Trouwen zonder feest/gasten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 11:27

Na 13 jaar samen te zijn gaan mijn partner en ik trouwen *\o/*

Voor ons is het eigenlijk niets meer dan langst het gemeentehuis gaan om een handtekening te zetten. De enige reden dat we trouwen is omdat het voor de wet toch nog net iets meer voordelen biedt dan wettelijk samenwonen.

Mijn partner en ik zien verder het nut niet in van alles er rond. Het enige van de traditie die we wel leuk vinden zijn de ringen. Een feest spreekt ons niet echt aan. Ik en mijn partner zouden daar niet echt plezier aan hebben tenzij het echt perfect zou zijn zoals ik het wil, en dan gaat het echt enorm duur zijn. Zonde voor zoveel geld op een dag op te doen.

Dus hebben we gekozen om niets te doen. We gaan gewoon gezellig samen een paar uurtje een prive sauna afhuren, lekker gaan eten en nog een leuke avond activiteit doen. Het geld dat we dan uitsparen aan een feest gebruiken we voor een hele leuke vakantie.

Het enige waar mijn partner een beetje meezit is dat zijn vader hier wat moeilijk over ga doen. Toen we een tijdje terug zeiden dat we misschien wel in het buitenlanden wilden trouwens, werd hij kwaad omdat hij er dan niet bij zou kunnen zijn. :') . Nu is mijn partner een beetje bang om het hem te vertellen wat onze plannen zijn. Hij wilt namelijk geen ruzie met zijn vader.

Zijn er nog mensen die gezellig met z'n tweetjes zijn getrouwd en verder niemand anders?

All was well.


Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:31

Je hebt toch iig getuigen nodig... dus helemaal alleen kan sowieso niet.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:33

Is een barbecue met familie of een diner met een beperkte groep dan een mogelijk compromis ?
Is er toch iets voor de familie en het kost geen vermogen.

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:34

Collega is in gran canaria getrouwd. Ook gewoon mn zn tweetjes.

In jullie geval zou ik overwegen om vader en nog een familielid vragen om te getuigen. Heb je hen niet gepasseerd en kan je de dag verder zelf invullen

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:36

truus1970 schreef:
Collega is in gran canaria getrouwd. Ook gewoon mn zn tweetjes.

In jullie geval zou ik overwegen om vader en nog een familielid vragen om te getuigen. Heb je hen niet gepasseerd en kan je de dag verder zelf invullen

Dat zou ik ook doen.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:36

Aprella schreef:
Toen we een tijdje terug zeiden dat we misschien wel in het buitenlanden wilden trouwens, werd hij kwaad omdat hij er dan niet bij zou kunnen zijn. :') .


Zo raar is dat toch niet? De bruiloft van je kind is iets belangrijks waar je als ouder natuurlijk bij wilt zijn.
En idd je hebt getuigen nodig, dus alleen met z'n tweeën trouwen lukt sowieso niet.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:36

Goh mijn broer is destijds ook alleen voor de wet getrouwd. Hij is nadien alleen met (schoon)ouders en getuigen gaan eten. Pas maanden later hebben ze een kleine drink gegeven voor de vrienden.

Als het van mijn partner afhangt zou het ook zoiets worden. Trouw zelf kleine intieme kring en eventueel later een klein feestje voor de vrienden zonder al te veel tierlantijntjes.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:39

Ja, wij hebben dat zo gedaan.
Mijn moeder was gepikeerd maar ik ben niet voor haar getrouwd maar voor het papiertje dat goedkoper was dan een samenlevingscontract, niets meer en niets minder. Ik kan moeilijk ineens veel waarde aan iets gaan hechten puur voor een ander, dat geeft alleen maar ergernis.
Wij wonen in het buitenland dus je kan ze dan ook niet even voor een uurtje langs laten komen.
Als je ouders vlakbij wonen zou ik wel iets kleins doen of ze gewoon zelf de optie geven naar het gemeentehuis te komen voor die 10 minuten en dan een kopje koffie te drinken.

