Vriendin komt niet op deel bruiloft

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 17:51

Hoi, hier wat issues met trouwen en vriendschap.. :o

Ik heb een goede vriendin A, al zien we elkaar laatste tijd minder (ze heeft een groot sociaal leven). A + partner zijn uitgenodigd op onze bruiloft als dinergast. Zij zijn bevriend met 2 anderen waarvan er 1 niet is uitgenodigd voor het diner (diegene kennen wij niet zo goed, dus komt alleen op het feest). Nu willen ze alle 4 alleen op het feest komen omdat ze dat praktischer vinden qua met elkaar meerijden. Ook is er iemand in de familie van A's partner jarig waar ze dan gaan dineren.

Ik ben wat teleurgesteld dat ze alleen 's avonds laat op onze bruiloft komt, ook omdat ze niet op m'n vrijgezellenfeest was terwijl ze niet op vakantie was oid (weet verder de reden niet). Andere vrienden van ons doen echt moeite om er bij te zijn of komen zelfs uit het buitenland, en zij cancelt een deel van de uitnodiging. Hierdoor heb ik het idee dat onze vriendschap minder voor haar betekent dan het voor mij betekent.

Ik twijfel of ik dit met haar moet bespreken, want ik wil geen druk op haar leggen. De andere optie is accepteren dat de vriendschap verandert of afneemt en er zelf minder moeite in stoppen.. -O- Advies? En hoe hebben jullie vriendschappen de bruiloft wel/niet overleefd? Dit zijn denk ik de lastige dingen die bij het proces horen.. (Gelukkig is de rest van het plannen wel erg leuk :D ).

Edit: samengevat
Laatst bijgewerkt door Art_ofLiving op 10-08-19 18:26, in het totaal 3 keer bewerkt

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋


Goof

Berichten: 28646
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:00

Oh wow, dat dit een issue is joh. Ik ben best verbaasd.
Je hebt ze uitgenodigd, ze komen gezellig feesten met je, wat is dan precies het probleem? Een uitnodiging is geen verplichting he?

Hoe mijn vriendschappen mijn trouwen hebben overleefd?? Heel simpel, we gaven een feestje en iedereen mocht komen. Kwam je langs, gezellig en kwam je niet langs, even goede vrienden. Daar zie ik het probleem niet in hoor.

Anoniem

Re: Vriendin komt niet op deel bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:06

Je gaat dus trouwen, gefeliciteerd! Mooi moment om dit soort puberale onzin achter je te laten en gewoon te genieten van je leven zonder dit soort drama.
Jij maakt de keuze ze aparte uitnodigingen te sturen, zij maken de keuze samen te komen op het gedeelte waar jij iedereen uitgenodigd hebt.
Is jouw plezier op jouw bruiloft afhankelijk van deze mensen? Nee toch?
Ga genieten van jouw dag en laat anderen vrij in hun keuzes.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:07

Als je het erg belangrijk vindt dat A en X bij het diner aanwezig zijn, kun je ook overwegen Y ook voor het diner uit te nodigen. Mocht je dit niet willen dan zit er niks anders op dan accepteren dat ze vanaf de receptie aansluiten.

Ik zou hier geen ruzie om gaan maken, zonde van je energie.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:07

Ik was dag gast bij beide goede vrienden. Ik heb toen vrij gevraagd en ben de hele dag geweest.

Was ik later gekomen was dat geen probleem.

Ik snap wel dat als het ver rijden is ze liever met een auto erheen gaan rijden. Dus dan moet het wel zo.. y gaat niet buiten staan wachten tot na het diner en nodigde zichzelf ook niet zomaar uit bij de diner.

Ik zie nou niet echt een probleem.

Als ze helemaal niet kwamen was misschien iets anders maar dan nog het is een uitnodiging geen verplichting.

Vrijgezellenfeest kan bijvoorbeeld te duur zijn. Of niet uit kunnen ivm werk. Hoeft niet wat achter te zitten.

The end

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:08

Goof schreef:
Oh wow, dat dit een issue is joh. Ik ben best verbaasd.
Je hebt ze uitgenodigd, ze komen gezellig feesten met je, wat is dan precies het probleem? Een uitnodiging is geen verplichting he?

Hoe mijn vriendschappen mijn trouwen hebben overleefd?? Heel simpel, we gaven een feestje en iedereen mocht komen. Kwam je langs, gezellig en kwam je niet langs, even goede vrienden. Daar zie ik het probleem niet in hoor.

Als het een hele goede vriendin zou zijn die een beetje gaat zitten zaniken wie ik wel en niet uit moet nodigen want anders kan ze alleen naar die en die onderdelen vanwege samen kunnen reizen zou ik mij wel afvragen met wat voor vreemde mensen ik vrienden ben.

Als mijn goede vrienden makkelijk vervoer belangrijker vinden dan een hele belangrijke dag voor mij. Dan lig ik er niet wakker van, maar ga je voortaan als vage kennis door het leven.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:08

Ik zou mij er ook niet zo druk om maken. Ze komen toch maar dan voor het feest. Als je dit echt heel vervelend vind zou ik dit uitleggen aan a. Dat het voor jou echt veel betekend als ze bij het diner is. Misschien dat a. Het nu ook wel praktisch bekijkt.

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:08

Ik snap ts wel. Je nodigt iemand uit omdat die dicht bij je staat en dan word die uitnodiging door die persoon zelf veranderd. Ik kan me best voorstellen dat dat op voor jou zo'n belangrijke dag als een domper voelt.

Toch moet je proberen om je daar overheen te zetten. Het is JULLIE dag hé.. ongeacht wie er wanneer bij zijn. Als je het wel graag wilt bespreken zou ik er iets van maken als: ik vind het wel jammer dat jullie niet bij het diner zijn, daar had ik jullie graag bij willen hebben.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41398
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:09

Anoniem schreef:
Je gaat dus trouwen, gefeliciteerd! Mooi moment om dit soort puberale onzin achter je te laten en gewoon te genieten van je leven zonder dit soort drama.
Jij maakt de keuze ze aparte uitnodigingen te sturen, zij maken de keuze samen te komen op het gedeelte waar jij iedereen uitgenodigd hebt.
Is jouw plezier op jouw bruiloft afhankelijk van deze mensen? Nee toch?
Ga genieten van jouw dag en laat anderen vrij in hun keuzes.

Dit. En als je plezier wel van deze mensen afhankelijk is, zal je een extra dinergast moeten uitnodigen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23380
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:09

Ik denk ook dat je het veel te groot maakt.
Ik heb ook weleens een uitnodiging deels afgeslagen en dat is dan niet omdat ik de vriendschap niet waardeer maar omdat ik dat soort verplichte gezelligheid echt niet zo erg kan waarderen, gewoon niet zo erg mijn ding.
Ik zou er niet zo'n ding van maken.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:11

Ik vind ten eerste dat het jullie dag is en gasten hebben zich daar naar te schikken. Meisje dat apart is uitgenodigd heeft dus neem ik aan geen navraag gedaan of commentaar geleverd? Het zou niet in mij opkomen om af te wijken van de uitnodiging, je kunt toch eigenlijk altijd wel en een gewone verjaardag of etentje laat ik dan dus ook schieten voor een bruiloft want je trouwt als het goed is maar één keer.
Tja je doet er niks aan verder. Gewoon genietenen van je dag en daarna maar verder zien.

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:15

Ik begrijp niets van jouw manier van uitnodigen en ik zou als vriendin licht beledigd zijn als mijn partner niet mag komen. Ze hebben al een jaar wat en het is serieus, wat maakt het uit dat je hem niet kent? Je leert hem dan toch kennen?
Het is vrij onfatsoenlijk om maar 1 helft van een stel uit te nodigen.

