Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:19

Over de wind... Hier ook best wel wat wind zeg... En ik ga zo hooi halen :+ ik hoop dat er nog iets in m'n aanhanger zit als ik thuis kom hahaha _O-

Hoefsmid komt straks voor de 1e keer thuis, en ook gelijk een nieuwe hoefsmid... Ben benieuwd.

Wat doen jullie met de stukjes hoef eigenlijk? Gewoon bij het afval, of mesthoop,...? Nooit bij stil gestaan waar het naartoe gaat :=

Every accomplishment starts with the decision to try.


Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:21

mesthoop of de honden zijn mij al voor en eten het op

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 09:35

Oh das ook wel een goede ja, hier komt de smid volgende week!


FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:02

Dankjulliewel!

Greendragon, ja het was niet helemaal zoals ik me had voorgsteld... Maar achteraf was de timing nog niet zo verkeerd. Zou niet weten hoe dit had gemoeten op een pensionstal waar hij op stal achter had moeten blijven terwijl de rest naar buiten ging. Het grootste deel van de dag op stal moeten doorbrengen is toch anders als die stal 4 bij 6,5 is. Zijn maatje had zijn hooi en drinken alleen in de opslag ernaast dus die stond er vaak naast en kon niet echt uit het zicht gaan. Daarbij dan nog dat ik zo in de zomer prima 's ochtends om 6 uur eerst even 45 minuten mijn paard 'uit kon laten' en 's avonds ook weer. Sowieso is iets extra's doen voor zo'n oudje makkelijker aan huis, dus ben het helemaal met je eens.

Schaapjes zou ik ook wel willen op de wei, die eten toch ook zuring enzo? Vraag me altijd af hoe mensen dat regelen maar jij hebt ze dus van je buurman geleend, dat is nog eens handig.

Onze 'bak' was er al en was een soort van jungle vol onkruid en bramen die de hele omheining aan het overwoekeren waren. Omheining is helemaal weggegaan (staken op de meest vreemde plekken roestige spijkers uit, soms nog stukje prikkeldraad etc.) en toen is alles gefreesd. Volgens mij heel diep want we zakte er daarna wekenlang tot onze enkels in weg, superfijn als je omheining moet plaatsen :D. Maar 1,5 maand later was het goed te doen als paddock. Rijden is een ander verhaal, ik denk dat er dan iets door zou moeten wat het stabieler maakt. Als ik ooit weer fanatiek wordt dan ga ik denk ik gewoon proberen of ik bij een van de pensionstallen in de buurt terecht kan voor de bak.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:33

Hier gaan de hoeven in de vuilnisbak. Het verteerd niet dus op de mesthoop hoef ik het niet.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:25

Hier druk aan het slopen. Hek eruit en dan tzt die vijver dicht. Minder werk dan verwacht gelukkig. Geeft een hoop extra weide straks.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:09

Gaaf belle! Fijn dat het werk meevalt.
Hier maar binnen aan de gang een beetje rustig aan doen. Het waait enorm hard en worden buiten gezandstraald door de half weg gesleepte bak van de overbuurman. Echt geen doen dit helaas.

Oh ja, jullie hadden nog een foto van me tegoed.
Herinneren jullie deze nog?
Afbeelding

Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:23

Wat een mooi idyllisch plaatje zo

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:33

Mag ik ook mee kleppen?
Vanaf volgend weekend komen onze 2 ponys aan huis te staan. We zijn sinds 26 juli trotse eigenaren van een klein schattig huisje dat op 5000m² staat.

Leven & laten Leven

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:50

Jullie gaan hard!

Welkom alle nieuwelingen! *\o/*

Hier heeft het vrijdag de hele dag gegoten. Wel goed voor de tuin. Ik zie mn wei ook opknappen, het is weer groen :D
Zal morgen eens een piccie plaatsen.

I love you to the moon and back

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:31

Welkom Milo!
Waar ergens heb je wat gekocht?

Karin, heerlijk zoveel regen!

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:38

Mooi hekje Judith!

Gisteren was ik op de oogstdag, waar ze met paard en wagen maaiden, de rogge ophaalden en naar dors en pers machine brachten. Mooi om te zien!

Verder druk met ouderlijk huis ontruimen, ik kom zelfs briefjes van mijn al 40 jaar overleden opa tegen, en alle rouwkaarten, geboortekaarten etc. Moeilijke momenten. Mijn huis komt dus weer vol te staan, en dan komt morgenochtend de klusjesman die overal bij moet, dus ik heb vanmiddag wel op te ruimen. Ik heb al heel wat klikoos gevuld met zooi van mijn moeder en stiefvader.

Zometeen komt mijn vriendin, gaan we eerst lekker even rijden.

JudithO

Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:46

Pittig antheman. Sterkte met het opruimen.
Die oogstdag had ik ook graag nog even willen bezoeken, maar ik was niet zo fit dus heb ik het maar gelaten. Ik vind dat altijd zo gaaf om te zien!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:20

De meeste van jullie wonen denk ik te ver maar misschien weten jullie iets leuks te staan. Voor een lieve vriendin zoek ik mee een grote pony of kleiner paard, steviger model, koudbloed mag, moet niet. Belangrijkste is braaf en eerlijk karakter. Leeftijd tot +- 12 jaar, niet te groen. Braaf met buitenrijden en met verkeer, zal af en toe in de bak gereden worden maar hoeft geen dressuur of springwonder te zijn. prijs tot max. €3000,- en tot 50/75 km rondom Weert (Limburg) Komt aan huis te staan met een vriendje en zal recreatief gereden worden

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:21

JudithO schreef:
Welkom Milo!
Waar ergens heb je wat gekocht?

Karin, heerlijk zoveel regen!


We hebben een huis gekocht in Breezand :) weet zo niet hoe ik foto's kan uploaden.. voorheen gebruikte ik altijd tinypic maar die site is uit de lucht.

Leven & laten Leven

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:24

gewoon via bokt of anders mijn album

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:43

Oh ik heb iets gevonden hihi
T is niet zo groot.. maar voor nu prima te doen dalijk met 2 shetjes. volgend jaar ergens wil ik voor mezelf gaan kijken voor een pony.

Afbeelding

Dit is Luna.. die heb ik nu zo'n 2.5 jaar...

Afbeelding

En dit is Kelsey.. Haar hebben we aangekocht als maatje voor onze Luna. Ze staat nu nog bij de fokker. Vrijdag a.s komt Luna .. en de zondag erna word Kelsey gebracht .. erg benieuwd hoe t gaat tussen ze..

Afbeelding

Leven & laten Leven

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:44

Oh dat gaat goed
Lynn_Nikita schreef:
gewoon via bokt of anders mijn album

Waar via bokt?

Leven & laten Leven

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:54

Ik zie alleen een zwart vlak als foto.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:21

Nieuwe poging! Hihi :o :Y)
Klein maar fijn noem ik het maar.. :o
Afbeelding

Dit waren de verkoop foto's
Afbeelding


Onze Luna (en dochter Novi :) )
Afbeelding

En Kelsey


Afbeelding
Kleine zwak voor zwartjes... :o :D

Leven & laten Leven

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:25

Ziet er goed uit Milo.
Mooi huis.

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:27

Dat is wel een heel mooi plekje.En je pony's <3

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:50

Mag ik ook mee doen?
Wij hebben onlangs na 7 jaar huren ons huis gekocht, kunnen nu pas alles aanpassen naar eigen wensen, omdat we al die jaren in de veronderstelling waren dat we uit het buis zouden moeten.
Paarden stonden al aan huis, maar nu hebben we meer ruimte voor ze dus erg blij mee.
Ik zeg paarden, we hadden er 6 en nu ingekrompen naar 1 paard met shet en dat bevalt heel erg goed.
We hebben 2900m2 grond.

Nu heb ik een hele stomme vraag aan jullie, is bij jullie door het houden van paarden aan huis ook het waterverbruik fors hoger dan bij mensen die geen paarden aan huis hebben?
Wij zijn gezin van 4 personen, zonder vaatwasser en hebben een verbruik van 265M3 per jaar, hoe zit het bij jullie?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 00:27

Belle-boef, hard werken! Dat moeten wij straks bij een stuk ook doen, amar zou graag wat goede planten herplaatsen ergens waar de paarden er niet bij kunnen, de giftige....

Judith, mooi zo!!

Milo, gefeliciteerd, mooi plekje en erg leuk huis!

Gooiske, geen idee wat ons verbruik is, maar als je paarden leidingwater drinken en je spuit ze af etc, gaat het vast een stuk harder. Ik denk dat veel mensen een grondwater pomp hebben en of ook deels regenwater opvangen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:29

Ik gebruik nu kraanwater omdat de pomp nog niet werkt maar vul elke dag al 3 speciekuipen. Zal ik vast voelen in mijn rekening straks. De wei sproeien doe ik nu bewust niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers