Cruelty free leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:17

liekec schreef:
deksel schreef:

Goeie vraag. Ik vind het best lastig eigenlijk. Ik heb nu een jaar niet gereden en ik mis het wel hoor. Ik was nooit echt van het dressuren en in de bak rijden, daar doe je mij geen plezier mee. Meer van lekker buiten ritjes maken, rond hobbelen in het bos op een rustig tempo en wandelingen maken aan de hand. Daar genoot ik en m'n verzorgknol zo erg van. Als ik opnieuw een verzorgpaard zou zoeken, zou ik dat weer willen. Dat hele dressuur, springen enzo gedoe wil ik niks meer mee te maken hebben eigenlijk.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe raarder het eigenlijk is. Je paard kunstjes laten doen, zo hoog mogelijk laten springen, zo snel mogelijk laten lopen, je paard geen onbeperkt hooi geven, je paard niet kunnen geven wat hij eigenlijk echt nodig heeft, paard opsluiten in z'n stal etc etc. Nee, daar ga ik niet meer aan mee werken.

De enige reden eigenlijk dat ik nog op bokt zit zijn voor alle leuke foto's en alle leuke en handige topics!


Jammer dat je deze twee dingen onlosmakelijk aan elkaar verbindt. Ik heb een 'sport'paard, die gewoon onbeperkt (goed!) ruwvoer krijgt, in de zomer 24/7 op de weide staat (Swinters hele dagen op een (droge!) paddock met ruwvoer) en ook gewoon kunstjes moet doen van mij. Waarom zou een springparcours voor een paard vervelender/belastender zijn dan een ritje in het bos?

Vind het altijd zo jammer dat mensen zo makkelijk afgeven op iets anders dan wat zijzelf doen.
[/quote]

Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat een sportpaard geen ruwvoer krijgt. Zullen er vast zat zijn. Ik bedoel te zeggen dat ik met geen een van die dingen, los of in combinatie met elkaar, het eens ben.
Wat betreft springen, ik vind een bosritje waar alleen gestapt wordt en een springparcours van (bijvoorbeeld) 1.5m niet echt met elkaar te vergelijken. Hier ook weer, er zullen vast paarden zijn die het wel leuk vinden. Maar 9/10 keer vind ik het geen fijn beeld.

Ik vind het best lastig. Er zijn echt veel vegans die tegen paardrijden zijn, ik ben niet tegen paardrijden. Ik vind alleen dat het tegenwoordig alleen te ver gaat, vooral op sportgebied. Misschien is het omdat ik zelf nooit ambitieus genoeg ben geweest om eens op wedstrijd te gaan :Y).

Maar ik houd niemand tegen hoor. Als jij (en je paard) het wel leuk vinden, wie ben ik dan om te zeggen? Ho stop, dat mag niet }:).

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:59


mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:41

De dag dat cruelty free even duur is als "standaard" ga ik gelijk om. Helaas staat "beter voor milieu, mens en dier" ook bijna altijd voor "3x zo duur"

De wil is hier wel, maar het budget niet.

Sinds vorige week weer actief afval aan het scheiden, mn ouders schrokken ervan hoeveel plastic je verbruikt in een paar dagen. Echt letterlijk overal zit plastic omheen tegenwoordig.

Koop een koe is een heel leuk initiatief, maar de prijs per kg is 4x duurder dan normaal in de supermarkt en je krijgt delen vlees waar je vaak niets mee doet.

Nu ik in het buitengebied woon, wil ik wel op gaan zoeken waar ik hier aardappelen, uien enz kan kopen. Beetje onnodig om een ui uit de supermarkt te kopen die een halve wereldreis heeft gemaakt terwijl ze hier op nog geen 100m achter mijn huis verbouwd worden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:56

Nja, 3x zo duur...
al die andere dingen zijn eigenlijk 3x te goedkoop :o en iemand betaalt de resterende prijs ervoor en de gewone consument is dat meestal niet...

Delen vlees waar je niks mee doet kan je op zich dan wel gebruiken of weggeven.
Zelf vind ik het normaal dat je alles van een koe gebruikt als je hem toch doodmaakt :)
Ik heb trouwens nog nooit echt delen gekregen waar ik niks mee doe?

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:03

verootjoo schreef:
Nja, 3x zo duur...
al die andere dingen zijn eigenlijk 3x te goedkoop :o en iemand betaalt de resterende prijs ervoor en de gewone consument is dat meestal niet...

Delen vlees waar je niks mee doet kan je op zich dan wel gebruiken of weggeven.
Zelf vind ik het normaal dat je alles van een koe gebruikt als je hem toch doodmaakt :)
Ik heb trouwens nog nooit echt delen gekregen waar ik niks mee doe?


Tuurlijk moet elk deel van een dier gebruikt worden! Helemaal mee eens, maar als 1 iemand gek ik op burgers en de andere op biefstuk, waarom dan niet zelf laten kiezen? De minder "populaire" stukken vlees kunnen dan weg als hondenvoer, maar dan niet voor €7 kg voor een
Spoiler:
stieren piemel bijvoorbeeld



Dat er een te groot prijsverschil zit tussen boer en consument is zeker waar. Vaak betaal je in de supermarkt 3x zoveel als dat de boer voor dat product krijgt. Maar daarom vind ik het ook raar dat als je dan eens iets rechtstreeks van de boer wil kopen, de prijs die je er dan voor betalen moet, wel 3x zo duur is als in de supermarkt! Dat zou eigenlijk goedkoper moeten zijn omdat je een hele handel tussen bedrijven uit sluit...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:13

€7 de kilo is wel echt goedkoop. Zijn dat de prijzen van koopeenkoe? Dat vind ik eigenlijk al bodemprijzen.
Als ik hier van de boer koeienvlees bestel is dat rond de €10/kg. Ik vind dat zelf niet duur omdat ik weer hoeveel het kost om een dier goed te laten opgroeien, en de boeren moeten er zelf ook wat aan overhouden.

Verder heb ik nooit meegemaakt dat het bij een boer duurder is dan de supermarkt.
Ik haal hier bij de boer een liter melk voor een euro en 10 eieren voor een euro. Bij de biologische boerderij 10 eieren voor 2€.
Kaas is vaak wel een stuk duurder. Maar een echte handgemaakte boerenkaas is ook niet te vergelijken met fabriekskaas.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:16

verootjoo schreef:
€7 de kilo is wel echt goedkoop. Zijn dat de prijzen van koopeenkoe? Dat vind ik eigenlijk al bodemprijzen.
Als ik hier van de boer koeienvlees bestel is dat rond de €10/kg. Ik vind dat zelf niet duur omdat ik weer hoeveel het kost om een dier goed te laten opgroeien, en de boeren moeten er zelf ook wat aan overhouden.


Nee. Ze hebben verschillende pakketten, wanneer je bij het goedkoopste pakket 2kg kiest betaal je €39,95, dus 1 kg zou €19,97 zijn.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:31

deksel schreef:
Ik bedoel trouwens niet te zeggen dat een sportpaard geen ruwvoer krijgt. Zullen er vast zat zijn. Ik bedoel te zeggen dat ik met geen een van die dingen, los of in combinatie met elkaar, het eens ben.
Wat betreft springen, ik vind een bosritje waar alleen gestapt wordt en een springparcours van (bijvoorbeeld) 1.5m niet echt met elkaar te vergelijken. Hier ook weer, er zullen vast paarden zijn die het wel leuk vinden. Maar 9/10 keer vind ik het geen fijn beeld.

Ik vind het best lastig. Er zijn echt veel vegans die tegen paardrijden zijn, ik ben niet tegen paardrijden. Ik vind alleen dat het tegenwoordig alleen te ver gaat, vooral op sportgebied. Misschien is het omdat ik zelf nooit ambitieus genoeg ben geweest om eens op wedstrijd te gaan :Y).

Maar ik houd niemand tegen hoor. Als jij (en je paard) het wel leuk vinden, wie ben ik dan om te zeggen? Ho stop, dat mag niet }:).


Tja, hoe jij het nu stelt kan ik het ook. Ik vind namelijk op een ongetraind 'recreatie'paard een bosrit van 3 uur Inc draf en galop een stuk slechter dan een parcours van 1 meter met doorgaans 9 sprongen :+ vind je punt een beetje kant noch wal slaan, zeker gezien de hoeveelheid mensen die lekker naar buiten gaan met hun paard, maar dan wel 1 keer per week een rit van 4 uur en het vervolgens gek vinden dat een paard spierbevangen staat :D

Maargoed, andere discussie.

Sheran, ik koop zelf altijd gewoon de goedkoopste mascara omdat ik hem na 2/3 maanden vervang ivm vatbaarheid voor oogontstekingen. Heb nog nooit een relatief goedkope cruelty vrije mascara kunnen vinden... Maar ik weet ook niet goed waar ik naar moet kijken, dus dat maakt het ook niet makkelijk.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 19:02

Cruelty free is qua cosmetica vaak alleen maar goedkoper. Alle NL huismerken zijn cruelty free. En ook Catrice, te koop bij Kruidvat. Die vind ik zelf erg fijn. Lekker makkelijk dus juist!

Alleen qua vlees etc is het duurder, maar daar heb ik dan weer geen last van :P

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:19

Het ene moment lees ik hier verder over cruelty-vrij leven en het andere moment help ik een zwaargewonde vogel naar het hiernamaals. Voelt nogal dubbel, maar inmiddels zit ik niet meer te trillen op de bank.
Moet het even kwijt en dacht dat jullie me wel zouden begrijpen. Kwam een gewonde koet tegen terwijl ik naar huis liep met mijn vegan boodschappen. Huid helemaal van de schedel af maar nog wel in leven en erg aan het lijden. Geen redden meer aan. Bij huis in de buurt aangebeld om te vragen of diegene het wel over haar hart kon verkrijgen, maar zij kon het ook niet.
Dus toen heb ik een losse stoeptegel uit haar tuin gepakt en... Stoeptegel hoefde ze gelukkig niet terug, want die durfde ik echt niet op te tillen. Had het zonder steun vd dame ook echt niet gekund. Als het lijkje er morgen nog ligt bel ik de gemeente wel.

Voelt echt alsof ik bloed aan mijn handen heb nu.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:43

Astorga schreef:
Het ene moment lees ik hier verder over cruelty-vrij leven en het andere moment help ik een zwaargewonde vogel naar het hiernamaals. Voelt nogal dubbel, maar inmiddels zit ik niet meer te trillen op de bank.
Moet het even kwijt en dacht dat jullie me wel zouden begrijpen. Kwam een gewonde koet tegen terwijl ik naar huis liep met mijn vegan boodschappen. Huid helemaal van de schedel af maar nog wel in leven en erg aan het lijden. Geen redden meer aan. Bij huis in de buurt aangebeld om te vragen of diegene het wel over haar hart kon verkrijgen, maar zij kon het ook niet.
Dus toen heb ik een losse stoeptegel uit haar tuin gepakt en... Stoeptegel hoefde ze gelukkig niet terug, want die durfde ik echt niet op te tillen. Had het zonder steun vd dame ook echt niet gekund. Als het lijkje er morgen nog ligt bel ik de gemeente wel.

Voelt echt alsof ik bloed aan mijn handen heb nu.


Ik vind het knap hoor!

Laten lijden van een dier is ook dierenmishandeling dus echt heel goed dat je m uit zn lijden hebt verlost.

Ikzelf had waarschijnlijk de dierenambulance gebeld. Ben niet zo heldhaftig.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:49

Astorga schreef:
Het ene moment lees ik hier verder over cruelty-vrij leven en het andere moment help ik een zwaargewonde vogel naar het hiernamaals. Voelt nogal dubbel, maar inmiddels zit ik niet meer te trillen op de bank.
Moet het even kwijt en dacht dat jullie me wel zouden begrijpen. Kwam een gewonde koet tegen terwijl ik naar huis liep met mijn vegan boodschappen. Huid helemaal van de schedel af maar nog wel in leven en erg aan het lijden. Geen redden meer aan. Bij huis in de buurt aangebeld om te vragen of diegene het wel over haar hart kon verkrijgen, maar zij kon het ook niet.
Dus toen heb ik een losse stoeptegel uit haar tuin gepakt en... Stoeptegel hoefde ze gelukkig niet terug, want die durfde ik echt niet op te tillen. Had het zonder steun vd dame ook echt niet gekund. Als het lijkje er morgen nog ligt bel ik de gemeente wel.

Voelt echt alsof ik bloed aan mijn handen heb nu.

Sterkte zeg :(:) Je hebt gedaan wat je kon, het was een keuze tussen langzaam en pijnlijk zeker weten dood gaan, en z.s.m. van de pijn af zijn voor het diertje. Imo de beste keuze!
Heb het zelf een keer moeten doen bij een grote vis uit mijn aquarium, zij was ook niet meer te redden en oh, het schuldgevoel... ;( Dat knaagt echt wel, ook al weet je dat je de meest vriendelijke optie hebt gekozen. Voor het dier het meest vriendelijk, voor jezelf... nouja, het achtervolgt je wel even is mijn ervaring.

Van de week kreeg ik nog een mail van de vogelbescherming, veel vogels zijn nu blijkbaar in de rui en soms ook net even wat gevoeliger. Ik merk het ook aan de vogels in mijn tuin, ze zien er slecht uit en laten zich bijna niet zien, ze verstoppen zich liever. Misschien dat dat ook heeft meegespeeld met je koetje, dat hij al verzwakt was en dat er mede daardoor iets is gebeurd, en dat hij niet op tijd weg kon komen oid? Voor geval je het stukje interessant vind om te lezen:
https://www.vogelbescherming.nl/actueel ... in-uw-tuin

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:38

mvdende schreef:
De dag dat cruelty free even duur is als "standaard" ga ik gelijk om. Helaas staat "beter voor milieu, mens en dier" ook bijna altijd voor "3x zo duur"

De wil is hier wel, maar het budget niet.

Sinds vorige week weer actief afval aan het scheiden, mn ouders schrokken ervan hoeveel plastic je verbruikt in een paar dagen. Echt letterlijk overal zit plastic omheen tegenwoordig.

Koop een koe is een heel leuk initiatief, maar de prijs per kg is 4x duurder dan normaal in de supermarkt en je krijgt delen vlees waar je vaak niets mee doet.

Nu ik in het buitengebied woon, wil ik wel op gaan zoeken waar ik hier aardappelen, uien enz kan kopen. Beetje onnodig om een ui uit de supermarkt te kopen die een halve wereldreis heeft gemaakt terwijl ze hier op nog geen 100m achter mijn huis verbouwd worden.


Maar dan kun je er toch voor kiezen om minder vlees te eten bijvoorbeeld? Dan blijven je kosten gelijk, maar krijg je er gewoon wat minder voor.

Want veel dingen zijn natuurlijk veel te goedkoop tegenwoordig (kiloknallers kip, kleding van Ali etc) en wat Verootjoo ook al zegt: er is iemand die daar de prijs voor betaalt, dat is alleen niet de Nederlandse consument.

In Rotterdam zit ook een leuk veganrestaurant: Dumbo.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:44

Tiggs schreef:
mvdende schreef:
De dag dat cruelty free even duur is als "standaard" ga ik gelijk om. Helaas staat "beter voor milieu, mens en dier" ook bijna altijd voor "3x zo duur"

De wil is hier wel, maar het budget niet.

Sinds vorige week weer actief afval aan het scheiden, mn ouders schrokken ervan hoeveel plastic je verbruikt in een paar dagen. Echt letterlijk overal zit plastic omheen tegenwoordig.

Koop een koe is een heel leuk initiatief, maar de prijs per kg is 4x duurder dan normaal in de supermarkt en je krijgt delen vlees waar je vaak niets mee doet.

Nu ik in het buitengebied woon, wil ik wel op gaan zoeken waar ik hier aardappelen, uien enz kan kopen. Beetje onnodig om een ui uit de supermarkt te kopen die een halve wereldreis heeft gemaakt terwijl ze hier op nog geen 100m achter mijn huis verbouwd worden.


Maar dan kun je er toch voor kiezen om minder vlees te eten bijvoorbeeld? Dan blijven je kosten gelijk, maar krijg je er gewoon wat minder voor.

Want veel dingen zijn natuurlijk veel te goedkoop tegenwoordig (kiloknallers kip, kleding van Ali etc) en wat Verootjoo ook al zegt: er is iemand die daar de prijs voor betaalt, dat is alleen niet de Nederlandse consument.

In Rotterdam zit ook een leuk veganrestaurant: Dumbo.


En waar moet ik mn maag mee vullen dan? Vleesvervangers zijn wellicht nóg duurder dan vlees. De standaard vleesvervangers zoals alle soorten bonen, tofu enz vind ik echt niet te pruimen.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:51

Sinds een maand of drie ben ik overgegaan op een vegan "lifestyle".
Ik woon ongeveer naast een vegetarische slager, dus dat scheelt in ieder geval enorm en ik vind het ook nog eens echt lekker. Vlees vervangers die ik daar haal, smaken echt naar vlees of kip. Ook spekjes, shoarma, schnitzel hebben ze daar vegetarisch. (De Vegetarische Slager, in Den Haag)

Ik heb een behoorlijke tijd bij Douglas gewerkt, en er is op cosmetisch vak heel veel cruelty free bij gekomen en er komt ook steeds meer bij (Elf is bijvoorbeeld sinds kort bij Douglas verkrijgbaar en is spotgoedkoop!). Ook geuren. Nu moet ik wel eerlijk zeggen, niet alles wat ik in mijn bezit heb ik cruelty free. Maar ik let nu wel meer op wat ik koop.

Ik volg even. :D

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:56

mvdende schreef:
En waar moet ik mn maag mee vullen dan? Vleesvervangers zijn wellicht nóg duurder dan vlees. De standaard vleesvervangers zoals alle soorten bonen, tofu enz vind ik echt niet te pruimen.


In de Albert Heijn hebben ze ook heel veel vleesvervangers.
Bijvoorbeeld de producten van De Vegetarische Slager, Garden Gourmet, maar ook AH zelf zijn echt heel lekker.
Falafel is ook een aanrader en zit je goed vol van.

Misschien moet je experimenteren met het klaarmaken van tofu, soya etc. op verschillende manieren. Weet zeker dat er iets voor je bij zit wat je wel lekker vindt.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:01


Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:10

michelle___ schreef:
mvdende schreef:
En waar moet ik mn maag mee vullen dan? Vleesvervangers zijn wellicht nóg duurder dan vlees. De standaard vleesvervangers zoals alle soorten bonen, tofu enz vind ik echt niet te pruimen.


In de Albert Heijn hebben ze ook heel veel vleesvervangers.
Bijvoorbeeld de producten van De Vegetarische Slager, Garden Gourmet, maar ook AH zelf zijn echt heel lekker.
Falafel is ook een aanrader en zit je goed vol van.

Misschien moet je experimenteren met het klaarmaken van tofu, soya etc. op verschillende manieren. Weet zeker dat er iets voor je bij zit wat je wel lekker vindt.


Eerlijk gezegd vind ik de meeste vleesvervangers ook niet lekker.
Maar ik ben inmiddels groot fan van Garden Gourmet en van de vegetarische kroketten van Mora (zelfs mijn vriend die een enorme vleesliefhebber is vind deze 2 dingen lekker).
Had ook een keertje iets vegetarisch van Beckers geloof ik en dat vonden wij ook absoluut niet lekker.

Vanavond heb ik een broodje vegetarische kipburger/schnitzel gehad. Pakje van 2 stuks van Vivera waren nog goedkoper dan de "echte krokante kipschnitzels van de AH. En ik maar denken dat het altijd duurder was. :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 21:14

michelle___ schreef:
mvdende schreef:
En waar moet ik mn maag mee vullen dan? Vleesvervangers zijn wellicht nóg duurder dan vlees. De standaard vleesvervangers zoals alle soorten bonen, tofu enz vind ik echt niet te pruimen.


In de Albert Heijn hebben ze ook heel veel vleesvervangers.
Bijvoorbeeld de producten van De Vegetarische Slager, Garden Gourmet, maar ook AH zelf zijn echt heel lekker.
Falafel is ook een aanrader en zit je goed vol van.

Misschien moet je experimenteren met het klaarmaken van tofu, soya etc. op verschillende manieren. Weet zeker dat er iets voor je bij zit wat je wel lekker vindt.


Of bonen. Klinkt erg vegetarisch maar kan echt heel lekker zijn. Denk bv aan tortilla's, wraps, curry... heel erg lekker allemaal! Ik ben vegetariër maar ik eet eigenlijk nooit vervangers, ik vind ze niet zo lekker en er zit toch best veel rommel in die niet zo gezond is. Vandaar dat ik meestal vervang met bonen :)

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:20

Sheran schreef:
Of bonen. Klinkt erg vegetarisch maar kan echt heel lekker zijn. Denk bv aan tortilla's, wraps, curry... heel erg lekker allemaal! Ik ben vegetariër maar ik eet eigenlijk nooit vervangers, ik vind ze niet zo lekker en er zit toch best veel rommel in die niet zo gezond is. Vandaar dat ik meestal vervang met bonen :)

Ik eet niet dagelijks vleesvervangers, maar mijn vriend eet nog wel vlees/kip. Dus als hij schnitzel oid wilt eten, haal ik een vega schnitzel.

Bonen vind ik heerlijk, ook gewoon met rijst. :))

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 21:34

Minoes schreef:
https://youtu.be/Z3u7hXpOm58

Deze toespraak is zoooo inspirerend.
Echt een aanrader om te kijken!


Inderdaad. Hij zegt wat ik ook altijd dacht :)

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:35

Sheran schreef:
mvdende schreef:
En waar moet ik mn maag mee vullen dan? Vleesvervangers zijn wellicht nóg duurder dan vlees. De standaard vleesvervangers zoals alle soorten bonen, tofu enz vind ik echt niet te pruimen.




Of bonen. Klinkt erg vegetarisch maar kan echt heel lekker zijn. Denk bv aan tortilla's, wraps, curry... heel erg lekker allemaal! Ik ben vegetariër maar ik eet eigenlijk nooit vervangers, ik vind ze niet zo lekker en er zit toch best veel rommel in die niet zo gezond is. Vandaar dat ik meestal vervang met bonen :)


Zoals je kan lezen zijn bonen out of option! Als je hapje voor hapje kokhalzend je eten naar binnen moet werken, eet ik liever dan maar niets.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 21:37

O sorry, ik las echt scheef.

Echt waar? Álle bonen? Er zijn er zoveel! En linzen? In een curry merk ik er nauwelijks iets van. Maar inderdaad, als je iets echt heel vies vindt, dan proef je het altijd wel een beetje.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Cruelty free leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:39

Ik zou eens falafel proberen dan..

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:42

mvdende schreef:
Koop een koe is een heel leuk initiatief, maar de prijs per kg is 4x duurder dan normaal in de supermarkt en je krijgt delen vlees waar je vaak niets mee doet.


Ik vraag me wel af over welke delen je het dan hebt? Wij kopen namelijk bij koopeenkoe maar er zit niks vreemds bij en alles gaat gewoon op.