Nymbous
Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:42

Wij gaan volgende week een GP aan met mijn en zijn ouders (alleen biologische kant, geen stief ouders, heb er aan mijn kant 2) als getuigen.

Gratis moment, en daarna heeft mijn vader aangeboden om met zijn allen (dus met mijn ouders partners erbij) te gaan lunchen!

Zo blijft het klein, goedkoop en meer wat wij willen, ik hoef geen dure grote mensenmassa. We krijgen een baby en wil daar liever ons geld aan uit geven.

Waarschijnlijk doen we later nog een leuke barbecue of iets anders met de rest van familie en vrienden maar die is nog niet gepland :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:42

Evelijn schreef:
Je hebt toch iig getuigen nodig... dus helemaal alleen kan sowieso niet.


Kan wel, gemeentehuis kan getuigen leveren, meestal wat medewerkers die zich hier voor lenen. :j je kunt dus zonder enige menging van bekenden trouwen,

Ik zou zelf heel simpel jullie twee, de trouwambtenaar, eventueel een fotograaf of filmer en de getuigen van gemeentehuis gaan trouwen voor de wet.

Later kunnen jullie bv een fotoboek of film maken voor een aantal familieleden. Zodat ze wel beelden kunnen zien achteraf maar jullie het wel lekker met zijn tweeen hebben gehouden. En wordt er iemand boos, jammer hun probleem niet dat van jullie

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:43

Ik ben jaren terug getrouwd, we hebben niemand iets vertelt, alleen 2 mensen die net zo weinig om bruiloften geven als wij, hebben we gevraagd als getuigen.
Verder is het pas jaren later eens ter sprake gekomen dat we getrouwd waren.

Als het voor jullie alleen formaliteit is, handel er dan ook naar dat het alleen maar formaliteit is.

Dus, je trouwt en pas als het eens ter sprake komt zeg je, ohh, wij zijn al lang getrouwd.
Lekker belangrijk.

Het zou me niet eens verwonderen als ze tegenwoordig ambtenaren hebben die wel even getuige willen zijn.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Anoniem

Re: Trouwen zonder feest/gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:45

Ik zou het gewoon doen zoals jullie het willen. Het heeft voor jullie, buiten het praktische, geen waarde. Als jullie hem toch ergens tegemoed willen komen zou ik hem mee uit lunchen nemen.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 11:48

Cayenne schreef:
Aprella schreef:
Toen we een tijdje terug zeiden dat we misschien wel in het buitenlanden wilden trouwens, werd hij kwaad omdat hij er dan niet bij zou kunnen zijn. :') .


Zo raar is dat toch niet? De bruiloft van je kind is iets belangrijks waar je als ouder natuurlijk bij wilt zijn.
En idd je hebt getuigen nodig, dus alleen met z'n tweeën trouwen lukt sowieso niet.


Ik vind het wel vreemd dat het voor mijn partner zijn vader meer betekend dan voor ons.


Evelijn schreef:
Je hebt toch iig getuigen nodig... dus helemaal alleen kan sowieso niet.


In België heb je dit gelukkig niet meer nodig. *\o/*


Dammie schreef:
Is een barbecue met familie of een diner met een beperkte groep dan een mogelijk compromis ?
Is er toch iets voor de familie en het kost geen vermogen.


Ik ga geen compromis maken. Voor mij en mijn partner is dit een formaliteit. Net hetzelfde als enig ander soort contract ondertekenen. En wij willen echt geen geld uitgeven om iemand anders een plezier te doen. Ik vind het al ongemakkelijk dat er iemand ons op een etentje wilt trakteren om het te vieren.

All was well.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:50

In dat geval zou ik het gewoon ook niet aankondigen of zo en het erna ook niet specifiek vertellen.
Gaan jullie ringen dragen? Indien niet dan hoeft in feite niet eens iemand te weten hoe jullie de toekomst geregeld hebben.

Mijn schoonouders waren gewoon blij dat we eindelijk iets geregeld hadden. Of het trouwen of een andere vorm van een contract was vonden ze weinig boeiend.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 12-08-19 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:51

Wel ja, dan doe je het toch zoals jullie het willen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:53

Je kunt je niet voorstellen dat het voor ouders wel een ding is dat hun kind gaat trouwen?
Dat het voor veel mensen tegenwoordig gewoon een formaliteit is, neemt niet weg dat het zeker voor oudere generaties echt een grote levensgebeurtenis is. Een beetje begrip daarvoor zou charmant zijn.

Maar al met al, jullie trouwdag, jullie (al dan niet) feestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:54

karuna schreef:
Evelijn schreef:
Je hebt toch iig getuigen nodig... dus helemaal alleen kan sowieso niet.


Kan wel, gemeentehuis kan getuigen leveren, meestal wat medewerkers die zich hier voor lenen. :j je kunt dus zonder enige menging van bekenden trouwen,



Zo kan het idd ook, maar als ze bang is dat vaders zich gepasseerd voelt, is het toch veel logischer om vader sowieso als getuige te laten komen?

pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:01

wij zijn 'stiekem' in las vegas getrouwd. Van te voren niemand laten weten. Naderhand een hele lading heibel over gehad omdat ouders en rest van manliefs familie er perse bij had willen zijn. (Jongens dat past niet in een helicopter en bovendien hadden wij geen trek in apepakkies en in de schijnwerpers staan). Nu 12 jaar getrouwd en nog steeds wachten sommige mensen op het feestje wat we nog moeten geven (hebben wij geen zin in). Dus ik zou zeggen trek je eigen plan, maar houd rekening met heibel. Misschien kun je op een tactische manier met die vader overleggen dat jullie het echt niet van plan zijn om er een feestje van te maken.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:02

Nope dat zou mij pricipieel echt niet oke zijn. Omdat er iemand verontwaardigd doet dan die maar de zin geven. :+ helaas pindakaas maar nee is nee toch. :P het is een volwassen man geen dreinende peuter.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 12:04

Sizzle schreef:
In dat geval zou ik het gewoon ook niet aankondigen of zo en het erna ook niet specifiek vertellen.
Gaan jullie ringen dragen? Indien niet dan hoeft in feite niet eens iemand te weten hoe jullie de toekomst geregeld hebben.


Ja. We vinden de traditie van ringen mooi.
We gaan het zoiezo op voorhand wel vertellen omdat we het aan mijn ouders en zijn moeder al verteld hebben.

Ik was eigenlijk meer opzoek naar mensen die ook zonder iets getrouwd zijn geweest dan adviezen over hoe om te gaan met de toekomstige schoonvader. Ik had het wat anders moeten verwoorden denk ik :D


Anoniem schreef:
Je kunt je niet voorstellen dat het voor ouders wel een ding is dat hun kind gaat trouwen?
Dat het voor veel mensen tegenwoordig gewoon een formaliteit is, neemt niet weg dat het zeker voor oudere generaties echt een grote levensgebeurtenis is. Een beetje begrip daarvoor zou charmant zijn.

Maar al met al, jullie trouwdag, jullie (al dan niet) feestje.


Nee geen begrip daarvoor. Wij zijn al 13 jaar samen. En hij weet dat wij niet niet zo zijn voor feestjes en bijeenkomsten. Dit zou echt geen verrassing mogen zijn.


Relaxed schreef:
Je hebt toch iig getuigen nodig... dus helemaal alleen kan sowieso niet.


Kan wel, gemeentehuis kan getuigen leveren, meestal wat medewerkers die zich hier voor lenen. :j je kunt dus zonder enige menging van bekenden trouwen,

[/quote]

Zo kan het idd ook, maar als ze bang is dat vaders zich gepasseerd voelt, is het toch veel logischer om vader sowieso als getuige te laten komen?[/quote]

In België heb je geen getuige nodig. En als we de vader uitnodigen, moeten we de moeder en mijn ouders ook uitnodigen anders gaan zij zich gepasseerd voelen.

All was well.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 12:08

karuna schreef:
Nope dat zou mij pricipieel echt niet oke zijn. Omdat er iemand verontwaardigd doet dan die maar de zin geven. :+ helaas pindakaas maar nee is nee toch. :P het is een volwassen man geen dreinende peuter.


Dit is hoe ik er over denk :/ het is niet dat we een feest geven en hij is niet uitgenodigd. Niemand is uitgenodigd.


pjer schreef:
wij zijn 'stiekem' in las vegas getrouwd. Van te voren niemand laten weten. Naderhand een hele lading heibel over gehad omdat ouders en rest van manliefs familie er perse bij had willen zijn. (Jongens dat past niet in een helicopter en bovendien hadden wij geen trek in apepakkies en in de schijnwerpers staan). Nu 12 jaar getrouwd en nog steeds wachten sommige mensen op het feestje wat we nog moeten geven (hebben wij geen zin in). Dus ik zou zeggen trek je eigen plan, maar houd rekening met heibel. Misschien kun je op een tactische manier met die vader overleggen dat jullie het echt niet van plan zijn om er een feestje van te maken.


oooh waauw :D Wij vertellen het wel aan iedereen zodat ze eventueel de vrijde dag waar ze voor ons huwelijk recht op hebben wel kunnen opnemen.

All was well.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:09

Wij zijn na de ceremonie een weekendje weg gegaan. In ons geval samen met onze getuigen. Was een ontzettend relaxed en gezellig weekend.

Wij hebben met de bekendmaking van mijn zwangerschap (na 14 weken) gewoon tussen neus en lippen door gezegd dat we daarom ook even gaan trouwen zodat alles geregeld is. Verder geen woord aan vuilgemaakt.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:10

Het is voor je sv wellicht al voldoende als je empathisch op zijn verwachtingen kunt reageren. Die zijn nml niet heel vreemd voor de generatie voor ons. Dat betekent zeker niet dat je gehoor moet geven aan zijn wens/ verwachting.

Wij zijn getrouwd voor de wet op een gratis ochtend. Onze moeders waren onze getuigen. s Avonds zijn we gaan eten met een bescheiden gezelschap. Verder geen gekke gelduitgeverij, dat hadden we hard zat nodig voor andere praktische dingen.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:11

Als ik het zo lees heb je eigenlijk twee opties:
1. Gewoon met zijn 2e trouwen en accepteren dat je er heibel mee gaat krijgen
2. Accepteren dat er bij het trouwen zelf enkele mensen aanwezig zijn en daarmee hopelijk minder heibel.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:14

Wij zijn wel getrouwd met alles er op en aan, nee we hebben niet iedereen uitgenodigd, er waren gewoon een aantal mensen die we er niet bij wilden hebben, ze waren er niet blij mee, jammer dan. Het is onze dag wij doen dat zoals wij het willen. Hebben zij er een probleem mee ? Jammer dan, je bent een volwassene en dus moet je kunnen snappen dat de dingen niet altijd gaan zoals je wilt en dat je dan niet hoeft te gaan drammen als een klein kind.
Voor jullie zou ik zeggen: vul het in zoals jullie het willen, het is jullie dag die voor jullie leuk moet zijn, de boosheid van ik had dit en ik had dat zakt echt wel weer weg hoor, trek je er niets van aan.
Het is niet zo dat je schoonvader niet als enige geen uitnodiging ontvangt en zo reageert hij nu wel komt het op mij over. Niemand ontvangt een uitnodiging. Wellicht hem dat nog een keer zeggen?
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 12-08-19 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Amyyy, Camino_S, Chantalla, ComscoreBot, douschka, Eefje_Sammy, Flieno, Geodeo, hel1, Jannie79, journee, Just_Natural, Lestria, lillylover, maessie, meisje_, sollair310, Tatjanaa, Travel_me, Valerie93, xEva, xPabloBokt en 176 bezoekers