Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:18

Het is echt bakken en braden bij ons in het gebouw, en nog hoor ik de mensen die van buiten komen zeggen "goh is lekker koel hier binnen". Ik hou mijn hart al vast voor als ik straks buiten stap.

Ze geven vandaag voor België centrum tot 40°, lokaal 41 of meer mogelijk %) Vanochtend de paarden alvast extra water gaan geven, die zijn met 120L de dag ingegaan om 8u30. Rond 17u hoop ik terug te kunnen gaan met verse aanvulling. Gelukkig hebben ze ruim genoeg schaduw.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:54

Varekaj schreef:
Het is echt bakken en braden bij ons in het gebouw, en nog hoor ik de mensen die van buiten komen zeggen "goh is lekker koel hier binnen". Ik hou mijn hart al vast voor als ik straks buiten stap.

Ze geven vandaag voor België centrum tot 40°, lokaal 41 of meer mogelijk %) Vanochtend de paarden alvast extra water gaan geven, die zijn met 120L de dag ingegaan om 8u30. Rond 17u hoop ik terug te kunnen gaan met verse aanvulling. Gelukkig hebben ze ruim genoeg schaduw.

Pff af en toe de logica van de mensen :')
Zo word heerlijk warm en plakkerig..
Is hier nu 34 graden maar voelt aan als 36 graden.
Locatie waar ik moet werken is ook heel warm dus gok dat ik gemiddeld in Een temperatuur van 38 werk

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:59

Ik had het gisteravond ook hoor. Eerst gesmolten in de zorg, nadien verder gesmolten in mijn kantoor. En toch bleek het bij het buitenstappen van het gebouw binnen alsnog een flink stuk koeler dan in de buitenlucht.
Zal nu ook wel weer het geval zijn.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:39

Varekaj schreef:
Ik had het gisteravond ook hoor. Eerst gesmolten in de zorg, nadien verder gesmolten in mijn kantoor. En toch bleek het bij het buitenstappen van het gebouw binnen alsnog een flink stuk koeler dan in de buitenlucht.
Zal nu ook wel weer het geval zijn.

Ja dat denk ik ook wel..
Hopen dat het als ik klaar ben met werk wat koeler is..

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:25

Ondertussen is het gelukkig flink koeler, heb ik de kids bij me, maar helaas voel ik me nog steeds een beetje verloren. Baal er flink van.
In het huis ook al weer veel gedaan. Zoonlief vindt knutselen van ikea spul wel leuk en die is dus al 2 dagen braaf. Gister is ook internet en tv aangesloten daar. Is ook wel fijn voor zijn zus.
Morgen gaan we maar eens een dagje op stap. Beetje gek voor het eerst echt met z'n drieën na de scheiding.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:17

Anderhalve week achter de rug, nog 5,5 weken te gaan. Als het project niet uitloopt. En die kans zit erin.

Gisteren zouden ze uitvaren dus vriend moest de nacht doordoen omdat zijn departement gelijk de eerste taak moest doen.
Ergens rond de middag waren ze bijna klaar, uiteindelijk leek het erop dat hij rond 16u30 in bed kon kruipen.
Krijg ik zo rond 19u45 een berichtje "2e keer goeie keer". Hadden ze hem iets na 17u alweer uit bed gehaald.

Ik weet dat het er wel bij hoort, maar ik heb het er toch moeilijk mee. Weten dat je partner doodop is, meer dan 24u heeft gewerkt, de dag nadien om 6u er alweer uit moet en dat voor nog meer dan een maand 7/7... op dat ogenblik had ik zo graag bij hem willen zijn, om iedereen die hem zou willen wekken weg te jagen. Om hem te kunnen "verdedigen" zodat hij zijn rust kan pakken.
Daarnaast doet de klant ook moeilijk, die willen de rapporten niet in het Engels opstellen :roll:

Dat je je zo machteloos kan voelen soms, vreselijk.
We moeten het doen met een sporadisch apje dagelijks. Verbinding/internet is bagger en bellen lukt voorlopig ook niet.

