Buitenritten op verschillende rassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 10:36

Hoi Bokkers,

Sinds ik 4 jaar geleden mijn haflinger heb verkocht rij ik niet veel meer. Ik ben echt een recreatieruiter die het heerlijk vindt de natuur in te gaan. Uiteraard maak ik af en toe een wel een leuke rit, maar merk dat ik dit eigenlijk wel wat vaker wil gaan doen.

Nu is er hier genoeg te vinden over buitenritten, maar mijn idee is om ritten te gaan maken op zoveel mogelijk verschillende rassen verspreid over Nederland en/of België. Welke rassen maakt niet uit.

Ik wil dus een overzicht gaan maken van stallen/maneges waar dit mogelijk is en hier een rit te gaan maken als het me aanspreekt.

Ervaringen zijn leuk om te horen. Mocht je het een leuk idee vinden om eens mee te gaan dan kun je dit uiteraard hier ook melden. Wie weet lukt het dan om een rit te plannen.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:41

Vorige week ben ik gaan rijden met Criollo's bij stoeterij Trojano in Zeeland / Bergen op Zoom. Waren echt super paarden, leuke mensen en mooie rit. Aanrader dus!

AmaranthRed
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:04

Stal ROAN in westbeemster is een aanrader voor buitenritten op IJslanders!

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:08

Ga zeker naar villa les olivettes in België! Super gave avontuurlijke ritten op Merens paarden.
Unieke ervaring!
Kijk op hun website: www.villalesolivettes.be

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:54


Identity
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:54

Bij de Mill Ranch kan je op muildieren rijden met westernzadel, super leuke ervaring en ze zitten echt heel lekker :o ze hebben ook paints en quarter horses als daar je interesse ligt. Zeker een aanrader.

Stoeterij Trojano voor criollo’s, echte aanrader! Super fijne mensen, heerlijk relaxte en comfortabele paarden en een ‘bijzondere’ stijl van rijden (neckreining, geen beengebruik)

Leersumse veld, veel tuigers. Fijne paarden, fijne ritten. Je kan hier ook een paard huren zonder begeleiding.

De pasohoeve heb ik ook goede dingen over gehoord, zelf nog niet gereden. Paso Fino’s

Jan Plezier op Texel heeft trekpaarden, tevens geen ervaring


Dat is even alles wat ik zo weet aan verschillende rassen haha!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:05

Wees welkom voor een ritje op een lieve, grote Tinker met manen tot bijna op de grond (we kunnen ze vlechten)

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:08

Faringo schreef:
Hoi Bokkers,

Sinds ik 4 jaar geleden mijn haflinger heb verkocht rij ik niet veel meer. Ik ben echt een recreatieruiter die het heerlijk vindt de natuur in te gaan. Uiteraard maak ik af en toe een wel een leuke rit, maar merk dat ik dit eigenlijk wel wat vaker wil gaan doen.

Nu is er hier genoeg te vinden over buitenritten, maar mijn idee is om ritten te gaan maken op zoveel mogelijk verschillende rassen verspreid over Nederland en/of België. Welke rassen maakt niet uit.

Ik wil dus een overzicht gaan maken van stallen/maneges waar dit mogelijk is en hier een rit te gaan maken als het me aanspreekt.

Ervaringen zijn leuk om te horen. Mocht je het een leuk idee vinden om eens mee te gaan dan kun je dit uiteraard hier ook melden. Wie weet lukt het dan om een rit te plannen.

bij sophiebella is het miss iets voor jou, die organiseert wel eens buitenritten. het is wel ergens in flevoland, ongeveer 9 km van walibi vandaan. en ze heeft vgm alleen maar koudbloeden zoals haflingers en tinkers

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:13

Nee dank je wel, daar heb ik zoveel slechte verhalen over gehoord

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:34

Silly1972 schreef:
Nee dank je wel, daar heb ik zoveel slechte verhalen over gehoord

oh, ik hoor der nooit slechte verhalen over gehoord. maar oke

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:41

Via buitenrittenreserveren.nl kan je op shires rijden in de Loonse en Drunense duinen

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 10:42

Wat een leuke reacties! Veel verschillende en afwisselende rassen ook! ik ga ze noteren.

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:45

In Zutphen zit ook iemand die ritten organiseert op Shires. Is al wel jaren terug dat ik er geweest ben. Een paar van haar Shires komen van Land van Ooit :)

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:01

Als mijn 3 jarige braaf voorop door het bos gaat, mag je ook wel een keer op mijn 'oudere' merrie mee hoor! omgeving Leersum/austerlitz, of als je verder wilt, Ede/kootwijk. Paarden staan bij Bodegraven in de buurt. dus kan vanuit daar rijden (voorkeur max 1u)

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:04

YoniB schreef:
In Zutphen zit ook iemand die ritten organiseert op Shires. Is al wel jaren terug dat ik er geweest ben. Een paar van haar Shires komen van Land van Ooit :)


Daar ben ik inderdaad wat jaren geleden geweest.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:32

Ik heb vorig jaar een strandrit gemaakt met een vriendin op texel op trekpaarden. Was bij Jan Plezier. Een aanrader!

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 11:41

Willeke_ schreef:
Ik heb vorig jaar een strandrit gemaakt met een vriendin op texel op trekpaarden. Was bij Jan Plezier. Een aanrader!


Deze staat inderdaad op mijn lijstje. Heb de huifkartocht al wel 2x gedaan, de rit nog niet, maar die gaat er ooit wel komen.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:42

Caily schreef:
Wees welkom voor een ritje op een lieve, grote Tinker met manen tot bijna op de grond (we kunnen ze vlechten)

Wow, je tinks zien er zó gaaf uit! :~ heb even in je profiel gespiekt

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:52

Ik ben er nog niet zelf geweest, maar het staat heel hoog op mijn to do list:
Puur Terschelling op Terschelling uiteraard hihi, verzorgt buitenritten/strandritten met Friezen.
Ze hebben een Facebook pagina waar je ze kunt opzoeken en waar veel foto's en filmpjes te vinden zijn.
Tot nu toe heb ik er alleen maar goede dingen over gehoord.

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 12:12

Ik kwam tijdens mijn zoektocht wel IJslander ritten tegen op Terschelling. Deze met Friezen was ik nog niet tegen gekomen. Ik ga 'm zeker toevoegen al is Terschelling logistiek wel wat lastiger (lange autorit, boot enz). Daar zou ik dan minimaal voor een week heen gaan.

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:31

De Hartjeshoeve in Waalre voor ritten op Belgische trekpaarden. Heel gezellig en mooie omgeving.

Faringo
Berichten: 8211
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-19 14:34

Heb 'm er op gezet :D

AmaranthRed
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-19

Re: Buitenritten op verschillende rassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:51

Mocht je een overzichtelijk en completer lijstje hebben zou ik het best leuk vinden je uiteindelijke lijst te zien!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:04

Manege de ijslander in Biggekerke (Zeeland), kan je strandrit maken op een ijslander.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:42

Endurance clinics in Katwijk (te vinden op facebook) voor een rit door prachtig duingebied en over strand op zeer fijn opgeleide Arabische volbloeden en onder super deskundige begeleiding. Mits je voldoende ervaring hebt aangezien de paarden op internationaal niveau endurance lopen en hoe braaf ze ook zijn, het zijn wel topsporters. Een van de paarden start aankomende week op het EK in Engeland.