[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:20

Kiekenboefje: leuk dat je gaat starten! Niet te druk over maken, gewoon gaan doen.

Lindsey: ietsje meer rust tussendoor kan zeker wel een positief effect geven. Een lekker rustig buitenritje bijvoorbeeld kan ook leuk zijn tussendoor.

Danielle: had het ook op insta langs zien komen, super leuk!

Vind dressuur en vaardigheid starten ook te duur. Ik vind vaardigheid dan weer leuker dus kies daar dan voor.
Maar twijfel ondertussen ook hoe lang ik nog door moet gaan met Echo, hij heeft echt een lange warming up nodig voor hij soepeler wordt. Hoop nog wat winstpuntjes in de Z te pakken en vind het dan mooi geweest wat zijn wedstrijd carrière betreft, zoals het er nu naar uit ziet.


Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:30

Ik train Toliene nu 4/5 dagen per week. Waarvan 3 keer voor de sulky. (Waarvan weer 1x per week een buitenrit), keertje longeren, keertje wandeling van een uurtje ongeveer (of extra keer longeren), en 2 dagen per week vrij om misschien een poetsbeurtje na. Dus nog minder trainen lijkt me niet ideaal.

Ze krijgt nu MSM extra bij van de paardendrogist. Als ik haar daar vanaf haal, wordt alles nog vele malen erger qua herstel. Ook de osteopaat komt zeker 2/3 keer per jaar.

Dus weet verder niet zo goed waar ik verder nog naar moet “zoeken”. We doen nog 1 wedstrijdje met 2x dressuur en 1x vaardigheid. In het indoorseizoen start ik sowieso alleen dressuur of alleen vaardigheid. Daarna lekker gesplitst houden denk ik zo.

Hoe oud is Echo nu?

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:27

Echo is 19. Die MSM doet echt wat voor haar? Misschien moet ik zoiets ook eens gaan proberen.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:49

Ja, die MSM extra ben ik heel tevreden over! :j

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:01

Die heb ik ook een tijdje gevoerd maar uiteindelijk merkte ik meer verschil met andere producten. Willem krijgt momenteel (nouja al langere tijd) magnesium en equiflexion en daar doet hij het enorm goed op. En zo nu en dan een zandkuurtje en een zeewierkuurtje. En met warm weer/veel zweten elektrolyten.

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:02

Oh tof geen galop! Moet echt eens proefje gaan oefenen. Denk dat het dan wel goed gaat komen :)

Toliene word ouder, 4 veulen ook! Jeetje! Was ze vroeger een fokmerrie? Hidde heeft altijd veel spierpijn en moet goed instappen en uitstappen. Hij krijgt sinds 2 weken magnesium bij en ik merk heel erg veel verschil! Misschien iets voor Toliene?

Meer tijd tussen de wedstrijden is denk ik ook goed. Zo’n dag de hort op is best wel vermoeiend voor haar denk ik, maar dat weet jij het beste :)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:24

@Eline, Aan de braadworsten (en dergelijke) en op het laatste nog even achter de bar, net tijdens het optreden van Gers Pardoel en die bar was er echt vlakbij. :+

@Jenny, Ik ben blij dat je zo gek bent op Hidde. :)

Hier morgen een dagje vrij en toch weer zoveel te doen, moet mijn werkschoenen van mijn vorig werk gaan binnen steken.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:25

Wat zouden jullie aanraden om eens te proberen voor Echo. Het is echt een stram oud mannetje soms, maar als hij eenmaal warm gestapt is is hij helemaal fit en in orde.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 02:56

Sharani, klinkt beetje a la arthrose, eerst op moeten warmen. Misschien is Jointpower iets voor jullie? Van Horseflex is dat. Krijgt Alf ook. Is glucosamine, chondroïtine en msm bij elkaar. Die equiflexion die Susanne geeft is ook prima. Er zit minder werkzame stof in dan in jointpower (ooit uitgezocht) maar als je pony niet echt wat mankeert maar gewoon wat extra's nodig heeft omdat hij wat ouder is of omdat hij moet presteren is dat prima spul!


Kiekeboefje leuk zeg dat je gaat starten!!

