Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:53

Kon er geen fatsoenlijke cameraman vanaf bij The Adventurist? Vond het filmpje van RL die binnenkwam nogal amateuristisch opgenomen door een of andere narcistische vlogger die de hele tijd z'n eigen kop ook in beeld zette en het geluid trok bij sommige interviews ook nergens op.
Dat is wel jammer.

Gaaf dat ondertussen Margreet ook gefinisht is! Is dat de beste score ever voor een Nederlandse deelnemer tot nu toe?

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:55

senna21 schreef:
Ook de voorbereidingen zullen het nodige kosten. Maar waar een wil is, is een weg.
The adventurist is volgens mij wel gewoon een commerciële organisatie. Ze organiseren veel meer van dit soort extreme races, cq challenges.

Midden in de race maar ik reageer toch nog even hierop. The Adventurists is een commerciële organisatie, dwz. de mensen die er werken moeten er van leven. Maar ze houden de commercie buiten de deur: geen reclame, (vrijwel) geen merchandising. Het startgeld is dus o.a. zo hoog omdat alle kosten worden betaald door de deelnemers zelf. En ze organiseren inderdaad meer adventures, zo komt er in 2020 een nieuwe horse race bij: https://www.theadventurists.com/adventu ... cho-derby/
Ik vind het een mooie organisatie en volg de challenges graag vanuit mijn luie stoel :D ...

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:56

De achterhoede met Esther en Aly zal door moeten rijden. Nog 4 uur vandaag. Hoever zouden ze vandaag moeten komen om morgen op tijd te kunnen finishen?? :oo

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:57


Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:00

elnienjo schreef:
Kon er geen fatsoenlijke cameraman vanaf bij The Adventurist? Vond het filmpje van RL die binnenkwam nogal amateuristisch opgenomen door een of andere narcistische vlogger die de hele tijd z'n eigen kop ook in beeld zette en het geluid trok bij sommige interviews ook nergens op.
Dat is wel jammer.

Gaaf dat ondertussen Margreet ook gefinisht is! Is dat de beste score ever voor een Nederlandse deelnemer tot nu toe?




Euh, het is geen media ding dit hè.
Ik vind je reactie nogal grof.

(Eerder in het topic ook al een paar keer)

Het is een reis, georganiseerd door een bijzondere reisorganisatie.
Met een wedstrijdelement.

Dit is nu eens gewoon géén mediaspektakel voor verwende westerse mensen die vanachter hun tv of internetdevice álles willen kunnen volgen.

Dit is een race/reis voor de deelnemers.
Met als service voor de belangstellenden en thuisblijvers een stipjes kaart en wat Social media blogs/foto's.


Degeen die je voor camera ziet is volgens mij de hoofdorganisator.

Normaal zou er niet gefilmd zijn, maar er komen steeds meer familieleden en overige belangstellenden die stipjes volgen en meeleven.

Daarom hebben ze nu, gewoon simpel -ik denk zelfs met een telefoon- voor de mensen die het leuk vinden een live videootje gemaakt van de finish.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:01

Gaaf dat Robert gewonnen heeft en wat een prestatie van Margreet ook!

elnienjo schreef:
Gaaf dat ondertussen Margreet ook gefinisht is! Is dat de beste score ever voor een Nederlandse deelnemer tot nu toe?

Kirsten Melis, bokker classic_life, is in 2013 3e geworden :)

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:02

Ik heb genoten van de derby tot nu toe (net als afgelopen jaren)

En blijf volgen tot iedereen op finish is.

Ogen nu vooral op Mike. En Sampie nog steeds, maar daar is weinig beeld van / info over.

Hoewel hij nu volledig mis gereden lijkt te zijn...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:02

Femke, ik dacht hetzelfde, maar heb het genegeerd ;)
Normaal hadden we niet eens livebeelden :+ Vind het al heel wat!

En Hinke vorig jaar 7e, maar wel met een megaprestatie! Begon helemaal achterin door paard dat niet wilde en heeft zich helemaal omhoog gereden. Wat een belevenis was dat zeg! We zaten hier elke dag op het puntje van onze stoel :)

En nu Margreet 3e :)

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:03

Olina schreef:
Gaaf dat Robert gewonnen heeft en wat een prestatie van Margreet ook!

elnienjo schreef:
Gaaf dat ondertussen Margreet ook gefinisht is! Is dat de beste score ever voor een Nederlandse deelnemer tot nu toe?

Kirsten Melis, bokker classic_life, is in 2013 3e geworden :)



En Hinke vorig jaar natuurlijk de ereprijs!

