[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:27

Dee_Es schreef:
Wat een groot verschil in punten Marjolein en Melissa!

Ik vind zo'n groot veld met heel veel ringen behoorlijk intimiderend. Het grappige was wel dat ze B-L combinaties er vrij rustig doorheen reden terwijl er een aantal Z combinaties, die dus best wat ervaring zouden moeten hebben, vooral dwars over het veld vlogen. Ik heb mn ogen uitgekeken iig :=

Indoor was bij ons 2 ringen tegelijk. Dat is nog chaos met losrijden maar toch beter te doen ;)


Ja het veld was ook wel aardig groot hoor, maar juist idd doordat er zoveel ruiters zitten wordt het 1 groot mierennest en rijd iedereen mekaar in de weg. Ag ze heeft er iig mooi veel van geleerd :)

Marjolein idd de kleinere concoursen zijn wel veel relaxter! Ze hadden beter het stuk losrijden in 3 groepen apart kunnen doen ofzo.

Welkom Murphypower!

Ghosattack idd een prima debuut! Super. Kun je mooi mee verder zo!

Letiza succes komende week! Gaat vast goedkomen!

Ginatje leuk zo'n proefgerichte clinic! Hier in de buurt zijn er helaas op moment geen, ben al continu aan het zoeken :')

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 05:49

ginatje schreef:
Welkom Murphypower!!

Netjes hoor Ghostattack.

Succes Letizia! Komt vast goed hoor.


Wij hebben dit weekend geen wedstrijd, zijn wel lekker aan het trainen voor het NK. Volgende week zaterdag hebben we een proefgerichte clinic op het programma staan, lijkt me erg leuk en leerzaam!


Van wie heb je clinic als ik vragen mag?

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 05:50

Bedankt iedereen voor het warme welkom!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:17

Ghostattack van 2 juryleden uit onze kring, Evi en Mariella Ansems

Melissa ik vind het erg knap hoor met je jonkie. Een mooie ervaring rijker en weer veel geleerd. Indoor weer nieuwe kansen!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:06

Echt, elke keer als ik een debuut heb... :+ Met de B in de blubber en vandaag m'n L1 debuut, is het gisteren in m'n rug geschoten... Dwars als ik ben, toch gestart, had ik zowaar nog 2 winst ook :oo (met 2x 'n 7 op houding en zit, ik kon er amper nog afkomen :') ) Nu dus L1+2, dus helaas tijd om het topic te verlaten... Was leuk om met mede "lotgenoten" te kletsen! Zet hem op allemaal en blijf vooral genieten! :D

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:21

Is er ook een topic voor L1 debuut?

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:52


https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:13

Sterkte met je rug Letizia, alsnog knap gereden!

Ik ga m'n best doen om met jullie mee te gaan naar het L1-topic, dit weekend mogen wij weer de baan in.
Zelfde locatie weer en de eerste proef ook weer in de buitenbak naast de manege, maar de tweede proef is tamelijk afgelegen in een ring in het weiland tussen de schapen, dus dan gaan we even gezellig op safari. :') Iets met kilometers maken en ervaring opdoen..

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:58

Succes Imaginaerum!
Balen van je rug Letizia maar super dat je alsnog winst gereden heb, gefeliciteerd. Succes in de L!

Ik ga volgende maand naar de L1! Het liefst was ik deze maand al gegaan maar ik kom dan 2 dagen voor de wedstrijd terug van vakantie en aangezien mijn paard ook vakantie heeft gehad wacht ik liever tot we weer in vorm zijn. Ik heb de week na mijn debuut een proef gerichte clinic dus dat is ook iets om naar uit te kijken, dat wordt ook mijn eerste dressuur clinic dus een maand vol debuten. :):)

Prince Charming: B+13, L+0 <3

"No learning curve could ever bend us too far out of shape"

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:00

Iedereen druk aan het trainen voor het L1 debuut, leuk! Wij blijven voorlopig nog wel even in de B rondtouren :)

Ik zit er over te denken om half september op te geven voor een jonge paardenrubriek hier een dorp verderop, gewoon voor de fun. Eens wat anders en eens horen wat ze er van vinden. En tevens een heel mooi leermoment voor beide denk ik. Weet alleen nog niet zo goed of ik wel durf :+ :+

Komende dinsdag eerst nog een wedstrijd bij eigen club :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:25

Leuke dingen om naar uit te kijken, Lars1510. :D

Melissa_93, die van jou is ook nog jong zat, toch? :P

Ik zou vanmiddag starten, maar de wedstrijd is afgelast door de harde wind. Het waait hier in het noorden ook wel erg hard, ik had het wel echt eng gevonden om met deze wind op pad te gaan met de trailer.
Wel enorm balen, want mijn vorige wedstrijd (27 juli) was ook al afgelast, toen door de hitte.
Deze vakantie heb ik ervoor gekozen om thuis te blijven om wedstrijdkilometers te maken in plaats van op vakantie te gaan, maar we hebben dus alweer een wedstrijdpauze van vijf weken. -O-

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:32

Wij hebben vandaag een proefgerichte clinic gereden. Hier viel het gelukkig heel erg mee met de wind. Een fijne proef gereden, met "gelukkig" wel wat rommeltjes, waar we daarna fijn aan hebben gewerkt. Voor de proef haalden we 206 punten, dus dat is een mooie bevestiging dat we nog op de goede weg zitten. Heel erg leerzaam zo'n proefgerichte clinic, ben zeker van plan om dit vaker te doen. Vind op concours gaan erg leuk, maar dit is ook wel heel nuttig.

Nu lekker verder trainen, even aan de slag met de L1 proefjes voor 25 augustus!


Melissa leuk zo'n jonge paarden wedstrijd, misschien dat ik zelf ook eens wil meedoen als er hier ergens in de buurt een wordt gehouden. Gewoon voor de fun, heb nog nooit zoiets meegemaakt. Succes dinsdag!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:54

Imaginaerum schreef:
Leuke dingen om naar uit te kijken, Lars1510. :D

Melissa_93, die van jou is ook nog jong zat, toch? :P

Ik zou vanmiddag starten, maar de wedstrijd is afgelast door de harde wind. Het waait hier in het noorden ook wel erg hard, ik had het wel echt eng gevonden om met deze wind op pad te gaan met de trailer.
Wel enorm balen, want mijn vorige wedstrijd (27 juli) was ook al afgelast, toen door de hitte.
Deze vakantie heb ik ervoor gekozen om thuis te blijven om wedstrijdkilometers te maken in plaats van op vakantie te gaan, maar we hebben dus alweer een wedstrijdpauze van vijf weken. -O-


Hier ook al 3x debuut gepland en 3x afgelast. 1x hitte, 1x vanwege verkeerde planning mbt kampioenschappen en gisteren ook vanwege de wind. Kwam net aan en kon direct weer terug.. Les geleerd, altijd startlijst nog een keer checken in de ochtend.

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:10

Pff, dat is helemaal l*llig, zeg! Balen! :(

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:50

Imagerum ja ze is idd van het voorjaar 4 geworden, dus we doen mooi rustig aan. Heb alle tijd :)
Balen van je wedstrijd! Wij hebben dit weekend springconcours bij de vereniging, was ook wel even een twijfelmoment maar is wel gewoon doorgegaan.

Ginatje heel leuk he zon proefgerichte clinic. Vorig jaar een georganiseerd bij de vereniging bij Ine.ke Jan.sen. Was ook echt super leerzaam. er zijn er hier zo ontzettend weinig
Ja idd gewoon voor de fun, eens wat anders. Denk dat ik me maar gewoon eens ga inschrijven

LienC dat is inderdaad wel balen dat je voor niks op cc komt..

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:52

Ik heb net knhs gesproken over Hippiade ponies 24/8. Losrijden B dressuur voor D en AB ponies staat in het aangepaste programma nu op gras ipv 100 m baan. Starten is nog wel op zand.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:05

Is er iemand hier die zich op wil geven voor geldrop hippique toevallig?

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:36

Nee is voor mij een beetje te ver weg.

Ik heb vanavond gestart, instructrice heeft me even geholpen, altijd fijn :)
Moet er echt op gaan letten dat ik mijn tempo niet te hoog heb. Ga onbewust in de loop van de proef mijn tempo steeds hoger leggen. 1e proef 189,5 en 6e prijs en de 2e proef 204-2 met een 2e prijs :D 2e proef ook geprobeerd om het tempo wat lager te houden. Al met al heel tevreden :D

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.


M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:52

Wauw mooie punten Melissa!

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:08

murphypower schreef:
Is er iemand hier die zich op wil geven voor geldrop hippique toevallig?


Goed dat je het zegt, lijkt me wel leuk om daar te starten. Weet jij of die inschrijvingen hard lopen? Hoop tegen die tijd L2 te mogen starten.

Melissa, mooi herpakt in de 2e proef!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:31

Super Melissa!

Na ondertussen 3 bezoekjes aan de kliniek met Gestoa mogen we nu 4/5x per week gaan stappen onder het zadel. Hoelang de ritjes zijn maakt niet uit, zolang ze maar een goede ondergrond heeft :) Ze is gisteren ingespoten in haar voetje op 2 plekken. Over 5 weken weer een afspraak om te kijken of er verbetering is. Super blij dat ze weer lekker iets mag gaan doen :D

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:34

Veertje top dat jullie weer wat mogen doen!

Gisteren ging het een beetje minder. L2 paard mocht mee en toen we rechtergalop wilde aanspringen ging ze zo vanuit het niets af, had echt geen schijn van kans om te blijven zitten en dus voor het eerst tijdens de proef zandgehapt :+ Daar waar ze soms nog wat teveel spanning heeft in de proef was ze nu juist super fijn relaxt te rijden, alleen nog rechtergalop en daarna was de proef klaar. Nu dus voor de laatste galop klaar :+

https://www.facebook.com/melissa.vennev ... ed_comment

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:34

Dee_Es schreef:
murphypower schreef:
Is er iemand hier die zich op wil geven voor geldrop hippique toevallig?


Goed dat je het zegt, lijkt me wel leuk om daar te starten. Weet jij of die inschrijvingen hard lopen? Hoop tegen die tijd L2 te mogen starten.

Melissa, mooi herpakt in de 2e proef!


Ik zou het niet weten hoe het met de inschrijvingen staat, ik laat het dit jaar nog maar even voorbij gaan denk ik. Eerst maar wat ervaring opdoen en dan hopelijk volgend jaar in de L1 of L2 mee kunnen doen.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Imaginaerum
Berichten: 3636
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:14

Jemig Melissa, wat een smerige actie van je paardje zo uit het niets. Heb je niets overgehouden aan je val? Je maakte echt een beste smak, oef..
Die van mij deed ook zo'n rodeo uit het niets op onze eerste wedstrijd, dus die hashtag #stoutspringpaard was ook wel toepasselijk bij ons. _O- Gelukkig heeft die van mij inmiddels al een hele tijd niet meer van dat soort stunts uitgehaald.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

M_arjolein

Berichten: 1398
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:21

Wow dat ging best heftig Melissa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, JosjeDZ, Punz, Theseus en 10 bezoekers