Het Spaanse dorp Polopos

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:36

jesito schreef:
Wij kijken het ook. Die Elisa is erg opdringerig maar wel ook eerlijk. Eerlijkheid kan ik wel waarderen maar soms is ze iets teveel op de voorgrond met HAAR idee.
Ik vind John en Juani erg leuk vooral John. Ook leuk dat ze lekker Limburgs blijven praten tegen elkaar.


Haha, maar zou jij dat zelf anders doen dan? Je eigen dialect niet meer spreken tegen je familie/ partner?

Ik praat thuis en op stal ook gewoon lekker Brabants, op mijn werk een stuk 'Nederlandser', en mijn familie spreekt tegen elkaar Brabants en Limburgs. En dat ze tegen buitenstaanders Nederlands praten (hoewel Brabants natuurlijk gewoon Nederlands is, maar dan nét ff anders) betekent niet dat ze dat onderling ook maar moeten natuurlijk... Sterker nog, mijn moeder kan de telefoon opnemen als haar zus belt, plat Limburgs praten, en neerleggen en in het Nederlands verder praten met degene tegenover haar aan tafel. Easy :D


jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:17

Ja ik ben zelf limburgs dus ik vind t te gek.
Maar sommige doen dat dan niet zolang de camera draait.
Ook als ze tegen die hond aan t praten is geweldig

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:33

@jesito Vooral heel herkenbaar, mijn moeder praat tegen haar hond ook vaak Limburgs. (En mijn moeder heeft ook een bonte doodle, dus het is extra herkenbaar ;) )

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:36

Dol op de serie.
Met name Juani en John ben ik fan van.
Zelf ben ik ook Limburgs.
En merkbaar idd dat iedereen als een bepaald soort typetje wordt neergezet.

Deze week zijn de laatste opnames heb ik me laten vertellen. Hopelijk worden we nadien nog wat op de hoogte gehouden via FB. En ik hoop dat ze er van kunnen leven. Zal nu stormlopen met toeristen en boekingen maar blijft dit zo!?

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:54

Ik ben inmiddels goed bekend met het Limburgs (schoonfamilie etc.), ondertiteling niet nodig hier :D. Vind het vooral geinig dat het 'dansen' van het Limburgs zich ook in het Spaans uit. Klinkt bijzonder, maar niet negatief hoor, ze leren de taal ook pas net :j !

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 09:06

Ik vind Juani wel heel erg lui, ze is wel heel vrolijk en lief, maar zij zijn het enige stel waarvan ik denk dat ze niet in Spanje zullen blijven. Volgens mij zijn ze totaal niet thuis in een eigen onderneming. Maar misschien moeten we deze kant van het stel nog zien en komt het goed! :D

MoniqueT

Berichten: 8834
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:08

Wij kijken af en toe. Wel veel herkenning, we wonen zelf in Spanje :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:47

Juani is idd lui :+ ,op de bank met de honden en John lekker klussen ondertussen :') .

Mando

Berichten: 15640
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:12

Ik vind het een erg leuk programma.
Kijk iedere avond wel.

Mooi om te zien hoe zich alles zo ontwikkeld en ook de mensen onderling op elkaar reageren (of niet) _O-

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 13:17

Ik heb op videoland ook al de aflevering gezien over het trouwfeest van Elisa en Jurgen.

Spoiler:
Super akward dat er alleen Donna en Mark kwamen!
Alle andere stellen zijn niet gekomen en hebben zich niet eens even afgemeld bij Elisa.
Het is nu wel duidelijk hoe zij in de groep liggen zeg...

Verder een leuke aflevering. Weinig echt spannende dingen gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:25


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:40

Ah ik kijk ook ooit mee met mam en pap! Maar die Elisa zeg wat een kreng vind ik dat. Overal mee bemoeien, zelfs met zaken waar ze niks mee te maken heeft. Dat Limburgse stel vind ik echt heel leuk, en lekker eerlijk.

Dat trouwfeest is ook om zieltjes te winnen, zoals ongv alles wat ze doet. Slijmbal :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:18

Ik zag het net op instagram inderdaad dat de wijn vertrokken was! Super leuk *\%/*

Volgensmij loopt videoland 1 dag voor, dus voor de mensen die de laatste aflevering nog niet gezien hebben even in een spoilertje

Spoiler:
ik zag in het voorstukje van morgen/overmorgen dat Kokkie weer slechter is geworden :( ben heel benieuwd wat er aan de hand is en hoe dat is afgelopen

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 22:29

Ik snap wel dat als je 25 jaar getrouwd bent dat je dit wilt vieren, maar nu kwam het inderdaad een beetje over alsof ze het alleen deed om in een goed straatje te komen met de lokale bevolking om aan te tonen dat ze al zo goed zijn ingeburgerd.

Ik vind deze weekopdracht trouwens echt saai. Ben wel benieuwd wat de ruttens gaan doen voor de opdracht, want daar heb je nog jiets van gezien.

jesito
Berichten: 12790
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 06:47

SdaphneS schreef:
Ik snap wel dat als je 25 jaar getrouwd bent dat je dit wilt vieren, maar nu kwam het inderdaad een beetje over alsof ze het alleen deed om in een goed straatje te komen met de lokale bevolking om aan te tonen dat ze al zo goed zijn ingeburgerd.

Ik vind deze weekopdracht trouwens echt saai. Ben wel benieuwd wat de ruttens gaan doen voor de opdracht, want daar heb je nog jiets van gezien.



Lukt ook nog aardig als je de reacties hoort.

Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:48

Juani en John hebben dat wel door , gok dat ze ereburgers worden de familie Rutten

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:50

Rebecca schreef:
Juani en John hebben dat wel door , gok dat ze ereburgers worden de familie Rutten


Tjah, de brutalen hebben de halve wereld he... Ik kan met van die schreeuwers niet zoveel, maar vaak lijken dat in het begin de mensen die écht iets gaan brengen... Tot het even NIET gaat zoals ze willen, vermoed ik....

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 09:51

Ja en ik vind dat ze zoveel plannen hebben. Nu ook weer dat er een winkel komt. Ik zou mij dan liever focussen op één ding en dan de andere zaken, maar zij zijn met wel duizend dingen tegelijk bezig.


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:53

Snap nog wel dat er een focus op 2 dingen zou liggen: zoon en schoondochter zullen niet álles met mammie willen doen. Maar inmiddels hebben ze het al over 4/5 dingen geloof ik... dat lijkt mij ook geen haalbare kaart...

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:14

Ik denk dat die Elisa het niet kwaad bedoelt het komt er alleen verkeerd uit.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:24

@lau daar ga ik over het algemeen ook wel van uit. Maar als het l*llig je strot uit komt, kun je verwachten dat mensen er aanstoot aan nemen... "C'est le ton qui fait la musique."

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:27

Maar tegen de dorpelingen is ze niet zo banketstaaf. Dat valt wel op he.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:28

zéker waar!

Anoniem

Re: Het Spaanse dorp Polopos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:39

Dorpelingen vroegen zich al af waar de andere Nederlanders waren :+

SdaphneS

Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 10:42

Lau schreef:
Ik denk dat die Elisa het niet kwaad bedoelt het komt er alleen verkeerd uit.

Ja, denk ik ook wel.
Maar toch zij is wel echt een controle freak. Alles wat de familie doet bepaalt zij. Je hoort weinig inbreng van de anderen. Dat vind ik wel jammer, probeer wat meer ruimte te laten voor de mensen om je heen. Ze is altijd zo in het middelpunt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker