[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:28

Wel van gehoord inderdaad, nog nooit geprobeerd.
Ben benieuwd wat je merkt als jet het gaat proberen.

Wel een super gevoelige reactie zeg, dat dat zo snel op komt.
Onze arabo fries zat mega onder de rainrot en mok toen we hem kregen, dat was ook duidelijk een weerstandverhaal toen.
Heeft even geduurd maar met goed zuiver voer en voldoende vitamines is dat helemaal weg gegaan.


Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:29

Welk voer en vitamines hebben jullie gebruikt?

Ik ga het zo ff overleggen met de eigenaar en als we dat gaan doen laat ik weten wat ik merk! :D

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:33

Draagt je paard een deken Janine dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn voor broei waardoor de schimmel lekker snel kan groeien door vocht en temperaturen.

Ik vind schimmel niet iets simpels want het is soms heel lastig om uit te zoeken waar het nu precies door komt. Jou zwartje is vorig jaar best ziek geweest is hij daarna 100 % de oude geworden? Misschien toch nog iets onder de leden waardoor hij hier vatbaarder voor is.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:35


Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 15:37

Laura1982 schreef:
Draagt je paard een deken Janine dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn voor broei waardoor de schimmel lekker snel kan groeien door vocht en temperaturen.

Ik vind schimmel niet iets simpels want het is soms heel lastig om uit te zoeken waar het nu precies door komt. Jou zwartje is vorig jaar best ziek geweest is hij daarna 100 % de oude geworden? Misschien toch nog iets onder de leden waardoor hij hier vatbaarder voor is.


Ja hij draagt inderdaad een deken. Afdoen durven we nog niet aan. Meerdere jeukpaarden die enorm op elkaar aan het kroelen (en dan voornamelijk bijten) zijn. Dan ben ik de manen kwijt. Plus dat hij al wat open plekken heeft en daarmee dus beter bereikbaar voor bacteriën. Hij is ziek geweest mogelijk van een muggensteek... dus deken af geeft ons nog geen goed gevoel... :\
Wil het nog wel even voorstellen om 'm dan in ieder geval op stal af te laten... Al heeft hij meer aan zon erop... Misschien moet hij maar even een dag of wat apart staan...

Hij is na het ziek zijn absoluut weer de oude geworden gelukkig! Mogelijk lag de bloedarmoede al ten grondslag aan het ziek zijn. Na ziekte hebben we pas geprikt en waren er geen ontstekingswaarden (of andere afwijkende waarden) te vinden en de bloedarmoede was ook niet te linken aan wormen.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:54

Nouvel, projectje zou een 9 jarige zijn die nog heel weinig gedaan had. Maar wel aansprekend paard. Zou dan zijn om weer lekker te gaan opleiden en op een gegeven moment weer te verkopen. Maar iemand anders vond m dus ook leuk.

Goed dat je gestart bent! En dat je zo fijn kon rijden! Jammer dat het dan net niet is, maar wel stuk beter alweer toch?

Janine, de mijne had ook wel weerstand issues. Die gaf ik daarvoor elk kwartaal een pot redplex. Hij krijgt nu Mastic voor zn maag en sindsdien ook geen redplex meer nodig. Nu ook nog bij Den Hoek geweest natuurlijk, dus hoop dat ie daar nóg fitter van wordt. Maar maag/darm kan altijd wel voor problemen overal zorgen..

Vandaag lekker gehuppeld met m, hij was blij weer :) En op beide diagonalen een balk gelegd, normaal geen voorstander van aanleren met balken, maar wel 8 van de 8 wissels goed :) Liep ie nu natuurlijk ook lekker in de springhouding, maar wel fijn dat ie op de hulp wil/kan gaan meedenken zonder stress. Is ook met springen wel anders geweest :D
En gister fijn kunnen sturen ook, beetje grenzen opgezocht, resulteerde in te hectisch of heel gaaf, wel blij mee, dat hectische komt wel weer in balans :)
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 21:37

Wauw Noukie, dat lijkt goed zo op S&T!

