Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:28

Ga er niet helemaal mee akkoord. Vriendin van mij had een paard, 4 jaar gekocht, hengst en laten ruinen. Zag er als 4jarige echt een pup uit, net als deze. Nu is hij bijna 10 en een compleet ander paard sinds zijn 7e. En hij is zelfs niet echt veel gereden?!

Maar goed, volg je gevoel vooral. Dat is ook belangrijk bij het kopen van een paard.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:04

Ja dat kan zeker, maar het is echt geen garantie. Dadelijk zeggen wij allemaal dat hij nog 10 cm groeit en dubbel zo breed wordt terwijl dat helemaal niet zeker is. Misschien kan je ook foto’s van de ouders bekijken als ze die hebben? De mijne heeft bijv zowel geen zware vader als moeder. Dus ik heb weinig hoop op barokke groei :D :(:)

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:37

Als je die van mij ziet, die is 2x zo zwaar geworden. Volgens mij staan er wel foto's in dit topic van toe en nu. Anders even een pb met je emailadres, dan mail ik ze even. Ze staan op mn telefoon. Bij mij zag het er eerst ook zo uit zoals jou benen. Nu kom ik er echt niet meer onderuit.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:04

Het is ook per paard verschillend natuurlijk. Hij oogt nog vrij puppy voor een 4 jarige, als hij 3 was geloofde ik het ook. Maar misschien heeft deze wat meer tijd nodig.

Die van mij is nu 3,5. Ik ben zelf 1,75 en hij is +- 1,57. Ik hoop dat daar ook nog wat bijkomt in de hoogte en breedte. Maar aangezien het laatbloeiers zijn, vast wel. Maar ik verwacht zeker geen cm of 5.
Voor het oog had dat wel gemogen trouwens.

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:51

Tjah, voor het oog rijd ik niet _O-

Ik ben 1.78 en Mo is 1.50. Aurelia haalt nu denk ik de 1.60 wel en verwacht ook nog wel dat daar zeker een cm of 3-4 bij gaat komen.

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:52

WoW ben benieuwd wat de mijne dan gaat doen nog met zijn net 4 jaar en 165

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:56

Robijntjah schreef:
Tjah, voor het oog rijd ik niet _O-

Ik ben 1.78 en Mo is 1.50. Aurelia haalt nu denk ik de 1.60 wel en verwacht ook nog wel dat daar zeker een cm of 3-4 bij gaat komen.

Haha nee snap ik! Ik wil graag de wedstrijdring weer in, daar letten ze er wel wat meer op. Maarja hij is nou eenmaal niet groter. :D

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:57

Dat is dan wel een wezenlijk verschil ja, met Mo ga ik ook echt de wedstrijdring niet in _O-

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:02

Robijntjah schreef:
Dat is dan wel een wezenlijk verschil ja, met Mo ga ik ook echt de wedstrijdring niet in _O-

Met Aurelia zou het wel kunnen, mocht je daar ambitie voor hebben. :P

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:05

Wie weet, ze is een stuk makkelijker en bewerkelijker dan Mo dus ik zeg geen nooit meer!

My_Chimanga

Berichten: 1026
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 03:58

Dank voor alle reacties! Dat geeft de burger moed...

Ik wil dit keer vooral een paard dat qua karakter bij mij past, dus daarin wil ik gewoon mijn hart volgen. Maar om heel eerlijk te zijn, wil het oog natuurlijk ook wat ;)
Hij is van 2 volle PRE-ouders, maar van beide kan ik geen foto's vinden... jammer! Qua hoogte hoeft hij niet veel meer te doen denk ik, als hij maar iets de breedte in gaat. Dat zou wel érg fijn zijn!

Straks gewoon weer een keer de oversteek naar de andere kant van het land maken en toch nóg maar eens kijken. Dit keer met een vriendin ipv mijn man. Als ook zij denkt dat het wel goed komt/kan, laat ik hem keuren. Als dat posiief is... strikje er om!

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:13

Afbeelding


Lama A roepnaam Lana :-) is 2,5 jaar ze is momenteel 1.60 cm. Hopelijk groeit ze nog ff door want ik wil graag een groter type PRE fokken in een speciaal kleurtje. Ik ben vooral fokker en ga graag naar evenementen met of zonder mijn paarden.
Zij gaat dit jaar mee naar het Campeonato in Werkendam.

Wie gaat er nog meer met zijn PRE naar de premiekeuring?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:33

Wat een beauty!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:46

Mooi!

Nee helaas is het te ver weg voor mij...

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:18

Wat een mooie merrie, prachtig kleurtje!

My_Chimanga: vaak gaan ze pas in de breedte groeien als ze uitgegroeid zijn in de hoogte, je kan de touwtjes test doen om te kijken hoe hoog hij gaat worden. (touw van elleboog naar het einde van de kogel vh voorbeen, en dan weer van elleboog omhoog) dat geeft een indicatie van zijn uiteindelijke maat. Hij is pas 4 en het zijn laatbloeiers dus ik verwacht nog wel wat meer cm en breedte.

Mighty joe, het is toch een mooi plaatje hoor..hij toont groter dan hij is en de verhoudingen zijn prima.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:38

Wat een beauty! Heb het gevoel dat die nog wel wat gaat groeien. Zijn haar ouders ook groter?
Is dit ook jouw eigen fokproduct?

MightyJoe: Ik vind het helemaal niet storend, staat erg mooi.
My_Chimanga: Voor nu zou ik zeggen dat je inderdaad een maat groter zou mogen. Zelf heb ik Hugo ook gekocht terwijl hij voor het oog net te klein was. Hij is nu flink de breedte in gegaan en nu kan het prima.

