[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

jobamara

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:40

Ha ha ontbijt op bed _O- , boffert veel suc6 zaterdag. Toch jammer dat het niet gelukt is met Dianthe vlgd jaar meer succes!

Alicelover, heerlijk thuis genieten en de foto's zijn echt top!!

Cio, ha ha maat klopt zeker blijft een gok. Voor verkoop had ik die keuze ook niet gemaakt.

Juval brave Smart heerlijk weer ah werk. Moeilijk wat de beste keus is,
Die 1e foto wat een hummeltje ondanks de kleurwijziging toch een knap ding hoor

Tirza, wauw <3 vind dit zoooo gaaf, ha ha lekker laten terroren hoor _O-

Hagelkruis, oooo <3 wat een schatje, vind je naam ook prima klinken, top dat je getest hebt op antistoffen en fijn dat het goed was.

Celeste. Ha ha valt niet altijd mee hè foto maken zoals je wilt, hij doet het goed zo te zien.

CL, lekker weer wat doen met Jill en Frosty die krijgt echt slagroom!!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:54

Tirza, haha. Ook wel angstaanjagend zo'n springend veulen voor een paardenleek.
En weg rennende mensen voor kleine Ozarah natuurlijk leuk speelgoed. :+

Hagelkruis, fijn dat hij het zo goed doet.
En hopelijk is de merrie snel minder gestrest en laat ze je makkelijker toe.
O'Johnny vind ik erg vrolijk klinken. Zeker een leuke naam. :j
Misschien heb je hier nog wat aan? Mijn verzameling hengstennamen met een O.
- Obrigado Especial (bedankt bijzondere)
- Obrigação difícil (moeilijke verplichting)
- Obreiro Especial (speciale werker)
- O Bonjour Il ( O hallo daar)
- Osmonde Royal ( koningsvaren)
- Orville Florent (speer/kracht, bloeiend)
- Olegario Víctor Andrade (plaats in Argentinië)
- Operoso Amigo (werklustige/ijverige vriend)
- Oratório (redenaar)
- Oratòrio Orgulhoso (Trotse redenaar)
- Ousado amigo (Brutale vriend)
- Ousado Hombre ( brutale man)
- Ovação (ovatie/toejuiching)
- Ovação Quente (hartelijke ovatie)
- Odil
- Odour
- Oneal
- Onofre
- Orell
- Ormondo
- Oson
- Oxley
- Oswald Dean
- Oswald Farrell
- Owenn Raison ( jeugdig, denker)
- Owenn Court ( jeugdig, hoffelijk/beleefd
- Owenn Florentz ( jeugdig, bloeiend)
- Orville de l'amour ( speer/kracht van liefde)
- Ovation à la Vie ( ovatie aan het. Leven)
- Oberon (elfenkoning)
- Ovide es Amor ( leven is liefde)

Celeste, die is ook al mooi gegroeid. Leuk idee ook om standfoto's bij te houden per week.

CL, fijn dat je weer lekker aan het werk bent met de merrie.
En tsja kan het niet vaak genoeg zeggen: Frosty is een plaatje! <3

Baudyh, groot gelijk om super trots te zijn wat de uitslag ook mag zijn op de nationale. Alvast heel veel succes en vooral lekker gaan genieten! Wat jammer dat de andere merrie niet hengstig wilde worden. Hoor het meer in de omgeving trouwens dat merries die later in dit seizoen een veulen hebben gekregen niet goed meer drachtig willen worden. En ook een aantal die de 30 dagen scan al voorbij waren en toen mooi drachtig en met de hittegolf toch nog verworpen hebben.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:59

Oké ik heb 25 te gave foto's ontvangen, waarvan 14 van de dames en 11 van Freddy. :D
Alvast een voorproefje van 4.

Ik ben zwaar en zwaar verliefd op mijn merrie en veulen. :+:

Men neemt een knappe merrie:
Afbeelding
En met wat sperma van een knappe hengst krijg je:
Afbeelding
Afbeelding
En het gouden duo samen <3 :
Afbeelding

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:17

Hele mooie foto's alicelover!!!

Niet helemaal een veulen vraag maar het heeft wel met de toekomst van mijn smurf te maken. Zijn er hier ook bokkers die met de PAS berekening te maken hebben? En met mij daar in pb over verder kan praten?
Ik ben bezig met de gemeente voor een stuk grond maar alles staat stil vanwege die stomme regel...

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 00:45

Afbeelding

Afbeelding

<3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:09

tirzasarah10 schreef:

Niet helemaal een veulen vraag maar het heeft wel met de toekomst van mijn smurf te maken. Zijn er hier ook bokkers die met de PAS berekening te maken hebben? En met mij daar in pb over verder kan praten?
Ik ben bezig met de gemeente voor een stuk grond maar alles staat stil vanwege die stomme regel...

