Wat geef jij uit aan boodschappen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:17

Hoi!

N.a.v. een ander topic hier ging ik mij afvragen; hoeveel geeft iedereen uit aan boodschappen en hoe doe je boodschappen? 1x per week? elke dag? Hoeveel geef je dan per week, maand of dag uit? En voor hoeveel personen is dat?

Ik wil dit graag weten als voorbereiding op het op mezelf gaan wonen. Ik vind zulke dingen alvast uitzoeken zeer interessant en ook wel belangrijk. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-19 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:20

Gelukkig is dit topic al vijfmiljard keer voorbij gekomen op bokt. Gebruik de zoekfunctie even en je vindt echt heel veel informatie over de boodschappen van bokkers. :)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:23

Tussen de €30,- en €50,- per week.
Ik doe ong 3-6x per week boodschappen, kijk basically per dag wat ik wil eten.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:49

Met een twee personen en een kat geven wij wekelijks ongeveer 50eu uit aan boodschappen. Dit is met een glutenvrij dieet van mij en wasmiddel, vaatwastabletten enzo meegerekend.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 04:47

Met 3 tussen de 70-80 per week. Dit is als ik online bestel, in de winkel doe ik een stuk meer impulsaankopen, dan ben ik zo 100 kwijt. 1x per maand wat meer kwijt ivm wasmiddel, luiers,...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 04:52

Ik pin €50 per week. Daar koop ik alles van en op is op. Ik ben alleen met 4 katten.

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 06:49

Wij hebben onze uitgaves ruim een jaar lang tot op de euro bijgehouden, en zitten nu gemiddeld op 33 euro per week aan eten, voor twee personen. Dat is inclusief verzorgingsspul/wc papier/maandverband/medicijnen/wasmiddel en eten bij cafe/lunchroom.
Alleen het eten kost bij ons +/- 25 euro per week, dus 12,50 per persoon.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:19

2 personen en 2 kattem hier en wij doen boodschappen voor 60-80 euro per week. We bestellen 1 keer bij picnic aan het begin van de week, heel soms 2 keer.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:26

Rond de 150, 2 volwassenen en 1 peuter, 4 katten.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:30

Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon :)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:39

Ongeveer 30-35 euries.
Sinds alles steeds duurder wordt moet k soms gewoon veel boodschappen laten liggen.
Vooral Albert Heijn vindt het nog wel eens leuk om met de prijzen te spelen, met name na aanbiedingen. Daarom haal ik sinds kort al mn waren bij de Lidl.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:39

Ik moet het weer eens gaan bijhouden eigenlijk. Ik denk nu zo'n 80 euro per week voor 2 volwassenen en een kind van 9 maanden (zij eet dus al wel groente, fruit brood ed, en natuurlijk flesvoeding).

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:46

Ongeveer €100/€120 per week voor 2V 1peuter (1 baby maar die drinkt alleen bv)

Ik merk trouwens geen verschil met Lidl of jumbo qua prijzen :=

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:50

Zo rond de 90 pw gezin met twee kinderen. En brokken voor drie katten zitten daar ook bij in.
Bestel alles online bij de jumbo. En haal vers brood bij de bakker. Sinds ik online bestel geef ik stuk minder uit aan boodschappen :+

Brokken van de hond zitten daarbij niet in

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:51

70 per week voor 2 volwassenen.

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:58

Ongeveer €25-30 per week in mijn eentje met 2 katten (maar krijg vaak gratis brok van m’n moeder dus dat scheelt al)

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Wat geef jij uit aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:09

Wij geven zo rond de €10/€13 per dag uit met 2 volwassenen. Dit is zonder douchespul, wc papier etc. Wij doen dus elke dag boodschappen. De hond haar eten zit hier niet bij in want bestellen we bij zooplus.

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:13

x_spekkie_x schreef:
Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon :)

Dat valt reuze mee.
Wij eten bijna volledig plantaardig met heel veel groente en fruit, maar eten enorm goedkoop. Het is alleen even zoeken naar de beste prijzen.
Seizoensfruit/groente scheelt enórm veel. Goed letten op aanbiedingen. Fruit en groente zijn soms goedkoper op de markt, en anders bij de Lidl of bij de toko. Bij de boer kun je soms ook goede aanbiedingen vinden.
Ingevroren groente is vaak goedkoper dan blikgroente. Droge bonen zijn veel goedkoper dan bonen uit blik. En planten als courgette/pompoen zijn enorm makkelijk in eigen tuin te kweken en geven een giga opbrengst.
Bij goede aanbiedingen kun je grotere hoeveelheden inkopen en invriezen. Prei bv, soms te koop voor 20 cent per stuk, dat kun je snijden en zonder te blancheren direct invriezen voor later.

Noten zijn wel duur, maar ook daar kun je veel besparen door acties en goedkope winkels te zoeken.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:29

8nnemiek schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik heb ontdekt dat als je echt veel groente en fruit en noten wilt eten je zeker 40/50 euro per week per persoon kwijt bent aan alleen eten. Vooral fruit is duur.
Hiervoor deed ik voor 30 euro per week boodschappen, dat red ik nu niet meer met mijn gezondere eetpatroon :)

Dat valt reuze mee.
Wij eten bijna volledig plantaardig met heel veel groente en fruit, maar eten enorm goedkoop. Het is alleen even zoeken naar de beste prijzen.
Seizoensfruit/groente scheelt enórm veel. Goed letten op aanbiedingen. Fruit en groente zijn soms goedkoper op de markt, en anders bij de Lidl of bij de toko. Bij de boer kun je soms ook goede aanbiedingen vinden.
Ingevroren groente is vaak goedkoper dan blikgroente. Droge bonen zijn veel goedkoper dan bonen uit blik. En planten als courgette/pompoen zijn enorm makkelijk in eigen tuin te kweken en geven een giga opbrengst.
Bij goede aanbiedingen kun je grotere hoeveelheden inkopen en invriezen. Prei bv, soms te koop voor 20 cent per stuk, dat kun je snijden en zonder te blancheren direct invriezen voor later.

