Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:52

Ik hang een draadje voor de uitgang van het stoepje bij de schuilstallen en zadel daar op. Paard staat gewoon los (dan kan hij naar alle hartelust vliegen wegjagen zonder in de knoop te komen met een touw). Of ik zet hem los op het erf (wel afgesloten met een hek) en zadel daar op en af. Maar hij is wel vrij makkelijk met dat soort dingen, mijn merrie iets minder :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:41

Ik vind een vastzet- of poetsplaats wel heel handig. Dat mis ik wel echt.. Ik zadel nu in de box of in de bak, dan staan ze los of sla ik het touw een keer om een paal. Durf ze daar niet vast te zetten ivm de veiligheid. Met wassen staat ze ook altijd los, dan mis ik zo'n poetsplaats wel echt.... Heen en weer rennen om de kraan aan en uit te doen, terwijl paard los in de bak staat is niet heel handig :+

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:43

Afbeelding

Dit is mijn geïmproviseerde poetsplaats, wil uiteindelijk nog zo´n mooie houten balk met verharde poetsplaats maken.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:47

Dat is bij mij momenteel ook een dingetje, een poets plaats :')

Maar nu doe ik alles gewoon 'vrij' en das opzich wel makkelijk als ze het kennen. Lijkt mij dan ook dan ze in principe nooit de neiging zullen hebben om wel weg te lopen als ik ze vast zou zetten als ik dezelfde handelingen doe :) alhoewel nu met voetje leren niet ideaal is :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:42

Ik heb steigerbuizen als vastzetplek.

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:52

Ik heb twee palen waar ik ze tussen kan zetten thuis met daarnaast nog een hek waar ik eventueel dekens over kan hangen en die ook voorkomen dat ze heel scheef gaan staan, vooral eentje heeft daar een handje van. Bij de bak zet ik ze wel eens vast aan een lange pijp/buis maar dat vind ik eigenlijk een drama omdat ze dan vaak gaan wandelen aan de buis. Terwijl ze als ze aan een ring/trailer vast staan gewoon netjes op hun plaats blijven staan zonder onnodig draaien.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 16:13



Ik heb ground tie aangeleerd. Erg handig.

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:21

Ohja goed dat jullie erover beginnen!
We hebben een redelijk breed gangpad om te poetsen en op te tuigen. Maar geen warm water in de stal.. Dus we moeten ook een ring oid in de muur maken als we bij het huis willen afspuiten.

Vind dit topic nu al handig :D

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:22

Dat is inderdaad handig Clau! Ook eens oefenen...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:35

Die van on kennen wel de ground tie en die gebruik ik wel.

Maar ik ben qua opzadelen een zeikerd en mijn zadels wegen 20kg, dus lukt me meestal maar 1x om het goed te doen. Als ik sta te klooien, bewegen ze weleens door mij.

Maar eerlijk gezegd, hou ik ze meestal even vast en gooit mn man er de pads en zadels op. En bij terugkomst haalt hij ze weer af.

Wij denken zelf eerst alles af te zetten en na gebruiken pas alles naar wens te maken. Dan leer je je loopje kennen en wat handig is of juist niet.

Er zit een bord aan het raam en dat voelt ergens toch wel raar.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:31

Ground tie is hier geen optie evenals vastzetten tussen 2 touwen helaas. Iets met een traumapaard en zo her en der nog wat paniekaanvallen :+
Laatst nog behoorlijk heftig weer, was lang geleden gelukkig :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:48

Spannend sp. Succes

Mijn oude merrie Kan ook niet vast staan daar sla ik het touw om de buis heen eeln staat ze los maar wel iets tegendruk als ze los wil maar ze kan niet hangen

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:04

Hier is de poetsplaats provisorisch ontstaan, vond een vastzetring toch wel makkelijk als ze weer eens gevlochten of gewassen moesten worden... Maar bevalt zo goed dat we het voorlopig maar zo laten. Voor mijn spullen heb ik een karretje want Koos zn zadel is echt te zwaar..
Afbeelding

Afbeelding
(Let vooral niet op de deur rechts die nog aangekleed moest worden haha)


Afbeelding
En we hebben er gister zelfs een lamp boven gemaakt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:06

Verlichting is iets waar wij ook nog wel iets mee mogen :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:47

Hier ook nog een "to do" ding. En nog een vaste water leiding
Maar eerst zorgen voor elektriciteit in de woning

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:02

Yep, hier ook haha _O- En ik wil ook graag een mooie verharde poetsplaats met houten balk <3 Nog even nadenken over de waterafvoer....