Zit jij dan in een natura 2000 gebied?
Het enige wat ik je kan adviseren: neem een bureau in de hand die dit voor je uitzoekt en zorg dat je alles zwart op wit hebt. Het probleem is dat de staat zelf ook nog niet weet wat ze wil met PAS en de spelregels continue worden aangepast.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:34

Gave foto's al! En gave namen. Ik stuur jou voortaan een bericht voor namen hoor _O-

Ik moet eigenlijk ook weer foto's an Oliver hebben. Maar heb geen zin om ze te maken. Erg he..

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:02

Zonde Cio! Ze zijn zomaar groot.
Vorig jaar heb ik ook heel veel foto's gemaakt en daar ben ik nu achteraf zo vreselijk blij mee. Liever teveel als te weinig is hier het motto. :Y) :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:29

alicelover, herkenbaar! Vorig jaar hadden we geen veulens, jaar daarvoor (2017) wel en toen te weinig gemaakt. Nu is de camera elke dag mee. Juist om al die leuke momenten met hem vast te leggen.
Van Jenny heb ik er veel minder, maar Jenny speelt niet zoveel. Nu is zij een merrie veulen en die zijn volgens mij over het algemeen sowieso rustiger dan hengstveulens.
En als ik in de wei bij Jenny ben dan is ze vooral bij mij in de buurt wat het nog niet echt makkelijk maakt om goede foto's te maken. Vanmiddag anders maar eens een poging wagen :) .

Asfaloth zie je hier ook echt denken: "Vrouwtje, hij doet het weer. Help!". Stiekem vind die het leuk hoor hihi.
(Hij heeft met Asfaloth wel iets meer moeite om er op te komen :D . Asfaloth is dan ook de grootste van de kudde. Ik gok zo rond 90cm, maar zou dat eens ooit officieel moeten opmeten. Hij is zelfs groter dan zijn moeder):

Afbeelding

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:44

Snap ik al! Ik heb er ook al heeeeel veel. Ook veel mobiel foto's zoals deze _O-

Afbeelding

Haha dat zijn ook erg leuke foto's yaar! Goed om te bewaren

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:06

Hagelkruis gefeliciteerd. Daar is hij dan eindelijk. Voor je het weet is hij weer groot.

Wat een boel prachtige foto's komen er voorbij van al de prachtige veulens.

Hier is Marco ook eindelijk weer thuis. Maar kan nog niet van hem genieten. We zijn nu op vakantie.

http://www.freewebs.com/stalvanhethoofddiep
Enya op 102 dgn dracht. 30 Sept.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:14

suffie schreef:
tirzasarah10 schreef:

Zit jij dan in een natura 2000 gebied?
Het enige wat ik je kan adviseren: neem een bureau in de hand die dit voor je uitzoekt en zorg dat je alles zwart op wit hebt. Het probleem is dat de staat zelf ook nog niet weet wat ze wil met PAS en de spelregels continue worden aangepast.

Daar was ik al bang voor. Wat ik begrijp is de grond zelf geen natura 2000 maar de grond er achter wel. Volgens een site van de overheid rekenen ze ons dorp als 1 gebied waardoor ik niet meer stikstof zou produceren want mijn paarden staan er al ze worden alleen eebbstuk verplaatst. Suffie als jij er neer van snap of een goed bureau weet zou je dan een pb naar mij willen doen?

Ik krijg vandaag tussen 11 en 12 een echt veulen!!! Ozarah krijgt een chip :+

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:46

succes met chippen, en sterkte met de PAS ellende.

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:42

Cioccolato, de foto’s bewaren doe ik zeker! Al moet ik er toch ook wat weggooien (die minder leuk zijn). Heb er te veel haha. Van de kudde zelf helemaal. Meer dan 5000 foto’s gesorteerd en uitgezocht de afgelopen weken. Nog 2500 te gaan (dit is van 8 jaar kudde verzorgen in totaal).
Dit jaar alleen al heb ik er denk ik rond 2000/3000 foto’s gemaakt die ook nog uitgezocht moeten worden, oepsie... haha. Dit is inc. natuur foto’s :) .
Scheelt dat ik nu alles per jaar en per maand uitzoek en mag per maand maar 50 foto’s bewaren in het mapje... zodat het iets overzichtelijker word. Al zijn veulens daarin een uitzondering :) . Die mogen per maand tot 100 foto’s.
En daarna mag ik over naar de video’s uitzoeken :) .

En die van jou is ook al zo leuk! En speelt zo te zien ook al met halsters :D . Touwen in dit geval :) .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xLisanneP1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:37

Heehoi, tijdje geleden alweer. Met mijn shet en veulen gaat het wel goed opzich, maar ze eten de laatste tijd (te) veel zand. Vandaag maatregelen genomen.

Vandaag hebben we de wei wat kleiner gemaakt zodat ze niet meer bij het zandgedeelte kan komen.

Ook krijgt ze nu andere voeding. Eerst kreeg ze een bakje brokken in de ochtend, eentje in de avond. En wortels / brood tussendoor. De kleine eet met alles lekker mee.

Nu krijgen ze een bakje "Pavo daily health muesli" in de ochtend, een in de avond. En wederom ook brood/wortels.

Ook hebben we bietenpulp gehaald,ik heb echter geen flauw idee hoe groot die porties moeten zijn voor één shet en een 3-maand oud veulen.

Ze hebben ook onbeperkt ruwvoer.

Hebben jullie nog meer tips om het zandeten tegen te gaan? En hoe grote porties pulp?

De moeder is ook weer lekker hersteld van haar zwangerschap. Zoals sommige misschien nog wel herinneren zag ze er relatief dun uit voor een dragende shet. (veulen was uiteindelijk geboren op 363 dagen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:46

Die van mij is nu ruim 4 maanden en moet ook nog worden gechipt. Hoop dat ze binnenkort komt daarvoor.
Hij heeft nog wat restjes veulenhaar maar is bijna helemaal verhaard.
Afbeelding

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:37

Zijn er toevallig bokkers die hun merrie gedekt hebben met Le Formidable?
ik zou het leuk vinden als je je dan even meld in het topic [KS] Le Formidable veulens 2020

De hengst is van mijn buurvrouw en ik zou het erg leuk vinden om op de hoogte gehouden te worden van de vorderingen gedurende de dracht en natuurlijk wat er uit gaat komen.

YouTube: https://youtu.be/ItUOZSJ5Trc
insta: blackbeautyzaphir

DianaWinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:44

Hey allemaal. Een tijdje afwezig geweest. Onder andere vakantie, maar vooral omdat mijn merrie, tijdens onze vakantie in het buitenland, met spoed naar kliniek moest voor een operatie aan het achterhoofd. Een botsplinter had een enorm abces veroorzaakt en dat moest weg, en de splinter ook. Merrie en veulen hebben een week op de kliniek gestaan samen en zijn inmiddels weer thuis en in de wei. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LBW Horsetraining
Q4 Horseprofile coach

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:55

Woehoe mijn heeft de schoentjes af voor 90% recht maar genoeg dat die er geen last van gaat krijgen hij was helemaal blij op de wei heerlijk om te zien.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:56

Dat is goed nieuws Laylah!

Hoe gaat het eigenlijk met de voetjes van Power?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:25

Alicelover, <3 dat wordt een huis vol, gewoon behangen.

Cio, *\o/* proficiat, lees 2020 ook mee dus kon het niet laten :D

Vulina, ook jij alvast *\o/* ^&+ , tof buiten een goede band om te feesten hoefde het voor mij ook niet speciaal.

Tirza, je mag Suffie vast zelf een pb sturen, jij zat in NH toch?

Lisanne, eerder een vitamine/mineralen brokje krijgen ze met weinig toch alles binnen en ruwvoer natuurlijk.

Voyou, oooo <3 hij blijft prachtig mooi kleurtje ook zo. En 4 mnd alweer.

DianaWinnie, heftig en dat tijdens dat jezelf weg was, fijn dat het nu goed gaat. En zo te zien is het kleine er vanaf, ze groeien zo hard.

Laylah, fijn dat het zo goed geholpen heeft nogmaals schoentjes zou geen 100 % resultaat geven? Nu echt vaak laten controleren. Maar fijn dat ze weer de wei op kunnen.

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:07

Jobamara als ik er eerder bij was geweest wel, maar we hadden het te laat ontdekt omdat het eerst niet opviel nu om de 4 weken bekappen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:24

Dankje jobamara!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:10

Laylah, je hebt goed gehandeld hoor om toen snel die schoentjes te doen en nu om de 4 weken, wie weet valt het over 1 jaar reuze mee. Nu genieten weer.

Cio, vind het leuk!! Niets te danken

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:41

Cio, Haha leuke foto. Oliver brengt zich zelf wel even terug naar stal. :')

Knap veulen weer Voyou!

Dianawinnie, wat heftig! Enig idee hoe ze daar een botsplinter heeft gekregen? Gelukkig is het goed afgelopen.

Super Laylah!