[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:17

Baudyh, wat heftig. Knuffel voor jullie :(:)

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:35

Wat ontzettend naar Baudyh heel veel sterkte :(:) |(
Wil je geen valse hoop geven maar soms knappen vooral oudere mensen toch weer op als ze thuis kunnen zijn ipv ziekenhuis etc. Ik hoop echt heel erg voor jullie dat dat bij jouw schoonmoeder ook het geval gaat zijn.... zijn van die mensen die nooit in een ziekenhuis hebben gelegen, en dan met die warme dagen, dat trekken ze niet... dan gaat het lijf zo protesteren dat ze er inderdaad zo maar uit kunnen stappen...

Hier wel een paar dagen er tussenuit geweest was er zo enorm aan toe. Straks even bij Jenn langs en dan naar Groningen, mijn vader is jarig, wordt 85.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 08:49

Baudy, heel veel sterkte!!!
Vhu, lekker even paar dagen weg geweest en gefeliciteerd met je vader.

Hier weinig te melden. Zitten enorm te wachten op wat regen. Alles lijkt langs te gaan ipv over ons. Druk met de gebruikelijke dingen.

fijne dag allemaal

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:49

Baudyh, veel sterkte, heftig is dat...

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:33

Nou ja zeg. Ga ik met zoonlief, pony en paard een ritje maken in het bos in Gasselte. Onderweg steeds heviger onweer. Paard en pony stonden net op tijd op de trailer toen het begon te regenen. Onderweg naar huis heel flinke regenbui. Ik rij de gemeentegrens over en ja hoor, geen drup gevallen. Op de foto zie je in de verte de regen vallen. -O- -O- -O- -O-
Het lijkt wel of we onder een koepel wonen ofzo
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:35

Hahahaha, Tine, hier was het precies zo... we waren lekker zwemmen met de honden.... thuis alles droog..hahaha..

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:59

Baudyh sterkte met jou schoonmoeder.

VHU gefeliciteerd met jou vader.

Hier gelukkig wel wat water gehad, woensdag 11 mm en vandaag 7 hele mm. Was zeer welkom.
Gister de shetten weer voor de kar gehad en woensdag was ik weer vroeg wakker dus hafje moest er aan geloven voor zijn ontbijt.
Vandaag gasten wissel dus ben nu mak, was blij dat het niet zo warm was.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:51

Hier gisteren en vandaag dus zo'n beetje heel Nederland doorgereden en tussen zeg maar Utrecht en Groningen echt zo bizar veel water gezien :oo kon hele stukken alleen maar langzaam rijden was gewoon bijna niet te doen :\

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:45

Nou er is dat gevallen idd.
Toen ik gisteren van huis ging was het droog. 2 dorpen verder kregen ze de volle lading. :=
Daar stonden de wegen blank dus die hadden al veel water gehad. :=

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:41

Rustig hier.

Gisteren heb ik zoonlief naar eventingkamp gebracht met Rocky. Hij vond het wel erg spannend (nieuw kamp en Rocky voor het eerst mee). Maar hij is gisteren vergeten te bellen of appen, dus hij heeft het vast naar zijn zin :j }:0 .

Nadat ik hem had afgezet, ben ik met Rembrand daar in de buurt in het bos gaan rondzwerven. Wat is het toch mooi in Nederland. Bij thuiskomst de trailer helemaal schoon gemaakt, want die krijgt zometeen zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt (en even een vrije dag _O- , want hij is nu ook alweer 6 dagen bezig en de komende weken ook volop aan hetwerk)

Fijne dag allemaal

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:13

Hier gezellig mini meeting hahah
Happytime was op visite. En ze bracht bramen, waar ik gisterenavond meteen jam van heb gemaakt.
En ze bracht ook mee...... veulenmest hahah ik doe zelf wormenei controle, maar ik ben nieuwsgierigm naar veulenwormen. Haha dat hebben mijn paarden niet. Helemaal saai mijn paarden hebben al twee jaar geen wormen. Wel had Aladdin een forse bloedworm besmetting toen hij kwam. Maar die zijn allemaal dood na de wormenkuur.

De veulens van Happytime leven ook op mooie schone grond en met goede weerstand, geen eitje te vinden van veulenwormen, bloedwormen of spoelwormen in deze lading mest. Hopelijk blijft dat zo.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:06

Dat is netjes. Rembrand is hier de enige met bloedwormbesmetting. De rest is al jaren schoon.

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:33

Ha Tine zoon heeft het naar zijn in op kamp.
Ja bloedworm daar kom je eigenlijk niet vanaf, hier maflinger die kwam met een hele erge besmetting en heeft nu na 14 jaar nog elke keer als ik ontworm van die krengen in zijn mest, ook Eef is er niet vrij van, alleen Pep is schoon.
Gister met span aan de rij en Eef voor het eerst met halve oogkleppen i.p.v. hele gereden, pony deed als het de normaalste zaak van de wereld was meneer kon het nu allemaal beter bekijken, dus nu ook voor Pep halve oogkleppen besteld verwacht dat hij het ook wel goed vind, we hebben hem ooit zonder beleerd.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:23

Ik had ook nog aan da gevraagd wat ik toch moet doen om Rembrand bloedwormvrij te krijgen, maar dat schijnt erg moeilijk te zijn. Hij is er blijkbaar vatbaar voor en zijn leeftijd helpt ook niet. Gelukkig besmet hij de andere ponys in ieder geval niet.

Ik heb mijn eigen ponykamp, vandaag 14 km met Rembrand door het bos gezworven. Vrijdag weer.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:40


tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:20

Op fb ben ik genomineerd voor een paardenchallenge. Super leuk, dus op zoek in oude fotoalbums. Tjonge, wat heb ik veel foto's gemaakt. En wat komen er mooie herinneringen boven.
Dit is Lola, een manegepaard waar ik heel veel van heb geleerd.
Afbeelding

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:39

Janouk, fantastisch mooie kunstwerken maakt ze !
Haha Tine...dat is een tijdje geleden zo te zien.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:46

Uhm ik denk 1992 ofzo

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:57

Ik heb jullie advies nodig.

Rembrand heeft altijd heel veel zin in buitenritten, maar afgelopen week (heb 3 ritten gemaakt) begin ik toch eigenlijk wel een beetje te twijfelen. Hij struikelt toch best regelmatig, ook met achterbeen. Ik doe al vooral stap ( nog wel drafje en galopje omdat hij het zo lekker vindt, maar ja, struikelen in draf of galop is niet fijn). Laatste 2 ritten ben ik er ook een tijd naast gaan lopen (dan wil hij niet meer doorlopen, dat heeft hij nooit leuk gevonden, dus dan moet ik hem echt vooruit smeken/sleuren/opjutten)

Kan dit komen omdat hij de afgelopen periode minder heeft gedaan? Bij al dat warme weer heeft hij stil gestaan en mijn bijrijdster is zwanger en doet inmiddels ook niet heel veel meer. Of moet ik heel blij zijn met de 11 extra jaren (in Utrecht hadden ze hem 11 jaar geleden afgeschreven) en hem nu met pensioen doen? Ik vind het zo moeilijk. Rembrand geeft niets aan. Als hij wat langere tijd niets doet, staat hij bij wijze van spreken te trappelen bij het lint, zo van: he, het is tijd om wat te gaan doen baas. Hij wil dus absoluut nog wel. Maar ja, kan hij het nog? Ik wil hem natuurlijk absoluut niet dingen laten doen die hij niet meer kan, maar wil hem ook geen dingen ontnemen die hij zo leuk vindt.

Ik weet het even niet -O-

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:06

tine:gun hem zijn plezier als hij aangeeft iets te doen,doet hij het ook aangespannen?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:16

HT: ik heb al een tijdje niet gemend. Zal er eens op letten. Wel iets minder denk ik. Maar mennen kan eigenlijk alleen in de bak bij gebrek aan een groom.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:41

Tine, misschien een weekje op pijnstilling zetten in overleg met veearts en kijken of hij dan beter door loopt. Dan kan je uitsluiten of hij pijn heeft.
Of met hartslagmeter rijden, dan kan je ook zien wanneer het hem teveel wordt.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:50


happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:31

Afbeelding
kleintjes worden langzaam groot

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:34

Jeetje, wat worden de aapjes snel groot