probleem.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:55

Ik kan mij herinneren dat er een algemeen topic was voor mensen die een paard gingen kopen/ plannen hadden voor aankoop paard.
Daar werden wel linkjes van paarden neergezet en verhalen van proefrijden e.d.
Maar waar vind ik dit topic :D?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:41

Steeph schreef:
Moet je niet gewoon even in WhatsApp naar je contacten gaan en dan vernieuwen? Ik weet niet precies hoe dat zit op iOS, Android heeft drie puntjes rechts boven waar dat bij staat.



Was het maar zo simpel.
Heb telefoon ook al uit en aan gedaan.. lukt gewoon echt niet

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:46

Mjetterd schreef:
Ik kan mij herinneren dat er een algemeen topic was voor mensen die een paard gingen kopen/ plannen hadden voor aankoop paard.
Daar werden wel linkjes van paarden neergezet en verhalen van proefrijden e.d.
Maar waar vind ik dit topic :D?


Bedoel je dit topic: [PP] Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:08

MarJon schreef:
joyce_eddy schreef:
Ik heb wat raars met whats app...
Nieuwe teleofonnnummers die ik toevoeg daarmee kan ik niet meer whatss appen.. als vriend het nummer toevoegt op zijn telefoon, dan kan hij zonder problemen een gesprek starten... ik vind het hele nummer niet in de whats app. Als ok in mijn contacten zoek gewoon op de telefoon, kan ik ook niks starten alleen een video whats app...
Weet iemand er wat vanaf??


Niet per ongeluk twee keer +31? Ik had dit laatst ook en toen was dit het probleem.


Dit :j
Om een of andere reden kom er automatisch 2x +31 voor een nummer te staan als je het opslaat vanuit Whatsapp en dan gebeuren er rare dingen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:13

Ik heb een oppaskat in huis. Die wil ik niet in alle kamers van mn huis hebben, zoals de keuken, badkamer en slaapkamer. Nu gaat dat prima met de badkamer en keuken, want die deuren vallen in t slot. Mn slaapkamer deur niet, met een duw er tegenaan is die open en kan alleen van de binnenkant op slot. De kat is gisteren toen ik weg was dus mn kamer ingewandeld maar toen is de deur dus dichtgevallen en zat ze daar opgesloten. Gevolg; ze heeft in mn bed geplast.

Wat ik me afvraag; hoe sluit ik de deur goed af zodat t mormel daar niet meer kan komen. 1 optie is de deur aan de buitenkant op slot doen en via t balkon omlopen, maar heb liever een simpelere oplossing.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:42

Gracezellaa schreef:
Ik heb een oppaskat in huis. Die wil ik niet in alle kamers van mn huis hebben, zoals de keuken, badkamer en slaapkamer. Nu gaat dat prima met de badkamer en keuken, want die deuren vallen in t slot. Mn slaapkamer deur niet, met een duw er tegenaan is die open en kan alleen van de binnenkant op slot. De kat is gisteren toen ik weg was dus mn kamer ingewandeld maar toen is de deur dus dichtgevallen en zat ze daar opgesloten. Gevolg; ze heeft in mn bed geplast.

Wat ik me afvraag; hoe sluit ik de deur goed af zodat t mormel daar niet meer kan komen. 1 optie is de deur aan de buitenkant op slot doen en via t balkon omlopen, maar heb liever een simpelere oplossing.


Vijl pakken en het sluitgat uit vijlen... Dan sluit hij weer als het goed is.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:05

Een stuk touw aan de deurklink aan de buitenkant en dat vastmaken aan bv de poot van een kast,klink van een andere deur,
balustrade van de trap.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:16

Kat opsluiten in een ruimte met een deur die goed sluit, en daar uiteraard ook kattenbak/eten/drinken/speelgoed aanbieden.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:12

Heeft een docent ook nog vrije dagen waarvan diegene kan kiezen wanneer die ze opneemt? Of heb je echt alleen de kinder vakanties?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:19

Hoe komt de uitnodiging van “American Tukkerday” in Vroomshoop in mijn mail??? _O-

Met oa:
Chili peper eetwedstrijd, oude Amerikaanse auto’s en worstelen...

