.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:57

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14459
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:59

Voor mij is een vriendschap klaar als:
1 > het altijd van mijn kant moet komen
2 > er constant woorden worden verdraaid, liegen, roddelen
3 > er heel kinderachtig koeien uit de sloot worden gehaald als er eens een keertje een discussie/ruzie is.

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

lucifertje

Berichten: 5607
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:00

Toen zij mij voor de keus stelde dat ik moest kiezen tussen mijn man (toen vriend) en haar.

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:01

Bij mij is 1 regel, als je slecht over mij of over andere vriendinnen praat ben ik er sowieso echt wel klaar mee.

Maar ik ben wel van mening dat als de vriendschap maar van 1 kant komt om wel een goed gesprek aan te gaan met je vriendin of vriend natuurlijk, misschien is er iets gebeurt of heeft die gewoon druk, of misschien denkt die vriendin/vriend wel het zelfde als jou.

B+2

L_iek
Berichten: 9695
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:01

Als je uit elkaar bent gegroeid of het contact van een kant af komt.

Freekieee

Berichten: 1755
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:02

ik herken mezelf hier in. Laatste half jaar heel veel mee gemaakt. En zij was niet degene waarmee ik kon praten, omdat ze altijd wat te zeggen had of het er niet mee eens was. Dat kan, maar ik wilde gewoon mijn hart luchten van plaats dat ze altijd de andere persoon verdedigde. Zij vondt dat ik naar haar fout was geweest ( ik weet letterlijk niet wat en als ik t vraag krijg ik geen antwoord) moest ik mijn excuses aanbieden. We hebben een tijd geen contact gehad. En toen vanuit mijn kant contact opgenomen, en dat was elke x zo. Op een gegeven moment afgesproken, en sinds dien niks meer gehoord. Dus ik ben er wel een beetje klaar mee ja als het maar altijd vanuit jou moet komen, en de ander niks doet

Goedenmiddaghhh

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:03

Als de vriendschap me op lange termijn, op welke manier dan ook, meer energie kost dan oplevert.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:06

als het niet meer gezellig/leuk/fijn is als je wel bij elkaar bent.

heb vriendinnen die al 20 jaar meegaan, en er waren natuurlijk periodes (de een wel moeder de ander niet) waarbij je een veel ander leven hebt. Maar dat kan ook weer veranderen, en soms is het ook wel lekker om even andere praat te hebben of gewoon simpel lol te hebben met vriendinnen.

En soms kosten vriendschappen inderdaad wat energie, die krijg je er ook weer uit als je ooit zelf nog eens in een situatie komt te zitten waarbij je energie van anderen nodig hebt denk ik dan.
Heb een vriendin gehad met leukemie, die heb ik die 2 jaar ook niet laten vallen omdat ze energie kostte. En andersom zelf wel eens mentaal in de kreukels gezeten en niet bepaald focus gehad op de verjaardagen van mn vriendinnen, maar die begrepen dat gelukkig wel. Die zagen dat als een signaal niet als een verwijtbaar iets

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:06

Voor mij als het maar van 1 kant komt en de andere niet investeert in de vriedschap. Voor mij is het dan helaas klaar.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:07

Ik heb vorig jaar een harde keuze gemaakt. Ik was constant voor anderen bezig en stond altijd voor iedereen klaar. Dit kostte mij zoveel energie, maar puntje bij paaltje kreeg ik er vaak weinig tot niks voor terug. Ik stortte in en dat opende mijn ogen. Vanaf toen ben ik heel erg gaan kijken naar: krijg ik er energie van? Het klinkt heel stom en truttig, maar het hielp mij wel. Ik ben ook meer gaan relativeren: ik kan dat van vriendin A verwachten en dat van vriendin B. En dat wat ik kan ''verwachten'', geef ik ook terug. Het heeft mij heel wat inzichten en ruimte gegeven in mijn vriendschappen.

