Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:49

@ Jes: plantnet zegt rode kornoelje.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:34

Wij hebben een tijdje een ezeltje in een weitje naast ons gehad. Pony’s stonden eerst gewoon geïnteresseerd te kijken, tot ie begon te balken :wow:

Oy with the poodles, already

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 18:26

Pff morgen 1e dag al weer werken na 2 weken vakantie :+

Vind het toch best spannend om ze nu 8u niet te zien ipv nu de hele dag :') ze staan er altijd rustig bij, dus verwacht niks qua gekkigheid maar toch... :=

Alsof je je kind voor de 1e keer achter moet laten bij de crèche of school :=
(ook al heb ik nog geen kinderen, kan ik me er wel iets bij voorstellen :') )

Every accomplishment starts with the decision to try.

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:49

Melewel94 schreef:
Pff morgen 1e dag al weer werken na 2 weken vakantie :+


me too :)

Ik zal je verklappen; je hebt het morgen zo druk op je werk, met werk natuurlijk maar ook vakantieverhalen en bijpraten met iedereen, dat de dag omvliegt en als je thuis komt, staan ze je aan te kijken alsof je niet weg bent geweest. :D

Komt allemaal vast helemaal in orde!



pff, Ik wil regen, iedere dag denk ik, ik ga niet sproeien, want morgen voorspellen ze regen... Maar net ff rondje door het land gedaan en alles is zo kurkdroog. Ik snap wel dat mijn paardje op het moment liever hooi eet dan in het land staat. Verder was het wel lekker dagje vandaag. Beetje rustdag voor we morgen weer naar kantoor mogen.. zucht...

Gisteravond nog even laat gemaakt bij de buren, soort buurtborrel met 5 buurtstellen, erg gezellig :). Ook beter kennis gemaakt met koppel wat hier net vóór ons in de buurt is komen wonen ( 3 jaar terug) . Ze vertelden dat ze eerder een pensioenstalling hadden gehad vlak bij ons oude adres. Blijkt dat we daar ooit al eens bij ze langs zijn geweest om te kijken of het iets voor mijn paard zou zijn _O- . Wereld is klein...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:14

Jes, leuke foto's!!

Ik vind de regen ook maar weer tegenvallen. Er zou meer komen......Vandaag was gewoon echt warm en zonnig.

Morgenochtend komt de fotograaf ons huis op de foto zetten. Ik dacht, ik doe nog wat kleine dingetjes en toen lag gister het hele huis overhoop........
Ga ik vandaag wat plekje van de gebeitste kozijnen bijwerken en denk, doe het tafeltje ook, bemoeit dat zwarte kat zich ermee, loopt door het gebeitste, daarna over de vloer, de witte vensterbanken etc.......Ben dus een tijdje bezig geweest :(

Ik snap gewoon niet dat banken zo moeilijk doen en zoveel tijd nodig hebben. Alles is al uit gerekend en we kopen echt ver onder ons budget. De datum van ontbindende voorwaarden is vrij snel, maar we zijn akkoord gegaan om kans te maken met het bieden en als je alles al hebt laten uitrekenen verwachte je dat het niet zo moeilijk is.
Wat doen ze? 100x er naar kijken? de cijfers blijven hetzelfde, toch? Ons huidige huis is zelfs duurder, dus ze hebben ook zat onderpand als dat nodig mocht zijn.........Maar goed.......Je levert alles in en moet afwachten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 06:52

druk bezig geweest dus. Jouw woning is nog niet verkocht, den dat veel banken daardoor ook moeilijker doen. Wij hebben 2 keer de datum moeten aanpassen verkopers gingen akkoord omdat ze wisten dat het wel goed kwam ook ivm onze eigen woning die duurder was en het zou sneller zijn om op ons te wachten dan alles weer opnieuw in gang te zetten. de eerste was ook absurd kort, middenin de feestdagen dus dat wisten wij meteen al dat dat niet haalbaar was. Welke bank heb je nu gekozen? En in welke omgeving ga je nu wonen, toch een stuk verderop of niet?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:00

Flew schreef:
@ Jes: plantnet zegt rode kornoelje.


Dank je!
Ik kende Plantnet niet maar heb nu de app geïnstalleerd, handig!

SP oei wat een zenuwen, de vakantie tijd zal ook niet helpen.
Wij zaten in een huurhuis en hadden een flinke som eigen geld dus wisten dat het slechts een formaliteit zou zijn maar het was nogsteeds spannend.

Greendragon, herkenbaar ondanks dat hier tussendoor nog best wat valt heb ik ook al een paar keer gedacht dat ik de bak niet hoefde te sproeien.



Het gras naast/rond de bak komt ook op *\o/* ik was bang dat de zaadjes verbrand waren maar gelukkig niet.
Tussen de tuin en de bak loopt het wat af dus hebben we echt gras nodig anders hebben we bij veel regen allemaal klei achtige grond in de bak.
Van de week ook nog een perenboom gevonden achter de hangard en ook een pruimenboom!
We hebben dus:
Peer, pruim, kersen, hazelnoten en appel!
Verder nog een hoop bramen aan de rand van het terrein.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:37

Melewel, je kunt altijd nog een camera ophangen om op afstand de boel in de gaten te houden.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)


Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:40

Ik heb een camera systeem hangen, kan het echt zeer zeker aanraden.

Spannende tijden zijn dat he SP.

Hier vandaag ook weer werken na een weekje vakantie. Meh.
Kom er zo wel weer in.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:04

Daar was ik ook al aan het denken, maar er is zoveel aanbod dat ik het niet meer weet wat het beste is :+ en budget vriendelijk :')
Had iets gelezen over een babyfoon, maar dat bereik blijkt niet zo goed te zijn met grotere afstand. (voor ze snachts eens te kunnen bespieden haha)

MN vriend mag nog een week thuisblijven, dus die kan nog ff een weekje kijken wat ze verder nog uitspoken als ik er niet rondloop :=

Every accomplishment starts with the decision to try.

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:42

@Jes, wat een lieve foto's :)

@Melewel, keep breathing. Het komt wel goed, ze hebben niet eens door dat je er niet bent haha.
Hier geen camera systeem. Ik zie ze ook niet in de wei staan als ik wel thuis ben dus maakt niets uit voor mij.

Hier is afgelopen week aardig wat regen gevallen *\o/*
Mijn wei wordt weer groen in plaats van dor.

I love you to the moon and back

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:06

Lynn_Nikita schreef:
druk bezig geweest dus. Jouw woning is nog niet verkocht, den dat veel banken daardoor ook moeilijker doen. Wij hebben 2 keer de datum moeten aanpassen verkopers gingen akkoord omdat ze wisten dat het wel goed kwam ook ivm onze eigen woning die duurder was en het zou sneller zijn om op ons te wachten dan alles weer opnieuw in gang te zetten. de eerste was ook absurd kort, middenin de feestdagen dus dat wisten wij meteen al dat dat niet haalbaar was. Welke bank heb je nu gekozen? En in welke omgeving ga je nu wonen, toch een stuk verderop of niet?


Ons budget is ruim genoeg en ons huis heeft erg veel overwaarde, dus daar kan het niet echt aan liggen.

Hypotheek man zegt normaal 6-8 weken nodig te hebben om financiering rond te krijgen en nu moet het sneller en dat is een dingetje.......inderdaad zeker tijdens de vakantie.

Dat is gewoon wat ik moeilijk begrijp, dat het zo lang moet duren allemaal. Ook in de normale gevallen.

We weten nog niet welke bank het wordt. Hij is ermee bezig.

Ja, we gaan wel naar het Noorden dan. Maar we keken ook wel steeds in die hoek. Toch beetje bekend gebied.

De foto's zijn net gemaakt. Fotograaf was positief. Als laatst foto's van de voorkant gemaakt en ik liep met honden mee. Hij naar auto, ik rondje lopen en werden meteen aangesproken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:44

superpony, ik verbaas mij er ook altijd over dat dergelijke zaken zo ontzettend lang moeten duren. Was bij ons ook het geval terwijl vanaf het begin duidelijk was, dat de financiering geen enkele probleem zou moeten zijn.......

greendragon, hoe gaat het nu met je pony?

melewel, ik snap dat je het spannend vindt, maar dat went vanzelf hoor. Komt vanzelf goed......
Bij mij is er verleden week zo'n 30 mm regen gevallen, maar het is nu alweer kurkdroog.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:57

Nu woon ik wel in Belgie,maar is het niet handiger zelf naar de bank te stappen Superpony? Bij ons kan je evt met overbruggingskredieten werken en is het dan vrij snel rond.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:17

We hebben al getekend dat hij de opdracht heeft en alles ingeleverd, dus nu weer zelf ergens anders naar binnen lopen, zou weer tijd kosten.

Het is vrij standaard die tijd die ze opnemen bij voorbehoud van financiering en de datum van ontbindende voorwaarden dan.

In Nederland krijg je meestal een overbruggingskrediet als je huidige huis al verkocht is of de voorbehoud van financiering al verlopen is. Dan hebben ze garantie. Ons huis staat va don of vrij te koop. Als ons huis meteen verkocht wordt, zijn ontbindende voorwaarden van 6 weken, net 2 weken te laat voor overbruggingskrediet.

Maar het is en blijft een beetje vaag wat ze allemaal doen al die weken........Ons huis is zo duidelijk in zijn waarde en ook de woz is veel hoger dan onze hypotheek. Wij hebben dit uitgewoond tijdens de crisis gekocht. Daar kan nooit een verlies op komen, echt niet. En ons inkomen is beduidend gestegen. Alles is snel aangeleverd door ons als bewijzer.

Het is vandaag wel warm en vanmorgen was het met de buiten foto's zonnig, maar rond de bomen echt vochtig/mistig.

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:28

Succes net de verkoop SP.

Ik heb vandaag de uitslag van pssm testen binnen die had gedaan. Beide negatief dus als we in de toekomst een veulentje willen fokken staat dit niet meer in de weg.

Lynn_Nikita

Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:29

Goed nieuws BB

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 05:51

2e werkdag en ze weten de klok al :') _O-
Afbeelding

Edit: niet op de opruimwerkzaamheden letten, komt nog :+

Every accomplishment starts with the decision to try.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 05:57

Hahaha herkenbaar!

Die dames van mij komen voor mijn slaapkamer hangen als het ze te lang duurt.

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:53

belle_boef schreef:
Succes net de verkoop SP.

Ik heb vandaag de uitslag van pssm testen binnen die had gedaan. Beide negatief dus als we in de toekomst een veulentje willen fokken staat dit niet meer in de weg.


Goed nieuws!

I love you to the moon and back

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:39

Mag ik hier ook mee praten?

Wij hebben vorige week de sleutel gekregen van ons droomhuis! Zijn nu druk bezig, de 30e moeten we ons oude huis uit en moeten de paarden over.
Deze week gaan ze beginnen aan de stallen, de fronten en tussenwanden hebben we al en er staat al een schuur. Dus dat valt mee. En dan nog de hele omheining vervangen. Dat wordt wel een klus :j

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:37

KDonna: gefeliciteerd wel een beetje haasten zo ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:58

Spannend! :D wat voor omheining plaats je?

Every accomplishment starts with the decision to try.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:01

Gefeliciteerd!!

Als bij ons alles rondkomt, moeten we ook als eerste de omheining doen. Wordt wel wat werk, maar dan kan je verder rustig aan de gang.

Gemist, maar wat fijn belle-boef. Pssm is gewoon waardeloos, dus negatief is super!

rover_
Berichten: 1352
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:58

Fijn BB.

Welkom Donna, succes met de werkzaamheden!

Duimen dat voorspoedig verloopt Superpony.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: HappyFlow, Leliesan en 37 bezoekers