Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:46

stefje schreef:
Stille meelezer met vraag :-):
Ik heb een houten hekwerk tussen paddock/bak en boomgaard (gras). Ik wil hier een doorgang maken (schrikdraad zit er al tegenaan dus die onderbreken met handgrepen). Maar ik zou wel de houten planken willen behouden. Iets met houders om de planken in te schuiven op die plek? Maar hoe maak ik dan de isolatoren vast op de palen? Wat te doen? Alle ideeën welkom!

[ [url=m/fFU2hW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben aan het zoeken, ik heb iets in mijn hoofd wat waarschijnlijk perfect is maar ik weet niet hoe het heet.
Is van metaal, maak je tussen de twee palen en schuif je de plank zo in (van bovenaf) een soort U pfofiel ofzo.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:31


Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:33

Dat lijkt mij een balkdrager, ik zou ze dan niet los durven laten lopen ivm evt verwondingen aan het metaal. verder prima oplossing.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:03

Dan van iets anders grote lussen maken bijv? Je hebt van dat rubberen band wat bij bomen wordt gebruikt. En anders van hout iets maken met latjes.

Ik zou het dan alleen niet in de smalle u vorm doen maar tegen de plank aan. Dus een brede u zeg maar waar de plank doorheen gaat.


JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:03

Hahaha, net hier weer iets gehad. We waren druk aan het graven, iets met keiharde grond en 0 vocht en een kapotte schep en dus slecht humeur, begint Punette keihard te hinniken. Wij kijken geïrriteerd achterom, ze stond namelijk de halve ochtend al te bedelen. Alleen nu lag ze helemaal plat, ze lag dus keihard te hinniken in haar droom :')

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:22

Mijn mannen staan sinds woensdag aan huis! <3

Afbeelding

Bono en Boy *-:)

Bono is een 2 jarige mini pony hengstje
Afbeelding

boy is een ??? Hengstje van oktober 2018.
Afbeelding

Ze genieten beiden al volle teugen samen, en soms ja, zoeken ze elkaars grenzen op. Maar ook dat hoort erbij :)

Het is zo wennen om op te staan en dan in je badjas naar buiten te kunnen om ze te voeren, je ze vanuit de douche in de gaten kan houden, en gewoon niet meer de auto in te hoeven stappen om naar je geliefde paarden toe te moeten. Normaal lig ik tot 10u in m'n bed uit te slapen in het weekend, maar sinds ze er staan ben ik iedere ochtend om 7u al uit bed om te voeren en sta ik om half 12 snachts in m'n badjas met een zaklamp nog te kijken of alles nog ok is, ook al was dat een half uur geleden ook nog. :=

En het beste van al... Je vriend die niks van paarden kent zich het meeste zorgen maakt van ons allebei...

Enkele quotes:
"hij ligt al een tijdje, is dat normaal?"
"Hij staat er maar stil bij voor zicht uit te staren nu, is dat normaal? "
"ik ken er niks van, maar is dat wel normaal wat hij nu doet?"

Ja schat, dat is allemaal normaal..... :')

"ik zal wat snoepjes pakken, dat vinden ze vast lekker"

"hebben ze nog genoeg water?"

"hebben ze nog genoeg hooi?" (terwijl de weide openstaat en dus gras eten :')

"daar staat hij weer voor zich uit te staren, weet je zeker dat dat normaal is??"

Zo zijn er nog meer en vele opmerkingen zullen nog volgen... _O-

En tja, daar doen we het ook voor.... :)F

Every accomplishment starts with the decision to try.

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:56

Leuk melewel! Leuke paardjes ook :)

Jullie vandaag nog een beetje regen gehad? Wij hebben vanochtend en vanmiddag als een idioot de afwatering voor het terras in staan graven, want er werd veel regen verwacht.
Dus.
Tja.
De regenmeter geeft nog geen mm aan :Y)
Ofwel, houd je niet van regen en maakt het je niet uit of je de tuin moet sproeien, kom dan bij mij wonen :')

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:07

Wij letterlijk nu. En voor een goeie... Giet eruit met de liters... :\

Afbeelding

Every accomplishment starts with the decision to try.

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:14

-O- Wij net ook fikse buien
Overal staan emmers en kopjes. Dak is nog niet klaar

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:18

Ik ben zelf niet thuis, ik vertrok droog, ik rij 100m verder en het giet als een idioot (eten halen :+ )

Dus ben benieuwd hoe de stal er zo uit ziet, die is nl ook nog niet 100% waterdicht. Houdt het voor een goeie tegen met een normaal buitje, maar met een bui zoals deze denk ik dat er toch wel wat naar binnen sijpelt. Is wel een inloopstal van 3 op 10 meter dus ze hebben zeker een droog plekje, maar de vriend stuur de al een filmpje dat ze bij de ingang stonden buiten te kijken en net daar zitten die gaatjes :+

Every accomplishment starts with the decision to try.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:44

Hier ook weer liters water uit de lucht.
Paardjes gingen mooi droog staan :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:30

Wij hadden na thuiskomst vanmiddag grote plassen op de track en eentje op de overgang van het stoepje naar de paddock. Het had heel hard geregend en was pas net gestopt (maar die bui hebben wij in de auto dus niet gehad, dus wij stonden nogal raar te kijken). Maar goed, zandgrond dus het zakt vrij snel. M’n kruiwagen mest heb ik laten staan, die leeg ik morgen wel. Het paadje er naartoe was ook wat aan de vochtige kant en ik wil geen sporen trekken als het even kan.

Oy with the poodles, already

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:35

Hier de paddock ook flinke plassen. Maar in de wei zelf geen plas water te bekennen >;) nog niet eens zo een water geluid als je door de wei loopt :')

Every accomplishment starts with the decision to try.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:42

Oh herkenbaar :j de plassen lagen bij ons op de track en daar groeit geen gras. Dus ik denk dat we nu allemaal hele blije plantjes in de wei staan die een tikje teveel gezopen hebben :))

Oy with the poodles, already

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:10

Ik vind het niet erg :D is inderdaad even lekker voor het gras,die kunnen het goed gebruiken :D

En er paarden ook, na de bui waren ze als 2 gekken elkaar aan het klieren, dus maar heel even na de bui de wei opengezet voor ze even de benen extra te laten strekken, maar zodra ze op het gras stonden gelijk hoofden naar beneden en eten :') had dus ook niet veel nut :\ :')

Every accomplishment starts with the decision to try.

MarliesR

Berichten: 3286
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:20

Het water was hier ook al snel weer weg, maar mijn merrie had evengoed kans gezien zichzelf in een varkentje te veranderen :')

Afbeelding

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 21:21

Hier is geen drup gevallen, dus nog altijd onverminderd droog... Paarden eten alweer volle bak hooi, want het gras groeit niet meer.

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:05

Hier genoeg regen, ik wil al 2 dagen schilderen, maar dat gaat niet :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 01:35

Marlies, die ziet er goed uit :p

Vanmorgen hier regen, dus twijfelde een beetje wat en hoe ik het ging doen.

Toen mooi, dus hondjes in de auto, in bos gelopen en daarna naar de paardjes. Paardjes even laten rennen in de bak, want was nu betere temperatuur en niet stoffig. Ze moesten ondanks 24/7 buiten lopen hun ei echt kwijt........

Ben gaan uitmesten. Alles prima, alleen is de mest wat lastiger pakken in natte zandgrond. Maar goed.........ook klaar.
En toen...............Ik ging hooi vullen en keiharde bui. Paardjes gingen zelfs even schuilen en ik erbij. Hondjes lagen in zadelkamer.
Het duurde maar en duurde maar, dus toch maar hooi gaan vullen en echt door en door nat geregend.

De hele auto is nu smerig van binnen, maar we kwamen thuis en het knapte enorm op. De hele middag mooi geweest verder :( Leuk, maar waarom had ik nou weer een bui op mn hoofd?

Vanavond voorlopig koop contract getekend en maar hopen dat de financiering op tijd rond is, want dat is wel een bobbeltje op de weg.

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:31

Hier net zo, flew.
Marlies, kun je nagaan! Jij wel regen, wij hebben er alleen naar kunnen zwaaien. En dan woon je zo dicht bij elkaar!
Spannende tijd superpony, hopelijk komt het goed met de financiering.


greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:01

Wat een prachtig varkentje! maar tuinslang er op en het is weer schoon zeker? :)
Leuk paardjes thuis, Melewel!

Hier ook een paar korte buien gehad, bak is weer vochtig, maar gelukkig geen blankstaande straten hier in de buurt. Het is ook alles of niets de laatste tijd...
Vandaag beetje sombere dag, grijs bewolkt en droog. Morgen weer 27 graden?

Shetje had gisteren een slechte dag, pijnlijke voetjes of spierpijn van de hoefschoenen? Wie zal het zeggen, maar hij stond te wiegen op zijn voorbenen in zijn stal en wilde geen stap meer zetten. DA gebeld en hij staat weer op de buut, half zakje per dag, lage dosis. Wel geschrokken aangezien hij de dag ervoor zo actief was, maar misschien juist daarom.. Later op de dag, met schoenen aan en eerste dubbele dosis buut erin was het weer beter... Vanochtend weer vrolijk en beetje actief.... pfff. Wat een rotziekte is het zeg...

Gelukkig maakte mijn paard de dag weer goed. Er kwam een ezeltje langs!! Uiteraard met een gezin die met een gehuurd ezeltje een wandeling maakt. Doen ze hier ergens in de buurt. Maar dit ezeltje mocht uitrusten in de berm bij ons weiland!!! En dat gaf behoorlijk wat energie bij mijn paard :) die heeft dus een half uur lang lopen snurken, draven en showen in de bak. :+
Ik heb er even van genoten. Zo gaaf om weer die energie bij het oudje te zien. Ik had de deken ivm regen afgedaan, dus een heerlijk glimmend paard wat lekker loopt te showen was ff super om te zien.

Later die avond dacht ik even haar hoefjes bij te gaan werken, maar ik voelde nog steeds spanning bij haar dus eerst even aan de longe in de paddock. Mooi dat ze niet, maar dan ook NIET langs die kant waar het ezeltje stond wilde lopen. Heb dus even wat tijd besteed om uit te leggen dat er echt niets meer te zien was voordat ze er weer rustig in stap langs wilde lopen. Wat een tut is het soms zeg.... :D

JudithO

Berichten: 7049
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:06

Ja want ezels zijn zoo eng :roll:
Sneu van je shet. Klinkt inderdaad alsof hij gisteren iets te gek bezig is geweest. Hopelijk knapt hij snel op!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:12

Shet gisteren toch te druk geweest.
Waar onze paarden eerst stonden stond in het begin ook een ezel en Castello was daar doodsbang voor :=

SP erg spannend dus nu!

Wij zijn vanavond weer even aan het snoeien geweest, ben af nu.
Maar we moeten nog een stukje boom om voordat de loonwerker de opening richting de weg aan de achterkant van het huis komen maken want dan ruimen ze gelijk al het snoei afval op (en dat zijn twee enorme bulten).

Ik ben aan het bedenken hoe ik volgend jaar meer groen in de tuin kan hebben en toch genoeg ruimte voor de mannen om te voetballen (want in de bak of wei gaat uiteraard niet volgens ML :roll: )
Ik wil ook een terras met pergola maken en waar nu grint ligt grasmatten.

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:47

Weet iemand toevallig wat dit voor plant/struik is?
Afbeelding
Afbeelding


En hier doe je toch alles voor? <3
Afbeelding
Afbeelding

Oudje wordt ook weer voller gelukkig
Afbeelding

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro- en 115 bezoekers