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:24

moonsparkle schreef:
Heeft een docent ook nog vrije dagen waarvan diegene kan kiezen wanneer die ze opneemt? Of heb je echt alleen de kinder vakanties?


Was het maar waar. Alleen de kindervakanties dus :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:31

Sheran schreef:
moonsparkle schreef:
Heeft een docent ook nog vrije dagen waarvan diegene kan kiezen wanneer die ze opneemt? Of heb je echt alleen de kinder vakanties?


Was het maar waar. Alleen de kindervakanties dus :)


En speciaal verlof toch? Voor trouwen etc.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:43

Ze kunnen wel een vrije dag kiezen, maar meestal komt het er niet van. Het is vaak roostertechnisch lastig.

Bijzondere verlofdagen hebben ze uiteraard wel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:46

Helemaal wel, middelbare school docenten hebben geloof ik recht op 5 vrije dagen. Moet je de CAO wel goed voor doorlezen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:03

MarlindeRooz schreef:
Helemaal wel, middelbare school docenten hebben geloof ik recht op 5 vrije dagen. Moet je de CAO wel goed voor doorlezen.

Ligt eraan hoe je werkgever dit inzet. Voor ons staan die dagen vast. Dus zijn we bijvoorbeeld goede vrijdag en de dag na Hemelvaart vrij. Cao onderwijs is nogal bijzonder in te vullen. Ik ken trouwens geen enkele school die dit wel heeft. Je hebt wel spaarverlof dat je mag inzetten maar ook als jij bijv. Maar 1 lesuur op een dag werkt ben je een volledige dag kwijt. Verder wordt het ook extra belast. Het is niet zo dat je dat even mag opnemen maar hierdoor heb je dus wel eens de mogelijkheid om een keer een familieweekend weg te kunnen. Hier zetten collega’s het tenminste vaak voor in. Verder werk je soms ook gewoon extra in een jaar.. dat kan je uit laten betalen (extra belast) of spaar je ook op.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:16

lenaa_tje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Helemaal wel, middelbare school docenten hebben geloof ik recht op 5 vrije dagen. Moet je de CAO wel goed voor doorlezen.

Ligt eraan hoe je werkgever dit inzet. Voor ons staan die dagen vast. Dus zijn we bijvoorbeeld goede vrijdag en de dag na Hemelvaart vrij. Cao onderwijs is nogal bijzonder in te vullen. Ik ken trouwens geen enkele school die dit wel heeft. Je hebt wel spaarverlof dat je mag inzetten maar ook als jij bijv. Maar 1 lesuur op een dag werkt ben je een volledige dag kwijt. Verder wordt het ook extra belast. Het is niet zo dat je dat even mag opnemen maar hierdoor heb je dus wel eens de mogelijkheid om een keer een familieweekend weg te kunnen. Hier zetten collega’s het tenminste vaak voor in. Verder werk je soms ook gewoon extra in een jaar.. dat kan je uit laten betalen (extra belast) of spaar je ook op.

En met een beetje pech gaan eventuele niet hoognodige scholingen ook daarvan af

Hier de reden dat ik max 0,8 fte over 4 dagen wil werken :')

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:20

Voor mij inderdaad precies hetzelfde! Haha
Zelfde als met de nieuwe verandering in de cao dat we een lesuur minder hoeven te geven (op fulltime basis gezien dan) om zo ontwikkeltijd te creëeren. I.p.v. dit heeft de schoolleiding besloten extra studie middagen in te zetten. Als ik iets werldrukverhogend vind .

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:25

In het basisonderwijs zit je ook vast aan de schoolvakanties.
Bijzonder verlof wordt in hoge uitzondering gegeven, wanneer een direct familielid overlijdt of gaat trouwen. Toen mijn oma overleed, kreeg ik hier 1 dag vrij voor. Toen ze op sterven lag en nog niet duidelijk was of ze die dag of de dag erna zou te komen overlijden, werd ik gewoon op mijn werk verwacht.
En je kunt verhuisdagen krijgen, maar hoeveel dat er zijn weet ik niet.