[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:31

Knolselder, ha ha geweldig die Buzz, ikke klein nee joh.

Fleuribelle, fijn dat hooi eten gied gaat en de kap afmag. Hopelijk vinden ze snel de juiste ab, en mogen ze weer heerlijk naar huis. Duim verder hoor!!

Tinkerbellz, ziet er netjes uit en idd goed.bijhouden is dan zeker belangrijk.

Fotsy, ook hier *\o/* , top!

Suus, spannend succes alvast!!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:57

Kreeg vanmiddag belletje dat mn meisje morgen chip krijgt. Ben benieuwd. Nog nooit een paard laten chippen

Diva - hannoveraan - merrie - 19-02-2010 - Desperados x andiamo
Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:35

Hagelkruis wat heerlijk dat ze nu lekker thuis staan! Genieten zo lekker dichtbij.
En wat een prachtige foto! <3
Hier rond om sloten. Op de kraamstal ook een sloot. Dus vanaf begin af aan aan gewend. Wij hebben er geen lint omheen en dat hadden ze op de kraamstal ook niet. Zou wel een halstertje omdoen, mocht hij erin belanden en hulp nodig hebben is beetje houvast wel handig.

Juval, ze leren super snel! Meelopen gaat hier nu echt al heel goed. Ze gaat nu mooi aan touwtje mee naar binnen. Heb dus geen problemen meer met een veulen dat ineens een andere kant uit gaat dan de merrie en ik zelf. In het land kan ik ook al alleen met haar bij mama weg wandelen. Enige wat ze nog moet leren is dat naast je huppelen als ze vrolijk wordt niet de bedoeling is. :+

Als ik in de wei kom komt ze ook al hinnikend naar me toe. <3
Voordeel van ze thuis hebben. Zelf ze alle aandacht en voer geven; levert liefde op. :Y)

Fleuribelle, arm mannetje. Hopelijk slaat de nieuwe ab aan en zakt de koorts. Zou fijn zijn als ze dit weekend weer lekker thuis staan. Ik blijf voor je duimen hoor!

Geweldige foto's van Odin komen er weer voorbij. Hij is wel echt fan van ballen he?En die met die wilg, prachtig!

Tirzasarah, dat is normaal. Benen kleuren vaak zwart. Jou knapperd is en blijft een mooi vosje. Benen van Ode beginnen nu ook zwart te kleuren.

AM, hoe doet je patiëntje het? Heeft hij/zij al een naam?

Laylah, hij wordt ook al groot. En voetjes zijn een heel stuk beter geworden! Wil je niet nog een keer schoentjes eronder voor het laatste stukje?

Een plaatje van een veulen Voyou!

Tinkerbellz, schiet ook al op. Alweer bijna op eigen benen in de opfok. Wat gaat de tijd toch hard. En wat ziet hij er goed uit!
Prachtig bijzonder mannetje.

Knolselder, stoere buzz. Fijn dat het zi goed klikt al met zijn nieuwe maatje op zijn nieuwe adres. Ze hebben daar wel een doodenge afrastering... :o

Sparky, zo die is ook al bijna veulen af. Wat een bink al!

Fotsy, *\o/*
Super fijn zo'n uitslag! Mag hij blijven?

Suus_elviera, spannend. Succes met waken!

Corinadrenth, chippen is zo klaar meesten hebben pas wat door als het al klaar is. Staart haren trekken vonden mijn veulens minder tof. :=

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 01:03

Alicelover, nou die van mij piepte toch wel anders tijdens het chippen.
De 2 voorbenen zag ik bijna op hoofdhoogte voorbij vliegen _O-
Staarttrekken merkte die van mij niet eens.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:55

Hier ook rustig veulen met chippen. Maar is allemaal anders.

Je kon ook manen trekken in plaats van staart alicelover dat valt iets meer in de smaak misschien. :P
Ja ja is zeker een blijvertje. Ik val normaal alleen op merries maar deze jongen heeft men hart gestolen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:59

Chippen is zo gedaan ;)

klein maar fijn

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:19

Nee en de smid zag het nut er ook niet van in om het nog eens te doen :) het hoeft geen perfect paard te zijn zolang die er maar geen last van heeft, het kappen gaat ook nog helpen ermee.

