[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:22

Romy dat is schrikken zeg! Hopelijk je duim snel weer beter.

Mooie pony Dafne! <3

Hihi Mandy :)) Max moet even laten zien wie er de baas is.

Hier niks bijzonders te melden, tis drama kwa personeel op het werk dus weinig tijd voor Hidde :( Hopelijk volgende week toch nog aantal keer trainen voor proefje.


Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:22

StalNollie: Wat een mooie wagen en nieuwe aanwinst heb je!

Susanne: Vind het nog steeds jammer voor jou, maar wie weet ooit in de toekomst. Maar de bonte van op je insta past ook wel mooi bij Willem, heb je toch nog een soort van span of niet? :P

Lori: Zoek je nog een extra viervoeter? Zag gisteren een mini tinker van 108cm voorbij komen haha

Sunshinedaan; Gefeliciteerd!

Kiekeboefje: Knape Hidde <3

Sharani: Brave heeft verbening, littekenweefsel en artrose in zijn achterbeen als gevolg van gescheurde checkligament. Op stramme, slechte en koude dagen doet hij het toch beter met 10 gr duivelsklauw. Maar mag wel niet als je nog wedstrijden rijd.

IngridM: Het zit je echt niet mee hé! Hier helaas in mei mijn kat na 15 jaar samen zijn moeten laten inslapen na acute nierfalen, nierdieet deed niets meer. :(

Ymor: Heftig zeg zo omkiepen, moet toch even paniek geweest zijn. Gelukkig zijn je pony's koel in hun hoofd gebleven! Ik ben enkele maanden geleden ook omgekiept met mijn sulky, maar dat was omdat pony bedacht om de bocht scherper te nemen dan dat ik vroeg. :P

Mijn jaarling begint veel te volwassen te worden, maar begint wel met de dag knapper te worden <3
Het Welshpercentage (half welsh) begint wel duidelijk te worden in karakter, lopen en bouw.
https://www.mupload.nl/img/gbic6tfmz.jpg

https://www.mupload.nl/img/kco3dd.jpg

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:27

Romy, wow dat is schrikken :(:) Beterschap met je duim. Fijn dat je pony’s niet aan de kletter gaan in zo’n situatie! Lijkt me doodeng.

Mandy, lief dat je er naar vraagt, gaat ‘mwoah’. Helaas nog steeds geen verandering, dus nog steeds in een rotsituatie.
Wat stout van Max :)) Even laten zien dat ze niet mogen sollen met hem haha. Ga je nog wel eens op bezoek bij Macgic?

Laura, die bonte past alleen qua kleur en maat bij Willem, verder zijn ze enorm verschillend helaas in gangen, temperament en tempo. Het is wel zijn beste vriendinnetje :) Je baby wordt groot zeg! Die gaat ook heel mooi zijn voor de wagen.

Jenny, balen dat het zo druk is op je werk. Door vakantieperiode of?

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:08

Naar Suus! Ook geen zicht op verbetering/einde van de rotsituatie? :(:)
Helaas al een tijdje niet meer kunnen gaan.. :\

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:16

Wat naar dat het zo blijft door sudderen Susanne. Lijkt me behoorlijk slopend op den duur.

Jolynne: Wat een gave jaarling, gaat een leuke worden!
Duivelsklauw is nog niet nodig, maar heb daar ook al veel goede resultaten van gehoord.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 13:56

Heel naar inderdaad. Er komt in september een rechtszaak betreffende de situatie en dan kunnen we het hopelijk definitief achter ons laten. En weer kijken naar de toekomst :)

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:14

Jeetje een rechtzaak zelfs. Hoop je iemand te kunnen vertrouwen.

Ja personeel wat overvraagt word en dan ziek word is erg waarschijnlijk en gebeurd hier veel. Zelf ook te veel gewerkt. Maar wel 2 dagen vrij nu. :) dus lekker trainen met Hidje

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:15

Jolynne jeetje wat een knappe jaarling.
Die bont stond. R jans.... ! Die komt van bemmel markt.

Susanne super balen van je ex nieuwe aankoop

Kiekeboefje balen zeg

mirriejj

Berichten: 3599
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:28

Ik kom ook nog eens om het hoekje kijken. Ik lees nog altijd trouw mee hoor.

Ingrid: Wat balen dat je zo een rot vakantie hebt, het zit je ook allemaal niet mee he. Ik hoop dat je kat opknapt van het nieuwe dieet.

Sharani: Ook ik vind het wel als artrose klinken, vooral bij doen wat voor jou goed voelt.

Linsey: toliene is natuurlijk ook al wat ouder en ook haar 4 veulens zullen toch wel hun tol hebben geeist. Ik denk dat ik het ergens gemist heb, maar zou een jonge pony erbij niets voor jou zijn nu Bink een nieuw plekje heeft gevonden?

Susanne: Jeetje wat enorm balen dat het mis is gegaan met je nieuwe aanwinst. Zoiets verwacht je natuurlijk ook niet. Ik hoop dat je prive situatie ook snel wat meer rust krijgt. Nooit fijn om zoveel stress te hebben.

Dafne: Weer een knappe nieuwe aanwinst. Deze is wel erg leuk, hoe groot is ze?

Ymor: Jeetje dat is niet fijn, gelukkig zijn je pony's wel koele kikkers!

Om daarop door te gaan. Lola is dit weekend compleet in paniek geraakt voor de sulky. Iemand hier er ervaring mee en tips heeft om dit in goede banen te leiden. Voor degene die er een beeldvorming bij wilt, ik heb er een klein beeld van. Mocht het niet slim zijn om haar nog in te spannen, dan hoor ik dat ook graag.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:28

Gaat niet over de pony ofzo hoor, weet niet of het er een beetje krom stond, gaat inderdaad om iets privé.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:30

Wat vreselijk vervelend Miranda! Wat is er precies gebeurd? Ik weet niet hoe goed ze al bevestigd was voor de wagen en welke stappen er zijn genomen in het beleerproces?

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:39

Susanne schreef:
Gaat niet over de pony ofzo hoor, weet niet of het er een beetje krom stond, gaat inderdaad om iets privé.


Ohhhh sorry dat heb ik verkeerd begrepen! :( maar nog niet leuk. :(:)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:58

Mijn pony’s komen nu over als koele kikkers maar dat zijn ze totaal niet. Ik heb ze al jaren getraind op basis van vertrouwen. Altijd de rust zoeken en vanuit vertrouwen verder. Daar ben ik nu heel blij mee! Mensen die chayton kennen zullen hem niet snel een koele kikker noemen. Maar het is wel een pony die weet dat als ik zeg dat het goed is dat het ook goed is. Hij was aan de andere kant de pony die met Hemelvaart 25 km gegaloppeerd heeft omdat hij zich zo op zat te vreten en die met een wedstrijd onder de slagboom door dook omdat hij zo veel stress had.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:10

Wat heftig susanne!! Niet leuk en duurt erg lang.

Jenny wat naar dat mensen zich overwerken!

Wat een knappe jaarling!!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:11

Mirrie pfff altijd laatig beoordelen hoe is de pony normaal zowel in span als op de grond met werken.
En wat is er gebeurd?

Deze pony is 95cm lekker breed gebouwd en te dik
Afbeelding

En deze merrie is 97 en moddervet :')

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:23

Op rantsoen er mee :')

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:27

Geeft niet Jenny :)

Inderdaad dikkerdjes hierboven haha. Leuke beestjes weer hoor die ben je vast zo weer kwijt voor een leuk huisje.


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:07

@Jolynne, Ik hou het op maximum 3, heb voor Cookie gekozen en Lucky is mijn lieve kleine mascotte <3 . Volg ook al een eindje op facebook een fokstal met een shetland veulen die ik zo gaaf vind maar het is niet verstandig.

Knappe man trouwens :D . Hoop dat die alsnog binnen de maat blijft voor je, zal vast een shower worden voor de wagen.

@mirriejj, Dat is minder om te lezen zeg :(:) .

@StalNollie, Beiden goed gevuld zo te zien inderdaad maar dat was Cookie ook, nog altijd breed maar goed is al verbeterd. Is ook nog niet mee gewerkt aangezien zijn hormonen te veel in de weg stonden daarvoor.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:13

Hopelijk is de situatie na de rechtszaak klaar Suus. Lang genoeg geduurd nu. :(:)

Ik hoop dat ik eind september ook kan zeggen dat mn leven weer zn oude ritme krijgt. :)

Wat een zomers weer vandaag. :P
Gelukkig wordt het volgende week weer beter.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:13

Duurt bij jou ook lang Mandy :(:)

Hier was het eigenlijk best prima weer vandaag op een paar buien na.

Ik heb nog een nieuw mini bitje liggen (halve kneveltrens met koper 9,5 cm) en een 100 grams staldeken maat 127; heeft iemand daar wat aan?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:17

Romy, jeetje! Dat is wel balen zeg! Gelukkig heb je het snel op kunnen lossen en er is geen ernstige lichamelijke schade.

Mandyy oh oh wat een boef!

Kiekeboefje, wanneer is je wedstrijdje?

Jolyne,knap beestje zeg!!
Ja wij hebben eerder ook al 3 katten en een hond in moeten laten slapen. Blijft echt super rot....
Hopelijk blijkt het geen tumor te zijn bij onze kat, we gaan verder onderzoek laten doen.

Susanne vervelend zeg dat het zelfs tot een rechtszaak komt! Ik hoop op positieve uitkomst voor jullie! Vreet vast veel energie.

Mirriejj ook super vervelend zeg!! Ik hoop dat iemand je kan helpen.

Stalnollie knappe zwarte!!

Alf blijft mega veel jeuk hebben een je mag bijna het halster niet meer op- en afdoen. Wordt echt een dingetje. Niet iedereen is daar even geduldig mee en weet waarom hij zo doet dus ik laat hem nu maar even om tot hij verhuisd wordt.
Hij krijgt al exceem kruiden waar ook mariadistel inzit voor zijn lever na de antibiotica en diverse zalfjes tegen de jeuk maar eigenlijk helpt niets echt. Straks in de zeelucht!!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:39

Hopelijk helpt de zeelucht snel. Wel heel bijzonder dat het zo snel en agressief op komt zetten.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:06

Schijnt vaker voor te komen na antibiotica maar zo sneu joh, arme pony

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:47

Hoop dat het straks terug betert voor Alf, lijkt mij zowel voor jou als hem ondragelijk zoveel jeuk en machteloos staan.

Straks terug werken, alles heeft hier terug eten. :D

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:51

Och arme Alf; zoveel jeuk is afschuwelijk... :(:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers