Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:29

Shaggy09 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik heb vanmiddag een oude fiets verkocht. Hij fietste nog prima, zaten 7 versnellingen op en het licht werkte. In perfecte staat werden ze voor ongeveer 299 aangeboden, maar deze fiets was duidelijk gewoon gebruikt dus ik heb hem voor 75 euro erop gezet en verkocht.

Nou die vrouw (dik drie kwartier later dan afgesproken) was er uiteindelijk, had ze even een rondje gefietst. Was verder goed dus op de fietsendrager gezet en ze heeft betaald.
Stapte ze de auto in, ik moest even binnen iets pakken en liep terug om d'r even gedag te zeggen en te bedanken.
Begon ze ineens over dat er nog wel wat onderhoud aan de fiets was, de handvaten mochten vervangen worden voor 25 euro en de rem deed het volgens haar niet. Al met al noemde ze een heel lijstje op en zei ze dat ze me nog zou laten weten als ze dit zou gaan laten maken.
Ik heb daarop geantwoord dat het gewoon geen nieuwe fiets is, dat ik dat ook duidelijk in de advertentie heb gezet en dat hij niet voor niks zo goedkoop is! Daarnaast deden de remmen het gewoon en zaten er prima handvaten op.

Maar dat ging een beetje het ene oor in andere oor uit bij dr volgens mij. Ik heb haar veel plezier ermee gewenst maar no way dat ze dalijk terug hoeft te komen met een rekening van de fietsenmaker. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat de fiets niet meer in perfecte staat was maar nog prima een ronde mee kan. Als ze een nieuwe fiets wilt zal ze een ander budget moeten uitkiezen.

Gelukkig woont ze een uur bij me vandaan. _O-


Nou nu krijg ik een berichtje :')
'Ja ik ben naar de fietsenmaker geweest en heb dit en dit en dit en dit laten maken, kosten lopen hoog op, zitten nu al op 155 euro'

Eigenlijk wilde ik gewoon heel droog oké terugsturen, maar recensies moeten leuk blijven hé :P
Dus ik heb nu gereageerd met; 'Oké, dat is jammer. Alsnog veel plezier met de fiets.'

Geen reactie :')
Ik kan hier eigenlijk best pissig om worden, ik vind het zo zo zo goedkoop. Een spotgoedkope fiets op mp kopen waar wat onderhoud aan zit en dan vervolgens de onderhoudskosten op mij willen verhalen.
Ik ga toch ook geen kapotte auto voor 300 euro kopen, vervolgens de boel laten repareren en de rekening opsturen naar de verkoper. _O-
Ik zou me dood schamen..


Sommige mensen..........

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*


Syberdepiep

Berichten: 1594
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:32

Pfffff hahaha tjeetje echt serieus????
Ik mag voor je hopen dat het gewoon een hele brutale poging is om te kijken of je erin trapt. Of misschien heeft deze mevrouw wel een andere perceptie van functionaliteit en hoe deugdelijk een product moet zijn als je hem verkoopt via marktplaats.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 08-08-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:34

Jaaa, helaas wel :')

JM :#

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:08

Bizar. Of ze moet denken dat je extreem begaan met je fiets bent. Ik ben benieuwd of er nog een vervolg komt..

Sowieso een fiets van 75 euro voor 155 laten repareren. Dan zit je al op 230 euro en nieuw was 299?
Laatst bijgewerkt door beert op 08-08-19 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:09

Ik houd jullie op de hoogte, ben zelf ook heel benieuwd. :D

JM :#


Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:15

Nu zijn de manuren het duurst dus wat betreft nwe onderdelen geloof ik het wel.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:42

Goh, ik zou toch ook echt wel willen weten hoe het met mijn oude barrel gaat hoor, en hoe dit het heeft bij de nieuwe baas. Dat is toch fijn? En ook fijn om te horen dat de nieuwe baas heel goed voor hem zorgt, en zorgt dat ie niets tekort komt! Ik zou dat echt ontzettend op prijs stellen!


Hahahhaaha wat een mafkees :P

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:42

beert schreef:
Bizar. Of ze moet denken dat je extreem begaan met je fiets bent. Ik ben benieuwd of er nog een vervolg komt..

Sowieso een fiets van 75 euro voor 155 laten repareren. Dan zit je al op 230 euro en nieuw was 299?


Het zou sowieso niet in mij op komen om naar een fietsenmaker te gaan voor genoemde zaken.

Maar goed, mijn fiets valt ook praktisch uit elkaar. Dan koop ik wel een nieuwe.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:53

Weetje wat ik het meest apart vind, ze laat dingen repareren die totaal niet noodzakelijk zijn.
Er zat geen standaard en geen snelbinders op, stond ook in de advertentie. Maar ipv dat ze dat erop
laat zetten heeft ze nieuwe hand vaten erop laten zetten, nieuwe versnellingskabel, en nog wat overbodige dingen. Zo logisch.

JM :#

Merexa

Berichten: 1162
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:57

Wauw :') Die is gek als ze verwacht dat je het gaat betalen voor haar terwijl ze meer aan reparatiekosten kwijt is dan ze jou heeft gegeven. Verkocht is verkocht :P

Wie goed doet, goed ontmoet.

