[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:29

Ja op zn klein hoofdje lijkt het groter en straks blijven er een paar haartjes over. Je herkent haar tenminste gelijk in een groep zwartjes ik moet altijd even zoeken naar hem hahah

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:29

Ahh leuk zeg die babyfriezen!
En wat toevallig, zelfde afstamming!

Ultimo, super zeg, gefeliciteerd!
Gave foto’s!

Noukie succes met het stang en trens gebeuren, fijn dat de ruzie meeviel!

Mahitri, gefeliciteerd!
Je gaat lekker zeg!

Filmpjes van Jill ken ik niet...
Ik ga eens wat opzoeken, ben nu wel nieuwsgierig!

Laura, ja fijn dat de temp weer beter is, hier ook beestjes blij!
Zelf de kat ging door het huis racen, Haha!
Vandaag trouwens wel weer even een warmere dag, maar morgen regen voorspeld...

Janine, leuk dat je hebt opgegeven, succes alvast!

Hier ook weer lekker aan de gang nu de erge warmte voorbij is.
Zondag de fries mee naar Herman gehad omdat ik het voor Ferro nog even te vroeg vond na het behandelen, en met de fries had ik wat probleempjes, dus zinvol om die weer eens mee te nemen.
Gisteravond wel weer een half uurtje gelest bij mijn eigen instructeur, hij moest even op gang komen en dan moet ik ‘m er echt even goed doorheen rijden maar toen toch weer fijne stukjes erbij.

Vanmorgen vroeg lekker naar strand geweest voor de drukte en de warmte!


Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:09

Ohh jaloersmakend die strandritjes van jou ik hoop dit jaar nog een keer te gaan.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:13

Wat leuk die jonge Friezen. Ik vind een kolletje overigens wel wat hebben. Zelfs bij Friezen :Y)

Trainingsweken geen ervaring mee. Bartels wel eens gekeken maar schrok van de prijzen :=

Gefeliciteerd met je punten ultimo! Hele mooie foto's van de wedstrijd.

Haha Noukie. De wissels zitten er dus w'el op. Nu nog even afstemmen, komt vast goed.

Hier met de hitte niet gereden behalve vorige week een strandritje. Zondag avond was het hier koel dus toen even gereden en gister avond snel rondje buiten voor het donker met de ander.

Leuk filmpje Nouvel. Lijkt het zo of doet hij ontzettend z'n best om wat tempo te maken, maar hij gaat meer omhoog dan naar voren erbij... Of zie ik het verkeerd? :+

Tijd geleden alweer waren we op het strand en had een van de andere meiden ook leuk filmpje gemaakt.
Degene die het eerst voorbij komt ben ik op easy en de tweede die voorbij komt is een vriendin op henk. Op het laatst dat hinnikje van de pony die het niet bij kan houden :(:) :+


Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:20

Mellamoshan leuk filmpje hahaha nee niet bokken en ind dat hinnikje wacht op mij!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:57

Sorry voor mijn inactiviteit de laatste tijd :oo (schaam, schaam, aangezien ik het jammer vond dat het even wat stiller was 8)7)
Maar heb het erg druk in combinatie met paard wat stuk is/was zorgde er even voor dat ik even niet reageerde. Heb wel alles meegelezen en zie weer mooie scores voorbij komen zeg!
Ook heerlijke strandritten... méga jaloers!

Hier gelukkig ook de warmte overleefd. Vorige week zondag dus gekeken hoe hij liep; zuiver! Dus nog een weekje rust extra aangezien het toch mega warm was. Afgelopen vrijdag was de dierenarts op stal voor een ander paard, dus toch nog even om advies gevraagd.
Zij gaf aan dat ik hem wel rustig op kan gaan pakken en kijken hoe hij het houdt. Mocht hij toch weer slecht gaan lopen was haar advies om dan naar de kliniek te komen om hem uitgebreid te onderzoeken.
Ik heb nog gevraagd om een echo voor het voetje wat dik blijft, maar volgens haar zit er niks op de plaats waar het dik is en moet ik me daar geen zorgen om maken en is een echo niet nodig... (Cranio zei toch echt wat anders..)

Maargoed, in overleg ook met mijn instructrice ben ik er zondag weer voor het eerst opgestapt. Niks ingewikkelds; 15 minuten stappen en 5 minuutjes draven en alleen rechtuit. En voor mijn gevoel was hij echt wel weer zuiver. Gisteren ook weer hetzelfde, maar bij ieder dingetje begin ik weer te twijfelen. Bijvoorbeeld als hij even één pasje zoekende is in de aanleuning voelt voor mij gelijk als kreupel, terwijl dat dus niet zo is. Vandaag heeft hij weer een dagje vrij en morgen stap ik er weer op en dan kan gelijk even mijn instructrice meekijken.

En even voor het idee voor jullie... Op deze foto is te zien waar het dik is in zijn voet (tussen kogel en hoef):
Afbeelding

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Noukie
Berichten: 10928
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:48

Laura en DR, leuk dat jullie familie van elkaar hebben lopen voor de toekomst!

thanks voor de tips mbt trainingsweken! Ik ga eens rondkijken :) Vond Bartels idd wel prijzig ook. Zat ook te denken om Diederik te vragen of ie daar een week terecht kan. Dan kan ik zelf op en neer rijden.
Ach, en misschien ga ik toch nog gewoon een vakantie boeken, wie weet.

Heerlijk filmpje Nouvel! En Mella :)

Cindy, de verdikking is wel te zien idd. Is ook een steiler voetje, of niet? Wel fijn dat ie weer goed is, hopelijk blijft het zo!

Ik heb vandaag echt heerlijk gelest. Had er weinig van verwacht, want was echt ziek van de fysio weer, maar trok gelukkig wat bij na een uurtje slapen. Paard direct scherp en los en echt simpel te rijden. Kon voor geen meter zitten in draf zelfs, maar desondanks deed hij alles :D Stiekem toch maar kijken of ik t weekend nog ergens de ring in kan..

DR, succes trouwens zaterdag! Wilde komen kijken, maar er eh, is een mogelijk projectje tussen gekomen. Ga nu op en neer naar Brabant, ook leuk, hoop ik :=

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:21

@laura, haha ja dat is waar maar daar heb ik gelukkig sowieso niet zon moeite mee. Is maar een ander friesje in haar groep en ze komt altijd als ik haar roep gelukkig :D

@nouvel; wat heerlijk filmpje zo op het strand zeg! Wat fijn dat de lessen goed gingen :)

@cindy; wat fijn dat het weer de goede kant op gaat!

@noukie; jammer dat je niet kan komen zaterdag, had je graag ontmoet :D maaruhhhh klinkt spannend, pb’tje?? <<)

Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:29

Noukie projectje...vertel vertel

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10928
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:58

T wordt iig niet mijn project, iemand was me voor helaas

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:36

Ohh balen noukie!!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:30

Ik heb echt heerlijk gereden vandaag op de regiokampioenschappen! :) mijn lijf werkte goddank redelijk mee vandaag en dat was eigenlijk mijn doel, zelf heel blijven dit keer. Jonne deed goed haar best als enige Fries tussen alle benen zwaaiers ;) uiteindelijk allebei de proeven tegen de 63% aan en tsja iemand moet eerste reserve worden hè :+

Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:33

Nou DR dat is toch helemaal niet slecht!gefeliciteerd!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


Noukie
Berichten: 10928
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:46

Daar mag je in dat deelnemersveld opzich niet over klagen hoor! Maar toch jammer natuurlijk dat t net niet genoeg is voor morgen

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:30

Heeee wat knap!! *\o/* Gefeliciteerd!!

Cindy wat lastig zeg... Voeten zien er ook wat apart uit, maar kan ook de hoek en de schaduw zijn... :\

Jaloers hier, op de strandfilmpjes :o <3

Moet volgende week afmelden, Janna kon last minute nog even langskomen. Dus even onder het zadel gewerkt met haar erbij, voor mijn zit. Een aantal openbaringen. We gaan wat vaker naar haar toe hiervoor. Ze heeft Wietse ook nog behandeld, hier en daar wat stijvig. Dus nu ff een weekje lekker weinig doen en dan maar geen sport voor mijn verjaardag. Klussen we eerst wel verder aan de rest.

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:41

Droversun wat goed zeg, gefeliciteerd! *\o/*

Klinkt wel fijn Janine!
Fijne begeleiding en behandeling van je paard!

Ben wel nieuwsgierig noukie, wat je project zou zijn...

Ik had me van de week toch maar bijgeschreven voor de wedstrijd hier vlak bij, kan er onder het zadel naar toe en rijden moet ik toch, dus ik dacht, gewoon maar weer een keer proberen...
Eerste proef was ik zelf echt tevreden over, zaten nog wel kleine dingetjes in en die eenvoudige wissels blijven nog wel een dingetje, maar geen grote fouten, hij bleef fijn aan het lopen en mijn vriend die voorlas zei dat het er netjes uit zag.
Tweede proef was het een beetje op, hij viel een paar keer in draf bijna stil, viel 2x uit de galop, dus het was gewoon echt even op...

Ik had zelf heel stilletjes de hoop op net aan een puntje voor de eerste proef, het voelde zoveel beter dan de vorige keer dat we hebben gestart.
Helaas... 198 en voor de tweede nog 195, wel apart, de eerste had ik zelf wat hoger gehoopt en tweede had ik echt wel lager verwacht...
Verder wel best veel 7en dus dat is wel super!
Nu de 4en en 5en nog even wegpoetsen...

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:46

Jammer Nouvel! Maar je zit er niet ver af gelukkig! :D

Ik vind het best jammer dat ik volgende week niet op concours kan... Maar het scheelt dat Wietse er werkelijk NIET uit ziet... Hij heeft een dikke vette schimmelinfectie. Donderdag wat kleine puntjes, gewassen met imaverol en gisteren bleek het alleen maar erger te zijn geworden :(
Ben wel klaar met de Imaverol, ik ga het anders aanpakken... Dus ik zoek tips :')

Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:14

Ik kan alleen maar immaverol adviseren. Moet hij minimaal 3 keer mee gewassen worden evenals zijn stal en spullen ontsmetten. Het is een K klus maar je ontkomt er niet aan helaas.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:34

Ik ben wel klaar met die symptoombestrijding... Had een topic geopend daar kwam als eerste reactie zwart komijnzaad olie op... Of Schwarzkummelol... Dat klinkt héél erg interessant! Daar neig ik nu naar.
Ga hem zometeen ff wassen, dus dan ook ff overleg met de eigenaar :)

Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:41

Schimmel heeft zeker ook met weerstand te maken. Helaas tot op je heden nog niet iets anders gevonden wat net zo goed werkt.
Ik moet wel beetje lachen om je reactie je klinkt als Janna Kroes laatst die op de fb pagina voor Friesen een artikel deelde. Enige jammere vond ik dat ze haar verhaal niet goed kon onderbouwen behalve dat er niet 1 product is was helpt en ze geen discussie wilde aan zwendelen.

Ik hoop dat je iets vind dat helpt.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:49

Nouja aangezien het na de imaverol erger is geworden in plaats van rustiger, hou ik de imaverol voor de borstels en dekens enzo... Maar er moet gewoon iets aan ten grondslag liggen als het vaker gebeurt, het is altijd na een droge periode gevolgd door broeierig weer.

Ik denk niet dat ik op die pagina zit, heb het niet gelezen in ieder geval. Maar haar denkwijze vind ik wel altijd interessant (heb haar gisteren nog gesproken, ook over die schimmelinfectie), ook op humaan vlak. Ik heb al te vaak artsen meegemaakt die maar gewoon willen behandelen op het verschijnsel.
Zelf kan ik dus niet tegen varkensvlees (misschien mede door prikpil gebruik, wie zal het zeggen), ik krijg er zeer pijnlijke cystes van in mijn huid. Maar volgens de dermatoloog kon het nergens aan liggen. Niet aan make up, niet aan parfum, niet aan suikers of wat dan ook in het eten. Ik kon wel een roaccutane kuur krijgen... (ofwel, elke maand een negatieve zwangerschapstest opsturen, want het middel zorgt 99,9% voor een misvormd kindje)
Daar heb ik voor bedankt en ik ben gaan experimenteren. Zonder varkensvlees is er niets aan de hand...

We vergeten veel te gemakkelijk dat een heleboel zaken in onze darmen gevormd worden, en met name de huid is daarin heel kwetsbaar.

Laura1982

Berichten: 4057
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 13:55

Schimmel word meestal eerst ook erger en daarna pas beter vandaar ook meerdere keren wassen het is een bacterie die moeilijk onder controle te krijgen is als je niet consequent bent.

Ik heb de ervaring niet die jij hebt met medicatie en of behandelingen die ik gehad heb. In je darmen zitten ook veel bacteriën wellicht speelt dat toch mee onbewust.

En kritisch nadenken over bepaalde zaken is altijd goed zowel bij paard als mens mbt behandelingen. Ik stel over het algemeen ook kritische vragen aan DA en doktoren als ik twijfel of iets wel of niet zal helpen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:06

Schimmel is geen bacterie ;) Schimmel is een schimmel. De reden dat je 3 á 4 keer moet wassen met imaverol is dat het alleen schimmel zelf dood, sporen blijven zitten (een bacterie kan je in één keer doden). Die moeten eerst uitgroeien tot schimmels voordat je ze kan bestrijden.

Echter bij open plekjes komt werkzame stof ook in het bloed terecht en via die weg weet ik veel waar... Wat in mijn ogen juist verstorend kan zijn voor de darmflora, voor die o zo belangrijke bacteriën daar...
Dus het is echt weloverwogen om het nu eerst anders aan te pakken. Mede ook door zijn beduidend lagere weerstand mogelijk als gevolg van het warme weer de afgelopen weken.

Juist met iets relatief onschuldigs als een schimmel denk ik dat het juist heel goed is om verder te kijken. Hopelijk kan ik andere zaken mooi voor zijn :)

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:20

Hmmm vervelend...
Kun je niet iets doen om zijn weerstand te boosten?
Of misschien over op ander voer?
Zeker weten een schimmel, geen huidallergie?

Janine1990

Berichten: 43774
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 14:25

Nouvel schreef:
Hmmm vervelend...
Kun je niet iets door om zijn weerstand te boosten?
Of misschien over op ander voer?
Zeker weten een schimmel, geen huidallergie?


Inderdaad geen zekerheid op een schimmel, maar het klopt precies met de plaatjes. Dierenarts geeft er ook Imaverol voor. Verder natuurlijk heel verklaarbaar, droogte > niets aan de hand. Beetje regen > Ontplofte infectie. Waar groeien schimmels beter dan in een vochtig en warm milieu?

Voer kijken we ook zeker naar, alleen krijgt hij niet heel erg veel.

Het mooiste wat ik tot dusver heb gevonden is dus dat zwarte komijnzaad olie. Ik wilde het jou ook nog tippen, of misschien ben je er al bekend mee?
Het werkt tevens anti-allergisch. Dus in dat opzicht meerdere vliegen in één klap denk ik...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Vlindy en 5 bezoekers