Dit was onze eerste wedstrijd anderhalf jaar geleden
Afbeelding

Inmiddels rijden we zo rond (foto van afgelopen zaterdag)
Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:58

Wat een stoere uitstraling heeft Lana. En super mooi kleurtje. Ben benieuwd hoe ze verder uitgroeit.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:58

Lana is knap zeg! Die gaat ook nog wel de lucht in. :D

Ik ga niet naar de Campeonato. Wellicht over 2 jaar, dan is Cortado 4.
Hij is nu nog aardig puppy. is net 2 geworden in juni. Ik denk niet dat hij nu goed tot zijn recht komt. Dan vind ik het zonde om hem daar 3 dagen op stal te hebben. Dus hopelijk organiseren ze dit volgend jaar of het jaar daarop weer!


Zijn manen zijn er trouwens helemaal afgeschoren :o
Hij gaat volgende maand naar de opfok. Kan het daar mooi aangroeien. Voorpluk laten zitten.
Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:22

Cortado is zo knap <3

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:50

Hij is echt heel knap ja, ik zou hem ouder inschatten
Wat een prachtige nek heeft hij al <3

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:04

Cortado is zó mooi! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:50

@paintedblack wauw ze is prachtig, daar zullen inderdaad erg mooie veulens uit komen :j en nu al zo hoog voorspeld ook zeker veel goeds

Ga zelf niet naar de premiekeuring, ik zat te denken misschien volgend jaar. Is het dan niet een beetje vreemd om daar met een ruin te lopen vraag ik me af? Wat vinden jullie :o?

@MightyJoe nou vind het hem inderdaad stoer staan!

Maar! Ik ben ONTZETTEND trots op Don. Al het harde werk, veel grondwerk, regelmatig 'hangen' en een goede band opbouwen heeft als resultaat gebracht dat ik vandaag voor het eerst om hem kon zitten :):)
Hij gedroeg zich voorbeeldig en ik waagde het erop om te stappen, dus gaf hem het stemcommando waar we veel mee geoefend hebben, we stapten een ieniemienie rondje en stonden weer stil, ging er toen af <3
Ik heb hem geleerd om stil te staan bij het blok dat ie dan kriebels krijgt wat ie ontzettend lekker vind, dus ik bleef door kriebelen toen ik erop zat, gooit ie altijd z'n hoofd de lucht in. Zat wel in de houding (ver naar voren) zodat ik er nog snel af kon springen als t moest :')

Afbeelding

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:04

:D iedereen bedankt voor de complimenten!
Vandaag een training gehad voor de keuring, ging heel goed. Lana doet altijd haar best dus ik heb alle vertrouwen in haar :)

@ MightyJoe
Knap paard heb je, maar waarom heb je zijn manen eraf geschoren?
Ik ga naar de keuring voor de ervaring maar ben ook benieuwd wat de jury van haar vindt, waarom vind je het zonde?
Hij ziet er goed uit en zeker voor een jonge hengst van 2 jaar :)

@ Keeyzie

Ik heb haar gekocht op SICAB vorig jaar,ik viel op haar hoofd en haar beweging en kleur natuurlijk. De ouders ken ik niet maar ze groeit goed door. Ik hoop dat ze rond de 1.65 komt dat is voor mij prima :-)

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:12

SwPck schreef:
@paintedblack wauw ze is prachtig, daar zullen inderdaad erg mooie veulens uit komen :j en nu al zo hoog voorspeld ook zeker veel goeds

Ga zelf niet naar de premiekeuring, ik zat te denken misschien volgend jaar. Is het dan niet een beetje vreemd om daar met een ruin te lopen vraag ik me af? Wat vinden jullie :o?

@MightyJoe nou vind het hem inderdaad stoer staan!

Maar! Ik ben ONTZETTEND trots op Don. Al het harde werk, veel grondwerk, regelmatig 'hangen' en een goede band opbouwen heeft als resultaat gebracht dat ik vandaag voor het eerst om hem kon zitten :):)
Hij gedroeg zich voorbeeldig en ik waagde het erop om te stappen, dus gaf hem het stemcommando waar we veel mee geoefend hebben, we stapten een ieniemienie rondje en stonden weer stil, ging er toen af <3
Ik heb hem geleerd om stil te staan bij het blok dat ie dan kriebels krijgt wat ie ontzettend lekker vind, dus ik bleef door kriebelen toen ik erop zat, gooit ie altijd z'n hoofd de lucht in. Zat wel in de houding (ver naar voren) zodat ik er nog snel af kon springen als t moest :')

[ [url=m/hkD6jw.jpg]Afbeelding[/url] ]




Het gaat erom dat jij blij en trots bent op je paard! Leuk om te zien dat je alle tijd neemt om vertrouwen te winnen dat zou eigenlijk standaard moeten worden in de paardensport hihihihi

Er is een ruinenrubriek tijdens de keuring maar die is nooit druk,het is gewoon leuk om mee te doen als je wilt weten wat de Spaanse jury van hem vind en je kunt een proef rijden. Verder voegt het niet veel toe voor de fokkerij want hij is geen vererver meer :D

Je kunt ook gewoon gezellig komen kijken naar al het moois wat er staat want het is een groots opgezet evenement ism Belgie.

Het is in Werkendam op 30 aug /1 september

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:37

Dit jaar laat ik mijn paard thuis. We hopen veel volk te ontvangen daar, dus allen zéér welkom!