De een wel overdag, de ander niet voor het diner, de derde weer wel voor het feest. Het komt enorm ongastvrij en raar over. Nodig iedereen uit of niet, geef een buffet als je geen geld hebt of spaar wat langer door maar dit vind ik echt heel raar. Welke boodschap geef je zelf op deze manier?

Ik snap je vrienden heel goed dat ze allemaal alleen naar het feest komen. Verwacht je dat ze allemaal opsplitsen en de een in de snackbar gaat zitten en de ander bij jou aan het diner? Nee, ik kan er met mijn verstand niet bij.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41398
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:18

opisop_shop schreef:
Ik vind ten eerste dat het jullie dag is en gasten hebben zich daar naar te schikken. Meisje dat apart is uitgenodigd heeft dus neem ik aan geen navraag gedaan of commentaar geleverd? Het zou niet in mij opkomen om af te wijken van de uitnodiging, je kunt toch eigenlijk altijd wel en een gewone verjaardag of etentje laat ik dan dus ook schieten voor een bruiloft want je trouwt als het goed is maar één keer.
Tja je doet er niks aan verder. Gewoon genietenen van je dag en daarna maar verder zien.

Sorry, wat?
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 10-08-19 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:18

Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent :j Maar als ik het van A's kant bekijk dan snap ik die beslissing ook wel heel goed. Kijk, bruiloften zijn ontzettend leuk, maar het bruidspaar krijg je doorgaans niet bijzonder veel te spreken ;) Door haar als daggast uit te nodigen, maar zonder partner én zonder de vrienden waar ze anders mee samen kan reizen, maak je de situatie ook wel een beetje lastig voor haar.

Uit je openingspost wordt niet helemaal duidelijk in hoeverre je dit ook al met A hebt besproken. Je weet bijvoorbeeld niet waarom ze niet op je vrijgezellenfeest was. Weet zij dat je haar als daggast had willen uitnodigen en dat je het heel jammer vindt dat ze niet komt? Als je daar echt veel belang aan hecht dan lijkt me stap 1 om dat ook aan haar te vertellen. Misschien weet zij wel niet zeker hoe jij daar in staat, kreeg zij misschien een beetje het gevoel niet zo'n prioriteit te zijn omdat haar partner eerst niet uitgenodigd was, je weet het niet. Communicatie lijkt me de sleutel :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:20

Ik zi hier 2 kanten in:
- jij twijfelt al langer aan jullie vriendschap, en voor jou is dit het volgende signaal.
- hoeveel denk jij A te spreken gedurende dit diner en zelfs feest?

Ik ga ook liever samen, dan alleen naar een bruiloft waarbij je het vervolgens maar gezellig moet zien te maken met collega/ buur/ familie van... Zeker als het ook nog eens een eind rijden is ;)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 18:21

Sunnda schreef:
Als het een hele goede vriendin zou zijn die een beetje gaat zitten zaniken wie ik wel en niet uit moet nodigen want anders kan ze alleen naar die en die onderdelen vanwege samen kunnen reizen zou ik mij wel afvragen met wat voor vreemde mensen ik vrienden ben.

Als mijn goede vrienden makkelijk vervoer belangrijker vinden dan een hele belangrijke dag voor mij. Dan lig ik er niet wakker van, maar ga je voortaan als vage kennis door het leven.


Precies dit. Voor alle duidelijkheid: het "probleem" is niet dat A. niet bij het diner is, maar dat het 'weinig moeite doen' voor mijn trouwdag voor mij een indicatie is dat de vriendschap minder hecht is dan eerst, en ik twijfel of ik dat in deze context met haar moet bespreken.

opisop_shop schreef:
Ik vind ten eerste dat het jullie dag is en gasten hebben zich daar naar te schikken. Meisje dat apart is uitgenodigd heeft dus neem ik aan geen navraag gedaan of commentaar geleverd? Het zou niet in mij opkomen om af te wijken van de uitnodiging, je kunt toch eigenlijk altijd wel en een gewone verjaardag of etentje laat ik dan dus ook schieten voor een bruiloft want je trouwt als het goed is maar één keer.
Tja je doet er niks aan verder. Gewoon genietenen van je dag en daarna maar verder zien.