Linsey, knap een proef uit je hoofd rijden. Zou ik je denk ik niet na doen haha.

Eline, mooie punten!

Sunshinedaan heeft een racemuis;-) Leuk!


Verder ben ik niet echt in m'n hum en heb ik echt een k u t vakantie. Alle emoties rondom Alf van het echt met pensioen zetten, de stress van het elke keer iets mankeren en gisteren op stal m'n spullen van Alf uitgezocht, naar huis wat we niet meer zullen gebruiken, bv longeerspullen, zijn mooie sjieke hoofdstelletje etc. Pfff heftig.
Ik ben al bijna 2 weken ziek, zwak en misselijk en blijf maar last houden van mijn asthma en snipverkouden. Gelukkig geen koorts meer maar verre van fit.
En gisteren werden we gebeld door de dierenarts dat de waardes van onze kat slecht zijn; nierfalen en mogelijk een tumor. Gisterenavond weer terug geweest met kat. Hij kan geen tumoren voelen maar is niet uitgesloten dat ze er niet zijn. Nu over op nierdieet en over 3 weken terug voor nieuwe bloed test. Hij moet dat voer wel echt gaan eten anders zijn we snel klaar natuurlijk. We zouden dit weekend naar Berlijn gaan maar even afwachten of we wel weg willen.

Zo genoeg geklaagd haha.
Ik ga naar weer eens een slaap poging doen :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:37

Kiekeboefje schreef:
Toliene word ouder, 4 veulen ook! Jeetje! Was ze vroeger een fokmerrie? Hidde heeft altijd veel spierpijn en moet goed instappen en uitstappen. Hij krijgt sinds 2 weken magnesium bij en ik merk heel erg veel verschil! Misschien iets voor Toliene?

Meer tijd tussen de wedstrijden is denk ik ook goed. Zo’n dag de hort op is best wel vermoeiend voor haar denk ik, maar dat weet jij het beste :)


Toliene is in het verleden een soort van fokmerrie geweest. Op wat wandelingetjes en poetsen na was ze tot 10 jaar volledig groen. Ik heb haar toen zelf beleerd.

Sterkte Ingrid, en beterschap! Hopelijk knapt de kat snel op :)

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:50

IngridM schreef:
Sharani, klinkt beetje a la arthrose, eerst op moeten warmen. Misschien is Jointpower iets voor jullie? Van Horseflex is dat. Krijgt Alf ook. Is glucosamine, chondroïtine en msm bij elkaar. Die equiflexion die Susanne geeft is ook prima. Er zit minder werkzame stof in dan in jointpower (ooit uitgezocht) maar als je pony niet echt wat mankeert maar gewoon wat extra's nodig heeft omdat hij wat ouder is of omdat hij moet presteren is dat prima spul!


Kiekeboefje leuk zeg dat je gaat starten!!

Linsey, knap een proef uit je hoofd rijden. Zou ik je denk ik niet na doen haha.

Eline, mooie punten!

Sunshinedaan heeft een racemuis;-) Leuk!


Verder ben ik niet echt in m'n hum en heb ik echt een k u t vakantie. Alle emoties rondom Alf van het echt met pensioen zetten, de stress van het elke keer iets mankeren en gisteren op stal m'n spullen van Alf uitgezocht, naar huis wat we niet meer zullen gebruiken, bv longeerspullen, zijn mooie sjieke hoofdstelletje etc. Pfff heftig.
Ik ben al bijna 2 weken ziek, zwak en misselijk en blijf maar last houden van mijn asthma en snipverkouden. Gelukkig geen koorts meer maar verre van fit.
En gisteren werden we gebeld door de dierenarts dat de waardes van onze kat slecht zijn; nierfalen en mogelijk een tumor. Gisterenavond weer terug geweest met kat. Hij kan geen tumoren voelen maar is niet uitgesloten dat ze er niet zijn. Nu over op nierdieet en over 3 weken terug voor nieuwe bloed test. Hij moet dat voer wel echt gaan eten anders zijn we snel klaar natuurlijk. We zouden dit weekend naar Berlijn gaan maar even afwachten of we wel weg willen.

Zo genoeg geklaagd haha.
Ik ga naar weer eens een slaap poging doen :D

Kan je geen echo laten maken Ingrid van de kat. Dan weet je of er wel of geen tumoren zijn.
Het is bij de kat altijd lastig inschatten na bloedafname. De ene kat voeld zich heel ziek met een creat van 300 en de andere huppeld nog vrolijk rond met 1100. Je kan nog urine opvangen en laten kijken naar de eiwit creat ratio. Als die niet goed is kan er Semintra gegeven worden. Veel katten doen het daar heel erg goed op. Ook wil 3 dagen infuus en mirtrazapine helpen voor de eetlust.

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 06:50

Ingrid: ik ga daar eens naar kijken. Het is allemaal maar zeer minimaal, alleen ik merk en zie verschil aan hem, maar als ik hem wat kan helpen zou het mooi zijn.

Verder vind ik het niet zo vreemd dat je je zo rot voelt, wat een zorgen om je lieve Alf en nu ook nog met de kat... :(:) . Hopelijk keert de rust snel weer terug en ga jij je ook weer beter voelen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 07:41

Patricia alles al gedaan behalve de echo en infuus. Echo volgt nog na volgende bloed uitslag. Eerst nieren weer op pad brengen. Infuus was niet nodig hebben we het over gehad.

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:28

Kan me voorstellen dat je je zo voelt Ingrid. :(:) Het zit je niet mee.
Sterkte!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:34

Ja merk ook dat ik mijn vader nog lang niet verwerkt heb maar ja is ook nog maar kort geleden. Komt allemaal weer goed maar nu even rot periode.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:35

Vervelend dat je niet zo goed kunt genieten van je vakantie Ingrid :(:) Het zit ook zo tegen allemaal met Alfje en nu je kat ook, pff..
Rustig aan! :(:)


Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:52

Voel jij je al wat beter Suus?

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:02

Nieuw speelgoed
Twee merries
Van de andere geen foto is een zwarte shet van meter

Afbeelding

Wat is het hier afgelopen dagen rustig!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 04:12

Wat een plaatje!!!! Die wil ik!

Het is hier inderdaad rustig. Ik moet ook zeggen dat ik weinig te melden heb. Het gaat zijn gangetje. Pony’s gaan lekker. Ben afgelopen zondag omgeslagen met de kar. Was alweer een paar jaar geleden dat dat gebeurde maar op wat blauwe plekken en een gekneusde duim na niks aan de hand gelukkig.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 06:50

Ymor jeetje dat is niet niks, pony ook oke? Sterkte met herstel gekneusde duim zeer pijnlijk

Ennuhh ze is te koop hoor :P

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:07

Ingrid sterkte met alles.

StalNollie wat een plaatje zeg <3

Jeetje Ymor wat heftig! Wat was er gebeurt? :oo

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:13

Ymor schreef:
Wat een plaatje!!!! Die wil ik!

Het is hier inderdaad rustig. Ik moet ook zeggen dat ik weinig te melden heb. Het gaat zijn gangetje. Pony’s gaan lekker. Ben afgelopen zondag omgeslagen met de kar. Was alweer een paar jaar geleden dat dat gebeurde maar op wat blauwe plekken en een gekneusde duim na niks aan de hand gelukkig.

Jeetje hoe gebeurde het?

Leuke pony Daphne

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:22

Er komt hier geen pony bij helaas. Anders was ik nu naar je toe gekomen.

Ik had Sil mee en even aan de sulky gebonden. Hij schrok ergens van en trok de kar omver. Pony’s zijn gelukkig wel wat gewend dus ze stonden na een paar stappen stil en ik kon er gewoon weer mee weg rijden. Ik kreeg alleen zelf de kar op mij dat was iets minder. Pony’s hebben nergens last van gelukkig.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:57

Leuke pony!

Romy, gelukkig is het goed afgelopen. :(:) zoiets kan veel gekker aflopen.

Max schijnt met bek open achter nieuwe pony aan te jagen in het land. :oo :=

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:13

Romy: toch schrikken, gelukkig heb je pony’s die hun hoofd erbij houden.

Stal Nollie: leuke pony!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers