Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:32

Dankjulliewel! :D

Gefeliciteerd gooiske met het aankopen van jullie huis!

Ik ben ook wel benieuwd naar wat onze water rekening zal worden! Hier automatische drinkbakken en hebben t land nu ook gesproeid met leidingwater om dezelfde reden als Lynn

Hebben hier meer mensen een zand ondergrond? T gras groeid hier zo slecht! Ligt dit aan de grond of toch aan de 2 droge jaren die we hebben gehad?

Leven & laten Leven


belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:38

Hier drinken de paarden leidingwater dus dat zal ik zeker zien op de rekening. Sproeien gaat met grondwater dus dat merk ik alleen aan electra als de pomp aan staat maar hoeveel dat is weet ik niet.

In zandgrond zakt het water sneller weg dus heeft het gras minder beschikking over water om te groeien

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:51

Mooi Milo2012!!!

Welkom gooiske!

Ik zit op keileem en sproei niet. Geef de paarden wel leidingwater, maar heb geen idee wat de rekening is :o . De tuin sproei ik indien nodig ook met leidingwater en als het kan met regenwater wat ik heb opgevangen.

Mijn weiland kan flink wat water hebben, maar als de grond eenmaal verzadigd is (meestal in de late herfst/winter), dan wordt het één grote prutbende als ik de paarden erop zou laten lopen. De keileem, laat bijna geen water door. Vorige winter hebben ze bij mij wel de hele winter op het land gekund, want het was gewoon een extreem droge winter.

Ik ben benieuwd wat er deze winter gaat gebeuren. Mijn gras groeit bij mij nog wel goed. Maar dat zal inderdaad met de grond te maken hebben. Het water dat er valt zakt bij mij niet snel weg. In zandgrond gaat dat veel sneller.

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:52

Hard gewerkt inderdaad belle_boef!! *\o/*

Mooi geworden zeg Judith! Prachtig hekje ook inderdaad <3

Bij ons zie je het ook met de dag groener worden Karin, heerlijk! :D Die regen had 't land echt nodig :))

Moeilijke dingen allemaal Antheman.. sterkte.. :(:)

Welkom Milo! Ziet eruit als een fijn plekje en het huis is inderdaad schattig <3 Mooie pony's heb je :+:
Wij zitten ook op zandgrond, maar zitten hier pas 2 weken :P Dus hoe het allemaal werkt moet ik ook nog achter komen :') Voorheen op kleigrond gezeten en daar groeit eigenlijk altijd gras, behalve afgelopen zomer.. daar was het zelfs op de kleigrond te droog voor..

Gooiske ook welkom :D Kan me inderdaad best voorstellen dat het waterverbruik flink hoger is met paarden aan huis die ook leidingwater drinken :j Dan maar paar keer minder douchen zelf _O-

Heb jullie tips/inzicht/creativiteit nodig! :D Ik wil graag weer 2 kleine konijntjes <3 En we hebben hier een flinke volière aan de schuur vastzitten: leek mij perfect voor de konijntjes! Ooit wil ik nog een klein weitje maken, om ook kippies in rond te laten lopen, daar komen dan de konijntjes ook op. Dit stukje land zit vast aan de volière, dus is ook perfect! Maar... ik heb echt geen idee hoe ik hiervan:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een leuk konijnenverblijf kan maken... Jullie leuke ideeën?

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:37

Dankjewel allemaal, gelukkig is water niet duur, dus die rekening is geen probleem, en minder douchen niet aan de orde.
Maar volgens de Nibud verbruikt gezin van 4 163M3 dus komt het hier op neer dat de paarden 100m3 verbruiken per jaar, dat leek mij wat veel, spoelen ze hier thuis nooit af.

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:54

Welkom nieuwkomers ;-)
Leuk plekje Milo!
Heb geen tips maar lukt vast om wat moois van de volière te maken Utopia.

Qua waterverbruik vind ik dat niet veel Gooise. Een paard drinkt 30 tot 50 l per dag en als heet is nog meer, weet niet hoeveel je er hebt? Loopt gauw op hoor, als je nog eens wat sproeit etc gaat het hard.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:03

Wij gebruiken ook grondwater.Als het vriest dan gebruik ik leidingwater maar dan zit ik al gauw aan een ruim 200/300 liter pd extra en dan drinken ze enkel nog maar. Gaat dan wel over 8 paarden.Bovendien vinden ze grondwater het lekkerst. Het liefst drinken ze uit plassen op de wei.
Ik heb een tijdje twee watervaten gehad 1 met grondwater en 1 met leidingwater,die met leiding water dronken ze eigenlijk niet van.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:04

Milo, nu huren we nog en is zandgrond. Gras groeit niet zo goed. We hebben een kleine wei en is nooit onderhouden voor wij het huurden, dus dan heb je al een achterstand. We hebben vorig jaar gezaaid en gesproeid, maar zijn er niet lang genoeg om het goed te sproeien. Van wie we huren hebben we groen gras in de tuin. Maar die wordt amper gebruikt en wel lang gesproeid.
Ons weitje hebben paarden dicht gelopen voor ons, dus zat veel mos, jkk en zuring.

Voor de spuitplaats en hooi opslag is het wel goed groen en laat ik ze af en toe heel kort wat grazen. Dara is meer schaduw.

Nou, vandaag weer bezichtigingen, dus ben benieuwd......


Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:39

Spannend SP!

Utopia heeft in het echt nog een veel mooier plekje dan zo van de foto! Nondeju!

Welkom nieuwkomers. Hier tot noch toe met leidingwater aan de slag, moeten nog ff beter naar de grondwaterpomp kijken.