Wietse krijgt nog steeds wekelijks een shotje redplex :j Wat heb je bij Den Hoek gekregen?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:01

Druppels van hunzelf, dus nooit helemaal duidelijk wat er in zit. Iig voor oa zn nieren en tegen schimmels in zn darm. Volgende week weer terug trouwens, ben wel benieuwd.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:11

Noukie schreef:
Druppels van hunzelf, dus nooit helemaal duidelijk wat er in zit. Iig voor oa zn nieren en tegen schimmels in zn darm. Volgende week weer terug trouwens, ben wel benieuwd.


Ach, het mooie is dat er nog zoveel dingen onontdekt zijn... :D Dan is het maar niet duidelijk wat er in zit en hoe het werkt... Als het werkt is het genoeg :D

Had hij last van schimmels? Ben zeer benieuwd volgende week!

Ik heb in iedergeval Schwarzkummelol besteld... zeer benieuwd... Vandaag even gewassen (met teershampoo), mijn borstels en halsters in de imaverol gedaan. Dinsdag maar even weer kijken. Nu al zin om er weer op te stappen volgende week :D


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:21


Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:28

Nouvel schreef:
Mooi plaatje noukie!

Ferro krijgt ook de voor hem samengestelde druppels van Den hoek en extra daarbij voor zijn darmen de moeder aarde van Bioron:
https://www.holistischdierenarts.nl/pro ... der-aarde/


Heeeerlijke naam! Maar hoe broodnodig op onze uitgeputte weilanden en akkers eigenlijk...

Wat voor verschil merk je tussen wel en niet geven?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:41

Ze is nog geen 2 weken geleden geweest en daarna zijn de druppels opgestuurd en de moeder aarde nog later, dus ik kan er nog weinig over zeggen nu...
We hebben het de ander ook een tijdje gevoerd ivm maagzweren toen.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:44

Oke en is het preventief dan? Of wat is de bedoeling?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:57

Vanwege schimmel in de blinde darm, om die te behandelen.

Voor de andere dingen krijgt hij druppels en ze zijn lijf, blokkades, heeft ze behandeld.
Ik heb er een verslag van, kan ik evt wel via pb sturen voor als iemand dat interessant vindt.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:26

Janine1990 schreef:
Wauw Noukie, dat lijkt goed zo op S&T!

Ja tof he? Hier zie je wel goed dat hij net wat opener in de kaak en naar boven toe kan blijven.
Heb ook nog wel veel dat ie té open wordt en dan ook echt boos als ik m ietsje ronder wil _O- Maar ach, beter een eigen mening dan helemaal geen karakter zullen we maar zeggen :D

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:24

Haha heerlijk :')
Ik moet zeggen, ik heb in juni een wedstrijd gereden waar Wietse ook een aantal keer te open werd, maar dat werd wel als heel sympathiek bestempeld door die jury geloof ik.
Althans, ik ging er vanuit dat die opmerking daarom ging :')

Ik heb EINDELIJK een frontriem besteld _/-\o_ Voor bij mijn outfit...
Iemand ging me volgen op insta, zij had wat ik zocht... dus ik volgde haar terug en ze gaat er eentje voor me maken. Echt heel gaaf! :D

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:43

Wat een ellende Janine, hopelijk knap die snel weer op. Ik gebruik voor mijn paarden Omega olieën en Equiflexion van de Paardendrogist. Soms geef ik mijn merrie wat extra magnesium omdat het stress in dat koppie weer wat af te laten zwakken ;)
Ben benieuwd naar de frontriem! Heb je een foto? Ik heb gister toevallig ook een nieuwe frontriem ergens in de uitverkoop kunnen scoren, het lijkt een beetje op een Judi frontriem maar dan van Anky. Hij is alleen eigenlijk voor een trens hoofdstel maar ik ga kijken of ik hem misschien toch om mn S&T gewurmd krijg :+

Noukie, ziet er goed uit!! Stoere foto :D Ben je al een beetje over de teleurstelling in en heb je nog wat anders gezien?

Ik hoop dat ik snel mijn foto's van de regio met jullie kan delen, ik ben zo trots op het beeld dat ze daar liet zien :) . Nog even wachten tot mn bestelling binnen is. Ik heb zondag weer wedstrijd en ik twijfel of ik misschien van de Z1 inschrijving een Z2 inschrijving ga maken..... (HELP!)

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:20

Haha DOEN DR! Ze kan wissels toch? De rest is weinig anders, dat kunnen jullie!

Benieuwd naar de foto’s!

Thanks! :)
Nou, nu t paard niet doorgaat heb ik maar gewoon n dikke vakantie geboekt :D ook lekker, Haha

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:26

Haha nee, alleen wanneer ze er zin in heeft kan ze het :+ En het is een merrie, dusja dat weet je nooit van tevoren hahaha.

Haha ook lekker, waar gaat de reis naar toe?

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:44

Lastige keuze DR ik zou het denk ik toch proberen. Gewoon om te kijken of het onder druk ook lukt ipv tijdens trainen eindeloos proberen/oefenen.

Noukie groot gelijk heb je maximaal genieten.

Janine nieuwe frontriem ben benieuwd foto? Hier nog 2 dagen werken en dan lekker verlof dus ik ben heerlijk aan het afronden op het werk.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:08

Nieuwe frontriem:
https://www.instagram.com/p/B009pTNIcYs/

De brede :D
Judi vind ik veeeeeeeeeeeeeel te duur :o

DR, lastige beslissing... Maar wat heb je te verliezen? :D

Lekker Noukie... vakantie is ook niet verkeerd... Waar ga je heen? :D

Laura, wat heerlijk, dan kan het aftellen écht beginnen! De babykamer al klaar? :D

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:21

Ja alles is klaar en Ik ben er ook klaar mee haha. Kwam net onze jack russel zwart als roet binnen rennen terwijl ze normaal wit met bruin is....die kreeg enkeltje badkamer om te wassen nu merk ik echt dat dat soort dingen energie en lucht kosten en dat bumpie in de weg zit hahaha. Ik wilde douwe zn benen nog gaan scheren maar vermoed dat ik dat niet meer ga redden dan maar als beeb er is.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:49

Nice je frontriem Janine. En thanks voor de reminder, ik moet nog even een andere aan mn S&T knopen. Zit nu een rechte aan, die past net niet mooi. Heb nog n wave liggen waar weliswaar de steentjes vanaf zijn, maar de pasvorm wel stukken beter. Voorlopig prima en als ie er op blijft lopen komt er dan wel een nieuwe :D

DR, al beslist voor zondag?

Laura, oooh, dan komt het écht dichtbij! Benen scheren idd misschien maar even laten. Dat is waarschijnlijk wel een heel grote uitdaging :P Ik ga er nu vaak al voor op een krukje zitten, laat staan met extra buik _O-

Vakantie wordt Montenegro en een beetje Bosnië. Combi tussen excursies, boottochtjes en heeeeerlijk languit aan t strand of in t zwembad met uitzicht op zee.

Vanmiddag weer fijn rondje bos gedaan. Oren strak erop, draven ging t begin gewoon niet omdat ie zó scherp was dat ie overal van stil stond. Dus dat werd veel galopwerk, dan heeft ie meer focus. Betekende wel klein half uurtje verlicht zitten, dus ik heb mn workout ook weer gehad :D Blijft zo'n leuk beest.

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:03

Ik had ineens eigen benen scheren in mijn hoofd, wilde zeggen: Ik ga er gewoon bij zitten in de douche :')
Maar paard doe ik vaak gewoon gehurkt of gebukt...
Proppen draaien doe ik wel eens op een krukje zittend :')

Oh dat klinkt gaaf Noukie! Wanneer ga je?

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 21:09

hahaha, lekker bezig _O-

Begin september, dus opzich al best snel ook :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eline_S_S en 36 bezoekers