Wanneer het echt klaar is? Nou, dat was heel makkelijk: ik besloot om geen energie meer te stoppen in bepaalde vriendschappen. En wat bleek? Nooit meer wat gehoord. Uiteraard klinkt dit heel zwart/wit: dat was het uiteraard niet. Maar ik heb wel bij veel vriendschappen duidelijk aangegeven dat ik er doorheen zat en er zijn er maar weinig die dat respecteerde en vanuit hun kant er energie in wilde stoppen.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Wennii

Berichten: 2308
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:10

Voor mij is een vriendschap klaar als er iets gebeurt waarbij er mij bewust onrecht (op wat voor manier dan ook) aangedaan wordt of als ik zie dat vriend/vriendin in kwestie dat bij een ander doet.

Vriendschappen veranderen constant, tenminste in mijn geval en wat ik zie bij mijn vrienden. Er zijn periodes dat ik vriendinnen maanden niet spreek en dan ineens lopen we weer een periode wekelijks bij elkaar binnen. Is maar net hoe het 'leven' op dat moment is. Ik hecht niet zoveel waarde aan dat ik 3 keer moet vragen aan vriendin x om af te spreken en zij vervolgens maar 1 x er zelf aan denkt. Ik weet hoe ze is :) druk in het hoofd, maar harstikke blij om me te zien.
Het belangrijkste vind ik dat ik ze stuk voor stuk maar hoef te bellen als er iets is en ik weet dat ze er voor me zijn en andersom hetzelfde. Dat is voor mij de kern van vriendschap <3.
Ik heb best vriendschappen gehad die verwaterd zijn, maar ook dat gebeurt soms gewoon. No hard feelings hoor.

Ik kan me wel voorstellen, als een vriendschap zo is gegroeid dat je bijvoorbeeld standaard de deur bij elkaar plat loopt en 'ineens' verandert dat, dat je je wel afvraagt of er misschien iets aan de hand is. Maar ik vind ook dat je dat dan bespreekbaar moet kunnen maken samen.

edit: heel erg eens met wat Denise_storm zegt. Op die manier ben ik erin komen staan zoals ik nu sta. Scheelt enorm veel energie :)

proud momma of a beautiful girl and boy, proud girlfriend of a bearded viking

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:16

Toen ik in het ziekenhuis lag omdat mijn baby 3 maanden te vroeg geboren zou worden en zij foto's van haar gezonde pasgeboren baby stuurde en naar het ziekenhuis wilde komen om haar te showen was het wel klaar. Toen ik ook niet bij haar terecht kon met de zorgen over mijn moeder omdat ik maar positief moest zijn heb ik een appje gestuurd dat ik het contact verbreek. Forever vaarwel.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:16

Toevallig heb ik sinds 1 januari een aantal vriendschappen beeindigd. Om wisselende redenen, van wisselende lengte, pril of juist al jarenlang. Maar als je voor elkaar niets (meer) toevoegt, je er niet met liefde voor iemand wil zijn (kunnen om een reden is iets anders, ik bedoel gewoon geen trek in diegenes gezeik hebben), je afspreken een opgave vindt in plaats van iets gezelligs, als je niet jezelf kunt zijn bij elkaar. DAN.
Van een relatief vreemde pik ik natuurlijk lang niet wat ik van al jarenlang door dik en dun vriendinnen accepteer, en andersom.
Mij gebruiken als zeik- en klaagpaal om je frustraties op te botvieren? :evaw: :evaw:
Je, al dan niet bewust, een beetje afreageren omdat een bepaalde situatie gewoon poedersuiker is en beseffen dat je dat doet? :(:)

Ik ben de laatste jaren echt bewuster gaan kijken naar waar ik wel en niet tijd, liefde en energie in wil steken. Goede vriendschappen bestaan uit geven, nemen en elkaar kunnen hebben zoals je bent.

8nnemiek

Berichten: 43350
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:21

Ik ben eigenlijk nog nooit echt bewust gestopt met vrienden zijn. Sommige vriendschappen verwateren omdat je ver weg woont, of andere interesses hebt. En af en toe kom ik zo'n mensen weer tegen, dan is het weer heel gezellig om even te kletsen.