Meisje dat apart is uitgenodigd heeft geen commentaar geleverd, ik denk dat ze niet had verwacht dat ze uitgenodigd zou worden :)

Wel grappig om te lezen dat een deel van jullie er geen enkel probleem mee heeft als een goede vriendin niet op een deel van de dag komt. Bied mij weer een beetje perspectief :) En sowieso gaan we er een leuke dag van maken!

Waves schreef:
Ik begrijp niets van jouw manier van uitnodigen en ik zou als vriendin licht beledigd zijn als mijn partner niet mag komen. Ze hebben al een jaar wat en het is serieus, wat maakt het uit dat je hem niet kent? Je leert hem dan toch kennen?
Het is vrij onfatsoenlijk om maar 1 helft van een stel uit te nodigen.

De een wel overdag, de ander niet voor het diner, de derde weer wel voor het feest. Het komt enorm ongastvrij en raar over. Nodig iedereen uit of niet, geef een buffet als je geen geld hebt of spaar wat langer door maar dit vind ik echt heel raar. Welke boodschap geef je zelf op deze manier?

Ik snap je vrienden heel goed dat ze allemaal alleen naar het feest komen. Verwacht je dat ze allemaal opsplitsen en de een in de snackbar gaat zitten en de ander bij jou aan het diner? Nee, ik kan er met mijn verstand niet bij.


Dit vind ik een rare reactie, niemand heeft het over een snackbar. Op onze bruiloft sturen we geen enkele soort gast naar huis. Meisje dat 's avonds mag komen is niet echt een vriendin dus vind het alleen maar leuk dat ze toch mag komen. En A. weet niet dat we hebben gekozen tussen haar als daggast of beiden als dinergast, als je een bruiloft plant moet je die afwegingen toch maken? En er zijn weinig bruidsparen die geen limiet hebben qua budget hoor, een bruiloft is gewoon erg duur.

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:22

_San87_ schreef:
opisop_shop schreef:
Ik vind ten eerste dat het jullie dag is en gasten hebben zich daar naar te schikken. Meisje dat apart is uitgenodigd heeft dus neem ik aan geen navraag gedaan of commentaar geleverd? Het zou niet in mij opkomen om af te wijken van de uitnodiging, je kunt toch eigenlijk altijd wel en een gewone verjaardag of etentje laat ik dan dus ook schieten voor een bruiloft want je trouwt als het goed is maar één keer.
Tja je doet er niks aan verder. Gewoon genietenen van je dag en daarna maar verder zien.

Sorry, wat?

Als mijn beste vriendinnen vragen of ik op hun bruiloft god mag weten wat uit wilt vreten, dan doe ik dat.
Zeuren over alle dingen die ik nu eenmaal beter kan doen, anders zou doen en waar mijn prioriteiten liggen kan ik de overige 364 dagen van het jaar en de rest van mijn leven doen.
Die ene (als het goed is de enige keer) dag is voor hen ontzettend belangrijk en daar kan ik mijn eigen ik en ideen best een dagje voor parkeren.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:23

Maak er niet zo’n ding van. Je hebt er zelf voor gekozen om ze zo verspreid uit te nodigen. Daar geef je zelf ook een signaal mee af.

Het zou echt niet in mij hoofd opkomen om een vriendengroepje zo te spreiden op een bruiloft, ongeacht of ik met iedereen even goed kan. Als je er voor kiest om het wel te doen moet je (vind ik) ook niet zeuren als ze besluiten gewoon gezamenlijk te komen op het moment dat ze alledrie welkom zijn.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 18:24

Hanmar schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent :j Maar als ik het van A's kant bekijk dan snap ik die beslissing ook wel heel goed. Kijk, bruiloften zijn ontzettend leuk, maar het bruidspaar krijg je doorgaans niet bijzonder veel te spreken ;) Door haar als daggast uit te nodigen, maar zonder partner én zonder de vrienden waar ze anders mee samen kan reizen, maak je de situatie ook wel een beetje lastig voor haar.

Uit je openingspost wordt niet helemaal duidelijk in hoeverre je dit ook al met A hebt besproken. Je weet bijvoorbeeld niet waarom ze niet op je vrijgezellenfeest was. Weet zij dat je haar als daggast had willen uitnodigen en dat je het heel jammer vindt dat ze niet komt? Als je daar echt veel belang aan hecht dan lijkt me stap 1 om dat ook aan haar te vertellen. Misschien weet zij wel niet zeker hoe jij daar in staat, kreeg zij misschien een beetje het gevoel niet zo'n prioriteit te zijn omdat haar partner eerst niet uitgenodigd was, je weet het niet. Communicatie lijkt me de sleutel :)


Bedankt voor je reactie! A is niet alleen als daggast uitgenodigd, maar dus met haar partner beiden als dinergast. :) Omdat tijdens de receptie/feest juist weinig tijd is om met elkaar te praten vind ik het jammer dat ze niet bij het kleinschalige diner is. Je hebt wel gelijk dat we er meer over moeten communiceren, goede tip! Alleen dat vind ik stiekem wel lastig :)

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110495
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:24

Mavelle schreef:
Maak er niet zo’n ding van. Je hebt er zelf voor gekozen om ze zo verspreid uit te nodigen. Daar geef je zelf ook een signaal mee af.

Het zou echt niet in mij hoofd opkomen om een vriendengroepje zo te spreiden op een bruiloft, ongeacht of ik met iedereen even goed kan. Als je er voor kiest om het wel te doen moet je (vind ik) ook niet zeuren als ze besluiten gewoon gezamenlijk te komen op het moment dat ze alledrie welkom zijn.


Allereerst gefeliciteerd!
Hier ben ik het wel mee eens. Je kiest er zelf voor om de vriendengroep zo te spreiden. Daar reageren ze op en dat had je eigenlijk ook wel kunnen verwachten denk ik.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:26

Mavelle schreef:
Maak er niet zo’n ding van. Je hebt er zelf voor gekozen om ze zo verspreid uit te nodigen. Daar geef je zelf ook een signaal mee af.

Het zou echt niet in mij hoofd opkomen om een vriendengroepje zo te spreiden op een bruiloft, ongeacht of ik met iedereen even goed kan. Als je er voor kiest om het wel te doen moet je (vind ik) ook niet zeuren als ze besluiten gewoon gezamenlijk te komen op het moment dat ze alledrie welkom zijn.

Dat is toch niveau van groep 3.
Ik kan alleen als mijn beste vrienden mijn hand vasthouden.
Je gaat toch geen mensen uitnodigen als 'handjesvasthouder' van mensen met sociale angst terwijl je ze zelf kent als vage kennissen maar zr toevallig bevriend zijn met goede vrienden. :D

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41398
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:27

Sunnda schreef:
_San87_ schreef:

Sorry, wat?

Als mijn beste vriendinnen vragen of ik op hun bruiloft god mag weten wat uit wilt vreten, dan doe ik dat.
Zeuren over alle dingen die ik nu eenmaal beter kan doen, anders zou doen en waar mijn prioriteiten liggen kan ik de overige 364 dagen van het jaar en de rest van mijn leven doen.
Die ene (als het goed is de enige keer) dag is voor hen ontzettend belangrijk en daar kan ik mijn eigen ik en ideen best een dagje voor parkeren.

Ja prima, maar je kunt je gasten niet verplichten je uitnodiging zoals deze staat te accepteren.

Femke_Tweety

Berichten: 11955
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:28

Ik vind het wel logisch eigenlijk.

Haar levenspartner is vanaf het diner welkom, niet eerder.

Zij zijn graag samen, bovendien makkelijker qua rijden enzo.

Dus besluit ze gelijk met haar vriend te komen.

Ik vind daar niets vreemd aan.


Even iets gechargeerd maar hoe het over kan komen:

Je laat met deze gespleten uitnodiging ook zien dat je hem niet volledig als haar vriend accepteert natuurlijk, zo kun je het ook nog zien.
Ik zou zelfs een tikkeltje beledigt zijn bij zo'n uitnodiging.
Jij bent welkom, je aanhangsel niet. Nou ja vooruit, vanaf t eten dan.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 10-08-19 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-19 18:29

Femke_Tweety schreef:
Ik vind het wel logisch eigenlijk.

Haar levenspartner is vanaf het diner welkom, niet eerder.

Zij zijn graag samen, bovendien makkelijker qua rijden enzo.

Dus besluit ze gelijk met haar vriend te komen.

Ik vind daar niets vreemd aan.


Ze zijn allebei dinergast ;) Dus zijn al samen tegelijk uitgenodigd. Het gaat over hun 2 vrienden waarvan er 1 alleen op de feestavond is uitgenodigd. Dat ze daarom ("omdat het makkelijker met meerijden is") alleen bij het feest komt.

'
☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋ ☋

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:29

Art_ofLiving schreef:
Hanmar schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent :j Maar als ik het van A's kant bekijk dan snap ik die beslissing ook wel heel goed. Kijk, bruiloften zijn ontzettend leuk, maar het bruidspaar krijg je doorgaans niet bijzonder veel te spreken ;) Door haar als daggast uit te nodigen, maar zonder partner én zonder de vrienden waar ze anders mee samen kan reizen, maak je de situatie ook wel een beetje lastig voor haar.

Uit je openingspost wordt niet helemaal duidelijk in hoeverre je dit ook al met A hebt besproken. Je weet bijvoorbeeld niet waarom ze niet op je vrijgezellenfeest was. Weet zij dat je haar als daggast had willen uitnodigen en dat je het heel jammer vindt dat ze niet komt? Als je daar echt veel belang aan hecht dan lijkt me stap 1 om dat ook aan haar te vertellen. Misschien weet zij wel niet zeker hoe jij daar in staat, kreeg zij misschien een beetje het gevoel niet zo'n prioriteit te zijn omdat haar partner eerst niet uitgenodigd was, je weet het niet. Communicatie lijkt me de sleutel :)


Bedankt voor je reactie! A is niet alleen als daggast uitgenodigd, maar dus met haar partner beiden als dinergast. :) Omdat tijdens de receptie/feest juist weinig tijd is om met elkaar te praten vind ik het jammer dat ze niet bij het kleinschalige diner is. Je hebt wel gelijk dat we er meer over moeten communiceren, goede tip! Alleen dat vind ik stiekem wel lastig :)


Dat is ook hartstikke lastig! Maar het voorkomt wel een hoop problemen. Zoals het er nu voor staat ben jij eigenlijk teleurgesteld en misschien zelfs een beetje boos omdat je het gevoel hebt dat A niet zoveel moeite wil doen, terwijl A misschien ondertussen ook teleurgesteld is vanwege de manier waarop het is gegaan met de uitnodigingen of misschien wel denkt zichzelf niet te willen opdringen omdat het groepje daggasten vrij 'exclusief' lijkt.

Kortom: als je dit laat gaan dan gaat dat wel gevolgen hebben voor jullie vriendschap. Als je het bespreekbaar maakt kom je er misschien achter dat jullie het allebei heel anders hebben geïnterpreteerd en er helemaal niets aan te hand blijkt. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Fleur, BingBot, Charaz, Crista, DotBot, Ghazella, Gianti, GoogleAdsense, Mews, Sanet, sas66, Wopkebrok en 28 bezoekers