Mijne was super braaf bleef gewoon stil staan met chippen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:02

De chipper maakt ook een groot verschil. De ene is wat sneller en handiger dan de ander. Wij hebben 2 vaste chippers en ik wil geen anderen ook..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:07

Fotsy schreef:
Hier ook rustig veulen met chippen. Maar is allemaal anders.

Je kon ook manen trekken in plaats van staart alicelover dat valt iets meer in de smaak misschien. :P
Ja ja is zeker een blijvertje. Ik val normaal alleen op merries maar deze jongen heeft men hart gestolen.

Ik dacht dat ze doc specifiek om staart haren vragen. Ach het is al voorbij en Ode is het al weer vergeten.

Leuk een blijvertje! :D
Laatst bijgewerkt door alicelover op 15-08-19 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:08

Saga is gister door mijn dierenarts gechipt. Was echt in een halve seconde klaar. Ze heeft er nauwelijks iets van gemerkt.

Afbeelding

Nu op zoek naar een leuke plek waar ze een jaartje of twee kan spelen met leeftijdsgenootjes. Als iemand iets weet in Drenthe of omgeving ervan hoor ik het graag!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:19

@alicelover: het was een stukje waar ze per uitzondering even ip moesten. Normaal een enorm weiland afgezet met bekaertdraad achter het huis, maar omdat ze brand hebben gehad waren ze daar nu aan het werken. Hetbzal wel meevallen :)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:32

Gelukkig Knolselder. +:)+

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:37

Fotsy schreef:
Jeetje fleuribelle wat een zorgen. Lichtjes positief dan toch.

Ziet er netjes uit van power. Even tip en is niet slecht bedoeld maar ik denk dat je hem je hele leven heel regelmatig zal moeten laten bekappen. Hielen omhoog of naar beneden halen is 1 ding maar ze belasten hun benen toch altijd verkeerd dus die aangroei blijft. Maar ik vermoed dat ze je dat al hebben gezegd en niks belet dat je er dan nooit wat gaat van zien maar als je het niet gaat bijhouden dan zal het wel te zien zijn en snel weer de verkeerde kant op gaan.
Cursusje hoefkappen voor jezelf is een optie :')

Dankjewel voor het meedenken Fotsy, ik vat dat niet verkeerd op hoor ;) Ik ben altijd erg precies met dat soort dingen, mijn paarden gaan eerder naar de dokter, tandarts, fysio dan ikzelf hahaha! (Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat geldt voor de meeste paarden-eigenaren)

“Real cowboys never run, they just ride away.”

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:22

tinkerbellz schreef:
Fotsy schreef:
Jeetje fleuribelle wat een zorgen. Lichtjes positief dan toch.

Ziet er netjes uit van power. Even tip en is niet slecht bedoeld maar ik denk dat je hem je hele leven heel regelmatig zal moeten laten bekappen. Hielen omhoog of naar beneden halen is 1 ding maar ze belasten hun benen toch altijd verkeerd dus die aangroei blijft. Maar ik vermoed dat ze je dat al hebben gezegd en niks belet dat je er dan nooit wat gaat van zien maar als je het niet gaat bijhouden dan zal het wel te zien zijn en snel weer de verkeerde kant op gaan.
Cursusje hoefkappen voor jezelf is een optie :')

Dankjewel voor het meedenken Fotsy, ik vat dat niet verkeerd op hoor ;) Ik ben altijd erg precies met dat soort dingen, mijn paarden gaan eerder naar de dokter, tandarts, fysio dan ikzelf hahaha! (Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat geldt voor de meeste paarden-eigenaren)

Super ja idd hier ook betere verzorging van de paarden dan van mezelf soms.

Tis omdat ik ook eentje heb die eens als veulen een blein had in haar straal waardoor ze voet onrechtstreeks anders belast. Je ziet er helemaal niks van maar ik heb cursus hoefkappen al twee keer gevolgd nu en haal iedere twee weken de hiel een paar mm naar beneden. Moest ik dat niet doen dan heb je snel een verkeerde stand (grasvoet) en is ook niet goed om telkens cmers af te halen in 1 keer. Nu staat ze altijd netjes en wel op haar voeten. Ook goed voor de pezen enz

Alicelover nou manen of staarthaar is net hetzelfde hoor voor DNA zit er overal gelijk in ;)
Maar ja is ook snel over.
Hoe gaat het met jezelf?

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:59

Zojuist is ze gechipt. Ze vind me nu niet meer lief. Haha.
Is het trouwens normaal dat er geen haar weg gehaald word maar enkel wat schoonmaken en dan de chip erin?

Annika heidi dreamer- zwaar warmbloed (IHW) merrie- 29-04-2019- castor II van de catshoeve X Desperados

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:00

als iemand nog een opfokplek zoekt: https://www.facebook.com/search/1112328 ... rface=sist
Mijn zus heeft nog plek.

Gisteren hebben de kinderen Safira geborsteld terwijl ze brokjes uit de hand kreeg, ze vond alles prima. We proberen regelmatig dingetjes te gaan oefenen, halster omdoen gaat ook steeds makkelijker (nog steeds wel in de stal, in de wei krijg ik ze niet te pakken).

hier werden haren uit Smarti's manen gehaald voor DNA onderzoek.

Fleuribelle, heel veel sterkte, ik hoop dat ze gauw opknapt!

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:06

Juval, de link doet het niet. Of in ieder geval, ik kan hem niet zien.

Hier werd de plek wel geschoren voordat ie gechipt werd, Odin was ook boos daarna. Met staart haren trekken was ie wel braaf. En z'n paspoort is ook gisteren binnen gekomen *\o/*

Thanks voor alle leuke reacties! <3

Fotsy, wat leuk dat ie mag blijven!

Fijn dat het meelopen nu gewoon goed gaat AL, ze leren ook echt zo ontzettend snel :) Hoe is het met jou?

Tinkerbellz, dat ziet er goed uit, en fijn dat het goed gaat. Nu idd consequent goed bij blijven houden :)

Hopelijk mogen ze van het weekend weer naar huis fleuribelle, het zit ook niet mee :(:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:14

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:21

juval schreef:

Nu wel ja!
Klinkt als een super fijn plekje, ik heb iets soortgelijks (met iets grotere kuddes) voor Odin gevonden. Als deze dichterbij was geweest, had ik willen gaan kijken. Maar afstand is hetzelfde hahah

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:30

Diertjec schreef:
Juval, de link doet het niet. Of in ieder geval, ik kan hem niet zien.

Hier werd de plek wel geschoren voordat ie gechipt werd, Odin was ook boos daarna. Met staart haren trekken was ie wel braaf. En z'n paspoort is ook gisteren binnen gekomen *\o/*

Thanks voor alle leuke reacties! <3

Fotsy, wat leuk dat ie mag blijven!

Fijn dat het meelopen nu gewoon goed gaat AL, ze leren ook echt zo ontzettend snel :) Hoe is het met jou?

Tinkerbellz, dat ziet er goed uit, en fijn dat het goed gaat. Nu idd consequent goed bij blijven houden :)

Hopelijk mogen ze van het weekend weer naar huis fleuribelle, het zit ook niet mee :(:)

Hoelang duurde het voor je het paspoort had

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:38

6 weken precies :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:28

Vulina schreef:
De chipper maakt ook een groot verschil. De ene is wat sneller en handiger dan de ander. Wij hebben 2 vaste chippers en ik wil geen anderen ook..

Onze vaste chipper was dit jaar voor het laatst. Jammer want hij beviel prima. Veulens hoeven niet eens een halster aan. Gewoon zo los op stal. Super makkelijk.

De veulens van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon),Oxbow G.W ( Imposantos x 00 Seven), Orion G.W ( Icellie x Tendens) en Ober G.W. ( Hertog Jan x Sander) 4 hengsten dit jaar!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 15:31

Wachten op paspoort duurt best lang tegenwoordig ( kwpn bedoel ik) . Bij Oscar duurde het een maand. De andere 3 duurt het al langer

Helaas kan Orion niet naar de NVK zaterdag. Hij is iets kreupel. Jammer

De veulens van 2019, Oscar G.W. (Uphill x Cabochon),Oxbow G.W ( Imposantos x 00 Seven), Orion G.W ( Icellie x Tendens) en Ober G.W. ( Hertog Jan x Sander) 4 hengsten dit jaar!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:52

Misschien dan wel weer oké?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:19

Vulina schreef:
Misschien dan wel weer oké?

Nee het is al ff en word niet beter. Hij is ook enorm in de groei. Gewoon mindere periode