Het Spaanse dorp Polopos

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:49

SdaphneS schreef:
Lau schreef:
Ik denk dat die Elisa het niet kwaad bedoelt het komt er alleen verkeerd uit.

Ja, denk ik ook wel.
Maar toch zij is wel echt een controle freak. Alles wat de familie doet bepaalt zij. Je hoort weinig inbreng van de anderen. Dat vind ik wel jammer, probeer wat meer ruimte te laten voor de mensen om je heen. Ze is altijd zo in het middelpunt.


Sommige mensen hebben gewoon dat karakter. En dat is echt heel rot, probeer daar maar eens een gezonde relatie mee op te bouwen. Of het kind van te daten. Been there done that wat een ellende.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast


Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:36

Ik kijk het sinds een paar dagen ook, het kijkt lekker weg :D

Kijk het via videoland dus kan voorlopig even vooruit haha.

Tot nu toe vind ik juani en john het leukste :D

17-11-2017 een prachtige zoon gekregen
04-03-2019 - rust zacht lieve Damian! Y;(

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:49

De wifi op de camping is nu helemaal dood, vorige week had ik tenminste geluid. Kan iemand hier me morgen even bijpraten? De hoogtepunten en wat de weekopdracht is. Ik zit hier t/m vrijdag......

Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:38

Waarom helpt Juani niet gewoon John met het huis , maar ansich wel goed een baantje bij de lokale kroeg :)) .

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:40

Rebecca schreef:
Waarom helpt Juani niet gewoon John met het huis , maar ansich wel goed een baantje bij de lokale kroeg :)) .

Haha zie je haar al klussen :')

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:45

Rebecca schreef:
Waarom helpt Juani niet gewoon John met het huis , maar ansich wel goed een baantje bij de lokale kroeg :)) .

Omdat hij dat niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:54

Anoeska27 schreef:
[naam] schreef:
Waarom helpt Juani niet gewoon John met het huis , maar ansich wel goed een baantje bij de lokale kroeg :)) .

Omdat hij dat niet wil.

Ojaaa dat was het :)*

Ben aan het terugkijken van vandaag , dat webinar _O- . Kijken daar nou echt serieus 170 mensen naar :? :')

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-19 22:05

Haha, ik vond dat webinar ook heel bijzonder. Maar goed er is blijkbaar een markt voor.

Ik vind wel leuk dat Juani eindelijk iets gaat doen. Komt ze ook meer onder de mensen en dat is wel echt haar ding denk ik.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 06:23

Rebecca schreef:
Ojaaa dat was het :)*

Ben aan het terugkijken van vandaag , dat webinar _O- . Kijken daar nou echt serieus 170 mensen naar :? :')


Dat had ie aflevering 1 geloof ik al duidelijk gemaakt: Juani moet vooral NIET komen helpen klussen ;)

Dat webinar slaat echt nergens op... Ik zit vanuit mijn werk een beetje in die 'business': persoonlijk leiderschap en professioneel leiderschap en waar je naartoe wil... Dat is toch even een iets ander niveau dan dit.
Zat hij altijd al in die business? Of is dat zo'n ideetje van 'Ow, maar ik kan dit hoor', uit het niets? Ach, misschien krijgen wij gewoon maar een mini mini mini tipje van de sluier en zijn ze er wel ontzettend goed in...

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 06:35

Die webinar zal idd wel een stipje van de sluier zijn anders zou er niemand meer voor komen als het zo op tv en alles komt.
Maar het is veel theoretisch gebabbel, de praktijk is vaak nog een dingetje.
Er zullen veel mensen kijken doordat het via het programma is, familie, maar ook zullen er veel mensen zich herkennen in wat hij zegt.
Veel mensen gaan met tegenzin naar hun werk.
Om dan terug te komen op Juani, zij is een mooi voorbeeld voor het webinar.
Volg je droom en doe wat je leuk vind.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:52

Vind die Christiaan echt vreselijk pff :'). Dat webinar vind ik net zo slap als het idee van die wijnen. Volgens mij vindt hij het allemaal wel leuk, maar diepte zit er niet echt in. Zo komt het op mij over iig.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 07:57

Ik begrijp wel wat je zegt. Zijn knie was verbrijzeld en dat maakte mogelijk dat hij een heel ander leven ging leiden zegt hij zelf. Ik vind het typische randstad/millenials mensen. (no offense) Te zweverig en weinig echte skills verder.

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:15

Ik vind hun wijnhandel nageaapt van de familie Pos van het programma Helemaal het Einde. Of zie ik dat verkeerd?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:32

Ja precies dat, SdaphneS!

Dat denk ik dus ook idd KenJeMe :j !

Hij vindt iedere wijn lekker, tikt alles achterover, maar lijkt daar ook geen echte kennis van te hebben :'). Daarnaast is er volgens mij op de NL markt al genoeg Spaanse wijn uit die regio te verkrijgen in de winkel en online, dus zo heel uniek is het ook niet. Ik vraag me echt af in hoeverre hij er zich in verdiept/marktonderzoek doet. Heb ook het idee dat hij geen snars begrijpt van de Spaanse taal (vrouw ook niet trouwens). Blijft bij ''sí, sí *kijkt wazig* , sí...".
Het is duidelijk dat ik geen fan ben :').

De rest gaat overigens wel lekker, zowel met de bouw als met de taal, vind ik! Duidelijk meer meters.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-19 09:58

Ik heb ook het idee dat sommige koppels het doel uit ogen verliezen, namelijk integreren en €20.000 winnen. Sommige spreken nauwelijks de taal nog. Bij de familie Rutten kan alleen Elisa echt Spaans. De andere drie spreken het nauwelijks. Lijkt mij toch wel een pré als je daar wilt wonen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:04

SdaphneS schreef:
Ik heb ook het idee dat sommige koppels het doel uit ogen verliezen, namelijk integreren en €20.000 winnen. Sommige spreken nauwelijks de taal nog. Bij de familie Rutten kan alleen Elisa echt Spaans. De andere drie spreken het nauwelijks. Lijkt mij toch wel een pré als je daar wilt wonen.


Dat idee heb ik ook wel ja...
Het is toch wel handig om de taal te spreken als je je ergens permanent wil vestigen.
Dat vind ik altijd het allerleukste aan Ik Vertrek ook bijvoorbeeld: die complete non-voorbereiding van mensen. je kunt toch op zijn minst een taalcursus volgen vóór je vertrekt, denk ik...


Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:20

John doet wel zijn best voor de taal , vergeleken met hoe het was .

Elise praat altijd dus ze hebben geen kans zelf de taal te leren als ze ergens heen gaan :+

De wijn in geloof ik biologisch , weet niet hoe die markt is .. Zijn niet mijn type mensen

Mark en Donna de puppies, maar die proberen ook de taal wel wat .

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:24

True!

Elisa maakt ook nog wel veel fouten, maar dat heeft verder geen invloed op de communicatie. Wijnand spreekt het ook al aardig trouwens! Viel me gisteren echt op met de architect. Zie iig dat ze wel moeite doen, maar inderdaad, een taalcursus vooraf was zeker geen overbodige luxe voor sommige koppels, haha!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:28

Alpha89 schreef:
True!

Elisa maakt ook nog wel veel fouten, maar dat heeft verder geen invloed op de communicatie. Wijnand spreekt het ook al aardig trouwens! Viel me gisteren echt op met de architect. Zie iig dat ze wel moeite doen, maar inderdaad, een taalcursus vooraf was zeker geen overbodige luxe voor sommige koppels, haha!


Fouten maken mag ook best. Ontzettend veel Nederlanders maken ook enorme fouten in hun eigen taal. Een tweede taal écht goed leren spreken, doe je toch pas als je ter plekke woont en de taal dagelijks gebruikt.
Jezelf goed verstaanbaar kunnen maken, lijkt mij wel een vereiste als je ergens gaat wonen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:29

Zo bedoel ik dat ook, maar er waren mensen die boos op haar waren omdat ze laatst bij een Spaanse les zat, want ze spreekt het al zo goed, maar zó goed is het nu ook weer niet en dat merkt ze zelf ook, dus ik snap wel dat ze het wilde bijspijkeren +:)+ . Ik vind haar verder wel oké overigens.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:32

Alpha89 schreef:
Zo bedoel ik dat ook


Kan me wel voorstellen dat je, als je de taal wél goed spreekt, er véél fouten uit kunt halen hoor. Ik hoor Elise gewoon Spaans ratelen, de bevolking reageren, en denk dan 'zal wel goed gaan'. Maar ik ben zelf een beetje een taalnazi als het op Nederlands of Engels aankomt (vooral in mijn vrienden-/familie-/collega-kring): je haalt er fouten uit die anderen gewoon niet opvallen :Y)

Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:57


Ariannee

Berichten: 7469
Geregistreerd: 06-02-13
Woonplaats: Strijen

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:21

Jeetje dat is zuur.. :(

17-11-2017 een prachtige zoon gekregen
04-03-2019 - rust zacht lieve Damian! Y;(

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 06:40

Vind het wel te toevallig, krot helemaal opgeknapt en niet op naam te krijgen. Heeft ineens een erfgenaam.

Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:29

Ja..

Zat op FB op een polopos groep , net een dictatuur daar :') . Plaatste 1 opmerking en gelijk eruit geknikkerd, ze houden daar de Ruttens de hand boven de kop :=

Gister was de laatse draaidag in Polopos ,nog 2 weken op TV en dan is het weer over


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fenn, GrapeshotBot, linoleum, moonsparkle en 3 bezoekers