Beste rijder voor de paarden.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:06

Ik vind de beelden juist leuk, lekker avontuurlijk! Je bent in Mongolië niet in een 5* resort.

De race is voor de deelnemers. Wij mogen blij zijn dat we daar een beetje van mogen proeven door alle foto’s/filmpjes/blogs/twitter/fb/ig.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:06

Zucchero schreef:
De achterhoede met Esther en Aly zal door moeten rijden. Nog 4 uur vandaag. Hoever zouden ze vandaag moeten komen om morgen op tijd te kunnen finishen?? :oo

Maar ze hebben tot en met vrijdag toch (nl. een 10daagse race, van 7-16 augustus). Dat moet te doen zijn lijkt me...

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:07

Wow wat een prestaties van zowel Bob als Margreet! Echt superknap, petje af _/-\o_

Het startgeld, ja het is veel. Maar vergeet ook niet wat er allemaal bij in zit hè. Tuig, zadeltassen, die Garmin apparatuur, overnachtingen in de Gers en als je buiten overnacht komt iemand je checken, een enorme crew inclusief dierenartsen, eten tijdens de race en vergeet natuurlijk de paarden niet :)

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:08

Ik vind het niet-volgbare gedeelte ook iets spannends hebben eerlijk gezegd. Zo laat je wat te vragen over en kun je wat langer in spanning zitten.

We zijn tegenwoordig veels te verwend met overal van op de hoogte te kunnen zijn :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:10

Femke_Tweety schreef:
elnienjo schreef:
Kon er geen fatsoenlijke cameraman vanaf bij The Adventurist? Vond het filmpje van RL die binnenkwam nogal amateuristisch opgenomen door een of andere narcistische vlogger die de hele tijd z'n eigen kop ook in beeld zette en het geluid trok bij sommige interviews ook nergens op.
Dat is wel jammer.

Gaaf dat ondertussen Margreet ook gefinisht is! Is dat de beste score ever voor een Nederlandse deelnemer tot nu toe?




Euh, het is geen media ding dit hè.
Ik vind je reactie nogal grof.

(Eerder in het topic ook al een paar keer)

Het is een reis, georganiseerd door een bijzondere reisorganisatie.
Met een wedstrijdelement.

Dit is nu eens gewoon géén mediaspektakel voor verwende westerse mensen die vanachter hun tv of internetdevice álles willen kunnen volgen.

Dit is een race/reis voor de deelnemers.
Met als service voor de belangstellenden en thuisblijvers een stipjes kaart en wat Social media blogs/foto's.


Degeen die je voor camera ziet is volgens mij de hoofdorganisator.

Normaal zou er niet gefilmd zijn, maar er komen steeds meer familieleden en overige belangstellenden die stipjes volgen en meeleven.

Daarom hebben ze nu, gewoon simpel -ik denk zelfs met een telefoon- voor de mensen die het leuk vinden een live videootje gemaakt van de finish.

De reacties van deze bokker zijn vaak zo. Niet op letten.

Ik vind dit zo’n prachtige race.

Match

Berichten: 434
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:10

Ik zie dat Aly nu een andere route neemt dan Esther en Mike. Dus niet meer samen?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:12

Femke_Tweety schreef:
elnienjo schreef:
Kon er geen fatsoenlijke cameraman vanaf bij The Adventurist? Vond het filmpje van RL die binnenkwam nogal amateuristisch opgenomen door een of andere narcistische vlogger die de hele tijd z'n eigen kop ook in beeld zette en het geluid trok bij sommige interviews ook nergens op.
Dat is wel jammer.

Gaaf dat ondertussen Margreet ook gefinisht is! Is dat de beste score ever voor een Nederlandse deelnemer tot nu toe?




Euh, het is geen media ding dit hè.
Ik vind je reactie nogal grof.

(Eerder in het topic ook al een paar keer)

Het is een reis, georganiseerd door een bijzondere reisorganisatie.
Met een wedstrijdelement.

Dit is nu eens gewoon géén mediaspektakel voor verwende westerse mensen die vanachter hun tv of internetdevice álles willen kunnen volgen.

Dit is een race/reis voor de deelnemers.
Met als service voor de belangstellenden en thuisblijvers een stipjes kaart en wat Social media blogs/foto's.


Degeen die je voor camera ziet is volgens mij de hoofdorganisator.

Normaal zou er niet gefilmd zijn, maar er komen steeds meer familieleden en overige belangstellenden die stipjes volgen en meeleven.

Daarom hebben ze nu, gewoon simpel -ik denk zelfs met een telefoon- voor de mensen die het leuk vinden een live videootje gemaakt van de finish.

Vind de foto's die gedurende de hele trip gemaakt zijn door Sarah Farmsworth wél heel professioneel, dus vandaar dat ik aan de finish een prof cameraman verwachtte. Dat was gewoon even teleurstellend voor deze verwende westerse meevolger. That's all.

Ben superblij met Bob's overwinning, was met zijn race het meest gaan meeleven. Ik doe het hem niet na!

De nieuwste update van Roisin staat ook online:
https://roisinscribbles.journoportfolio ... ate-day-7/

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:12

Mike is iig weg op 23.

Redelijk dichtbij Esther zo te zien.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:14

Frank en Jesse bijna aan de finish!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:19

De trackers haperen echt. Frank Winters is toch al een tijdje binnen, maar zijn stipje niet :+

En Sampie was wel heel erg verdwaald zeg :=
Dat schreef de organisatie idd al op twitter. Zijn navigatie was van slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:20

elnienjo schreef:
Kon er geen fatsoenlijke cameraman vanaf bij The Adventurist? Vond het filmpje van RL die binnenkwam nogal amateuristisch opgenomen door een of andere narcistische vlogger die de hele tijd z'n eigen kop ook in beeld zette en het geluid trok bij sommige interviews ook nergens op.
Dat is wel jammer.


Jij hebt zeker geen FOX Sport? Die hebben de uitzendrechten gekocht. Daarom kon CNN het niet live uitzenden...

Zunzuncito

Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:37

Elnienjo zegt het misschien als een El Niño, maar ik vond de beelden eerlijk gezegd ook tegenvallen. Het was vooral niet stabiel, gebruik dan een GoPro die het allemaal wat netjes maakt of leur de telefoon/camera op een eenbeenstatief mee. Het was nu niet fijn te volgen.

Zo knap van de rest ook die vandaag binnen gaan komen, sommige met behoorlijke blessures, ik schrok er van dat RL aangaf een behoorlijke slechte schouder te hebben die hem altijd pijn gaf.
En ik hoop dat Appleman het helemaal uit gaat rijden!

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:43

Zunzuncito schreef:
Elnienjo zegt het misschien als een El Niño, maar ik vond de beelden eerlijk gezegd ook tegenvallen. Het was vooral niet stabiel, gebruik dan een GoPro die het allemaal wat netjes maakt of leur de telefoon/camera op een eenbeenstatief mee. Het was nu niet fijn te volgen.


Wees blij dat er beelden zijn!!! Ik vind dit niet echt netjes zulke reacties

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:46

Zunzuncito schreef:
Elnienjo zegt het misschien als een El Niño, maar ik vond de beelden eerlijk gezegd ook tegenvallen. Het was vooral niet stabiel, gebruik dan een GoPro die het allemaal wat netjes maakt of leur de telefoon/camera op een eenbeenstatief mee. Het was nu niet fijn te volgen.

Ja, dat was wat ik bedoelde idd. Hoeft helemaal geen nieuwsteam te staan, maar gewoon een filmer van de kwaliteit van hun meereizende fotograaf die prachtige beelden heeft afgeleverd waar de deelnemers vast een prachtsouvenir aan hebben.

Citaat:
Zo knap van de rest ook die vandaag binnen gaan komen, sommige met behoorlijke blessures, ik schrok er van dat RL aangaf een behoorlijke slechte schouder te hebben die hem altijd pijn gaf.
En ik hoop dat Appleman het helemaal uit gaat rijden!

Ik las het ook dat hij last van z'n schouder had. Was dat tijdens de race gebeurd toen hij die ene duikeling maakte of een oude blessure die onder deze zware omstandigheden opgespeeld is?

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:46

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die ene afwijking van MV. Margreet was op een avond binnen op een HS. Is toen noord gegaan naar een stadje, (rechte lijn, auto?) En daarna terug naar hetzelfde HS.

Die trackerpoints zijn weggehaald weer, maar ben wel benieuwd naar het verhaal erachter.

Gewoon ff batterijen kopen of zo iets onzinnigs, of dat er iets anders was.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 10:47

Femke_Tweety schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die ene afwijking van MV. Margreet was op een avond binnen op een HS. Is toen noord gegaan naar een stadje, (rechte lijn, auto?) En daarna terug naar hetzelfde HS.

Die trackerpoints zijn weggehaald weer, maar ben wel benieuwd naar het verhaal erachter.

Gewoon ff batterijen kopen of zo iets onzinnigs, of dat er iets anders was.

Stond ergens in een tweet geloof ik, was met een lokaal iemand iets gaan halen in een dorp. Dacht ik