[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:27

Jij ook heel veel succes dan!!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:44

Succes allebei! ik ga 1 september weer op pad!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:04

Dankje! Wij zijn naar huisgegaan met 3 winstpunten en een tweede prijs! Super blij mee! Het ging best goed maar kon zeker beter maar er werd goed gepunt. *\o/*

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:54

Hier twee tweede prijzen en twee winstpunten. *\o/* Helaas was ze iets te fanatiek, dus wat jammer van een dikke 4. Ook viel ik bij de uitgestrekte stap in mn oude fout, dus een paar vijven.

Over twee weken gaan we lekker weer op pad!

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:39

Hoi, ik kom me ook melden als dat mag :)

Ik heb een tijdje meegepraat in het B-topic, maar ben inmiddels in het L gestart dus ik hoor daar niet echt meer thuis. :o Ik zag op de vorige pagina al een aantal tuigers voorbij komen, leuk!! Ik rijd ook met een tuiger, mijn vijfjarige Jippie :D Eebert x Manno. We hebben nu 4 proeven L1 gestart en de teller staat op 8 winstpunten, volgende week nog een wedstrijdje staan om hopelijk L1+10 te zijn.

Afbeelding
Mijn smurf tijdens zijn laatste B-wedstrijdje in mei.


Ik zag op de laatste pagina al wat mooie resultaten voorbij komen, gefeliciteerd! Ook een aantal geplande wedstrijden, ik ben benieuwd!

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:05

xVera94 schreef:
Hoi, ik kom me ook melden als dat mag :)

Ik heb een tijdje meegepraat in het B-topic, maar ben inmiddels in het L gestart dus ik hoor daar niet echt meer thuis. :o Ik zag op de vorige pagina al een aantal tuigers voorbij komen, leuk!! Ik rijd ook met een tuiger, mijn vijfjarige Jippie :D Eebert x Manno. We hebben nu 4 proeven L1 gestart en de teller staat op 8 winstpunten, volgende week nog een wedstrijdje staan om hopelijk L1+10 te zijn.

[ [url=m/TLJ3Qu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn smurf tijdens zijn laatste B-wedstrijdje in mei.


Ik zag op de laatste pagina al wat mooie resultaten voorbij komen, gefeliciteerd! Ook een aantal geplande wedstrijden, ik ben benieuwd!

Welkom! haha zover ik weet was ik de enigste die hier praatte met een tuiger :')
Calice haar vader is Ganges, Vader van moeder is Manno en vader van vader is Renovo.

Maar super leuk om te zien dat het bij jou ook goed gaat! wij zijn L1+7 dus hopelijk nog 1 a 2 wedstrijden en dan zijn wij L2 :)

Je kan ook altijd in het topic tuigers onder zadel mee praten!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:45

In dat topic ben ik ook een stille meelezer, omdat ik tuigers zo ruig vind :o

Lekker hoor er bijna uit, hier nog maar het begin :D Hopelijk blijft het weer nog een tijdje fijn voor wat outdoor wedstrijdjes.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:56

Oh haha, ik dacht dat er op de vorige pagina iemand zich ook aanmeldde met een tuiger :+ Tof dat het bij jullie zo goed gaat! Ik ga het topic eens opzoeken, wist helemaal niet dat dat bestond.

Sakura, als ik het goed heb gelezen (heb niet ver teruggelezen :o ) had je laatst je debuut toch?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:50

Ja afgelopen zondag, zou die vrijdag in de hitte zijn, maar dat vond ik niet zo’n fijn plan.

Meestal geef ik me vrij laat op als de voorspellingen een beetje OK zijn.

xVera; al aan het voorbereiden voor L2? Loop je nog tegen dingen aan?

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:10

Ja ik snap het helemaal, met die hitte is dat voor niemand tof. Hopelijk over 2 weken gewoon fijn weer!

Ik ben me nog voor geen meter aan het voorbereiden op de L2 :+ 21 juli voor het eerst L1 gestart en had even niet bedacht dat mijn pretletter 4 proeven later L1+8 zou zijn :Y) Planning was ook eigenlijk om pas volgend buitenseizoen L2 te starten.
Neem tijdens de training wel veel spelenderwijs mee. Wijken (sowieso alle zijgangen) zijn het lastigst vanwege een wat losser kniebandje, maar dit is al veel verbeterd met tijd en training. In de ring wil hij nog wel eens impuls verliezen door de spanning, gelukkig gaat dat ook iedere keer beter.

Hoe gaat het bij jullie in de training? :)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:13

Ik heb juist op wedstrijd meer impuls dan thuis, dus dat is even uitvogelen hoever ik moet inrijden zodat ze niet leeg is.

Afgelopen proef bij de eerste volte sprong ze in galop aan :+ Dikke 4 met opmerking ‘verzet’, maar was meer enthousiasme.

Wijken kan die van mij als de malle, maar dat zorgt op rechte lijnen soms voor wat wiebels. Dan gaat ze al enthousiast bezig, terwijl we rechtuit moeten. Dat ondervang ik nu door bij het wijken door te zitten.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:57

Trainen gaat hier wel goed, ik moet zelf voornamelijk wat strenger worden. ik ben erg lief tijdens het rijden en vanwege mijn oude blessure in mijn schouder probeer ik veel een ontspannen hand te houden. Wij zijn voornamelijk bezig met vanuit de rug rijden, want zolang dat niet voor elkaar is krijg je haar ook niet lekker los.
Ik zelf heb best moeite met wijken terwijl Calice dat gewoon kan. maar tijdens de wedstrijden krijg ik er toch af en toe een 6,5 voor :)

L2 is niet heel anders dan de L1 dus wanneer alles goed is gaan we richting het M trainen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:15

Hallo allemaal, ik zou ook graag met jullie meekletsen :D

Na ruim 30 jaar paardrijden en 20 jaar eigen paarden te hebben gehad, vond ik het eind april wel eens tijd om een startkaart aan te vragen :+
Hoewel ik niet erg regelmatig kan starten, is de B vrij snel gegaan :)

Vandaag mijn L1 debuut gehad, gisteren was het voor het gemak in m'n rug geschoten, dus of starten slim was, is maar de vraag :o
Maar goed, toch 2 winst gereden, dus officieel L1+2 :)

Djunnah heet mijn topper en zij is een Arabisch Volbloed, geen dressuur paard dus en tot overmaat van ramp starten we ook nog bitloos :+
Beetje vreemde eend in de bijt zijn we wel, maar dat vinden we helemaal niet erg :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:10

Leuk een L topic gevonden!! Afgelopen weekend punten bij elkaar gereden voor de L. 1 september gaan we voor het eerst in de L starten in Roosendaal.
Nu is Djindy de laatste twee wedstrijden (1weekend) de knopjes voor correcte kant aangalopperen kwijt geraakt. ging ook gelijk fijn tussen mijn oren zitten!
Ze is 75% arabisch, ze maakt zich vaak sterk en strak in het lichaam dus maakt het ons niet altijd gemakkelijk, maar zo lief en makkelijk in de omgang. En ik leer heel veel van dit paard.
Afbeelding
Hebben jullie al leuke wedstrijden in de planning?

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:24

Wij moeten officieel ook topic B debuut verlaten want zijn vorige week L1 gestart.
Ik heb samen met een goede vriendin een projectje aangeschaft. Een connemara D pony. Het ging zo goed dat mijn buurmeisje haar begin juni is gaan starten. Nu 27 winstpunten, gemiddeld 2 winst per proef, een ticket naar de Hippiade ook het L debuut met 2 winst en 1e plek afgesloten.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:30

EllyC schreef:
Wij moeten officieel ook topic B debuut verlaten want zijn vorige week L1 gestart.
Ik heb samen met een goede vriendin een projectje aangeschaft. Een connemara D pony. Het ging zo goed dat mijn buurmeisje haar begin juni is gaan starten. Nu 27 winstpunten, gemiddeld 2 winst per proef, een ticket naar de Hippiade ook het L debuut met 2 winst en 1e plek afgesloten.


Super knap, netjes, gefeliciteerd! *\o/*
Dan zal je door de L ook vlot gaan. :D

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:44

Na de hippiade gaan we haar rustig vekopen. Ze is er klaar voor.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:55

EllyC rijdt ze bij de ponys of de paarden? Misschien moeten we wel tegen elkaar, ik ben namelijk ook door naar de hippiade in de klasse B!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:32

bij de ponies.
Of het L net zo snel gaat, moet er eea nog net wel wat fijner. Verruimen is nog een dingetje. Thuis gaat het voor een 6 maar op wedstrijd ....
Maar goed ik klaag niet, ze doen het gewoon heel super. Zeker als je bedenkt waar we vandaan komen.
Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:07

Hallo allemaal,
Ik wil me ook graag melden, 22 september staat mijn L1 debuut gepland met mijn 5 jarige paard. Ik heb nu 3 wedstrijden in de B gereden met een paar winstpunten, maar hij doet het erg braaf en aangezien ik geen B hoef te starten en het dus zonde vind B te starten ga ik september L starten. De B wedstrijdjes waren enkel voor de ervaring, maar hij doet er niks op uit.

Hieronder een recente foto van ons.

Afbeelding
Ennu, het is een draver :D maar galop is meer voor hem weggelegd geloof ik :+

Ons doel is dit jaar een aantal wedstrijden en punten te rijden in de L1. We hebben geen haast.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:20

Sharonaa_ schreef:
Hallo allemaal,
Ik wil me ook graag melden, 22 september staat mijn L1 debuut gepland met mijn 5 jarige paard. Ik heb nu 3 wedstrijden in de B gereden met een paar winstpunten, maar hij doet het erg braaf en aangezien ik geen B hoef te starten en het dus zonde vind B te starten ga ik september L starten. De B wedstrijdjes waren enkel voor de ervaring, maar hij doet er niks op uit.

Hieronder een recente foto van ons.

[ [url=m/ss6S4s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een aansprekend dier. Hij is niet zo groot denk ik?
Ennu, het is een draver :D maar galop is meer voor hem weggelegd geloof ik :+

Ons doel is dit jaar een aantal wedstrijden en punten te rijden in de L1. We hebben geen haast.


Wat een aansprekend dier! Hij is niet zo groot denk ik?

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:29

Omdat de vaste amazone met vakantie is heeft iemand anders Qizzy gister gereden. Zo blij dat ook dat gewoon kan en met een super resultaat. De training kan dus gewoon doorgaan.
De verruimingen gaan ook steeds makkelijker

Afbeelding

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:00

debberley83 schreef:
Sharonaa_ schreef:
Hallo allemaal,
Ik wil me ook graag melden, 22 september staat mijn L1 debuut gepland met mijn 5 jarige paard. Ik heb nu 3 wedstrijden in de B gereden met een paar winstpunten, maar hij doet het erg braaf en aangezien ik geen B hoef te starten en het dus zonde vind B te starten ga ik september L starten. De B wedstrijdjes waren enkel voor de ervaring, maar hij doet er niks op uit.

Hieronder een recente foto van ons.

[ [url=m/ss6S4s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een aansprekend dier. Hij is niet zo groot denk ik?
Ennu, het is een draver :D maar galop is meer voor hem weggelegd geloof ik :+

Ons doel is dit jaar een aantal wedstrijden en punten te rijden in de L1. We hebben geen haast.


Wat een aansprekend dier! Hij is niet zo groot denk ik?


Klopt hij is momenteel 1.60
Dankjewel:)

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:20

EllyC schreef:
Omdat de vaste amazone met vakantie is heeft iemand anders Qizzy gister gereden. Zo blij dat ook dat gewoon kan en met een super resultaat. De training kan dus gewoon doorgaan.
De verruimingen gaan ook steeds makkelijker

[ [url=m/gIRSxX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bij ons zijn de verruimingen nog een werkpunt. Soms knalt ze er op lange zijde mooi uit maar op de diagonaal is het enkel versnelling. ;(

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 17:19

Laatst had ze met galop verruimen op lange zijde een foutloze wissel te pakken. Wel knap maar niet de bedoeling.