Moest het kunnen, ik haalde hem terug naar huis. Of ik ging mee aan boord kamperen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 00:44

Varekaj schreef:
[...]

Ik weet dat het er wel bij hoort, maar ik heb het er toch moeilijk mee. Weten dat je partner doodop is, meer dan 24u heeft gewerkt, de dag nadien om 6u er alweer uit moet en dat voor nog meer dan een maand 7/7... op dat ogenblik had ik zo graag bij hem willen zijn, om iedereen die hem zou willen wekken weg te jagen. Om hem te kunnen "verdedigen" zodat hij zijn rust kan pakken.
Daarnaast doet de klant ook moeilijk, die willen de rapporten niet in het Engels opstellen :roll:

Dat je je zo machteloos kan voelen soms, vreselijk.
We moeten het doen met een sporadisch apje dagelijks. Verbinding/internet is bagger en bellen lukt voorlopig ook niet.

Moest het kunnen, ik haalde hem terug naar huis. Of ik ging mee aan boord kamperen.

Dit klinkt zó bekend :x

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 05:56

Varekaj schreef:
Anderhalve week achter de rug, nog 5,5 weken te gaan. Als het project niet uitloopt. En die kans zit erin.

Gisteren zouden ze uitvaren dus vriend moest de nacht doordoen omdat zijn departement gelijk de eerste taak moest doen.
Ergens rond de middag waren ze bijna klaar, uiteindelijk leek het erop dat hij rond 16u30 in bed kon kruipen.
Krijg ik zo rond 19u45 een berichtje "2e keer goeie keer". Hadden ze hem iets na 17u alweer uit bed gehaald.

Ik weet dat het er wel bij hoort, maar ik heb het er toch moeilijk mee. Weten dat je partner doodop is, meer dan 24u heeft gewerkt, de dag nadien om 6u er alweer uit moet en dat voor nog meer dan een maand 7/7... op dat ogenblik had ik zo graag bij hem willen zijn, om iedereen die hem zou willen wekken weg te jagen. Om hem te kunnen "verdedigen" zodat hij zijn rust kan pakken.
Daarnaast doet de klant ook moeilijk, die willen de rapporten niet in het Engels opstellen :roll:

Dat je je zo machteloos kan voelen soms, vreselijk.
We moeten het doen met een sporadisch apje dagelijks. Verbinding/internet is bagger en bellen lukt voorlopig ook niet.

Moest het kunnen, ik haalde hem terug naar huis. Of ik ging mee aan boord kamperen.

Jeetje zeg!
Dat is ook niet fijn voor je man, zo lang werken en maar zo korte rust.
Balen dat de communicatie zo bagger is dat je niet kan bellen maar gelukkig desondanks wel dagelijks een appje krijgt.
Dat je je zo machteloos voelt herken ik uit duizenden, jij zit thuis en je man/vriend is weg voor werk en heeft problemen.
Je kan dan helemaal niks, alleen naar zijn verhaal luisteren en er voor hem zijn

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:39

Veel verhaal komt er niet uit. Alleen heel kort "dit en dit en dat doet zich voor", meestal gevolgd dat hij even iets op tv gaat kijken, douchen en slapen. Dus heel beperkt. Dat lukt ook niet anders met het baggere internet aan boord.

Het komt nog voor dat er eens doorgedraaid moet worden omdat ze net uitvaren of op project aankomen. Nu is het echter vanaf dag 1 al fiks overuren maken om alles goed te krijgen, bedrijf in onderaanneming lijkt niet echt geschikt te zijn voor het project, klant wil geen Engelse rapporten opstellen,... allemaal zaken die natuurlijk wel tijd en energie vreten.