Noten zijn wel duur, maar ook daar kun je veel besparen door acties en goedkope winkels te zoeken.

Ik ben groente/fruit/noten shakes gaan maken via Super Juice Me (Super Blend Me). Met de recepten zit ik aan bepaalde groente en fruit vast en vooral fruit is duur (aardbeien, frambozen, bosbessen) al heb ik ontdekt dat je die ingevroren veel goedkoper kunt kopen (en dit is niet geblancheerd). Ik heb echt gelet op aanbiedingen (om de hoek zit een Jumbo, een turk en een groenteboer) maar toch blijft het een investering. Ook de kokosmelk, kokoswater, amandelmelk en havermelk waar je het mee mengt zijn 2 tot 3 euro per pak.
Groente is vergeleken met fruit echt stukken goedkoper. Ik wil het liefst vers, ingevroren groente is vaak geblancheerd en uit pot/blik probeer ik helemaal te mijden (dat smaakt voor geen meter) behalve voor bonen.

En het scheelt ook voor hoeveel personen je kunt koken, niet alles is in te vriezen en groente blijft niet heel lang goed. Dus voor twee koken is zeker voordeliger.

Ik ben wel benieuwd naar tips waar je bepaalde producten goedkoop kunt halen. Zo kwam ik er dus achter dat noten bij de lidl/aldi het goedkoopst zijn (10-15 euro per kilo omgerekend), zelfs nog voordeliger dan bij een online notenkraam waar je per kilo kunt kopen.

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:31

Rond de 150 per maand, 75 per 2 weken lukt nu prima met 2 volwassenen

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:38

Ik geef 50 - 65 euro per week uit. We zijn met 2 personen, eten door de weeks vegetarisch en geen brood. Ik bestel voor de donderdag bij Picnic voor de hele week, dit is altijd rond de 40 euro. En vrijdag ga ik naar de AH/ Kruidvat/ Action voor verzorgingsartikelen, wasmiddel en schoonmaakmiddel. Ook haal ik brood en broodbeleg bij de AH omdat ik dat lekkerder vindt.
Dan geef ik nog eens 10-15 euro uit.
Ik ben heel erg streng geworden om vooral bij de AH kritisch te kijken naar aanbiedingen en mijn impulsaankopen te minderen.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:39

Ik heb wel het idee dat de prijzen in een paar jaar toch wel flink gestegen zijn. Bij de lidl ben ik meestal tussen de 25 en 35 kwijt voor 2 personen, ongeveer een keer in de maand ga ik langs de jumbo en geef ik rond de 50 uit. Wij kopen dingen vlees vaak groot in, en koken vaak gerechten voor 4 personen wat voordeliger is en dan hoeven we een dag minder te koken.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:41

Sowieso eigen groente en fruit kweken is heel eenvoudig en veel voordeliger dan alles in de supermarkt kopen. Ik heb 9 tomatenplanten in een kas staan, en tot nu toe al 7 L ingemaakte saus in de kast staan. De oogst is op de helft dus ik verwacht er nog 7L van. Die saus kun je gebruiken voor pasta, maar ook tomatensoep en op de pizza.
Daarnaast zijn frambozen heel duur in de winkel, terwijl ze in de tuin bijna een plaag vormen, zo makkelijk als die stekjes vormen.
Van een vierkante meter aardappels haal je een goede 10 L emmer vol aan oogst.
En als je efficiënt bonen wilt kweken ga je voor stokbonen, die groeien langs een stok omhoog en geven heel veel opbrengst. Na blancheren kun je deze heel goed in de vriezer bewaren.
Wat betreft noten zijn hazelnoten in ons klimaat heel eenvoudig te kweken.

Dus als je echt graag wilt besparen kweek je ook zelf je producten.

Ik koop nooit vlees voor de volle prijs. Ik loop in alle supermarkten waar ik kom altijd de vlees schappen bij langs voor afgeprijste artikelen die op datum zijn (35% sticker bij AH). Als je dat structureel doet, heb je altijd een voor elke gelegenheid vlees in de vriezer liggen. Of dat nou een gewone maaltijd is, een BBQ, of een luxe kerstdiner met hertenbiefstuk.
Laatst bijgewerkt door JudithO op 11-08-19 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:43

Voor twee personen besteden we tussen de 50 en 60 euro per week aan de boodschappen. Dingen als voer en kattenbakvulling reken ik niet mee in dat budget, dat is gemiddeld 30 - 40 per maand.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 08:47

Ik las dat hazelnoot bomen pas na 10 jaar noten geven, dan ben je wel even bezig. Maar ik had helemaal geen groene vingers en ben toch ook een moestuin gestart, we hebben vorige maand 5 dagen wortelen kunnen eten uit de tuin (was het eerste wat ik probeerde), nu heb ik er boerenkool in, stambonen en helaas en beetje mislukt nog 1 biet.
Ik ben ook gaan kijken in de omgeving en het bleek hier vol te staan met bramen, hazelnoot bomen, kersen bomen en zelfs een appelboom.
Sommige groente kun je ook afsnijden en door in water te zetten weer opkweken zoals bosui en prei.

Sorry een beetje off topic, maar het scheelt wel op je boodschappen.