Bij mij zou een vriendschap echt 'klaar' zijn als iemand zou gaan roddelen of zich op een gemene manier negatief uit laat over mij of bv mijn vriend, of als iemand niet te vertrouwen blijkt te zijn door bv iets te stelen. Maar zoiets heb ik gelukkig nooit meegemaakt.

Ik ben zelf niet iemand die vindt dat je elke week/maand bij vrienden op bezoek moet gaan of veel mee moet appen/bellen. Ik heb genoeg vrienden die ik maar eens in de zoveel tijd een keertje zie, vaak niet meer dan een keer per jaar of minder.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

zorro

Berichten: 8758
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:24

Ik heb twee keer bewust een vriendschap verbroken. En een keer bewust een op een lager pitje gezet.

De eerste keer dat ik een vriendschap verbrak was omdat zij eigenlijk zelden echt naar mij luisterde, soms vertelde ik iets en begon ze zo midden in mijn zin over iets anders. Irritante eigenschap vond ik dat. Toen vroeg ze me het telefoonnummer van mijn scharrel, omdat ze het zo'n leuke jongen vond, en was ik er klaar mee.

Tweede vriendschap ging ik al lang mee om, maar die was zo met zichzelf bezig. Praatte vooral over zichzelf. Kon niet alleen zijn, maar vergiftigde haar relaties. Er was altijd wat. Kon niet met geld om gaan, schulden, en toch alles kopen. Altijd problemen.

Elke verjaardag waren er andere mensen, met niemand kon ze op langere termijn om blijven gaan. Behalve met mij omdat ik wat verder weg woonde en mijn mond hield denk ik.

Uiteindelijk zijn er wat dingen voorgevallen die zo lijnrecht tegenover mijn denken en doen staan, dat ik het contact verbroken heb. Het voelt nog altijd als opluchting, terwijl het al jaren geleden is.

En dus een vriendschap bewust op een laag pitje gezet. Ik mocht haar graag, maar ze heeft me eigenlijk een beetje opgelicht.

Dus eigenlijk, als je je niet meer lekker voelt bij iemand, niet jezelf kan zijn, er het energie vreet in plaats van oplevert. Dan stop je er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:25

Als een vriendschap mij meer energie kost dan het me oplevert.. Ik ga voor mensen door het vuur en verwacht dit ook in zekere mate terug. Als mensen geen moeite doen, mij als vanzelfsprekend ervaren, enz.. Dan bloedt het bij mij op een gegeven moment gewoon dood. Ik ben hier de laatste jaren steeds bewuster mee bezig, als iemand me energie kost kap ik er mee, geen zin meer in :n

Ik kan nu echt wel zeggen dat de vriendinnen die ik heb echt goud zijn :j Dan gaat het ook vanzelf en is het ook goed. Soms spreek je elkaar een tijdje niet, maar dat is dan ook helemaal niet erg :n

Mando

Berichten: 15660
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:28

Het is voor mij klaar als ik merk dat het me energie kost ipv dat ik er energie van krijg.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


BigOne
Berichten: 38132
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:33

Wij hebben maar enkele echt goede vrienden , sommigen zie je maar heel zelden maar als je elkaar dan ziet ga je door waar het toen stopte. We weten wel van elkaar dat een belletje genoeg is om meteen in de auto te springen in geval van nood. Heb 1 vriendin die ik wekelijks zie en die is er al 15 jaar, door dik en dun van twee kanten. Ik had er nog een, na 15 jaar alles van mijn kant, hun hele huishouden gerund omdat zij elke keer bij zwanger zijn in het ziekenhuis lag, mijn man duizenden kilometers gereden want hij had geen rijbewijs en toen ik door een noodgeval met mijn ouders vroeg of ze een middag op onze kinderen wilden passen ze dat afsloeg want ze had een vriendin op visite, toen was het meteen over en uit. Ben er nog wel geweest om duidelijk te maken waarom , tranen met tuiten en was zo niet bedoeld , tja dat had ze maar eerder moeten bedenken . Achteraf kwam het al heel lang van onze kant maar vond ik dat niet zo’n heel groot probleem. Maar toen mijn ouders na een ongeluk in het ziekenhuis kwamen en ze toen niet thuis gaf, over en uit.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sizzle