Maar hier ook: eerst even je loopje leren kennen en de indeling vast maken, dan gaan we overal waterleidingen en elektriciteit naartoe trekken :j

Wat is het heerlijk zeg, om op te kunnen staan en op je gemakkie de paarden te kunnen checken, voeren en alles <3
Vannacht werden we wakker van een hysterisch hinnikende Kevin... :oo en aangezien hij de nieuwe pony echt heel erg heeft geadopteerd en zij hoogdrachtig is, was ik een beetje bang dat daar wat mee aan de hand was.. dus ik in m'n slaaptenue (adamskostuum _O- ) even snel naar de paarden gerend... staat ze gewoon in d'r schuilstalletje, en dus uit het zicht voor Kevin :') Sjongejongejonge hahaha.. maar, wel goed: zo'n alarmsysteem :')

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:06

Handig inderdaad Utopia! Laatste keer dat mijn alarm afging, Punette, liep Jolly op de weg. Werkt beter dan een camera als je slaapt :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:12

ja, camera staat hier ook nog op mijn wensenlijstje
wel handig zo`n wek pony/ paard

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:58

Haha ja, vond dit ook wel een mooi alarmsysteem :') Maar hier komen straks gelukkig ook camera's! :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:59

Ow, lekker Utopia. Goed dat je zo een alarm hebt, maar zo uit je slaap gerukt worden is ook weer wat......

Kan ik me vast voorbereiden, want onze oude merrie kan nogal miepen als de rest niet achter haar aanloopt :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:00

Ja dat was wat minder :') En die kleine kan echt schreeuwen als een speenvarken :+ Hoop niet dat de buren wakker zijn geworden _O- Ze wonen niet heel dichtbij, maar door 't bos en de stilte van de nacht weerklonk het nogal heftig _O-

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:18

hahahaha fantastisch _O-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:26

Hahaha, ik denk ook dat het qua geluid flink kan tegenvallen bij die van ons. Maar ga er nu toch echt aan geloven.......

Morgen 3 kijkers hier en maandag ook weer.

Zaterdag gaan we al naar een hypotheek voorstel kijken, dus o, jee..............

Het is wat we willen, maar het komt niet binnen. Bord op je huid is raar, ook al wil je het al jaren. En ik zie een beetje op tegen het klaar en bewoonbaar maken, alles gereed maken voor de paarden.
rest komt later, dat weet ik, maar de start is echt pittig en we hebben toch niet echt familie ofzo.

Kan het me ook nog niet voorstellen, maar het is nu echt weken aftellen.......

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:57

Gekke periode lijkt mij inderdaad.. het was voor mij al raar, en ik hoefde niets te verkopen..
Wel mooi dat er al zo snel kijkers zijn! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:38

superpony schreef:
Hahaha, ik denk ook dat het qua geluid flink kan tegenvallen bij die van ons. Maar ga er nu toch echt aan geloven.......

Morgen 3 kijkers hier en maandag ook weer.

Zaterdag gaan we al naar een hypotheek voorstel kijken, dus o, jee..............

Het is wat we willen, maar het komt niet binnen. Bord op je huid is raar, ook al wil je het al jaren. En ik zie een beetje op tegen het klaar en bewoonbaar maken, alles gereed maken voor de paarden.
rest komt later, dat weet ik, maar de start is echt pittig en we hebben toch niet echt familie ofzo.

Kan het me ook nog niet voorstellen, maar het is nu echt weken aftellen.......

Ik vond het ook een hele vreemde periode. Ik kan mij jouw gevoel goed voorstellen. Je wilt het al zo lang en "boem" ineens is het zover.

Wij (man en ik) hebben eigenlijk ook bijna alles met zijn tweetjes gedaan. Was soms zwaar, maar ook wel lekker omdat er dan niet zoveel mensen om je heen lopen die van alles aan je vragen.....

Kippie-spam:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn nu 2 weken oud. Foto's maken is lastig omdat ze nog erg angstig zijn en moeder kip nog steeds zeer beschermend is.