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:54

Iemand verkoopt een boek die ik nodig heb voor mijn opleiding. Nieuw zijn die krengen 52 euro. De verkoper heeft hem op marktplaats staan voor 15 euro, dus ik stuur een mail. Krijg ik terug dat ik hem voor 25 euro wel mag overnemen :o? Ook niet duur, als het boek in een prima staat is, maar ik vind het wel gek :=

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:05

DeEenhoorn schreef:
Iemand verkoopt een boek die ik nodig heb voor mijn opleiding. Nieuw zijn die krengen 52 euro. De verkoper heeft hem op marktplaats staan voor 15 euro, dus ik stuur een mail. Krijg ik terug dat ik hem voor 25 euro wel mag overnemen :o? Ook niet duur, als het boek in een prima staat is, maar ik vind het wel gek :=

Wat is daar gek aan?

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:06

Fendi schreef:
DeEenhoorn schreef:
Iemand verkoopt een boek die ik nodig heb voor mijn opleiding. Nieuw zijn die krengen 52 euro. De verkoper heeft hem op marktplaats staan voor 15 euro, dus ik stuur een mail. Krijg ik terug dat ik hem voor 25 euro wel mag overnemen :o? Ook niet duur, als het boek in een prima staat is, maar ik vind het wel gek :=

Wat is daar gek aan?


Omdat de vraagprijs 15 euro was.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:09

Suzanne F. schreef:
Omdat de vraagprijs 15 euro was.

Oh, sorry. Ik las het niet goed. Dat vind ik ook raar. Wat heb je er op geantwoord DeEenhoorn?

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:17

Ik weet niet zo goed wat ik er op moet antwoorden :+ Het maakt mij niet zo veel uit dat de verkoper er meer voor wil hebben dan dat er in de adv staat, want het scheelt nog steeds 50% met de nieuwprijs, maar vind het wel een beetje lomp van de verkoper

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Saul

Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:20

Zou zeggen. Vraag het gewoon? Waarom het duurder is dan in de advertentie?

Fendi
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:28

Saul schreef:
Zou zeggen. Vraag het gewoon? Waarom het duurder is dan in de advertentie?

Ja, ik ben ook benieuwd naar de reden. Ik vind het wat asociaal van de verkoper.

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:29

Ik heb maar gewoon geantwoord dat ik niet snap waarom het boek duurder is dan in de eerste instantie is gevraagd, en dat ik het snap als het boek al verkocht word aan iemand anders voordat ik hem zou kopen, want de status is 'alleen ophalen' en dat red ik de komende paar dagen niet :Y)

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:47

Ik ga stuk :')
Ik krijg nu een foto van de rekening van de fietsenmaker. Een waslijst aan onnodige reparaties, voor dik 250 euro. Nu krijg ik er een bericht achteraan dat ze het heel erg vind dat ze dit allemaal heeft moeten laten maken en dat ze het niet eerlijk van mij vind. En wat ik ervan zou vinden als mij dit zou overkomen. _O- _O-

Vrouw, je koopt een fiets voor facking 75 euro! Er stond duidelijk bij dat de fiets niet meer 100% in orde was. Als ze een nieuwe fiets wilt koopt ze toch lekker een nieuwe van 300 euro? Waarom op deze manier?

JM :#

xPabloBokt

Berichten: 9305
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:48

Shaggy09 schreef:
Ik ga stuk :')
Ik krijg nu een foto van de rekening van de fietsenmaker. Een waslijst aan onnodige reparaties, voor dik 250 euro. Nu krijg ik er een bericht achteraan dat ze het heel erg vind dat ze dit allemaal heeft moeten laten maken en dat ze het niet eerlijk van mij vind. En wat ik ervan zou vinden als mij dit zou overkomen. _O- _O-

Vrouw, je koopt een fiets voor facking 75 euro! Er stond duidelijk bij dat de fiets niet meer 100% in orde was. Als ze een nieuwe fiets wilt koopt ze toch lekker een nieuwe van 300 euro? Waarom op deze manier?


Die is gewoon naar een vergoeding aan het vissen :') zo Nederlands, lekker goedkoop. Gierig hoor.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:49

Haha niet op reageren of anders blokkeren

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:50

Vreemde reactie van die mevrouw! Wat heb je geantwoord? Ik zou niet eens weten wat ik zou antwoorden. :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 14:53

Ik heb gezegd dat de voor 75 geen nieuwe fiets kan verwachten en dat ze anders lekker een nieuwe had moeten kopen voor dat geld. Fijne dag gewenst. Flikker toch op zeg :')
Dat die mensen zich niet armoedig voelen als ze dit soort fratsen uithalen.

JM :#

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:03

Hahaha ik had denk ik alleen maar deze gestuurd: :D :D :D

Wat een mafkees

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 15:04

Shaggy09 schreef:
Ik heb gezegd dat de voor 75 geen nieuwe fiets kan verwachten en dat ze anders lekker een nieuwe had moeten kopen voor dat geld. Fijne dag gewenst. Flikker toch op zeg :')
Dat die mensen zich niet armoedig voelen als ze dit soort fratsen uithalen.


Deze manier vind ik laag, absoluut. Maar wat stond er in de advertentie? Ik haal namelijk ook mijn fietsen tweedehands bij een zaakje rondom die prijs en dan verwacht ik een prima stadsfiets van (ook altijd prima fietsen voor de stad gekocht hier). Als er dan nog zoveel kapot is, zou ik het persoonlijk veel geld vinden maar hem dan ook primair bij je hebben laten staan.
Nu is dit echt gebaseerd op de fietsen die ik bij kleine fietsenzaakjes koop en heb ik geen weet van jouw fiets en de advertentie, niet raar bedoeld dus. :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alocasia, capriz, colette40, Dagmar80, Danij, fierefluiter, Firebug, Froukje, IASCrawler, Jasia, JoT, Kinke, Lizzy__87, miereneter, MyrtheJ, NoorW, plutolover, XXInKA en 67 bezoekers