Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:05

Hallo allemaal!

Aanstaande vrijdag ga ik op vakantie met mijn zus, zwager en diens 2 kinderen.
We gaan 2 weken naar Frankrijk. Een weekje Bretagne en een weekje Normandië. De kinderen zijn 6 & 8. Zelf ben ik helemaal niet zo goed/slim met kinderen en ik wil wel 2 weken lang plezier hebben natuurlijk :D

Heeft iemand nog leuke tips voor simpele spelletjes/puzzeltjes etc? Ik heb al een tas met cadeautjes klaarstaan die ze op verschillende plekken mogen open maken met allerlei kleine dingetjes erin. Daarnaast wil ik eigenlijk nog wat puzzeltjes in een boekje plakken om mee te geven zoals rebusjes enzo.

Maar vooral voor het kind van 6 (M) vind ik dat lastig. M gaat volgend jaar naar groep 3 en kan nog niet lezen. Alle puzzelboekjes die ik vind zijn van 6-8 en bevatten woordzoekers enzo, maar dat gaat dus nog niet.

Heeft iemand nog leuke tips? Ik ben wel een beetje creatief maar heb niet superveel tijd meer dus het moet een beetje makkelijk blijven :P


genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:07

Boek met kleurplaten en stiften/potloden.
Knutselpakketjes bij de action hebben ze genoeg

WendyKtH
Berichten: 63
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:10

dat vinden de kinderen vast leuk kleine kadootjes voor onderweg. Deden mijn ouders ook paar jaar terug. Achterbank bingo vonden ze ook leuk. Een kaart met dingen die ze onderweg moeten zoeken . En is kant en klaar te koop. Misschien kleurpotloden en kleurboek voor onderweg en daar?

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:10

6&8 zijn toch geen kleine kinderen :?

Ik zou ze een waterpistool geven en voor jezelf een kopen en wat andere campingspellen zoals kubb, badminton, bal en dan vermaken ze zich wel.
Die hoef je echt niet zelf te vermaken hoor.
Neem aan dat het kindvriendelijke bestemmingen zijn ook met speeltuin enzo.

[o]

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:10

Misschien wel handig om er nog even bij te melden wat ik allemaal al heb gehaald :')

Afbeelding

Voor beide een kleurboek, kleurpotloden en stiften, een tekenblok, vlaggenlijn versieren, zelf memory maken, een raadspelletje, reisbingo, een blokje met kleine spelletjes (boter, kaas en eieren & galgje & kamertje verhuren), puzzelboekjes voor beide, bellenblaas, een bak met waterballonnen, een bullet journal idee (dat doen mijn zus en ik ook), een pen voor de bullet journal, stickers, balletjes om mee in het water over te gooien en een lolly :)

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:13

verootjoo schreef:
6&8 zijn toch geen kleine kinderen :?

Ik zou ze een waterpistool geven en voor jezelf een kopen en wat andere campingspellen zoals kubb, badminton, bal en dan vermaken ze zich wel.
Die hoef je echt niet zelf te vermaken hoor.
Neem aan dat het kindvriendelijke bestemmingen zijn ook met speeltuin enzo.


Nou als ik denk aan grote kinderen dan denk ik toch aan 10,12+ :P Dus ik vind ze nog klein.
Daarbij is het een beetje lastig omdat we met zijn 5en en een hond in 1 auto zitten en dus weinig mee kunnen nemen.

Kubb hebben we wel en gaat ook mee :D

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:14

Gaan jullie kamperen? Ik weet van onze camping dat we geen speelgoed mee hoefde te nemen, kindjes hebben 2 weken met andere kindjes gespeeld en dan vooral met wat daar voor handen was en op schommels, speelhuisje etc. Verder was favoriet een groot opblaasdier van de action voor in het zwembad mee kan voor beide kinderen, een speelkleed of grote handdoek om voor de tent op te zitten. Stiften en kleurplaten, stickers van zeemeerminnen/prinsessen/unicorns, een pop misschien of barbie-achtig iets. Dat is dan meer voor het meisje van 6. Je hebt van die bobo zomerboeken of Disney ofzo, daar staan wel puzzels in die ze wel kunnen.

