The law of attraction; doet iemand dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:12

Ik hoor steeds meer mensen in m'n omgeving over "The Law of Attraction", of "The Secret". Die gaat er geloof ik over dat als je je heel sterk inbeeld wat je wil bereiken en daar ook echt in gelooft, dat dat dan ook gebeurt.

Het klinkt, als ik erover lees, als een enorm hocus pocus verhaal, maar kennelijk wordt het ook wetenschappelijk onderzocht.

Iemand die er ervaring mee heeft? :) Ik vind het enorm interessant.


Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:16

Ik vind het heel gevaarlijk en kwetsend. Net alsof het mijn fout is dat ik ziek ben en niet beter word, alsof ik dat niet graag genoeg wil.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:16

Het schijnt wel te helpen als je je uitkomst visualiseert, misschien omdat je er - al dan niet bewust - toch meer mee bezig bent? Ik heb geen idee. Ik geloof wel in positief denken en visualisatie, maar niet van: "hocus pocus pilates pad, ik wou dat ik een geldboom had" en dat ik mijn ogen open doe en er een goed gevulde geldboom in de tuin staat :=

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:19

Chiren schreef:
Ik vind het heel gevaarlijk en kwetsend. Net alsof het mijn fout is dat ik ziek ben en niet beter word, alsof ik dat niet graag genoeg wil.

ik snap wat je bedoeld. dat vind ik ook het lastige hieraan. alsof het je niet genoeg je best doet.. ik snap dat als je een positieve vibe uitstraalt, je meer geluk ervaart/dingen makkelijker lukken, maar er zijn gebeurtenissen waar dat niet bij helpt

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:21

Soort van, maar ik mis in de boeken een belangrijke stap...welke actie ga je nemen om bij je doel te komen ;)
Moodboard maken is heel leuk, maar daarmee kom je niet automatisch bij je doel.
En wat Chiren aangeeft: sommige dingen overkomen je, en kan je alleen maar zo goed mogelijk mee zien te dealen. Ik zou willen dat ik broekmaat 'model' had, maar kan wat een mn management doen: ik heb nog steeds stomweg niet het dna geschikt voor victora's secret-model :')

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:24

Mwah 't klinkt best logisch dat als je jezelf maar genoeg vertelt dat jij het KAN en dat het gaat LUKKEN je daardoor de motivatie opdoet en het zelfvertrouwen uitstraalt die het wel waarschijnlijker maken dat het je lukt ja. Als je zelf niet gelooft dat je het doel waarnaar je werkt ooit zult bereiken lijkt me dat aan de andere zijde bijvoorbeeld niet goed voor je motivatie. Voor motivatie moeten mensen namelijk het idee hebben dat ze zelf in controle staan van hun lot en daar invloed op kunnen uitoefenen (een interne locus of control). Dit lijkt me een manier om dit oa te trainen en te falicuteren (je hebt immers zelf met jouw vastberadenheid, hard werk en imbeelding je doel bereikt!)
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 14-08-19 22:28, in het totaal 3 keer bewerkt

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:25

Chiren schreef:
Ik vind het heel gevaarlijk en kwetsend. Net alsof het mijn fout is dat ik ziek ben en niet beter word, alsof ik dat niet graag genoeg wil.


Ik zie niet in hoe positief denken "heel gevaarlijk" zou moeten zijn. Er zijn heel veel situaties waarin een positieve kijk een hoop verschil kan maken, dat jij niet van een hardnekkige ziekte af komt heeft vast niet met willen te maken. Het leven word echt makkelijker als je niet alles zo op jezelf betrekt :Y) En Chiren, wanneer voel jij je beter, wanneer je het beste van de dag maakt of wanneer je de hele dag alle negatieve dingen aan je ziekte opsomt?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:37

Chiren schreef:
Ik vind het heel gevaarlijk en kwetsend. Net alsof het mijn fout is dat ik ziek ben en niet beter word, alsof ik dat niet graag genoeg wil.


Huh, daar gaat dat hele secret gedoe toch niet over?

Er zijn nu eenmaal ziektes die niet over gaan.
Maar een feit is wel dat mensen die van nature overal positief over kunnen blijven denken makkelijker met hun ziekte om kunnen gaan.
Maar dat staat los van dat secret.

Maar ik geloof er niet in dus dan zal het ook nooit werken :')

Ben wel van nature optimistisch :Y)

[o]

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:48

Ik zie het eigenlijk als “bekijk de mogelijkheden in plaats van de onmogelijkheden” omdat ik nog wel eens wil mokken :+

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:58

Ik denk dat als je ergens veel mee bezig bent en ervoor open staat, je ook veel meer kansen oid ziet die je normaal niet waren opgevallen (maar er dus weldegelijk altijd waren). :)
Hetzelfde als dat ik in een zoektocht een bepaalde auto mooi vond en die eerder bijna “nooit op de weg zag” (viel niet op, focus lag ergens anders), maar vanaf toen ineens overal tegen kwam. Zo zie ik het iig, het is er altijd al maar als je focus op het verkeerde is dan valt de rest langs je heen.

Sizzle

Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:17

Ik verbeeld me al zo‘n 35 jaar heel hard dat ik paarden in de achtertuin heb.................

*Cheched nog een keer*

Nope

—————
Ik begrijp wel wat er mee bedoelt wordt en er is zeker meer mogenlijk dan veel mensen denken. Er wordt best wel vaak opgegeven voordat er echt geprobeert wordt. Zelf ben ik gedreven door koppigheid best ver gekomen maar ik vind het absoluut arrogant en incorrect om dat als een volledig eigen prestatie te zien.
Het is puur geluk dat je een fatsoenlijk brein hebt, in een kansrijk land geboren bent en gezond bent etc etc.

Ik haat zulke theorieen dan ook intens. Het is extreem kwetsend naar mensen die daadwerkelijk de kansen niet hebben.

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:11

Ik denk dat positief denken zeker een verschil kan maken. Maar ik denk dat het daarbij ook heel belangrijk is om te visualiseren hoé je iets voor elkaar wil gaan krijgen en daarnaar te handelen.
Natuurlijk speelt geluk ook mee. Maar ik denk dat je ook heel ver kan komen als je niet heel intelligent bent, of uit een arme buurt komt, of uit een arm land komt. Je hebt dan alleen wel meer positiviteit en vooral meer doorzettingsvermogen nodig.
Placebo’s zijn ook een goed voorbeeld van hoe krachtig je brein is, het kan in sommige gevallen je klachten verminderen en je lichaam genezen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:43

Oh ik geloof zeker in een Self fullfilling prophecy!
Zowel positief als negatief. Als je al denkt dat het je niet gaat lukken dan gaat het ook zeker niet lukken.
De kracht van je geest is zoveel sterker dan we denken. Bij sporters wordt dit ook veel gebruikt. Interessant om je eens in te verdiepen. The power of imagination.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:27

8nnemiek schreef:
Ik denk dat positief denken zeker een verschil kan maken. Maar ik denk dat het daarbij ook heel belangrijk is om te visualiseren hoé je iets voor elkaar wil gaan krijgen en daarnaar te handelen.
Natuurlijk speelt geluk ook mee. Maar ik denk dat je ook heel ver kan komen als je niet heel intelligent bent, of uit een arme buurt komt, of uit een arm land komt. Je hebt dan alleen wel meer positiviteit en vooral meer doorzettingsvermogen nodig.
Placebo’s zijn ook een goed voorbeeld van hoe krachtig je brein is, het kan in sommige gevallen je klachten verminderen en je lichaam genezen.



Placebo's is natuurlijk ook bewezen, ja. Logisch dan eigenlijk dat een positieve mindset je ook verder kan brengen in het leven.

Maar inderdaad wat je zegt; dromen van dat m'n boek uit wordt gegeven en op de bank gaan zitten zonder het te schrijven heeft geen zin. :+


Maar ik las bijvoorbeeld ook dat sommige celebrity's beweren dat ze hun succes deels aan the law of attraction te danken hebben. Werkt het ook tot zo'n niveau?

VogeltjeM

Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:46

Suzanne F. schreef:
Oh ik geloof zeker in een Self fullfilling prophecy!
Zowel positief als negatief. Als je al denkt dat het je niet gaat lukken dan gaat het ook zeker niet lukken.
De kracht van je geest is zoveel sterker dan we denken. Bij sporters wordt dit ook veel gebruikt. Interessant om je eens in te verdiepen. The power of imagination.


Precies ja!

Ik ben ooit eens begonnen in het boek. Dan moest je je hard inbeelden dat je een veer zou tegenkomen. En als je dan de volgende keer een veer zag, was het gelukt. Voor mij is heel de secret één grote confirmation bias (wat je denkt/verwacht/hoopt te zien zal je ook zien) in combinatie met een selffulfilling prophecy.

Iemand dichtbij me is een fervent aanhanger, maar gebruikt dit inderdaad vooral om in passiviteit te vervallen (inbeelden, wensen, fantaseren ipv stappen zetten). En ik merk dat anderen inderdaad de schuld krijgen van hun eigen ellende (je hebt de verkeerde dingen aangetrokken). Voor mij is dat een vrij bizarre levenswijze.

Ik ben er dus niet zo positief over :=

Instagram: lusitano_roux

VogeltjeM

Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:47

Resistance schreef:
Maar ik las bijvoorbeeld ook dat sommige celebrity's beweren dat ze hun succes deels aan the law of attraction te danken hebben. Werkt het ook tot zo'n niveau?


Misschien dat ze dat denken. Of dat het werkt in de trant van "dream big, act big".

Instagram: lusitano_roux

8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:49

Of het echt vanzelf naar je toe komt, dat vraag ik me af.. Ik denk niet dat je, door alleen erin te geloven, ineens een briefje van 50 op straat vindt. Maar wél dat de kans groter wordt om datzelfde briefje te vinden doordat je er (al dan niet onbewust) naar gaat zoeken. Om maar een simpel voorbeeld te noemen.

Als je zelfverzekerd bent dan straal je dat uit zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. En als je bijvoorbeeld met zo'n positieve, krachtige uitstraling en met een lach naar een sollicitatiegesprek gaat dan wordt je veel sneller aangenomen dan iemand die er niet in gelooft, zelfs als die ander misschien een beter CV heeft.
Dat geldt denk ik ook voor succesvolle sterren. Ze stralen succes en zelfverzekerdheid en positiviteit uit, en dat trekt mensen aan.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:02

Zeker! Dream big dreams is een echt Amerikaans ding maar we kunnen er als nuchtere Hollanders echt wel wat van leren. Als je echt iets wil dan kom je er wel. Dream it, wish it, do it. Maar de Do it moet er natuurlijk ook zijn. Zonder hard werken en alleen dromen bereik je niks. Maar een positieve mindset is super belangrijk. Mijn dochter turnt en aan het begin van elk seizoen komt de datum van het NK met de toestelfinales op de kalender te staan. Er moeten uiteraard eerst nog kwalificaties, kwartfinales en halve finales aan vooraf gaan maar die datum staat er. Waarom? Omdat als je er vanuit gaat dat je het NK toch niet haalt, je het zeker niet gaat halen. Andere turnsters zeggen: nou het NK haal ik nooit. En de moeders zeggen: dat zetten we toch nog niet op de kalender?! Eerst maar zien of ze het haalt....
Nee, die datum moet er staan, daar werk je naar toe, dat is het doel.

Er zijn ook therapieën hierop gebaseerd, bijv. De herstelexpert. Bij lichamelijke problemen. En ja, het werkt. Veel mensen hebben onnodige ballast en ervaring letterlijk lichamelijk problemen door psychische problemen, de zogenaamde psychosomatische klachten.

Positief denken brengt zoveel. Net als Pippi Langkous: Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan. Maar altijd samen met doorzetten en hard werken. Met alleen dromen blijf je altijd in je bed.

Dit zijn wat regels uit een gedicht wat altijd bij ons op de wc heeft gehangen zodat je het elke dag kan lezen:
Als je denkt ‘ik ben verslagen, is de nederlaag een feit. Als je denkt ‘ik zal niet versagen’, dan win je op den duur de strijd. Als je denkt ‘ik kan het niet halen’ is de tegenslag op til, want het overslaan der schalen hangt voornamelijk af van wil. Moedelozen gaan ten onder, door hun twijfels, door hun vrees. Vechters winnen door een wonder telkens weer de zwaarste race.
Als je denkt ‘ik ben zwakker dan mijn grootste concurrent blijf je levenslang de stakker die je ongetwijfeld bent’.

Je kan je mindset veranderen, ook daar zijn binnen de coaching allerlei methodes en trainingen voor.
Je kan je hoofd ook voor de gek houden. Ook al ben je onzeker, je kan jezelf neppen door tegen jezelf te praten. Als mijn dochter op de balk staat en denkt: als ik maar niet val... dan gaat ze zeker vallen. Net als met het niet mogen denken aan roze olifantjes. Je moet denken: ik blijf staan, ik kan dit. En dingen in je hoofd nemen waar je wel aan moet denken en die iets goeds brengen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 15-08-19 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:13

Ik leef wel met het idee van: als ik het niet regel is er heus niet iemand anders die het voor me gaat regelen. Dus bijv in plaats van de te denken “ik ga nooit grand prix kunnen rijden want dan moet je een paard van tienduizenden euro’s kopen en een rijke pappie hebben” wat dus heel veel mensen roepen (is altijd makkelijker dan roepen dat je zelf geen talent daarvoor hebt :+ ), stond ik juist langs de kant die gp combinaties te bekijken, denkend: waarom zou ik dat niet kunnen?
Daardoor heb ik voor weinig geld vol vertrouwen een paard uitgezocht die er niet veelbelovend uitzag, maar waarvan ik dacht dat ik er goed mee kon samenwerken. Gp net niet gehaald maar wel zware tour en ik geloof er heilig in dat het puur gelukt is op het geloof dat het me zou gaan lukken.
Dit is dan een paardenvoorbeeld maar ik heb dus heel vaak in mijn leven dat ik dingen wil die zogenaamd onhaalbaar zijn in mijn positie. En dan denk ik: dat kan ik heus wel alleen niet op de manier zoals anderen denken. En omdat ik er dan zo sterk in geloof ga ik er vol voor en lukt het met een hoop creativiteit dus toch.
Maar dit werkt alleen bij dingen waar je zelf invloed op hebt. Dus dingen waar je hard voor kunt werken. Je kunt natuurlijk niet jezelf genezen van dodelijke ziektes met een paar positieve gedachtes

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:16

Dorine92 schreef:
Ik leef wel met het idee van: als ik het niet regel is er heus niet iemand anders die het voor me gaat regelen. Dus bijv in plaats van de te denken “ik ga nooit grand prix kunnen rijden want dan moet je een paard van tienduizenden euro’s kopen en een rijke pappie hebben” wat dus heel veel mensen roepen (is altijd makkelijker dan roepen dat je zelf geen talent daarvoor hebt :+ ), stond ik juist langs de kant die gp combinaties te bekijken, denkend: waarom zou ik dat niet kunnen?
Daardoor heb ik voor weinig geld vol vertrouwen een paard uitgezocht die er niet veelbelovend uitzag, maar waarvan ik dacht dat ik er goed mee kon samenwerken. Gp net niet gehaald maar wel zware tour en ik geloof er heilig in dat het puur gelukt is op het geloof dat het me zou gaan lukken.
Dit is dan een paardenvoorbeeld maar ik heb dus heel vaak in mijn leven dat ik dingen wil die zogenaamd onhaalbaar zijn in mijn positie. En dan denk ik: dat kan ik heus wel alleen niet op de manier zoals anderen denken. En omdat ik er dan zo sterk in geloof ga ik er vol voor en lukt het met een hoop creativiteit dus toch.
Maar dit werkt alleen bij dingen waar je zelf invloed op hebt. Dus dingen waar je hard voor kunt werken. Je kunt natuurlijk niet jezelf genezen van dodelijke ziektes met een paar positieve gedachtes



Wauw, dit vind ik echt heel bewonderenswaardig. :j Wat je zegt ook: waarom zou ik dat niet kunnen? Tuurlijk kan het inderdaad wel.

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:25

Het is geen kwestie van "doe je het, of niet", want iedereen doet het simpelweg gezegd. Dit is iets van alle tijden, alleen nu geven ze er spannende namen aan en maken er spannende zweverige documentaires over.

Als je iets graag genoeg wilt, dan werk je er ook hard voor. Een self fulfilling prophecy.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:11

2 jaar geleden is de Law of Attraction (LOA) opnieuw in mijn leven gekomen via het boek "Ask and it is Given" ("Vraag en het wordt Gegeven" in het Nederlands) van Esther Hicks. Dit weekend ga ik zelfs naar haar workshop in Amsterdam <3
En ja, ik durf te zeggen dat het echt werkt.

Voordat ik er verder op in ga, ik wil alleen wel het stukje over ziektes benaderen. Want nee, ziektes zijn niet altijd bewust door jezelf gemanifesteerd of kunnen zomaar weg gaan. Dit komt omdat ziektes vaak ook een psychologische ondergrond hebben (als je daar meer over wilt lezen, dan moet je je ziekte opzoeken in "De Sleutel tot Zelf-Bevrijding" van Christiane Beerlandt) of een andere reden hebben waarom dat ze in je leven zijn. Het heeft altijd een reden die misschien niet zomaar bekend is en daarom ook niet 1-op-1 met de LOA te maken heeft, gelukkig. Anders zou iedereen kanker hebben die te maken heeft met iemand die kanker heeft bijvoorbeeld.

Terugkomende op de LOA, het werkt zeker wel, maar niet zoals je misschien denkt. Wat in The Secret naar mijn idee niet duidelijk naar voren komt, is dat je moet focussen op je gevoel en iedere keer opnieuw naar het meest positieve gevoel moet 'reiken' dat op dit moment mogelijk is voor je. Als je bijv. zwaar depressief bent, dan is het vaak gewoon niet mogelijk om je super happy te gaan voelen, maar tevreden is misschien wel haalbaar.
En achter alles wat je graag wilt, zit een gevoel. Paarden in je achtertuin geeft bijvoorbeeld het gevoel van vrijheid (ik noem maar iets). Ga eens na op welke manieren je dat gevoel nu al wel hebt (gekregen) in je leven in andere vormen.

Zelf woonde ik een jaar geleden in een verschrikkelijk appartementencomplex. Ik heb toen meerdere keren gezegd dat ik mijn appartement in een weiland zou willen zetten, zodat ik rust in mijn omgeving had. En op vakantie in Thailand besefte ik dat ik ruimte voor een hangmat wilde hebben. Een paar weken later was ik samen met een vriendin op funda aan het zoeken naar een huisje voor mij en kwam zij met een super leuk huisje, vrijstaand, in een dorp en 200 meter van de polder af en 1 km van het bos. Had ik dit huis voor ogen? Echt niet! Wilde ik in dit dorp kijken? Nee, niet eens. Mijn vriendin moest het huisje vinden omdat ik niet eens in dit dorp keek. Maar dit was het perfecte huis wat ik wilde. Het is ongeveer de maat van mijn appartement en de tuin is meer dan groot genoeg voor mijn hangmat.

En wat betreft actie nemen?
Tuurlijk, je moet dingen gaan doen. Maar de beste acties worden geïnspireerd door te focussen op het gevoel en dan je intuïtie te volgen. Door actie te nemen vanuit inspiratie, gaat het veel meer opleveren dan dat je vanuit je hoofd VIND dat je actie moet ondernemen om de dingen te manifesteren die je wilt.

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:17

Ik ken het principe niet helemaal maar uit de reacties begrijp ik dat het voornamelijk gaat om een bepaalde mindset en daar geloof ik wel in.

Tegenwoordig zie ik wel veel mensen een soort gebrek aan focus hebben. Iedereen wil altijd alles en het liefst nu. Misschien is dat de leeftijd of de 'bubbel' waar ik in zit, maar daardoor zie ik dat een hoop mensen niet echt focus hebben op 1 ding waardoor veel dingen mislukken. Heb me hier jaren zelf schuldig aan gemaakt en veel van geleerd. Ik neem niet meer 100 projecten op me, niet teveel nieuwe dingen tegelijk en probeer me te focussen op een doel en als dat doel behaald is pas de focus te zetten op iets anders.

VogeltjeM

Berichten: 3748
Geregistreerd: 31-12-07

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:20

Volgens mij gaat de "echte" secret niet zozeer om een mindset, maar om het letterlijke geloof dat je gedachten dingen creëren op een soort magische manier, omdat het universum zo werkt.

Instagram: lusitano_roux

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:05

VogeltjeM schreef:
Volgens mij gaat de "echte" secret niet zozeer om een mindset, maar om het letterlijke geloof dat je gedachten dingen creëren op een soort magische manier, omdat het universum zo werkt.

Dat idee heb ik ook en daar haak ik dus af
Maar ik geloof wel dat je, door op je gevoel af te gaan en te “strijden” voor dat wat je wilt, je wel je leven in goede banen leidt. Als je daarentegen niet je gevoel volgt, krijg je vaak spijt/pech/ongeluk. Gevalletje ik heb mn rug gebroken door een val maar toen ik opstapte had ik al een slecht gevoel over dit paard

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers