Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 07:28

Ik zou ook een hartverzakking krijgen bij dat soort grafiek :')
Heel leuk om jouw kant eens te zien!

Het is alweer aantal jaar geleden dat hij onder de radar moest, van Singapore naar ergens West-Australië. Geloof het Gorgon Project. 1x/dag werd er van het schip een ping uitgezonden voor de locatie. Ofzoiets.
Ik heb toen de afstand opgezocht, hun snelheid en kon daarmee ongeveer de locatie bepalen. Zo dan gevolgd via Marine traffic. Zolang ik daar de dagelijkse ping op zag was ik gerust.
Er is ooit al eens een schip van dat bedrijf gekaapt, weliswaar op een andere locatie. Dat is en blijft iets wat heel veel indruk heeft gemaakt. Ze kennen allemaal wel iemand die daarbij was, een aantal van die collega's werken er nog. Dat ze uiters voorzichtig moeten zijn is voor hen vanzelfsprekend.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:13

Ze varen iedere reis op een ander schip. En ze hebben verschillende series. Maar deze heeft hij in 2017 ook al eens gehad. Er is wat nieuwe apparatuur aan boord om uitlaatgassen schoner de lucht in te doen en daar moet hij nog wel even een beetje op studeren. Maar aangezien de rest van de apparatuur werkt zoals het hoort is daar ook tijd voor.

Op marinetraffic heb ik gezien dat ze nog voor anker liggen en dus nog niet tegen de kant. Beetje jammer want ben benieuwd of mijn pakketje met kaartjes enz is aangekomen.

Echt door gevaarlijk gebied heb ik nog niet bewust meegemaakt. Wel even grote oversteek en dan krijg ik van te voor een mail dat hij geen bereik heeft.
Er is ook wel eens een schip gekaapt en zijn ex is daarbij gewond geraakt. Sindsdien hebben ze geloof ik ook wel bewaking voor die stukken.

Wel interessant om ook eens iets te lezen over de luchtvaart. En idd van die grafiek krijg je een hartverzakking. Fijn dat toch alles in orde is. En die kat. Ondeugend ding.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:41

Een kat die mee op reis gaat en dergelijke, noemen ze dat geen adventure cat? Deze doet die naam iig wel eer aan :D

Het gaat slecht aan boord. De ingenieurs willen blijkbaar niks opvolgen/uitvoeren zoals het hoort (geloof dat ze van de onderaannemer komen) en alles draait bijgevolg in de soep.
Hij is alvast paraplumails voor zijn departement naar het hoofdkantoor aan het sturen.
Dit beloofd als dat tot 15/9 zo doorgaat.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:43

Heb vandaag een mooie quote gehad

"Remember, we all stumble, every one of us. That"s why it"s a comfort to go hand in hand." - Emily Kimbrough (American author, 1899-1989)

Geeft een beetje weer hoe ik me vandaag voel. Had aan mijn pa gevraagd de lampen op te hangen in de woonkamer lukt hem dat niet en mijn zoon was een kastje van ikea in elkaar aan het knutselen heeft hij een plankje verkeerd gedaan...jammer maar ook de achterwand zit er al op en nu dus eentje niet in kleur. Nu heeft hij alles in elkaar gezet en de rest is super netjes gedaan.

Varekaj klinkt niet als de ideale reis deze keer. Je vriend zal niet vrolijk zijn als ik het zo hoor en dan is het nog heeel lang tot 15/09
En als er al mails nodig zijn om je in te dekken gaat het serieus mis.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:25

Het zijn hun eigen ingenieurs die de boel op stelten zetten :roll:
Nu, die botsen wel vaker met de anderen aan boord. Reden: stronteigenwijs en allemaal het idee dat zij als ingenieur alle wijsheid in pacht hebben en de rest is voetvolk. Zich bemoeien met zaken waar ze de ballen van kennen en als het misloopt met vingertje wijzen.

Kort gezegd, het zijn niet bepaald de meest geliefde types aan boord.
Gelukkig heeft vriend een hele goeie reputatie qua werk en dat hij zijn groep indekt wil wel zeggen dat hij achter zijn mensen staat. En dat beseffen ze op kantoor ook heel goed.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:19

Het verhaal gaat nog een beetje verder, ze hebben brand gehad in de boegschroef. En dat terwijl er 3 slepers aan vast zaten... Dan heb je de boegschroef niet meer nodig. Kapitein heeft zelf uitleg mogen geven aan kantoor dat het zijn fout was... Oei ik zou toch graag even stiekem om een hoekje gekeken hebben. Maatje zijn verslag lag al op kantoor inclusief foto's. Zal nog wel een staartje krijgen.
Alleen reparatie is een ander verhaal eerst moet alles van dek af voor ze erbij kunnen. En het waait te hard om te lossen. Ach de mannen van de machinekamer krijgen een vrije dag morgen en dan is het daarna buffelen om alles weer in orde re krijgen. Maatje gaat morgen de schade opnemen en nieuwe onderdelen bestellen geloof ik.
Gelukkig heeft hij nu een lokale simkaart en kunnen we weer appen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:15

De mijne gaat voor een "rustmoment" altijd zijn grote boodschap in zijn kajuit doen. Ook omdat hij nogal eens darmproblemen durft hebben.
Hij is intussen pislink dat ze hem zelfs daar komen storen ipv even geduld te hebben.
De 18e zouden ze in Noorwegen moeten zijn, die datum wordt al krap...

Ik moet dringend wat in huis gaan doen qua poetsen. De was, afwas en opruim doe ik wel mazr de rest ligt erbij alsof er een bom is ontploft. Ofwel zit ik op werk, ofwel bij de paarden. Ben een beetje teveel hooi op mijn vork aan het nemen of beter gezegd, weglopen van mezelf. Gewoon om de dagen mazr voorbij te laten razen.
Ik heb nog 2 weken aan verlof staan. Ben aan het twijfelen om die zodanig in te plannen dat ik een aantal weken maar 2-3 dagen werk als hij thuis is, zodat we samen tijd kunnen inhalen.
En ik mijn kop uit het zand kan trekken.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:06

Herkenbaar een rustmoment in je eigen hut zoeken / nemen. Dat doet maatje ook.
Hij heeft een dagje bij de boegschroef gekeken en gelukkig is niet heel de motor stuk maar alleen het remsysteem. Nu de wal op op zoek naar fatsoenlijke gehoorbescherming. Hopelijk lukt dat een beetje.

Wel op jezelf Letten varekaj al is het wel heel herkenbaar hoor. Of ik ga idd al een kip zonder kop aan de gang om maar bezig te blijven of ik zit aan de keukentafel wat apathisch voor me uit te staren. Beide zijn niet goed.

Ik ben vorig jaar mede door de scheiding en het weinig zin van de kids compleet ingestort na het vertrek van maatje. Helaas ben ik er nog steeds niet helemaal bovenop...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:25

Ik doe buitenshuis genoeg dingen die ik leuk vind, alleen heeft dat wel effect op het huishouden :o
Wanneer hij thuis is, is poetsen etc leuk omdat dat altijd zo heerlijk is om dan samen van het opgeruimde te genieten en lekker onderuit te zakken op de bank ofzo.
Ik ben nu ook wel graag thuis, maar de puf voor dat poetsen ontbreekt. Hoewel het ook wel een vorm van bezig zijn is natuurlijk.
Voor volgende week ben ik van plan om de grote vrieskist een keer grondig na te kijken en eruit te halen wat er echt al te lang in zit. En dan dagelijks dingen koken om in te vriezen zoals spaghettisaus, moussaka, verschillende soorten soep en als ik nog plek/potjes over heb ook verschillende soorten Indische/Thaise Curry's of soepen :+ Wil heel graag een keer Thom Ka Kai proberen maken namelijk!

Voor mezelf ben ik nu wel bezig met wat op mijn voeding te letten: vooral om gezond en gevarieerd te eten. Friet, lasagne en pizza zijn anders nogal verleidelijk :') Heb nu 2 recepten voor maaltijdsalades liggen en 1 voor een quiche met broccoli en zalm.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:44

Ik heb gister het huis waar ik woon gedaan, en kinderarbeid toegepast, ze konden alleen op hun telefoon en elkaar pesten. Dan maar helpen. Zelf de was en de strijk ook weggewerkt.

Vandaag staat de ikea pax kast in elkaar in mijn eigen huis en donderdag komen ze mijn bed brengen.

Maatje ligt nog steeds in de haven en we hebben veel contact wat gaat dat tegenvallen als ze woensdag of donderdag weer gaan varen. Gewoon overleg hoe ik die kast het best in elkaar kon knutselen en hulp door de telefoon. En wat handige tips om te zorgen dat die netjes tegen de muur staat.

Morgen de hoefsmid bij de pony en dan gaat woensdag de bijrijder en donderdag stap ik dan zelf na ruim 2 maanden weer eens op voor een buitenritje samen met een stalgenoot als het goed is.




De mannen hebben een vrije dag gehad en zijn met een busje op stap geweest naar de dichtstbijzijnde grote stad. En hij had de wacht genomen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 21:55

De mijne slaapt slecht. Ofwel maken ze hem gedurig wakker voor vanalles, ofwel maken ze in de gangen kabaal bij wissel van de shift rond middernacht, ofwel kan hij niet inslapen.
Verder liggen ze nu al stil sedert de storm daar afgelopen weekend.
De storm is over maar wel nog woelig.


Ik begin stilaan tegen de tijd aan te lopen. Normaal is het nu "we zijn halfweg". Echter is het deze keer nog een weekje langer eer we daar zijn. Tijd voelt aan als vliegen en toch gaat het tergend traag.

nardxash

Berichten: 4002
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:23

Zojuist telefoon gehad van mijn vriend en de geruchten gaan dat de zaak waar mijn vriend voor werkt op het punt staat van faillissement.
Onder de collega,s is al enkele weken erg veel onrust i.v.b niet weten waar ze aan toe zijn.
Het werk wat mijn vriend krijgt buiten zijn meerdaagse om is alleen P&O of aanvoer of afvoer wat betekent vroeg beginnen(midden in de nacht) en midden op de dag klaar).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:21

Ai dat klinkt niet goed. Wanneer zouden ze er meer over te weken kunnen komen?

Hier ook hommeles. Klant eist dat alles op project nu exact volgens papier verloopt of ze vliegen van het project af. Er is al veel te veel vertraging, vooral dus door dat gezeik met de ingenieurs. De firma zelf bekijkt nu of er een ander schip kan komen.
Gaat ook wat kosten, er hebben 8 windmolens stilgelegen door alle gedoe.
Mijn vriend zijn deel is wel grotendeels ok, daar gaat het voornamelijk om details maar niks om zich zorgen over te maken.

nardxash

Berichten: 4002
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:33

Varekaj schreef:
Ai dat klinkt niet goed. Wanneer zouden ze er meer over te weken kunnen komen?

Hier ook hommeles. Klant eist dat alles op project nu exact volgens papier verloopt of ze vliegen van het project af. Er is al veel te veel vertraging, vooral dus door dat gezeik met de ingenieurs. De firma zelf bekijkt nu of er een ander schip kan komen.
Gaat ook wat kosten, er hebben 8 windmolens stilgelegen door alle gedoe.
Mijn vriend zijn deel is wel grotendeels ok, daar gaat het voornamelijk om details maar niks om zich zorgen over te maken.

Mijn vriend heeft vandaag een e-mail gestuurd naar zijn baas dat hij een gesprek wil hebben over dit om meer duidelijkheid te schetsen.
Balen dat er zulke vertraging is qua werkzaamheden is bij je vriend verakaj

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:48

Zijn aflos is wel voorzien in september, dus hij zou normaal wel zoals voorzien naar huis komen. Hoop ik toch.

nardxash

Berichten: 4002
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:54

Varekaj schreef:
Zijn aflos is wel voorzien in september, dus hij zou normaal wel zoals voorzien naar huis komen. Hoop ik toch.

Ja logisch ook..

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:20

Nardxash klinkt niet fijn werken. Die onzekerheid. Duidelijkheid zou veel onrust wegnemen maar snap ook wel dat het management zo lang mogelijk wacht. Hopelijk valt het allemaal mee.

Varekaj, klant is koning en ook die kant is te snappen. Geeft toch weer extra stress en kosten voor het bedrijf. Ook veel succes en sterkte hiermee voor je vriend.

De aflossingen blijven hopelijk ook zoals ze zijn. Opeens een langere term valt voor zowel het thuisfront als aan boord tegen.

Aan boord ook weer de nodige verhalen... Kapitein had de motor open zien liggen en was bang dat die niet meer zou werken. Grapjas. In plaats van morgenvroeg omdraaien moest het opeens vanavond nog. Dus voor het draaien alle machinisten naar bed om een paar uur later op te starten en schip te draaien. natuurlijk draaide de hoofdmoter als een zonnetje. Ben benieuwd naar de rest van de reis.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:27

Klant is uiteraard koning (en wij keizer) maar het is vooral lastig dat het dus 1 departement is wat het voor de rest verziekt.

De Rus mag dit weekend zijn boeltje bijeen pakken en naar huis, er komt een andere in de plek. Hij wou graag bij het bedrijf beginnen maar ging constant tegen mijn vriend in (zijn overste) en heeft nu voor de 2e keer door niet volgen van procedure de automatische piloot van het schip laten afslaan.
Ipv goeie recensie is het een enkeltje naar huis geworden. Vriend blij dat hij van die kerel af is.

nardxash

Berichten: 4002
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 05:36

Eva1975 schreef:
Nardxash klinkt niet fijn werken. Die onzekerheid. Duidelijkheid zou veel onrust wegnemen maar snap ook wel dat het management zo lang mogelijk wacht. Hopelijk valt het allemaal mee.

Varekaj, klant is koning en ook die kant is te snappen. Geeft toch weer extra stress en kosten voor het bedrijf. Ook veel succes en sterkte hiermee voor je vriend.

De aflossingen blijven hopelijk ook zoals ze zijn. Opeens een langere term valt voor zowel het thuisfront als aan boord tegen.

Aan boord ook weer de nodige verhalen... Kapitein had de motor open zien liggen en was bang dat die niet meer zou werken. Grapjas. In plaats van morgenvroeg omdraaien moest het opeens vanavond nog. Dus voor het draaien alle machinisten naar bed om een paar uur later op te starten en schip te draaien. natuurlijk draaide de hoofdmoter als een zonnetje. Ben benieuwd naar de rest van de reis.

Ik snap dat het management hier zolang mee wacht maar fijn is het niet.
Kans is groot dat mijn vriend opzoek moet naar een ander bedrijf om voor te werken

nardxash

Berichten: 4002
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:35

Zo van deze kant tijd voor ronde 2 van de 3.
Mijn vriend vertrekt morgen naar Praag voor 4 dagen.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:34

Nardxash, succes met deze dagen weer door te komen. En is er al meer duidelijkheid of in ieder geval een afspraak gemaakt voor dat gesprek?

Varekaj, hopelijk komt er bij jullie wat rust en gaat het verdere project wel volgens planning. En aftellen als het een weekje langer duurt, lijkt idd veel langer te duren. Ik geloof de aflossing pas als ik de vluchtgegevens heb en weet dat hij in de taxi naar de luchthaven zit.

Mijn klusteam is lekker bezig geweest in de keuken. Nieuwe leidingen liggen voor gas en water en de afvoer zit ook. Het elektrisch krijgt ook vorm. Bed staat op zijn plek. Wat stinken nieuwe matrassen trouwens. Ben blij dat ik er niet in hoef te slapen nog.

Maatje is aan het genieten op de wal. Heeft een compleet russische bemanning verder met flipjes erbij. En er wordt aan tafel niets gezegd. Niet heel gezellig. Dus gaat hij van 6 tot 10 ongeveer de wal op en lekker lokaal eten. Heb al de lekkerste dingen voorbij zien komen. Kangaroo en krokodil. Ook heeft hij gister een kadotje gekocht voor mijn dochter. Zolang het kan moet hij dat lekker doen. Morgen of overmorgen gaan ze door naar de volgende haven en daar kan hij er niet af. En liggen ze ook minder lang binnen geloof ik.

Hopelijk vanmiddag een beetje droger als nu want ik wil toch echt mijn rondje gaan doen. En maandag begint het echte leven weer. Dochter al naar school en ik weer werken en zoon dinsdag. Maandag is zoonlief jarig hij wordt 14. En gaan de kids ook weer naar hun vader. Zal dan echt stil zijn in huis.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:52

Hij zit in Australië nu dan Eva? Daar kan je idd best wel lekker eten en dan zaken die je hier weinig kan vinden.
Krokodil is best lekker :j Heb ik eens gehad in een Afrikaans restaurant in Londen.
Begint bij jullie het schooljaar alweer? In België is dat altijd 1 september ofwel de eerste weekdag van die maand als de 1e in een weekend valt. En eindigt overal op 30 juni.

De aflos hier is voorzien in de week van 11 september. Weekje korter dus. Dat maakt dat we zondag ongeveer halfweg zijn op 3,5 weken.

Had wel een kleine domper. Heb meer dan verwacht genoten van zijn kantoortijd. Ok, hij had onvoorspelbare uren, maar hij was 's avonds en in de weekends thuis. Tegen alle verwachtingen in liep dat best goed. Nu vertelde hij zondag geloof ik (of maandag) dat hij graag over wil naar een ander project. Opnieuw een schip vanaf 0 compleet mee ontwerpen, installeren en startklaar maken. In 2015 heeft hij dat ook gedaan met het schip waarop hij nu werkt. Toen was de werf in Pula, Kroatië.
Ik weet dat hij dat enorm leuk vond om te doen. Grote nadeel is echter dat hij dan weer op landregime overgaat. En dat betekent 8 weken weg en 4 weken thuis -O-
Ik gun hem zijn job van harte, en 6 op 6 af kan ik wel mee leven. Maar 8 op 4 af, dat steekt eerlijk gezegd wel. Ja, ik kan dan die kant op om hem te gaan bezoeken etc als de reistijd wat meevalt. Maar ik spendeer mijn vakantiedagen toch liever wat anders...

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:09

Ja in Australie in Geelong. Heb al zitten kijken of het in de buurt ook te krijgen is en wat blijkt in Gent is een restaurant waar je krok kan eten en in Rotterdam.

Vakanties in Nederland liggen net anders. Basisonderwijs heeft 6 weken. En dat is dan ook nog verdeeld per regio. Wij (zuiden) beginnen maandag weer. Heb familie in (Neer)Pelt en weet dus wel ongeveer de vakanties bij jullie.

Oei, ja dat valt tegen als ze opeens een ander ritme gaan aanhouden. Maar 8 op 4 af is de thuis periode heel kort. Als ik merk dat er na 4 maanden zeker 2 weken nodig zijn om te aclimatiseren dan is dat bij 2 maanden ook zeker een week en na 2 weken zitten ze toch weer al met hun hoofd aan boord .

DioxideJarig

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:21

Lees straks even compleet bij, maar Down Under in Sittard is dé place to be voor Australisch voedsel en krokodil :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:34

8 op 4 af is het landregime. Hij slaapt dan niet aan boord maar in een appartement, meestal gedeeld met een collega. Ze werken dan niet op zondag (zaterdag twijfel ik even over). Wel nog steeds 12u/dag.
Getrouwd regime is 6 maanden op en 2 af, maar dan is het wel de bedoeling dat partner/gezin mee verhuizen natuurlijk. Woonplek, school... wordt dan allemaal voorzien. Dat laatste gebeurt steeds minder vaak en is ook minder vraag naar.

Landregime heeft als voordeel dat ze dan wel gewoon overdag kunnen eten waar ze willen, ze kunnen 's avonds een keer naar de kroeg, in het weekend zijn ze een dag vrij. Die druk van dat op elkaar gepakt zitten is toch anders dan.

Mijne zat indertijd op het Gorgon-project maar ben ff kwijt waar dat weer juist was bij de Aussies. Geloof noordwesten.