Berichten: 35646
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:40

Ik heb nog nooit een vriendschap letterlijk verbroken. Sommige contacten verwateren, soms bloeien ze weer op, soms ook niet. Als het contact lang van 1 kant komt verwaterd dat vanzelf. Betekend echter niet dat het niet reuze gezellig kan zijn om diegene jaren later weer tegen te komen.
No bad feelings.

Ik weet ook niet precies waar de definitie ‚kennis‘ eindigd en ‚vriendschap‘ begint.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 13-08-19 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2658
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:41

Mando schreef:
Het is voor mij klaar als ik merk dat het me energie kost ipv dat ik er energie van krijg.

Dit inderdaad en zodra je merkt dat iemand liever zijn/haar eigen plaatje schetst en eigenlijk liever had dat je anders was. Beetje lastig uitleggen, maar het is nogal geslepen en zegt best veel over die mensen. Of concreter: ik ben geen vehikel om je beter voor te doen dan je bent.

Captain

Berichten: 21348
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:44

Ik heb een keer een vriendschap verbroken omdat zij afspraken zeer regelmatig cancelde en ik heb nu een sluimerende omdat we gewoon echt ongelooflijk uit elkaar gegroeid zijn. Zij vindt dat niet erg, ik haal er geen energie meer uit. En er is een ongelooflijk gebrek aan interesse, geen idee wat ik in het dagelijks leven doe, hoe mijn relatie is etc.
Laatst bijgewerkt door Captain op 13-08-19 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13100
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wanneer is een vriendschap klaar voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:45

Als alles van mijn kant moet komen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Qimm

Berichten: 15136
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:46

Wanneer het meer energie kost dan oplevert

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:51

bigone schreef:
Wij hebben maar enkele echt goede vrienden , sommigen zie je maar heel zelden maar als je elkaar dan ziet ga je door waar het toen stopte. We weten wel van elkaar dat een belletje genoeg is om meteen in de auto te springen in geval van nood. Heb 1 vriendin die ik wekelijks zie en die is er al 15 jaar, door dik en dun van twee kanten. Ik had er nog een, na 15 jaar alles van mijn kant, hun hele huishouden gerund omdat zij elke keer bij zwanger zijn in het ziekenhuis lag, mijn man duizenden kilometers gereden want hij had geen rijbewijs en toen ik door een noodgeval met mijn ouders vroeg of ze een middag op onze kinderen wilden passen ze dat afsloeg want ze had een vriendin op visite, toen was het meteen over en uit. Ben er nog wel geweest om duidelijk te maken waarom , tranen met tuiten en was zo niet bedoeld , tja dat had ze maar eerder moeten bedenken . Achteraf kwam het al heel lang van onze kant maar vond ik dat niet zo’n heel groot probleem. Maar toen mijn ouders na een ongeluk in het ziekenhuis kwamen en ze toen niet thuis gaf, over en uit.


Kun je je toch niet voorstellen he dat iemand dat echt niet weet/doorheeft :n Vind dat zo bizar.. Ik voel me al bijna schuldig als een vriendin 2x achter elkaar naar mij is gekomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:55

Mando schreef:
Het is voor mij klaar als ik merk dat het me energie kost ipv dat ik er energie van krijg.


Hier kan ik mij dan weer in vinden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, AngeliqueB, Ann, BETUWE, DayDream21, Destinietje, dust, Exorcizamus, Hannanasjuh, IASCrawler, Mariett, Mondy, ontherun, Poety, soesie, YandexBot en 133 bezoekers