Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:15

Zo, ik keek even de andere kant op en gelijk twee pagina's bijlezen!!

Ik heb net even gekeken naar ons waterverbruik. 12 maanden 180 m3, huishouden van 2 volwassenen, dagelijks douchen, 2 paarden met drinkbakjes in de stal en ik sproei wel eens de tuin met leidingwater, maar nog veel vaker met een puls/pomp. We hebben wel een vijver die ik een paar keer per jaar bijvul, Dat tikt aardig aan denk ik. Water is gelukkig niet duur, maar wel iets om zuinig op te zijn.

Welkom nieuwkomers, leuke stekjes weer die langs komen!!

Balen Mer, die hoefbevangen paardjes. Zelfde probleem hier, maar de schapen van de buren zijn druk bezig mijn grasoverschotprobleem op te lossen.... Is alles voor de winter hopelijk weer netjes...

Utopia, Leuk zo'n konijnenren!! Daar zou ik wel leuke ideeën voor hebben! Denk vooral aan een zandbak om in te graven met speelzand. Stapel oude stenen, boomstammetjes en oude houten planken zodat ze hoog kunnen uitkijken over hun domein, of er onder kunnen slapen, of ergens achter langs kunnen rennen, of over kunnen klimmen... Denk aan tunnels (zwarte speciekuipen onderste boven met gaten erin etc) of betonnen U-tjes waar je zelf ook op kunt zitten. Een mooi grote hooiruif die je lekker vol kunt proppen met lekker hooi en vergeet vooral de poepbak eronder niet ( oude kattenbak met gehakseld stro bijv). Of een krat met stro en hooi waar ze in en uit kunnen springen en in kunnen liggen zonnen. hahaha, ok ik hou al op....


[***], die kuikens houden je wel van de straat hé. Ik denk dat het vooral schijngevechten zijn, soort van speelgedrag.. Zouden haantjes kunnen zijn, maar ook hennetjes doen dat wel hoor. Die pikorde is er niet zomaar. Hennen kunnen ook fel en een tikje gemeen zijn... Moet natuurlijk niet té gek worden.. Heb je filmpjes?

Mijn shetje liep dit weekend weer normaal. Pijnvrij, vlot zelfs op het harde... Zonder hoefschoenen... *\o/*
Even kort aan de longe gehad, twee rondjes stap links, twee rondjes stap rechts, bood zelf klein drafje aan, maar toen ie op gang was, ging hij zelf in de overdrive van enthousiasme, dus maar snel weer gekalmeerd, voor hij zichzelf weer overbelast. Liep niet zuiver, maar was moeilijk te beoordelen in zo'n gekke bui.
Ik heb zijn hoefjes al bijgewerkt met soort van mustangrol, Durf er niet te veel aan te rommelen nu, hoop dat de bekapper er nog wat netters van kan maken. Hij krijgt sinds gister weer half zakje buut per dag ipv hele en zo maar even kijken hoe het gaat. Dan bel ik morgen de DA maar weer voor nieuwe lading zakjes om wat rustiger af te bouwen...


Hebben jullie ook lekker plons water gehad vandaag? Alles is hier lekker nat...


Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:00

Plons water hebben we ook gehad, maar weer gelijk de grond in en niks meer van te zien nu :')

Every accomplishment starts with the decision to try.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:45

greendragon schreef:
Zo, ik keek even de andere kant op en gelijk twee pagina's bijlezen!!

Ik heb net even gekeken naar ons waterverbruik. 12 maanden 180 m3, huishouden van 2 volwassenen, dagelijks douchen, 2 paarden met drinkbakjes in de stal en ik sproei wel eens de tuin met leidingwater, maar nog veel vaker met een puls/pomp. We hebben wel een vijver die ik een paar keer per jaar bijvul, Dat tikt aardig aan denk ik. Water is gelukkig niet duur, maar wel iets om zuinig op te zijn.

Welkom nieuwkomers, leuke stekjes weer die langs komen!!

Balen Mer, die hoefbevangen paardjes. Zelfde probleem hier, maar de schapen van de buren zijn druk bezig mijn grasoverschotprobleem op te lossen.... Is alles voor de winter hopelijk weer netjes...

Utopia, Leuk zo'n konijnenren!! Daar zou ik wel leuke ideeën voor hebben! Denk vooral aan een zandbak om in te graven met speelzand. Stapel oude stenen, boomstammetjes en oude houten planken zodat ze hoog kunnen uitkijken over hun domein, of er onder kunnen slapen, of ergens achter langs kunnen rennen, of over kunnen klimmen... Denk aan tunnels (zwarte speciekuipen onderste boven met gaten erin etc) of betonnen U-tjes waar je zelf ook op kunt zitten. Een mooi grote hooiruif die je lekker vol kunt proppen met lekker hooi en vergeet vooral de poepbak eronder niet ( oude kattenbak met gehakseld stro bijv). Of een krat met stro en hooi waar ze in en uit kunnen springen en in kunnen liggen zonnen. hahaha, ok ik hou al op....


[***], die kuikens houden je wel van de straat hé. Ik denk dat het vooral schijngevechten zijn, soort van speelgedrag.. Zouden haantjes kunnen zijn, maar ook hennetjes doen dat wel hoor. Die pikorde is er niet zomaar. Hennen kunnen ook fel en een tikje gemeen zijn... Moet natuurlijk niet té gek worden.. Heb je filmpjes?

Mijn shetje liep dit weekend weer normaal. Pijnvrij, vlot zelfs op het harde... Zonder hoefschoenen... *\o/*
Even kort aan de longe gehad, twee rondjes stap links, twee rondjes stap rechts, bood zelf klein drafje aan, maar toen ie op gang was, ging hij zelf in de overdrive van enthousiasme, dus maar snel weer gekalmeerd, voor hij zichzelf weer overbelast. Liep niet zuiver, maar was moeilijk te beoordelen in zo'n gekke bui.
Ik heb zijn hoefjes al bijgewerkt met soort van mustangrol, Durf er niet te veel aan te rommelen nu, hoop dat de bekapper er nog wat netters van kan maken. Hij krijgt sinds gister weer half zakje buut per dag ipv hele en zo maar even kijken hoe het gaat. Dan bel ik morgen de DA maar weer voor nieuwe lading zakjes om wat rustiger af te bouwen...


Hebben jullie ook lekker plons water gehad vandaag? Alles is hier lekker nat...


Hier geen druppel -O- -O- -O- .

Fijn dat je shet weer lekker loopt! Ik zou zeker rustig afbouwen verder. Toen mijn pony weer goed liep heb ik hem nog een week op de volle dosering gehouden op advies van mijn bekapper, daarna gaan afbouwen. Gelukkig heeft hij nooit meer een terugval gehad en staat hij nu weer hele dagen op het gras, met zijn masker.

Ja, die kippen...… Wat een gedoe :') , gelukkig was het vanmiddag met een minuut of 10 weer over, maar het is niet leuk om te zien. En kippen zijn nu eenmaal niet echt "aardig". Zag ze bij de buurvrouw een jonge mus doodpikken en opeten :j .

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:13

Citaat:
. Ja, die kippen...… Wat een gedoe :') , gelukkig was het vanmiddag met een minuut of 10 weer over, maar het is niet leuk om te zien. En kippen zijn nu eenmaal niet echt "aardig". Zag ze bij de buurvrouw een jonge mus doodpikken en opeten :j .


Misschien ligt daar wel de oorzaak van je probleem. Het bloed geproefd hebben. Nou zit ik niet genoeg in de kippen om het zo stellig te durven stellen maar het zou me niks verbazen.

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:55

Nee hoor, dat zal zeker de oorzaak niet zijn. Ook bij kuikens op die leeftijd heeft dat gewoon te maken met de pikorde. Niks aan de hand, is heel normaal.
Bloed proeven, ze worden pas kannibalistisch als er echt bloed te zien is op een soortgenoot, of bij zichzelf. Hier hebben ze ook wel eens een musje gevangen, maar het zijn nu eenmaal gewoon jagers. Niet alleen op insecten, maar dus ook op muizen en kleine vogels als ze de kans krijgen.

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:34

Nou helaas, shetje liep niet zo goed vanavond. Niet heel slecht, maar lang niet zo fijn als dit weekend. In de bak wel ok, maar op het harde weer duidelijk gevoelig. -O-
Half zakje/dag toch nog te weinig. Morgen weer bedelen voor herhaling bij de DA.... Hij was vorige keer al niet zo gewillig, maar ja, kan er weinig anders van maken...

Wat voor kipjes heb jij, JudithO?
Wij hebben 10 krieltjes op het moment. 1 haan, 9 hennen. Mix van Chabo en Cochins, in allerlei kleuren, krul en gladvederig. Sommigen zijn nu heftig in de rui en overal liggen veertjes.
Van het voorjaar 3 jonge cochins bijgekocht. Heeft maanden geduurd voor ze beetje werden geaccepteerd en nu is het nog vaak heibel als ze op stok gaan. Moet er regelmatig nog eentje weer terug op stok zetten, 's avond...
Hier moeten ook geen jonge musjes of mereltjes op de grond liggen hoor. Die overleven het ook niet... Y)(^)

Het regent nu weer :)
Hoelang zou het duren voor we weer gaan klagen dat het zo veel regent en alles zo modderig is, hihihi }:) Nu nog even genieten van het gratis water geven aan de tuin en weiland....

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:51

De regen is wel veel he. ;) Ik moest mijn route afbreken vandaag, want ik kon niet schuilen.

Ben er toch wel blij mee, het was allemaal zo gortdroog.

Kuikens van 3 weken die al knokken vind ik niet normaal hoor. Hier knokt vrijwel nooit iets. Hebben ze wel de ruimte om weg te kunnen van de aanstichter?

Mijn jongste kipjes zijn nu een week of 12 en zij kiezen er nog steeds voor om apart te zitten. Al mijn andere kippen, incl. de jonge hennen die tegen de leg aanzitten, zitten bij elkaar in t hok. Voor de nacht dan, overdag lopen ze op mijn terrein.

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:54

Hier lopen de mussen en duiven gewoon tussen de kippen.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:51

Greendragon dankjewel voor het nakijken, denk dat dat van ons dan wel zo’n beetje klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:23

belle_boef schreef:
Citaat:
. Ja, die kippen...… Wat een gedoe :') , gelukkig was het vanmiddag met een minuut of 10 weer over, maar het is niet leuk om te zien. En kippen zijn nu eenmaal niet echt "aardig". Zag ze bij de buurvrouw een jonge mus doodpikken en opeten :j .


Misschien ligt daar wel de oorzaak van je probleem. Het bloed geproefd hebben. Nou zit ik niet genoeg in de kippen om het zo stellig te durven stellen maar het zou me niks verbazen.

Dit waren niet mijn kippen, maar de kippen van de buren. Heb het niet helemaal duidelijk omschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:30

JudithO schreef:
Nee hoor, dat zal zeker de oorzaak niet zijn. Ook bij kuikens op die leeftijd heeft dat gewoon te maken met de pikorde. Niks aan de hand, is heel normaal.
Bloed proeven, ze worden pas kannibalistisch als er echt bloed te zien is op een soortgenoot, of bij zichzelf. Hier hebben ze ook wel eens een musje gevangen, maar het zijn nu eenmaal gewoon jagers. Niet alleen op insecten, maar dus ook op muizen en kleine vogels als ze de kans krijgen.

Ah dit stelt mij iets meer gerust..... Ben gisteren ook al even aan het zoeken geweest op internet en kwam daar ook al berichten tegen dat kuikens op die leeftijd al bezig zijn met de pikorde te bepalen.

Het is ook niet zo dat ze steeds vechten, maar gister was er zeker voor een minuut of 10 flink wat consternatie. Later liepen ze gewoon weer te scharrelen en gaan ze samen in het zonnetje liggen slapen.

@Antheman, ze hebben ruimte genoeg en het betreft niet 1 aanstichter. Ze doen het alle 7 :j .
Dit is de ruimte die ze nu tot hun beschikking hebben. Het is natuurlijk nog niet de uiteindelijke ruimte, maar daar zijn we mee bezig. Ik heb hier een hoop eksters zitten en wil niet dat een kuiken door een ekster wordt gegrepen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Oh wat jammer van je shet greendragon! Hopelijk werkt je da mee. Die van mij doet gelukkig niet moeilijk over bute, in mijn specifieke geval. Het is niet zo dat iedereen, heel makkelijk bute krijgt hoor. Ik heb overigens geen filmpje van de kippies, als ze nog een keer ruzie maken dan zal ik het proberen te filmen.

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:28

greendragon schreef:
Utopia, Leuk zo'n konijnenren!! Daar zou ik wel leuke ideeën voor hebben! Denk vooral aan een zandbak om in te graven met speelzand. Stapel oude stenen, boomstammetjes en oude houten planken zodat ze hoog kunnen uitkijken over hun domein, of er onder kunnen slapen, of ergens achter langs kunnen rennen, of over kunnen klimmen... Denk aan tunnels (zwarte speciekuipen onderste boven met gaten erin etc) of betonnen U-tjes waar je zelf ook op kunt zitten. Een mooi grote hooiruif die je lekker vol kunt proppen met lekker hooi en vergeet vooral de poepbak eronder niet ( oude kattenbak met gehakseld stro bijv). Of een krat met stro en hooi waar ze in en uit kunnen springen en in kunnen liggen zonnen. hahaha, ok ik hou al op....

Hebben jullie ook lekker plons water gehad vandaag? Alles is hier lekker nat...


Hahaha wat leuk dat je zo enthousiast bent! Hier kan ik wel wat mee <<) Zal eens een rondje lopen in de tuin, kijken wat ik tegenkom :P

En hier ook flink geregend inderdaad, alles is weer lekker vochtig en je ziet het gras gewoon bijkomen :+:

Wel enorm poedersuiker van je Shetje.. :(:)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:31

Hier ook wel wat regen gehad maar veeeeeel minder dan voorspeld. Heb daarna gewoon lekker in het zonnetje een ritje gemaakt.

oliebol, balen om je paarden zo te zien is dat altijd he. Ben dan liever zelf ziek.

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:34

Nou, wij hebben gewoon lekker in de regen gereden :')

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:04

Ik heb net ook in een stortbui gereden :D ach lekker verfrissend ;)

Ik heb trouwens 7 leghorns, 7 rode Islanders en 1 Cochin (die is gedumpt met nog een kriel vorig jaar, waarvan er 1 is dood gepikt en de ander nu geaccepteerd is).

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:06

greendragon schreef:
Nou helaas, shetje liep niet zo goed vanavond. Niet heel slecht, maar lang niet zo fijn als dit weekend. In de bak wel ok, maar op het harde weer duidelijk gevoelig. -O-
Half zakje/dag toch nog te weinig. Morgen weer bedelen voor herhaling bij de DA.... Hij was vorige keer al niet zo gewillig, maar ja, kan er weinig anders van maken...

Wat voor kipjes heb jij, JudithO?
Wij hebben 10 krieltjes op het moment. 1 haan, 9 hennen. Mix van Chabo en Cochins, in allerlei kleuren, krul en gladvederig. Sommigen zijn nu heftig in de rui en overal liggen veertjes.
Van het voorjaar 3 jonge cochins bijgekocht. Heeft maanden geduurd voor ze beetje werden geaccepteerd en nu is het nog vaak heibel als ze op stok gaan. Moet er regelmatig nog eentje weer terug op stok zetten, 's avond...
Hier moeten ook geen jonge musjes of mereltjes op de grond liggen hoor. Die overleven het ook niet... Y)(^)

Het regent nu weer :)
Hoelang zou het duren voor we weer gaan klagen dat het zo veel regent en alles zo modderig is, hihihi }:) Nu nog even genieten van het gratis water geven aan de tuin en weiland....


Vraag anders Previcox aan je DA (de honden versie) eerste 1 a 2 dagen een heel pilletje (in een stukje appel, brood oid drukken) en daarna een half pilletje.
Is minder belastend voor de organen en goedkoper dan Bute.
Onze HB shet gaven we dit ook en ook de grote paarden krijgen het bij een hoefzweer etc.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:34

Greendragon, balen zeg.......

Hier alleen regen als ik buiten loop. Kwam thuis vanmorgen en hoorde het onweren en het begon wat te regenen........Ik denk, snel voor het ergste hondjes even uitlaten. Het werd erger en erger, dus we renden door mega spetters en hagel naar huis. Enkele meters en ik was door en door weekt. Mn hele gepoetste gang nat en zwart met honden geur, ppffffff
Ga ik zitten met broodje en prachtig zonnetje, lekker droog etc.

Deze week dus 3x een bui op mn hoofd gehad waarna het gewoon droog en zonnig was weer. Ik vraag er echt om. Heb echt een regen schietschijf ofzo.

Was vroeger al standaard. Ik stond op een pensionstal met alleen een buitenbak. Vroeg iemand aan me; gaat het regenen? Nou, geloof me, ik sta op te zadelen, dus zodra ik zit gaat het regenen...

We zijn aan het onderhandelen, dus ben benieuwd. Mensen willen een keuring doen, dus dat willen we dan snel, zodat we door kunnen als ze eventueel daarop zouden afhaken.

helaas moet ik geopereerd worden en dat gaat al snel gebeuren. Eigenlijk dinsdag al, maar kan niet vanwege mn medicijnen. Ga morgen bespreken met anesthesie of het doorgaat en anders enkele dagen later wel kan/mag. Moet eigenlijk 2 weken tussen en zit pas op 1,5 dan.

Is snel, maar moet echt en ik ben dan op tijd fit voor verhuizen.

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:49

Goeie tip weer Jes, ik sla alle dingen die jij zegt altijd op in m'n geheugen.. of althans, ik doe een poging... :') Ik onthou in ieder geval dat jij er iets over gezegd had hahaha, kan ik het altijd nog terugzoeken :')

superpony, spannend.. een operatie! Wat moet er gebeuren?! En die keuring, ook spannend.. je weet waarschijnlijk zelf wel dat je het huis goed hebt onderhouden, maar er gebeuren onvoorziene dingen en wij weten ook niet alles wat er in je eigen huis afspeelt aan rot o.i.d... hopelijk komt jullie huis er glansrijk doorheen :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:10

Ja, ik ben inmiddels wel gewend geopereerd te worden. Helaas nu enige spoed geworden, maar komt me aan de andere kant goed uit, nog even snel voor hectiek van verhuizen.

Ik kan wel stiekem doen en per pb, maar de baarmoeder moet eruit vanwege ernstige bloedingen sinds donderdag. Niks helpt, ben al tijden bezig en nu liep het echt onwijs uit de hand. Dacht dat ik ter plekke opgenomen zou worden vd week, maar hormonen helpen me iets. Mag ik alleen eigenlijk niet slikken, maar goed........Heb pas mn medicijnen gespoten, dus mag nu niet geopereerd.

Er is wel 1 aantekening en er komt wel onderhoud aan volgens de papieren, maar dat is bekend en met de prijs rekening mee gehouden. Een soort van bouw fout die iedereen hier wel heeft. Maar geeft geen ongemak bij wonen.
Zo moet er een nieuw dak op, want het is van 1985. Maar eerlijk gezegd hebben wij geen problemen en 3 mensen met nieuwe daken hebben lekkages gehad, dus tja........

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:18

Poehh.. jeetje wat een 'gedoe' zeg, heftig hoor! Zal je wel van schrikken ook :oo Dan is er wel enige spoed bij geloof ik ja..

Ja, dat is ook weer zo... en er komt altijd onderhoud aan :')

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:34

Tjonge superpony. Sterkte en succes bij alles.

Ik heb nu nog 3 volwassen Mechelse koekoeks, waarvan 1 haan, een Brahma hen, en nog 9 Mechelse koekoek kuikens die allemaal nog te koop staan.
Wat niet verkocht wordt gaat de vriezer in over een maand of 4.
Vorig jaar had ik er veel meer lopen, maar er zijn er heel veel uitgemoord door marter en buizerd. De marter pakte er meerdere per dag, echt heel naar.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:39

Judith, maar wel eerst netjes geslacht toch??

Dank jullie wel. Loop al heel lang met problemen en we hebben al echt van alles geprobeerd en gedaan. En dan vd week echt hele ernstige problemen. Pillen gekregen, maarw erd er beroerd van, Mag je 3 dagen nemen en ellende kwam weer. Nu iets anders, maar mag ik niet gebruiken, dus is echt tijdelijk.
Maar ja, heb net mn Humira gespoten, dus mag eigenlijk niet geopereerd worden nog. Morgen anesthesie en die beslist uiteindelijk.
Volgende week is 1,5 week en al dichterbij 2 weken, dus minder gevaarlijk denk ik.

Kan wel precies op tijd weer sjouwen en doen voor verhuizen, dus ik bekijk het positief :) Mijn man moet alleen op korte termijn vrij nemen voor bouwkundig mannetje en we moeten zelf nog naar het Noorden voor de taxatie.
We financieren wat extra's bij en dan is het verstandig alles aan te geven. Wat we overhouden gaat weer terug.

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 18:39

Ja hoor, zeker netjes geslacht ;)
Te veel stress geeft sowieso een vieze smaak aan het vlees, dat wil je echt niet (ook niet in de industrie!)

Wanneer is ongeveer de sleuteloverdracht of is dat nog niet bekend?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:23

Sterkte SP.

@JudithO weet jij of ik ook meerdere hanen bij elkaar kan houden of is dat een garantie op vechten?

Ik kom voor mijn werk een enkele keer per jaar op een vleeskippenstal, maar voor zover ik het kan zien is dat alleen maar stress voor die beestjes? Binnen 6 wkn van kuiken naar dikke vleeskip en naar de slacht. Het vangen gebeurt wel in het donker met blauw licht, maar ik vraag me af hoeveel stress en dus een vieze smaak dit leven aan het vlees geeft...….. hoe beperken ze de hoeveelheid stress in de industrie?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:54

[***] ik kan niet voor Nederlandse slachterijen spreken maar op mijn werk is een heel protocol en een hoop regels en controles.
Ben zelf nog niet bij het slachten geweest maar heb regelmatig kip van mijn werk en dat is erg lekker.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 116 bezoekers