[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:48

Sicayes schreef:
Ik meld mij ook! Van mijn moeder heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag mijn eigen naaimachine gehad maar moet bekennen dat ik nog maar weinig tijd er in heb gestoken ondanks de goeie bedoelingen. :=

Ik draag graag rokken, dus het idee was om maar eens te beginnen met een simpele cirkelrok voor mezelf te maken. Ik zou eigenlijk graag een cursus willen volgen maar denk dat ik mezelf het e.e.a. met youtube zal moeten aanleren ivm weinig consistente vrije tijd :+


Met YouTube en goede uitleg in patronen (de PDF patronen hebben vaak een uitgebreide foto uitleg) kun je eigenlijk alles wel zelf, ik heb ook nog nooit een cursus gedaan.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:56

Zeker met de huidige partonen inderdaad :) zit vaak een stap voor stap beschrijving met fotos, plaatjes en soms zelfs videos bij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:05

Sicayes schreef:
Ik meld mij ook! Van mijn moeder heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag mijn eigen naaimachine gehad maar moet bekennen dat ik nog maar weinig tijd er in heb gestoken ondanks de goeie bedoelingen. :=

Ik draag graag rokken, dus het idee was om maar eens te beginnen met een simpele cirkelrok voor mezelf te maken. Ik zou eigenlijk graag een cursus willen volgen maar denk dat ik mezelf het e.e.a. met youtube zal moeten aanleren ivm weinig consistente vrije tijd :+



Ik wil je wel de uitleg in mijn modevakschoolboek sturen over hoe je 'm op je eigen maat tekent en je stapsgewijs uitleggen hoe je 'm dan in elkaar naait! :) Zeker een cirkelrok is best wel simpel! :)

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:38

Resistance schreef:
Sicayes schreef:
Ik meld mij ook! Van mijn moeder heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag mijn eigen naaimachine gehad maar moet bekennen dat ik nog maar weinig tijd er in heb gestoken ondanks de goeie bedoelingen. :=

Ik draag graag rokken, dus het idee was om maar eens te beginnen met een simpele cirkelrok voor mezelf te maken. Ik zou eigenlijk graag een cursus willen volgen maar denk dat ik mezelf het e.e.a. met youtube zal moeten aanleren ivm weinig consistente vrije tijd :+



Ik wil je wel de uitleg in mijn modevakschoolboek sturen over hoe je 'm op je eigen maat tekent en je stapsgewijs uitleggen hoe je 'm dan in elkaar naait! :) Zeker een cirkelrok is best wel simpel! :)


Resistance, daar zou ik ook wel heel bij mee zijn :o

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:47

Is goed! :) Zal ik het hier sturen? Dan heeft de rest er wellicht ook wat aan. Overigens kan ik 'm enkel met rits, maar dat kan ik ook helemaal uitleggen aan je.


Als je overigens een cursus wil doen: ik raad Ensaid Modevakschool aan. Daar zit ik ook. Ik heb twee uur in de week les op maandagavond en dan nog wat huiswerk, maar je kan er echt zo lang over doen als je zelf wil. En je leert echt álles.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:49

Ik weet niet hoe dat met copyright zit als je het hier openbaar plaatst.


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:01

Ik meld me ook.. mijn moeder was coupeuse en ik ben dan ook al heel jong begonnen. Jaar of 15 geen naaimachine aangeraakt maar nu kriebelde het weer. Ben al aan een paar broekjes begonnen voor onze jongste maar zonder patroon. Ik twijfel ook over op naailes gaan. Lijkt me toch best fijn, voor alle tips en tricks.

Kaplaars

Berichten: 1545
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:50

Jes schreef:
Sicayes schreef:
Ik meld mij ook! Van mijn moeder heb ik vorig jaar voor mijn verjaardag mijn eigen naaimachine gehad maar moet bekennen dat ik nog maar weinig tijd er in heb gestoken ondanks de goeie bedoelingen. :=

Ik draag graag rokken, dus het idee was om maar eens te beginnen met een simpele cirkelrok voor mezelf te maken. Ik zou eigenlijk graag een cursus willen volgen maar denk dat ik mezelf het e.e.a. met youtube zal moeten aanleren ivm weinig consistente vrije tijd :+


Met YouTube en goede uitleg in patronen (de PDF patronen hebben vaak een uitgebreide foto uitleg) kun je eigenlijk alles wel zelf, ik heb ook nog nooit een cursus gedaan.

Ik heb de basis vanuit het boek ‘allemaal rokjes’ geleerd. Dat boek begint met de simpelste rokjes en wordt zo steeds moeilijker. Toen zat ik nog niet op les.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:23

Zijn er hier meer die cursussen doen? Thuis cursus? Ik heb er één liggen van NHA of LOI, weet even niet welke van de twee. :=

Vind m op zich wel goed, maar helaas niet altijd even duidelijk. Maar misschien ook omdat ik echt nul weet? :+


MarloesHJ schreef:
@Quir Op de markt van dat schuim halen dat ook gebruikt wordt voor stoelzittingen ed? Hebben ze ook heel dun.


Thanks! Markt hebben we helaas niet, of in ieder geval niet zo ver ik weet. Helaas in een omtrek van 100km ook gewoon stoffen winkel, dus alles online. Woon namelijk in Zweden. :))

Zat nu naar deze te kijken, dunste schuim die ik kon vinden (anders waarschijnlijk toch fiberfill), maar bang dat 3cm misschien toch te dik is. Maar wellicht gewoon eens uit proberen.

https://www.stoffochstil.se/hobby/skum- ... 80x200x3cm

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:20

Ik zit op een modevakschool.

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:55

Quir schreef:
Zijn er hier meer die cursussen doen? Thuis cursus? Ik heb er één liggen van NHA of LOI, weet even niet welke van de twee. :=

Vind m op zich wel goed, maar helaas niet altijd even duidelijk. Maar misschien ook omdat ik echt nul weet? :+


MarloesHJ schreef:
@Quir Op de markt van dat schuim halen dat ook gebruikt wordt voor stoelzittingen ed? Hebben ze ook heel dun.


Thanks! Markt hebben we helaas niet, of in ieder geval niet zo ver ik weet. Helaas in een omtrek van 100km ook gewoon stoffen winkel, dus alles online. Woon namelijk in Zweden. :))

Zat nu naar deze te kijken, dunste schuim die ik kon vinden (anders waarschijnlijk toch fiberfill), maar bang dat 3cm misschien toch te dik is. Maar wellicht gewoon eens uit proberen.

https://www.stoffochstil.se/hobby/skum- ... 80x200x3cm


3cm is denk wel echt te dik. Ik heb thuis BH foam liggen wat ik mij nu bedenk dat wel dun genoeg is en geschikt. Dit bedoel ik https://www.makebra.com/product/foam-lining/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:09

Quir schreef:
Zijn er hier meer die cursussen doen? Thuis cursus? Ik heb er één liggen van NHA of LOI, weet even niet welke van de twee. :=

Vind m op zich wel goed, maar helaas niet altijd even duidelijk. Maar misschien ook omdat ik echt nul weet? :+


MarloesHJ schreef:
@Quir Op de markt van dat schuim halen dat ook gebruikt wordt voor stoelzittingen ed? Hebben ze ook heel dun.


Thanks! Markt hebben we helaas niet, of in ieder geval niet zo ver ik weet. Helaas in een omtrek van 100km ook gewoon stoffen winkel, dus alles online. Woon namelijk in Zweden. :))

Zat nu naar deze te kijken, dunste schuim die ik kon vinden (anders waarschijnlijk toch fiberfill), maar bang dat 3cm misschien toch te dik is. Maar wellicht gewoon eens uit proberen.

https://www.stoffochstil.se/hobby/skum- ... 80x200x3cm



Heb je een Loppis in de buurt? Ik vind daar namelijk altijd echt de prachtigste stoffen. :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 12:28

Kaplaars schreef:
Jes schreef:


Met YouTube en goede uitleg in patronen (de PDF patronen hebben vaak een uitgebreide foto uitleg) kun je eigenlijk alles wel zelf, ik heb ook nog nooit een cursus gedaan.

Ik heb de basis vanuit het boek ‘allemaal rokjes’ geleerd. Dat boek begint met de simpelste rokjes en wordt zo steeds moeilijker. Toen zat ik nog niet op les.


Goeie tips! Ik ga ook het boek even bekijken, bedankt!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 14:32

Ik volg les bij een modevakschool :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:21

MarcoBorsato schreef:
Ik zit op een modevakschool.



Bij welke zit jij?

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:30

Toppie, wil ik de binnenvoering aan de buitenkant naaien, alles vastzitten, draaien.... kak, binnenstebuiten genaaid. Uur bezig geweest alles los te tornen -O-

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:20

Ooooh herkenbaar. Ik had van de week de mouwen binnenstebuiten aan mijn jurkje genaaid :=

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:57

Afbeelding

Ondertussen maar een keer een foto.
Patroon aangepast van 2 stolp plooien naar 10 platte plooien en achter ook 10 plooien

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:45

Weet iemand of het mogelijk is om een high waist legging in te nemen? :=
Zo ja, wat is de beste manier?

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 21:48

Lijkt me wel, heb je een foto?

Tailleband lostornen, zoom losmaken en strakker vastzetten, tailleband weer vast zeg ik zonder de legging gezien te hebben..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:11

Binnenste buiten aantrekken en afspelden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:32

Ik ben zooo trots!! Dinsdag avond patronen geknipt en vandaag alles in elkaar gezet <3

Afbeelding

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [CENTRAAL]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:55

Heel schattig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:41

Setje van afgelopen week is echt over de top hahaha :=

Afbeelding

En ik kan nu twinnen met mijn dochtertje := Voor het eerst iets voor mijzelf gemaakt!

Afbeelding