[o]

noviceh

Berichten: 4779
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:14

Er bestaan ook puzzelboekjes met bijvoorbeeld simpele doolhoven of met stickers die op de juiste plaatsen moeten worden geplakt. Vakantieboeken van bijvoorbeeld Bobo zijn met enige hulp ook goed te doen. Kleurboeken met kleurtjes? Knutselspullen (gekleurde)a4-tjes, plakband, gekleurde stroken, stickers,enz). Spelletjes; kroko loco, kwartet, kleurentorentjes. Overigens vinden jonge kinderen grote mensen spelletjes ook enorm boeiend en kunnen ze dit met hulp ook meespelen (bijvoorbeeld yathzee, triominos, carcassone, kolonisten kaartspel, enz) Kijk ook eens bij lobbes.nl, daar heb ik ook leuk vakantiespul vandaan gehaald!

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:16

WendyKtH schreef:
dat vinden de kinderen vast leuk kleine kadootjes voor onderweg. Deden mijn ouders ook paar jaar terug. Achterbank bingo vonden ze ook leuk. Een kaart met dingen die ze onderweg moeten zoeken . En is kant en klaar te koop. Misschien kleurpotloden en kleurboek voor onderweg en daar?


Oh zo'n kaart is ook nog wel leuk, dat kan ik zelf nog wel in elkaar flansen! Bedankt :D

madeliefw schreef:
Gaan jullie kamperen? Ik weet van onze camping dat we geen speelgoed mee hoefde te nemen, kindjes hebben 2 weken met andere kindjes gespeeld en dan vooral met wat daar voor handen was en op schommels, speelhuisje etc. Verder was favoriet een groot opblaasdier van de action voor in het zwembad mee kan voor beide kinderen, een speelkleed of grote handdoek om voor de tent op te zitten. Stiften en kleurplaten, stickers van zeemeerminnen/prinsessen/unicorns, een pop misschien of barbie-achtig iets. Dat is dan meer voor het meisje van 6. Je hebt van die bobo zomerboeken of Disney ofzo, daar staan wel puzzels in die ze wel kunnen.


Ja we gaan naar een stacaravan op een camping inderdaad. Goede tips!

noviceh schreef:
Er bestaan ook puzzelboekjes met bijvoorbeeld simpele doolhoven of met stickers die op de juiste plaatsen moeten worden geplakt. Vakantieboeken van bijvoorbeeld Bobo zijn met enige hulp ook goed te doen. Kleurboeken met kleurtjes? Knutselspullen (gekleurde)a4-tjes, plakband, gekleurde stroken, stickers,enz). Spelletjes; kroko loco, kwartet, kleurentorentjes. Overigens vinden jonge kinderen grote mensen spelletjes ook enorm boeiend en kunnen ze dit met hulp ook meespelen (bijvoorbeeld yathzee, triominos, carcassone, kolonisten kaartspel, enz) Kijk ook eens bij lobbes.nl, daar heb ik ook leuk vakantiespul vandaan gehaald!


Bedankt! Ik ga eens kijken op die website :D

madeliefw

Berichten: 2665
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:17

Ja of de reis editie van wie is het

[o]

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:18

madeliefw schreef:
Ja of de reis editie van wie is het

Goeie! Die heb ik ergens liggen...

verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:19

Marjo schreef:
verootjoo schreef:
6&8 zijn toch geen kleine kinderen :?

Ik zou ze een waterpistool geven en voor jezelf een kopen en wat andere campingspellen zoals kubb, badminton, bal en dan vermaken ze zich wel.
Die hoef je echt niet zelf te vermaken hoor.
Neem aan dat het kindvriendelijke bestemmingen zijn ook met speeltuin enzo.


Nou als ik denk aan grote kinderen dan denk ik toch aan 10,12+ :P Dus ik vind ze nog klein.
Daarbij is het een beetje lastig omdat we met zijn 5en en een hond in 1 auto zitten en dus weinig mee kunnen nemen.

Kubb hebben we wel en gaat ook mee :D


Oh ja. Ik heb kleine kids van onder de 4, dat vind ik klein :P

Van 6&8 zijn ze vaak toch de hele dag zelf de hort op :+ hier iig.

Veel meenemen hoeft niet echt. Denk dat je al ruim genoeg hebt hoor!
En met z’n allen in de auto; jij gewoon tussen ze in dan heb je geen strijd over wie op wie z’n helft zit enzo :')

[o]

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:23

Die van 6 wel, die van 8 minder. Die moet meer vermaakt worden.

Haha nou, mijn zus mag ook wel een tijdje op de achterbank :D Maar dat komt wel goed. We moeten op de heenreis 9u rijden en dan vertrekken we vroeg. Heel. Vroeg. Dus dan slapen ze (hopelijk). En tussendoor gaan we nog 4 uur rijden naar de 2e camping en vanaf daar zijn we met 6u weer thuis dus dat is allemaal goed te overzien :)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:26

Wat dapper dat je met een gezin mee gaat. Ben je bang het vijfde wiel te worden?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:27

Pim-pam-pet was hier in de auto altijd een groot succes :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:28

Nabster schreef:
Wat dapper dat je met een gezin mee gaat. Ben je bang het vijfde wiel te worden?

Nee hoor, zeker niet! Dat gaat wel goedkomen. Ik ben al eens eerder een week met ze op vakantie geweest :D

En een dagje alleen zijn vind ik ook niet zo erg O:)

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:28

Cayenne schreef:
Pim-pam-pet was hier in de auto altijd een groot succes :D

Dat hebben we ook nog! :D


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:32

Spelletjes zoals:
Ik zie ik zie wat jij niet zie


Een verrekijker zodat ze in de auto/op de camping kunnen ontdekken. En verder loslaten. Ook een 8 jarige hoef je niet te vermaken.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:39

Ik zou het hierbij laten, ze worden overladen met cadeaus. Ik denk dat zo'n lieve tante die met hun met haar het mooiste en beste cadeau is.

Supertof dat je zoveel aan hun denkt en het voor hun beide zo goed wilt doen. Aan aandacht en liefde geen gebrek. Mijn kinderen zouden graag zo'n tante willen hebben.

Mocht je toch nog iets willen kopen, is misschien een portemonnee met vakantiegeld een idee, kunnen ze zelf een ijsje, had je, petje oid kopen op een marktje..

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 10:41

Mama3 schreef:
Ik zou het hierbij laten, ze worden overladen met cadeaus. Ik denk dat zo'n lieve tante die met hun met haar het mooiste en beste cadeau is.

Supertof dat je zoveel aan hun denkt en het voor hun beide zo goed wilt doen. Aan aandacht en liefde geen gebrek. Mijn kinderen zouden graag zo'n tante willen hebben.

Mocht je toch nog iets willen kopen, is misschien een portemonnee met vakantiegeld een idee, kunnen ze zelf een ijsje, had je, petje oid kopen op een marktje..


Dat krijgen ze inderdaad ook, op woensdag gaan we naar de markt en dan krijgen ze wat muntjes.

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Op vakantie met 2 kleine kinderen... tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:19

Mens erger je niet :=

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:23

Als het warm weer is, zijn dingen als waterpistolen natuurlijk wel noodzakelijk, met waterballonnen etc.
Verder gewoon (strip)boeken, zomerboeken, tekenspullen, spelletjes (bv kaartspel etc).
Veel succes!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:25

Maar.... call me stupid....
Waarom moet jij de kinderen van je zus entertainen? Ik vind dat je behoorlijk uit pakt voor kinderen van een ander :=

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:25

Autorijden is gewoon saai en vervelend.
Ik zou ze gewoon een bak DVDs laten kijken of muziek laten luisteren. Vast heel opvoedkundig incorrect maar je zit 10 uur verkrampt op 20 cm te zweten, daar is ook gewoon geen hol aan. Spelletjes zijn na een uur gewoon niet meer erg boeiend.
Een kleuter kan nog zichzelf vermaken door die enorme fantasiebubbel waar het in zit, maar die is er niet meer als je 8 bent.

Voor de camping zelf hoef je weinig te regelen, dat regelt zich vanzelf wel. Een setje badminton is nog wel leuk en opblaas spul voor het water als er water is.

Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 14:37

LadyMadonna schreef:
Maar.... call me stupid....
Waarom moet jij de kinderen van je zus entertainen? Ik vind dat je behoorlijk uit pakt voor kinderen van een ander :=

Ach vind ik leuk om te doen. Het is helemaal niet zo dat ik dit moet doen hoor. Ik doe het met plezier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ALiuvv, AngeliqueB, ApplePapple, dolor, Emj_23, Esbjerg, Frummel01, furious, Hicaria, lenaa_tje, Letsdunit, maessie, Marigo, MarJon, MRIIIS, Pantykous, Peelie, Siers83, Stef_Diva, Traiectum, Winna, xAlice, Yom, Zil, Zirkonia en 173 bezoekers