Meestal heb ik dit gevoel ergens tegen week 4-5 dat hij weg is, dus naar het einde toe. Dat ik nu al het gevoel heb dat hij diep in zijn reserve moet gaan, dat is niet leuk.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:48

Het klinkt alsof je vriend een afschuwelijke werkgever heeft :\ . Is het niet mogelijk om iets anders te zoeken?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:52

Dit is part of the job hoor. Alles hangt van elkaar af: het project, de voorbereidingen die gedaan zijn, het team dat hij meekrijgt (hij is de chief/verantwoordelijke), de klant, de onderaanneming. Zijn werkgever kan er niks aan doen dat de klant de rapporten niet in het Engels wil opstellen bijvoorbeeld.
De onderaanneming heeft op een vorig project puik werk geleverd. Nu blijkt dit project toch een stapje te moeilijk te zijn. Tjah. Sh*t happens. Het hoort erbij, maar leuk is anders.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:48

Mmm hangt in de lucht geloof ik. Druk en chaos aan boord.
Kreeg hetzelfde bericht via de mail.Even snel een antwoord want het is chaos en zal van het weekend zitten voor uitgebreidere mail.
Zal blij zijn als ze weer in de haven aankomen en dan hopelijk een belletje. Dat gaat nu echt niet. Ze zijn zelfs niet te volgen met marinetraffic op het moment. Lange oversteek van China naar Australië.
Leuk is anders wetende dat ze weinig slapen en heel hard moeten werken.
Ben zo blij dat ik de kids heb nu.
Nog minimaal 3 maanden aftellen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:17

Oh dan zit hij nu in het gebied onder de radar ivm kapers en piraten. Denk dat dat 2 weken duurt eer ze er doorheen zijn?

Ik ben blij dat ik nu meer uren kan werken. Het breekt de tijd alleen thuis, geeft afwisseling en uitdaging doordeweeks. Het verzet gedachten in ieder geval. En het brengt extra geld in het laatje, ook niet verkeerd natuurlijk.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:16

Ik geloof dat de reder ze sowieso liever van de rader zijn... Ze zitten ondertussen toch wel voor Australië denk ik zo als ze dinsdag in geelong tegen de kant gaan.
Weet wel dat ze in piratengebied alles van communicatie in moeten leveren bij de kapitein.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:47

Hier weer even innig mail contact gehad. meneer had wat problemen met zijn gehoorbescherming. En ik heb geprobeerd andere te laten maken maar blijkt dat ze de mallen daar voor alleen digitaal bewaren en dat maximaal een jaar. Gaat hem niet worden dus. Nu moet hij nog zeker 3 maanden met kappen werken. Niet fijn als het in de machinekamer 40 graden of meer is.
Voor de rest is het nu met de kids bij me gelukkig goed te doen. Zal tegenvallen als ze weer maar papa moeten en ik weet moet gaan werken over twee weken.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:34

Eva1975 schreef:
Hier weer even innig mail contact gehad. meneer had wat problemen met zijn gehoorbescherming. En ik heb geprobeerd andere te laten maken maar blijkt dat ze de mallen daar voor alleen digitaal bewaren en dat maximaal een jaar. Gaat hem niet worden dus. Nu moet hij nog zeker 3 maanden met kappen werken. Niet fijn als het in de machinekamer 40 graden of meer is.
Voor de rest is het nu met de kids bij me gelukkig goed te doen. Zal tegenvallen als ze weer maar papa moeten en ik weet moet gaan werken over twee weken.
jeetje wat een ellende zeg Eva!
Dat schiet zeker niet op.
Zal voor je kids ook wennen worden als jullie weet gaan werken.

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:36

Hier vandaag afscheid genomen van vriendlief.
Hij vertrekt morgen voor een halve maand naar Praag.
Pittig maar zoals het er naar uitzien kunnen we wel elke dag even kort bellen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:55

Bij de mijne lag de boel even stil omdat het andere schip problemen had. Intussen zijn ze wel stilletjes aan weer aan het werk.
1 van zijn freelancers heeft hem al in het harnas gekregen := Is een Rus die graag voor de firma zou komen werken. Mijn vriend is zijn diensthoofd op dit project.

Hij heeft al 3x de uitleg van iets gehad, voert het vervolgens compleet anders uit wat dus niet werkt, gaat dan om hulp vragen en als vriend aangeeft dat hij het foutief/niet volgens procedure doet geeft hij nog een grote mond ook.
Op rustige momenten zou hij zaken moeten opzoeken/documenteren. Doet hij niet, hij zit dan uitsluitend op zijn telefoon te tikken.
Tegen je overste ingaan en geen interesse tonen... binnen een week. Dan hoef je bij mijn vriend al niet meer op een goede review te rekenen :')

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:07

Nardxash leuk is anders maar gelukkig kan je contact houden.

Varekaj jeetje schiet niet op dan met die Rus. Die is hardleers.
Mijn maatje heeft de kapitein op zijn plek gezet ten overstaan van alle offieren... Ook een gevalletje van normen en waarden... Schijnt wel geholpen te hebben. Maatje is degene aan boord met de meeste ervaring. Mag dus ongeveer heel de bemanning bijscholing geven

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:15

Als ze dat bij dit bedrijf proberen mag je wieberen geloof ik. Ieder zijn departement en niet moeien met de job van een ander. Kapitein heeft niks te zien met de survey en andersom. En kapitein zwaait de scepter.
Maar moet zeggen dat dat op zich wel goed zit, meeste vallen wel mee. Meestal wringt het tussen survey en de ingenieurs omdat die laatste vaak denken dat ze superieur zijn en alles weten. Maar tussen denken en de werkelijkheid zit nog een hele grote zone.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:41

Komt vooral omdat de kapitein zijn eerste reis heeft en heel onzeker is. Maar dan nog je hoeft niet zomaar een vraag te stellen over iets onbenulligs als er twee over balast enz aan het praten zijn. En als het echt niet kan wachten vraag je nog of je even mag storen. Zal ook niet de eerste keer geweest zijn dat dit voorviel.
Maar goed er speelt wel meer geloof ik.
Hoorde van een berg achterstallig onderhoud. Er is zelfs een tweede wiper bijgekomen om alles weer spik en span te krijgen. normaal gezien gaan ze vandaag de haven binnen..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:57

Eerste reis alleen of algemeen gezien eerste reis?
Voor zover ik weet is de kapitein ten alle tijde de hoogste in rang, als je eentje treft die daarvoor op zijn strepen staat kan dat best wel de foute kant op gaan. Al hangt het af wat je maatje zijn functie is aan boord natuurlijk, als die 2e kapitein is is dat wat anders dan een gewone boordtechnieker...

Achterstallig onderhoud is nooit fijn. Hoor van mijn partner ook wel dat hij met enige regelmaat de boel eens een fikse update geeft omdat anderen daar gewoon niet naar kijken (of gewoon geen zin in hebben). Tijdje terug zat hij op een schip wat nog met systemen werkte die al 5(!!) jaar geleden een upgrade hebben gehad. Alleen vond die party chief die daar normaal zit dat geen handig systeem dus die had alles bij het oude gehouden. Verouderde lay-out van rapporten, documenten, sterk vertraagde programma's, noem maar op.

Zo is de aanvullende collega van mijn partner ook: elke keer alles qua normering voor de documenten herzetten zoals hij het wil ipv volgens de richtlijnen van het bedrijf. Krijgt de mijne de kriebels van natuurlijk :+
Soms klagen en zeuren die mannen even hard als een bende oude wijven onder elkaar :))

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:07

Eerste reis als kapitein alleen.en maatje is hoofd machinist. Normaal staat hij op goede voet met de kapitein. Snap het dus niey helemaal.

Volgens mij zijn mannen erger met zeuren. Maar iedereen moet zijn verhaal over het werk ergens kwijt. Laat maar zeuren tegen mij... Ik leer er weer van en snap de cultuur aan boord steeds iets beter.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:43

Ah kijk dan is het wel te begrijpen dat hij wat terug zegt. Is hele andere functie dan wat de mijne doet. Jouw maatje kent het schip vast nog beter dan zijn eigen broekzak.

Ja klopt, hier ook liever dat hij tegen mij zeurt. Tegen collega's doet hij dat niet, hij wil professioneel blijven. Nadeel is dat hij dan best veel opkropt en dan is hij niet bepaald een leuke om mee samen te werken. Hij is veeleisend, het moet goed zijn en niet "net genoeg om tevreden te zijn".
Soms is het wel lastig om altijd alle sh*t te horen. Zeker als je niks kan helpen. Soms raast hij dan nog door als hij thuisgekomen is, dat botst dan weleens.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:49

Jeetje, het leven op een schip is bijna Goede Tijden Slechte Tijden zoals ik het nu lees :')

Hoe is het eigenlijk voor jullie als ze onder de radar varen en er (van wat ik begrijp) 0 contactmogelijkheden zijn terwijl er wel een groot risico isnop kapers en piraten? Worden jullie niet helemaal gestoord van de radiostilte of het wachten op dat ene bericht van "We zijn op plaats X en okay."?

Hier is het weer onregelmatig qua elkaar zien. In juli is lief maar een aantal keren in Duitsland blijven slapen dus lekker veel tijd rondom het huis gehad. Nu is hij sinds maandag weer tot nader order in Duitsland en ik verwacht weinig activiteit op onze thuisluchthaven komende maand.

Afgelopen week had hij in Duitsland een vertraagde kist door een kat aan boord :+ Kat is vanaf Baku meegevlogen tussen de platen vracht, heeft zich met lossen ergens aan boord verstopt en bij het laden kwamen ze hem ineens tegen :') Uiteindelijk is er een val geplaatst in het vliegtuig, maar het hele scenario moet hilarisch geweest zijn. De captain op de uitgaande vlucht kende ik toevallig ook en hij had me wat foto's en filmpjes doorgestuurd van de kattenjacht aan boord terwijl de kist gesloten was _O- Nadat de kat gevangen is heeft een collega van lief hem mogen adopteren, hij is NeinNein gedoopt vanwege delaycode 99 (overige redenen) en mag na quarantaine lekker in Duitsland blijven :D

Afbeelding

Donderdag stond er weer een rondje Midden Oosten op het programma. Alles goed en wel, tot ik zaterdagochtend wakker werd en geen appje gekregen had dat alles weer veilig aan de grond stond terwijl ze al lang geland hadden moeten zijn. Staartnummer opgezocht op Flightradar en toen had ik even interne paniek vanwege onderstaand plaatje en grafiek:

Afbeelding

Ik heb letterlijk "Are you alive?" naar lief geappt en gewacht. Een dik half uur later kreeg ik een berichtje dat alles goed was. Heb hem vriendelijk verzocht me nooit meer zo in spanning te laten zitten :o Uiteindelijk is hij *ergens* tijdens het rondje Midden Oosten ook nog eens zijn autosleutel kwijtgeraakt :x

Zondag hebben we nog wel een hele leuke avond samen gehad. Ik had avonddienst en de zondagen zijn meer 8 uur dom voor je uitkijken dan werken omdat er nagenoeg geen aanleveringen zijn. In mijn geval had ik geluk met een vlucht en dus ook lief op mijn dienst! Omdat het rampteam (de vliegtuigladers) handjes tekort kwam had ik aangeboden om eens te komen helpen met laden op een Boeing 747-4F. Lief en ik samen op het maindeck terwijl hij me vanalles over het laden leerde. We kennen elkaar vanaf het begin als collega's en dus ging werken heel erg vlotjes.

De captain kwam op een gegeven moment maar eens kijken wat "die grote vrouw aan boord" aan het doen was en moest heel hard lachen toen ik zei dat ik mijn vent aan het helpen was maar normaal op het vrachtkantoor zit. Vervolgens kreeg lief al lachend een "reprimande" van de captain (zij kennen elkaar van het werk natuurlijk) waarom hij zijn vrouw zo hard liet werken :') Die droogkloot van mij antwoordde ook echt "To get your ass out of here as soon as possible". We waren ruim 15 minuten voor de pushbacktijd klaar met laden, dus de crew had niks te klagen :D

Afbeelding

Om jullie een idee te geven hoe het werkt, hier nog een timelapse YouTube filmpje van het laden een Boeing 777 freighter. Zelfde idee, ander vliegtuig.



Lang verhaal, maar ik vond het wel eens leuk om ook wat avonturen te delen!