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:46

Spannend inderdaad superpony! Ik duim :D

Haha thanks Jolijn!! :+: Vond het echt heel fijn dat jullie er waren <3 Was leuk om ons plekkie nu ook aan jullie te laten zien :D

Wij hebben als 't goed is ook een grondwatertank, incl. pomp en leidingwerk om de weides te besproeien, maar we moeten nog uitzoeken hoe het werkt allemaal... :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:48

Wij vonden het ook echt heel gezellig, we komen snel weer langs maar dan zonder uk :P

Ja, wij hebben dus alle onderdelen gevonden inmiddels, pomp schoongemaakt maar nu moet ie nog water aan gaan zuigen _O-

M. is inmiddels bezig met de electra boven, dan nog het wandje afmaken en de vloer in de lak en dan kunnen we gewoon onze slaapkamer verhuizen! JEEEEEJ!

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:50

Jaa leuk! :D :):) En hopen dat ik dan wat fitter ben :')
Oh mooi! Haha, ben benieuwd! :D En dat is ook leuk! Kerst in het grote huis dus =:)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:52

I hope so :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:12

Jaaaaa. Onze grondwaterput is vandaag aangesloten op de pomp. Kan ik meteen de wei (woestijn)sproeien

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:25

Hier nog in de leen met de waterpomp van de buurman :+
Is toch grondwater zegt hij hahah _O-

Gelukkig oogt het hier al wat groener als eerst, hier ook zandgrond.

Het water zie je gewoon met de ogen wegtrekken in de grond door de droogte... Hopelijk komen er nog wat goeie buien aan zodat het voor de winter nog ff goed kan herstellen...

Every accomplishment starts with the decision to try.

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:37

Ahh da's ook wel heel erg lief haha :D
En wat je zegt inderdaad: je ziet het water gewoon wegzakken.. -O-

MarliesR

Berichten: 3286
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:52

Weer veel nieuwe mensen erbij, welkom!

Judith, mooi geworden zeg! Nog een keer een mooi half wijnvat als waterbak?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:55

Milo leuk huisje!
Ik heb een aantal jaar in Julianadorp gewoond, niet zo ver weg dus. Wonen jullie nu ook al in (de buurt van) Breezand?
En leuke pony's!


Utopia, wit (met groen?) schilderen, tussenwanden eruit of openingen in maken die dicht kunnen. Holletjes/huisjes erin?

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:05

Ik heb tussendoor nog eventjes een kuikenvraag.....
Ze lijken nu al flink ruzie te maken onderling. Is dat normaal?

xXutopiaXx

Berichten: 10038
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:08

Oh schilderen is ook wel een leuk idee!! Misschien wel leuk om iets van bos/planten/bladeren op de muren te schilderen... of een mooie idyllisch vergezicht.. <3 Het hout mooi wit/fris :)) Goed idee!! :D

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:09

[***] schreef:
Ik heb tussendoor nog eventjes een kuikenvraag.....
Ze lijken nu al flink ruzie te maken onderling. Is dat normaal?



Hmm. Mijn kuikens zijn nu 4 maanden maar maken onderling geen ruzie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:55

belle_boef schreef:
[***] schreef:
Ik heb tussendoor nog eventjes een kuikenvraag.....
Ze lijken nu al flink ruzie te maken onderling. Is dat normaal?



Hmm. Mijn kuikens zijn nu 4 maanden maar maken onderling geen ruzie

Ik vind het ook een beetje vreemd. Ze zijn net 3 weken oud.

Ik houd het maar eventjes goed in de gaten. Ze hebben veel ruimte, er staat van alles in de ren waar ze op en in kunnen springen en er is genoeg te eten.

Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:25

Leuke updates weer en welkom nieuwen!

Hier een tegenvaller. De oude shet stond al alleen op de paddock met de haf en mijn paard ernaast. Helaas is nu ook de haflinger hoefbevangen en staat dus samen met de shet voortaan op de paddock op een streng dieet en daarnaast ook nog op speciaal beslag := ik doe de weide (5000m2) nu nog samen huren met een oudere man en de haf en shet zijn van hem, hij voerde ze veel teveel en dit is dus het resultaat. Ik had eigenlijk te weinig gras dacht ik, maar nu met 2 waardeloze grasmaaiers heb ik dus maar 1 paard die op de weide kan (4000 m2) , heb dus meer dan genoeg gras nu :=

Lynn: Mijn buurvrouw heeft een hele leuke 5 jarige palomino E pony merrie wat zwaarder type, maar geen tinker, komt uit Hongarije. Niet lang onder het zadel maar poepie braaf en geeft geen kick. alle 3 de versnellingen zitten erop, zal geen dressuurwonder worden, maar met nog een beetje TLC een heel leuk gezinspaardje. Kan prima een volwassene op. Ze staat nog niet te koop, maar gaat wel de verkoop in. Ik geloof dat ze er rond de 2500,- / 2750 voor wil hebben. Echter, beestje staat in Lelystad :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:45

Jes schreef:
Milo leuk huisje!
Ik heb een aantal jaar in Julianadorp gewoond, niet zo ver weg dus. Wonen jullie nu ook al in (de buurt van) Breezand?
En leuke pony's!


Utopia, wit (met groen?) schilderen, tussenwanden eruit of openingen in maken die dicht kunnen. Holletjes/huisjes erin?


Oh grappig! Ik kom zelf van origine uit Den Helder. :o hiervoor hadden we een koophuis is kreileroord. Mijn man komt uit wieringerwerf.
Dankje :)

Leven & laten Leven

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:06

Milo, wat grappig je woont vlakbij mij! Ik zit op Wieringen.
Heb ook in Wieringerwerf gewoond


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers